Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Tuesday 17 December 2013

UMNO mesti musnahkan semua Pesaing untuk kekal kuasa



Apa yang terjadi sekarang? UMNO sudah hilang akal. Sebab mereka sudah gila kuasa. Pemilikan kuasa pembuka pintu kepada kekayaan peribadi dan kumpulan. Oleh kerana itu, kuasa mesti dipertahankan dengan apa cara sekali pun.
Kekayaan orang UMNO bergantung kepada pemilikan kuasa. UMNO kaya sebab mereka pemiik konsesi TOL, konsesi IPP, pemilik monopoli gula, beras, pengangkutan, pelabuhan, - UMNO pemilik asset2 ini. Ini menjadikan UMNO pengutip sewa yang paling terkemuka di Malaysia. Pednapatan mereka bergantng kepatas pemilikan ketas perkara2 uang kita sebut tadi. Kalau kita hendak tahu apa itu rent seeker- lihat sahaja kepada UMNO.
Maka janganlah kita hairan bila harga2 naik, tol naik, tariff letrik naik, beras nanti akan naik, minyak masak naik- hampir semua nya naik kecuali pendapatan rakyat- sebab yang sebenar benarnya berlaku ialah UMNO membayar kepada diri mereka sendiri. Sebagai contoh- konsesi TOL semua nya mempunyai kepentingan kerajaan(baca UMNO). Maka apbila kadar TOL naik, maka kenaikan tersebut meningkatkan pendapatan pemegang kepentingan UMNO. Semua peraih kenaikan harga adalah proxy2 UMNO.
Kelangsungan hayat UMNO berganting kepada 2 perkara- sama ada ia memengang kausa memerintah dan (2) selama ia menguasai minda orang Melayu. Ancaman terbesar kepada dua perkara ini ialah kebangkitan dan kesedaran rakyat.
Kalau pemimpin UMNO bodoh dan tidak sedar, penasihat dan penerima faedah dari pemeritahan UMNO tidak bodoh. Mereka membaca isarat dari rakyat. Demonstasi jalanan yang disertai ratusan ribu, bantahan terbuka rakyat keatas isiu2 sosial dan politik –semua ini adalah isyarat dan bunyian loceng kecemasan untuk UMNO. Isyarat yang palin bimbang ialah kemerosotan undi majority pada UMNO.
UMNO kena cipta pelbagai isiu melencong supaya rakyat tidak menumpu perhatian dan memikir mengenai isiu2 besar yang sebenar. Rasuah, salah guna kuasa, agihan pendapatan yang tidak adil, kenaikan barang, keperitan hidup, percecahan bangsa. Ini semua isiu yang lebih releven kepada rakyat termasuk orang Melayu pun sensitive kepada isiu2 ini.
Syi’ah bukan isisu besar kepada orang Melayu sebab rata2 nya kita bermahzab shafie dan ahlus sunnah waljamaah. Yang sibuk mensyiahkan orang lain ialah UMNO.
Cuba kita duduk sebentar dan bertanya, apa sebenarnya motif UMNO mensyiahkan orang lain terutama pimpinan PAS? Motif UMNO ialah politik iaitu mengekalkan kuasa daripada ancaman cabaran kebangkitan dan kesedaran rakyat. Janganlah kita ingat UMNO buat ini semua sebab UMNO pencinta kesucian agama Islam. Sejak bila orang UMNO suka pergi masjid dan surau? Yang mereka lebih berminat ialah jadi pengerusi masjd dan surau- iaitu kuasa.
Rakyat bangkit menentang pengurusan ekonomi yang tidak baik, bangkit menentang keangkuhan dan kesombongan kerajaan. Rakyat bangkit dan sedar bahawa kerajaan melaga lagakan mereka sesama sendiri. Rakyat sedar bahawa UMNO membawa negara ini keambang kehancuran. Yang paling digeruni UMNO ialah orang Melayu sedar dan bangkit dari lamunan dan metos bahawa hanya UMNO sahaja yang boleh menjamin masa depan mereka.
Oleh kerana itu, UMNO mesti menjahanamkan mana2 sahaja pihak yang menyaingi nya daripada mewakili rakyat. Saingan UMNO yang paling kuat untuk mewakili Melayu ialah PAS. Maka PAS mesti dijahanamkan. Saingan UMNO sebagai wakil demokrasi ialah DAP maka DAP mesti dijahanamkan.
Buat masa ini, prioriti UMNO ialah menjahanamkan saingan mendapat pengaruh dikalangan bangsa Melayu iaitu PAS. Maka kita mesti lihat kesibukan UMNO mensyiahkan pimpinan PAS bermotif memecah-belahkan perpaduan dan kekuatan PAS. Ianya tidak kena mengena dengan peranan UMNO sebagai pembela agama Islam.

9 comments:

Anonymous,  17 December 2013 at 09:16  

you are a byproduct of UMNO but due to unforeseen circumstances you are not liken by the top brass so you change flag, now what can you do for the nation except being critical of every facets of life

the mean machine,  17 December 2013 at 10:36  

Umno is like a lost,confused naked man wandering the streets without clothes.

Anonymous,  17 December 2013 at 13:13  

Dato
Everyone is tired and weary. Only one option left to banish this "setan party" that we all know once and for all.

otaklunyai 17 December 2013 at 14:16  

lebih baik dan afdal kalau umgok ini musnah... AMIN...

Anonymous,  17 December 2013 at 18:19  

Dato

UMNO Baru adalah "Parti Setan yang dikenali" bertopengkan mazhab Suni.Lihat sahajalah amalan segala imam2nya: berpura2 penipu,perasuah,dayus,mencuri wang zakat,menyamun harta rakyat. Kalau beginilah akidah golongan Suni UMNO ini saya pilih dipimpin oleh Syiah PAS.

Anonymous,  17 December 2013 at 23:28  

17 December 2013 18:19

Saya amat bersetuju dengan anda untuk memilih untuk dipimpin oleh Syiah Pas jika beginilah perangai ASWJ umno yg tak sudah2 menyamun, merompak, menipu, merasuah, mencuri, menabur fitnah, menuduh tanpa bukti dan berbagai2 lagi kemungkaran.

Anonymous,  18 December 2013 at 02:59  

pakcik ni its ok to hate umno tapi jgnlah pakcik jadi anjing baruah cina pulak ye
tak tau ke dap ni semua cina babi

orang penang 21 December 2013 at 11:00  

Totally agree, have known them at age 13 now 55 doing volunteer work whenever I can, these goons are not for the country & the worst kind the world ever produce. In short they are not true muslims & must be bannish.

Anonymous,  31 December 2013 at 16:12  

Dato SAK

How many boxes did we tick here.

http://www.rense.com/general37/char.htm

Food for thought eh Fascist...?

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP