Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Monday, 16 April 2012

Lima, Enam, Tujuh, Lapan


ONE TWO THREE FOUR
LIMA ENAM TUJUH LAPAN
DATO NAJIB CAKAP BESOR
TAWAN SELANGOR TAKDE HARAPAN.

kita lihat ribuan pasukan bermotor menyambut dan mengiringi kehadhiran Dato Najib , presiden UMNO dan PM for the time being, datang ke negeri Selangor. dalam konteks negeri Selangor, UMNO dan BN adalah parti pembangkang. Maka ketua parti pembangkang ini datang ke negeri yang di kuasai oleh kerajaan Pakatan Rakyat untuk meniup semangat kedalam soldadu UMNO untuk menawan negeri Selangor. 

zaman pancaroba UMNO sudah tiba.  Siapa soldadu presiden UMNO ini? mat motor, pekida, persatuan silat, RELA, dan pertubuhan yang sewaktu dengan nya. Mat motor tidak ada ibu bapa yang di rundung malang oleh harga barangan yang melambung tinggi? Tidak ada abang atau kakak, atau adik lelaki dan perempuan yang di bebani oleh hutang PTPTN? 

Di Germany negara taraf dunia pertama, pendidikan adalah percuma kecuali kos penyaraan. Jika kita menampung kos penyaraan nilai PTPTN akan jatuh serta merta. PTPTN boleh di biayai boleh sumbangan Petronas yang di bayar beransur ansur. PTPTN pun tidak dibayar oleh pelajar sekali gus. Mereka bukan menabung sejak mereka merangkak lagi. Dalam dunia ini hanya isteri PM Malaysia yang menyimpan duit untuk beli cincin dari Jacob and Company. 

PTPTN boleh kita bayar dengan membatalkan sabsidi kepada IPP kesayangan UMNO dan Dr Mahathir. PTPTN boleh di bayar dengan membatalkan sabsidi kepada operator dan pemilik tol lebuhraya. Hentikan sabsidi kepada mereka. 

Jadi jangan terpengaruh dengan janji palsu ketua UMNO dan BN ini. keadaan untuk Najib betul2 sesak dan terdesak. Dalam bahasa Inggeris ini di katakan sebagai scrapping the bottom of the barrel. Kerak pun kerak lah. Takpe bila makan mendatangkan pening kepala. Apa nak buat. Desperate times call for desperate measures. Kalau pening telan panadol. Tak lut, telan sahaja cincin atau beg tangan birkin hermes tu. 

Apa yang Najib tak buat? Mempromosi diri melalui menghasilkan survey yang menunjukkan bahawa 69% daripada yang di temubual menyokong nya? Lihat lah- belasan tahun minda orang Melayu Malaysia di asak dengan cerita seksual dan betapa besar saiz kemaluan Anwar Ibrahim. Maka hasil kajian temubual pun mesti 69%- ini posisi seksual atau apa? 

Dalam dunia ini, hanya Malaysia dan UMNO sahaja yang bergantung harap kepada punggung orang lain untuk survival nya. Apa jadi kepada pengadilan keatas punggung Saiful Bahri jadi penentu jatuh bangun UMNO dan Malaysia. 

Kemudian menghasilkan report card untuk nya oleh dia sendiri? Orang yang buat report card sendiri untuk di kemukakan kepada ibu dan bapa ialah orang yang ada perkara yang hendak di sembunyikan. Dunia ketawa bila Najib buat kad lapuran keatas diri nya.

Berpakat dengan genster Melayu? Kaki pukul? Semua Najib buat asalkan boleh mendatangkan kemenangan.  Pahlawan dan panglima- anda tidak ada ibu bapa yang sengsara dan abang, kakak dan adik yang menanggung beban hutang? Panglima dan pahlawan melindungi orang yang lemah dan tertindas – bukan menyebelahi penindas dan mereka yang zalim. 

Kita tahu bagaimana pasukan bermotor ini di kerah. Semua mereka menerima bayaran untuk menujukkan bahawa force berada dalam tangan Najib. Hari ini, ini sahaja lah yang boleh Najib tunjukkan. Menakutkan rakyat dengan mengembeling elemen2 yang boleh menakutkan rakyat serta ingin menunjuk kepada kerajaan negeri bahwa dia ada kekuatan. 

Sejak akhir ini, UMNO hanya ada strateji menakutkan orang ramai. Sebab itu pegawai kerajaan yang saya ingat siuman sedikitlah fikiran mereka dan pemimpin UMNO kesana kesini macam orang gila menyatakan bahawa jika UMNO tiada maka orang Melayu akan hilang dan musnah, jika UMNO tidak ada , agama Islam akan terancam dan jika UMNO tidak ada siapkah yang akan menjaga institusi raja Melayu? 

Saya kira raja Melayu mampu menjaga diri mereka sendiri jika kita lihat dari kemampuan seorang anak raja memukul seorang penyanyi sehingga pengsan kerana berebut gadis yang jelita. 

Secara serius, Inistutsi raja di jagai oleh perlembagan lah mat nye, bukan UMNO. Dan UMNO ternyata bukan nya pertubuhan yang boleh di percayai oleh raja2 Melayu. Dalam krisis perlembagaan 1998, bukankan UMNO yang mengepalai gerakan untuk menghina raja2 Melayu. Mustahil tuanku tuanku semua dapat melupakan bagaimana raja dari benua Hindi  mahu menghapuskan raja2 Melayu? 

Perlembagaan lah yang melindungi insitusi raja dan kasih saying semua rakyat yang menentukan hidup nya insitusi raja Melayu. Dan semua rakyat bukan hanya rakyat yang ahli UMNO. UMNO tidak lansung mempunyai moral standing untuk mengakui mereka lebih menyayangi institsusi raja Melayu. 

DAP, PAS dan sekarang PKR tidak pernah mengancam instusi raja Melayu. Yang menggugat dari track rekod nya ialah UMNO. Maka adalah penipuan dan hipokrasi tahap tinggi pada pihak UMNO bilamana ia mengakui konon mempertahankan insitusi raja Melayu.

26 comments:

machang cowboy,  16 April 2012 at 11:05  

There's such thing in malay, masok bakul angkat sendiri.Macam mana nak angkat bro. Easy way out, jadilah superman. Looks like walking on water child's play.

FMZam 16 April 2012 at 11:09  

Lihatlah betapa "helpless"nya kerajaan Selangor untuk menghalang atau mencabar tindakan Najib dan entouragenya yang menunjukkan kekuatan dan kesamsengannya, menceroboh dan merempuh masuk kedalam negeri yang bukan dibawah kuasanya, dengan begitu garang dan angkuh sekali, sedangkan kalau Anwar Ibrahim yang menganjurkan ceramah di dalam mana2 negeri yang dikuasai UMNO/BN pasti akan dikekang, diterrorize, dihonar dan dilontar batu oleh tentera2 UMNO.

Kalau Najib fikir semua itu menunjukkan kekuatan UMNO yang mampu memobilisekan perarakan yang menggerunkan lawannya, maka pada mata rakyat Najib tak ubah seperti seorang diktator yang hanya berani bila dikelilingi oleh pengawal2nya, sepertimana arwah2nya Saddam Hussein dan Muamar Gaddafi.

Najib tidak akan mampu untuk menerima walau seketul balingan batu dalam rapat umum sepertimana Anwar kerana itu akan mencemar dan menconteng arang ke mukanya. Najib tidak akan mampu untuk menerima walau satu balingan telur busuk ke mukanya sewaktu dia memberi ceramah politiknya kerana itu akan memalukan dirinya dan menjatuhkan maruah UMNO sebagai parti yang berkuasa. Maka itulah dia membawa bala tentera sebagai pelindung yang akan melindung dirinya untuk selamat dari jarak balingan apa saja projectile yang mampu dilontar oleh tangan manusia ke arahnya. Namun Adam Adli telah menunjukkan pada rakyat betapa goyahnya Najib walau hanya gambarnya diturunkan oleh seorang anak muda yang berani.

Yang paling Najib dan UMNO takuti ialah tindakan2 simbolik anti Najib dan anti UMNO yang sepatutnya kita ikuti contoh yang telah diteladani oleh Adam Adli.

Anonymous,  16 April 2012 at 12:15  

If you save the AP issue to individual.

You are able to save billions and have a free education for all.

Anonymous,  16 April 2012 at 13:11  

Salam Dato,

Saya kalau Pak Najib datang pun saya hadir. Ada makan free boleh lah. Seronok melihat orang ramai, macam jom heboh. Apa salahnya.

Tapi yang budak motor beramai-tamai tu, saya ingat mana ada semuanya register dengan SPR. Mereka ini hanya syok syok sahaja. Entah ada lesen atau tidak polis apa peduli. Asal ada bendera BN Dacing, polis let go sahaja. Ini semua make-up dalam Rais Televisyen Malaysia. (RTM) dan TV3 Stooges.

So we can see the contrast between attendance to Najib speech and attendance to Anwar speech. Soooooo ..... much difference!

There is soooo many false behaviour especially behind the face of BN leaders, full of corruption and lies.

If some of the attendees (RAKYAT) were smart enough to know the truth, that's okay, but if kampung folks makcik makcik pak cik pak cik who are the mindset of 1960s BN, alas .... they think of the glorius days where Tun A Razak kayuh basikal pergi ke segenap ceruk kampung. He .. he ...

Anonymous,  16 April 2012 at 13:49  

Samada kita sebagai rakayat Malaysia dapat melihat sistuasi sebenar politik Malaysia hari ini atau tidak bergantung kepada keikhlasan dan rasional minda diri sendiri.

Sebagai warga Malaysia yang prihatin, menjadi tanggung jawab setiap individu untuk lebih peka dan responsif terhadap apa yang berlaku diselitar kita. Untuk itu rakyat harus rasional dalam mengakses dan menghazam maklumat.

Apa yang berlaku sekarang kelihatannya satu pihak iaitu UMNO BN cuba melindungi dan membatas segala maklumat sebenar kepada rakyat. Peranan media massa utama dibawah kongkongan UMNO BN dalam mengekang maklumat sangat ketara. Hasilnya rakyat menerima maklumat yang salah dan tidak seimbang menyebabkan keputusan yang dibuat oleh rakyat sewaktu mengundi menjadi tidak tepat. Hanya rakyat yang benar2 peka dan tahu mencari sumber maklumat mampu untuk membuat penilaian dan hukuman politik yang tepat.

Saya melihat bahawa UMNO BN sebenarnya tidak mahu negara menjadi lebih baik dan rakyat lebih terbela. Apa yang penting difikiran parti tua ini ialah kepentingan UMNO BN itu sendiri dan sekerat individu didalamnya. Semua tindakan dan polisi yang diambil parti ini lebih kepada menyelamat dan demi keuntungan puak kelompok pemimpin dan kroni. Jika benar UMNO BN ini bertanggung jawab dan mahu rakyat menghakimi GE secara adil demi kelangsungan Malaysia yang lebih cemerlang dimasa depan, maka adalah menjadi tugas pimpinan UMNO BN memastikan saluran maklumat adalah terbuka dan tidak berat sebelah. Tapi nampaknya ini tidak berlaku. Pimpinan parti ini berdolak dalih dalam banyak perkara dan berusaha menyembunyikan kebobrokan sebenar. Jika tidak, mana mungkin sekatan media massa dibuat secara rigid dan keras.

Rakyat yang bijak biar apa pun pegangan politik anda harus dapat menilai kedudukan ini dan menyaksikan sendiri betapa parti UMNO BN dan pimpinannya tidak ikhlas terhadap majoriti rakyat yang telah meletak mereka diposisi sekarang. OLeh itu menjadi tanggung jawab setiap rakyat untuk mengajar pemegang amanah ini yang ternyata telah gagal untuk menjalankan tanggung jawab sewajarnya. Jika dibiarkan...negara berpotensi terus rosak oleh golongan yang semakin mabuk kuasa ini.

Dengan rendah hati saya menyeru semua warga Malaysia yang peka dan sayangkan negara agar menghukum pimpinanparti UMNO BN ini bagi menyedarkan kesilapan dan lupa diri mereka terhadap amanah yang telah diberikan sekian lama oleh rakyat. Ingat...undi kita 5 tahun sekali...silap anda mengundi...5 tahun lagi mampu menyebabkan ekonomi Malaysia dan negara ini lebih teruk dan kronik. UMNO BN harus ditumbangkan sekurang2nya untuk mengajar parti dan pimpinan mereka bermuhasabah diri bahawa rakyat lah yang berhak menentukan segalanya...bukan sekelompok puak dan pemimpin saja.

Mohon berikan peluang buat pihak lain menunjukkan kemampuan mereka seperti yang telah mereka buktikan di Penang, Selangor, Kedah dan WP. Dalam keadaan serba terhad..PR mampu lakukan, bayangkan kalau mereka ini memegang tampuk kekuasaan pusat. Insyallah..banyak menafaat akan rakyat nikmati.

Anonymous,  16 April 2012 at 17:33  

Dato,

Berapa banyak wang Najib membayar setiap Mat Rempit untuk menghadiri "motorbike parade" palsu?

Nampaknya Najib pun macam Mat Rempit/gengster tapi sebagai Mat Rempit/Gengster Boss.

Anonymous,  16 April 2012 at 18:09  

Dato,

Dato benar-benar mengikuti dengan rapat setiap perkembangan yang dilaporkan tentang Najib.Najib adalah dewata untuk setiap rakyat malaysia dan tanpa najib hancurlah negara.macam Dato bagitahu,tugas oposisi lebih mudah dalam situasi najib popular dan bn tidak popular dengan hanya menyasarkan kehancurkan imej najib dan dengan mudah teori domino dalam bn akan bermula.
Namun, adakah imej Najib boleh dimusnahkan dengan mudah? Jawapannya terletak pada 4 faktor:
1) Meyakinkan rakyat tentang Najib ini flip flop dan tidak ada substance
2) Kecepatan proses perbicaraan rasuah scorpene dan pembunuhan altantuya di Perancis
3) Imej Rosmah yang buruk dipasangkan bersama Najib setiap masa
4) Meyakinkan orang Pekan bahawa legasi Tun Razak terletak pada cucunya iaitu anak najib bersama jandanya kerabat kelantan bernama Nizar.Orang Pekan sayang Nizar tetapi Rosmah mahukan anaknya Ashman yang menguasai politik Pekan.Tumbangkan Najib+Rosmah, kita akan angkat Nizar sebagai penyambung warisan Tun Razak

Anonymous,  16 April 2012 at 22:14  

Salam Sdr SAK,

Dari dulu lagi saya rasa PM Hj Najib tak habih sekolah, sebab itu timbangtaranya ada banyak flip-flop.
PM ni juga senang di kelentong, dan tidak berfikiran jauh.

Kelemahan2 ini telah diambil kesempatan oleh juak2 yang ingin mengaut keuntungan "instant" dengan menjual nama Najib dan mencadangkan kerja2 bodoh, kebudak2an dan samseng.

Perkara2 ini meengambarkan tahap peemikiran najib sebenarnya.

Anonymous,  17 April 2012 at 00:11  

Let us analyse who are these so-called Mat Motor.
1. 99.99% are Malays
2. They speak one language, Malay.
3. Education level, SPM
4. Income level, RM1,400
5. They read Kosmo, Metro, Utusan, Berita Harian
6. They listen to Malay radio stations.
7. They watch TV3, RTM, Astro Awani
8. They worked in govt dept or organisations with 90% Malay employee.
9. They live in neighbourhood of more than 75% Malays.
10. Their parents speak only one language, Malay.
11. They don't pay income tax.
12. Between them one or two have heard the word " Malaysia Chronicle, Free Malaysia Today, Articulations, The Malaysian Insider, Malaysiakini, Masterwordsmith, Din Merican, People's Parliament.
13. None can distinguish between UMNO and government.
14. 99% advocates to the maxim " if I vote BN I got money, if I vote Pakatan I got nothing, don't be stupidlah "
15. They are regular attendees of Jom Heboh fixtures.

Don't be surprise if you find them in large numbers during Bersih 3.0

nasir,  17 April 2012 at 00:12  

Assalamu'alaikum Tuan Haji
Ramai percaya, saperti tuan cakap, rakyat akan menangkan PR.
Tapi tuan tak ambil kira pengundi2 hantu (dulu, hantu tempatan, sekarang, hantu import); mereka inilah yang akan memenangkan BN (juga undi2 pos dari 240,000 kakitangan SPR, isteri2 askar dan wartawan).
Kita tak nampak pun, tindakan yang akan diambil oleh PR dalam menghalang mereka ini dari mengundi; setakat duduk bantah 28/4 tidak akan beri apa2 kesan pun. PR mesti tangani isu ini, baru boleh cakap pasal nak menang!
Wasssalam

mahaza 17 April 2012 at 07:18  

Talked bout Petronas dan subsidi, betul ke kerajaan bayar subsidi untuk minyak RON95 dan Diesel?

Anonymous,  17 April 2012 at 08:19  

Saya di Ipoh pada hari sabtu lepas.Di rumah kediaman Menteri Besar saya lihat beribu belia mendengar ceramah Hishamudin Hussein dan bendera Barisan penuh di sana.Apa adakah ini tanda PRU 13terlalu dekat dan rakyat Perak ramai yang memihak BN ?Ku Li sebagai PM apa macam boleh ?Beliau sudah mula melobi.Siapa tahu kot kot lah PR menang tetapi perit sikit bro .Anyway.

I am a Mat motor too but i read Siasah,Sinar and Harakah among what you listed above bro.Not all Mat motor support BN you know.Dont be daft my dear anon.I read WZWH,Miang Paneh ,Aspan,Che Det,Din Merican among others.Who cares what you read.Voters have mada up their mind after what happened during the Pertabalan Agong and PKR Azmin internal issue.Let us think that Hasan Ali is sponsored by UMNO !!?? How about that dude ?

Anonymous,  17 April 2012 at 08:54  

sepatutnya komen anon 17 apr 2012 00:12 tak perlulah disiarkan sebab isunya tak kena mengena dengan artikel. lebih nak mengata melayu tu bodoh. padahal kita tak suka nak kata cina tu pun sama bodoh, sebab kalau tak bodoh diorang pun tak jadi geng kongsi gelap. balaci-balaci kongsi gelap ni 99.99% cina, belajar tak ampai spm pun. cakap bahasa cina aje yang reti, tak bayar incometax pun. jadi lain kali cakaplah guna akal.

john brown,  17 April 2012 at 10:49  

bro arif,
you should write more about characteristics of leadership, not on bullshit. the more you condemn the prime minister,people will laugh at you and categorised you as 'desperado'. avoid personal attack bro, all the best to you.

Anonymous,  17 April 2012 at 10:58  

Tanya Rosmah how much has she been demanding regular contributions from AP Kings?

Anonymous,  17 April 2012 at 20:08  

Dear Sak,

maha looks real desperate, this time hanging on the lifeline to give his usual unsolicited talks, from PTPTN, Proton Prevรฉ, ISA and thru Perkasa's Malaysia's becoming a republic ( unbelievable ) on other sites ?

Anonymous,  17 April 2012 at 20:14  

16 April 2012 18:09
17 April 2012 00:11

Excellent, succinct informative points to recall and respond at one go. Thank you.

Anonymous,  17 April 2012 at 20:28  

Alternatively, free education for all, however, university students must score GPA of 3.8 and above ( with strict, transparent benchmark ) to ensure high quality of their knowledge and skills learning for employability plus active contribution in meaningful community works every semester break, failing which their loan is converted into loan.

Anonymous,  17 April 2012 at 22:38  

you are rite anon 8.54

I thought one of the point of this article is about Chinese being hypocrites? Why the silence in the responds?

See, one thing about the Chinese, when you tell them what kind people they are, they simply digress, or deny it. They simply do not have the stomach to acknowledge criticism. After some 6000 years of so-called "civilization", this is what they do best, to deny and digress.

How to tell if someone is a Chinese?

1. They can't recognize what is right and what is wrong if they themselves are the ones doing it. Take Qing Ming as an example, burning hell money polutes the environment, they don't feel anything wrong with it. And mind you, many of these hell money burning folks are the one who attended anti Lynas activities. It's no ok if others are doing it, but it is ok if I am the one doing it. Burning hell money may not be the same league as rare earth processing, but still it is a form a polution nontheless.

2. Even if they finally recognize that something is wrong, they won't do anything about it, they will probably blame that others are doing it and therefore, it is ok for them to do it as well. Or, they will tell you that some other people do worse thing than what they are doing and therefore, we can't blame them.

3. They love only themselves (themselves may include but not limited to, their relatives and friends, or even, their race). When you tell them the difficulties and hardships others are facing, they usually forget about it then minute you walk off. Some are even worse, they don't even hear what you say, and instead, they keep telling you about their problems, even though they are in a much better position than those I am talking about.

See, if after reading this and you have an urge to justify why Chinese behave this way, then you are a typical Chinese.

Or, if after reading this and you start to claim other races are also behaving this way, then, again, you are a typical Chinese.

Let me say this, more than half of the Chinese population are like that. Even those from China and Taiwan. Chinese are simply not mature enough to just say, yes, these are our problems, we are wrong, let's fix our problems. I told the above to almost every Chinese I meet, including my family members, my parents too, their first reaction is to justify why Chinese behaves that way, instead of looking into getting rid of our bad cultures. On the other hand, these Chinese, like YM RPK always say, foam at the mouth when complaining about other races, especially the Malay.

Oh, I haven't even told you about what happens when I praise the strength of Malay and Indians. Many say that I am not Chinese because I talk good about other races and talk bad about my own race. I thought to become a better race, we need to learn from the strength of others and criticize and get rid of our own weakness? And we call ourselves pragmatic?

Chinese always like to claim that they are pragmatic. My respond is, pragmatic my foot. Other than in the terms of money making (or benefit extracting), what else do you think you are pragmatic in? Improving the Chinese cultures by getting rid of the bad habits, no. Improving the environment by getting rid of poluting activities, no. Improving the moral standard of Chinese, no. Helping other races to improve their lives, no. Padan muka when other races call you money face.

bruno,  18 April 2012 at 01:32  

Give Umno a chance,another five more years,begs the Umnoputras.

After fifty five years of running the country upside down,is that not enough,says the eyes wide open amazed fence sitters.

No,we need another five more years to run it deep into the ground.

Anonymous,  18 April 2012 at 03:27  

Anon 17 april 2012 22:38

First of all what this anon do not understand about the Chinese is that he has been sleeping all this time while the Chinese have awakened.And the Chinese are not keeping quite anymore.That is the reason that the Umno/BN will be smacked around this coming GE.

Just opened your eyes.Look at the protests.Do you not see the Chinese participating.These are things that one will not see even 8-10 years ago.Yet you say that you are a Chinese.You are more of a disgrace,not by race but by being ignorant,and not having the guts to stand up and blaming others instead.It is cowardly people like you that are keeping the corrupted regime in power.

Anonymous,  18 April 2012 at 04:27  

Good morning, Salam Sak & all,

Aon 17 April 00:11 will need to use your points, friend.


Anon, 17 April 08:54
Let us all take a walk in the park and a close look at the points below :

13. None can distinguish between UMNO and government.

** definitely there are some who can, some chose not to for the known reasons and their loyalty to UMNO, whilst others are undecided. It could also be a sincere challenge from a supporter of Sak, obviously, and to us as well. Telling us not to be too confident, lest we doze off with tinge of ego and not being alert to the ploys.

14. 99% advocates to the maxim "
if I vote BN I got money, if I vote Pakatan I got nothing, don't be stupidlah "

** there is some truth, but the statistic is a bit on the high side, that's ok, otherwise, there is nothing to discuss about.

However, with more awareness, consistency and sincerity from Sak and us across all alternative political blogs, hopefully, they will finally see the catastrophes they must avoid by being courageous to vote for changes. Of course with lots of cries, and some may want to fast to God Almighty, too.


15. They are regular attendees of Jom Heboh fixtures.

** In a way, most certainly there is a certain percentage of the same group of people who will repeatedly attend Jom Heboh anywhere. And a lot of us have far better things to do, time is a luxury with a punishing daily work schedule plus commitments, reading, music, bloggong, a little healthy fun socializing, etc so we are not in the said percentage.

Don't be surprised if you find them in large numbers during Bersih 3.0

** This, we should be appreciative of our supportive friend, shouldn't we ? could we ?

The elite Malays, the UMNO leaders themselves never think they are stupid. But we think they are notoriously cunning, don't we ?

A lot of us are not either, with good education and expertise be it making burger kaw kaw or nasi kerabu. Exemplary leaders like Selangor's MB TS Khalid Ibrahim,
a long list from PK, DAP, Bro Sak, Saudara Aspan, PRM, brilliant mindful bloggers like Walla, Bruno, Pak Yeh, even Kg Man. So sorry, i can't list them off the cuff feel and think confident and very nice as well to fellow Malaysians.

This is the very reason Sak's blog becomes our intellectual and patriotic watering hole for good reasons, at times to be real furious.

True, it hurts, when Malays are all stereotyped, likewise our fellow Malaysian Chinese and Indian feel and think likewise when they all lumped as second class citizens by some people, which a lot of us will never maki hamun. It is not our way of upbringing to be uncouth, lewd and arrogantly obnoxious UNLESS a most disgusting remark is unshamelessly uttered to provoke us. Thereby succeeded with the words.

Many of whom if they are our good friends as much as we respect and trust them, they will response to us in the hours of emergency like sending one to the hospital, etc.

And yes, there are some lazy bums in any community, they sure need a real whack on their heads with the utusan paper to buck up whenever we meet them.

Hence, we have got to move on together, to enable others to enjoy skills and muhibbah friendship with our support.

If we hear or read such remarks again, just pause a while in future and try to recall other better encouragement. Cheers, Salam & Thanks.

walla 18 April 2012 at 11:03  

Mahathir said Umno can now field outsiders from the NGOs. Let's hope they will be people like Ibrahim and Hassan Ali. Then the rakyat will be able to confirm for themselves how Umno is reduced to scrapping the bottom of the barrel that even alam flora has rejected.

And if the candidates are less controversial, the rakyat will still see them as unwinnable. Why? Because if they are winnable, they would have objected by now to what Umno has been doing against the rakyat all this while. Since they didn't, hence they're just as bad. Perhaps worse if one includes cowardice.

Furthermore, there isn't enough time for these candidates to prequalify themselves before the rakyat. Unlike many in Pakatan who have been on the ground and in the field constantly honing their leadership and problem-solving skills since GE12, there is no winnable candidate in Barisan today. And that includes those who are being fielded just because they appear to look good. Again form over substance.

Meanwhile Najib is doing things in bits and pieces in order to win votes. However he has avoided opening the three gates: cowgate, copgate and amangate. These are just three of at least eighteen gates. In fact there are more. Besides throwing the rakyat and taxpayers into fits of anger, these gates will also show Umno's own internal leadership lineups of various factions how bad has been the subversive distribution of corrupt ill-gotten gains so far.

That also explains why in everything that Najib and his Umno have been doing, it is all to give the rakyat a temporary sense of satisfaction in order to lull them into a stupour of familiar comfort so as to take their eyes away from the gates. As backup, the EC is Umno's watergate.

The Umno general members and those who have been asked to give up their positions are invited to ask themselves whether this country can take another term of an Umno-run government. How can they when the party is already so sick with man-made diseases?

To answer that question, give Pakatan one term. Change the menu. Let the rakyat have one crack at changing the Umno system of corruption, decadence and ruin.

If it is not so, all our students would by now have had free education. Instead of looking at how the Umno leaders have sucked and sacked the national coffers dry. Look at the list by an anon in one previous thread. It is only a small part of a very long list.

Thanks, Sak. Those cowards have been so unfair to you and Aspan. These days they can even resort to lying despite knowing the truth.

Anonymous,  18 April 2012 at 12:33  

Salam,

UMNO suka DENY, PEKAK BADAK :

1. RAKYAT yang tak sokong BN di tuduh pengkhianat negara.

2. RAKYAT yang nak hapuskan PTPTN, di suruh kembalikan wang PTPTN atau tak payah demo, undi saja.

3. RAKYAT yang menyatakan harapan di jalan raya di tuduh mengancam keselamatan negara dan menyusahkan peniaga2.


SENJATA SHIT UMNO yang paling tidak popular ialah perkataan "Mengancam keselamatan negara"

Bayangkan RAKYAT MALAYSIA sendiri di gelar mengancam keselematan negara!!!

*******************************

Pengampu UMNO :

1. Bila PR kata mansuh ISA, hah ....semua juka-juak UMNO kata ISA penting.

2. Bila Najib kata mansuh ISA, si katak Ibbbrahiiimm Aliiii kata demokrasi semakin subur.

3. Tiba-tiba Najib kata mansuh PTPTN? Apa pulak kata juak-juak UMNO penjilat pengampu ini nanti????

Ingat sebahagian kakitangan kerajaan seperti Polis, TV3, RTM ... kalau PTPTN berjaya dihapuskan ... anak-anak kamu semua juga yang senangkan???

Sedarlah, yang nak ubah kepada kebaikan bukan cakap orang Bangla, Mat Hitam .. tapi RAKYAT Malaysia sendiri!!

Anonymous,  18 April 2012 at 16:55  

Salam Dato, I am a regular blog reader and I would like to suggest that you write an article on what will the consequences be for the rakyat if they allow BN one more term.If I may,1.Being beaten up or murdered by the elites.2.Raising petrol prices.3.Implementation of GSt.4.Implementation of 1 Care.All this and more will have to be endured by the rakyat for another 5 years,by which time maybe even the opposition would have given up and migrated.TQ and all the best to you.

Anonymous,  19 April 2012 at 20:00  

Salam Sak & bloggers,

Perhaps you'll enjoy

YouTube London Olympics 2012 - Olympic Song - Flame (radio edit)
to ABU !

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP