Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Saturday 4 May 2013

Cara parti Najib memuliakan ulama





Ini cara bagaimana sejenis kaum Melayu meraikan seorang ulamak. Suatu ketika bila saya berjumpa dengan PM, saya menyatakan bahawa Tuan telah membenarkan cybertroopers tuan menghina dan mengeji tokoh ulamak. Akibatnya, orang Melayu akan memulau parti UMNO dan memulau presiden UMNO. Yang menyokong UMNO ialah pengikut yang taksub dan yang minda mereka telah diperhamba-abdikan.
Orang Melayu yang beragama Islam akan melihat ini sebagai suatu endorsement dari tuan presiden UMNO. Presiden UMNO kata, berdebat bukan budaya orang Melayu. Mungkinkah budaya Melayu UMNO ialah menghina, mengeji dan mengaibkan orang?
Kita semua ada berbeza pendapat. Tapi ia jangan dijadikan alasan untuk menghina golongan ulamak. Menanam rasa benci dan permusuhan keada golongan ulama tidak dapat diterima oleh masyarakat Islam. Orang Melayu yang beragama Islam mesti melihat layanan ini sebagai bayangan pemikiran pimpinan UMNO yang anti ugama Islam.
Hari ini Najib datang ke Raub. Ini petanda, dia melihat Raub sebagai suatu kerusi panas. Kita mengucapkan selamat datang kepada nya. Mungkin dia mahu beri hormat kepada bekas ADUN dan ketua Penerangan dia. Terima kasihlah diatas penghormatan tersebut.
Dia datang untuk merasmikan kampus cawangan UITM di Raub. Cerita disebaliknya, ramai orang Raub pun dah tahu. Projek ini di perolehi tanpa tender terbuka oleh seorang pemimpin UMNO tempatan. Kos projek ini kira2 300juta.Cogankata UMNO ialah projek kroni didahulukan, rakyat di pinggirkan.
Mana ada projek UMNO yang bukan menelan belanja2 berjuta2? Berapa banyak komisyen yang dibalun oleh puak UMNO?
Ketika projek itu diberi kepada syarikat pemimpin UMNO ini, syarikat nya tidak ada lessen CIDB pun. Sebab itu ianya tergendala lama. Tapi duit mobilization sudah dibalun.  Dan oleh kerana projek kroni didahulukan, maka Najib kata ok. Syarikat kroni walaupun mempunyai modal berbayar RM2 dibenarkan mendapat projek bernilai RM300juta.
Ini yang kita tentang. Kerajaan yang memerintah begitu lama , mereka ingat mereka boleh buat sesuka hati. Duit projek ini datang dari duit pembayar cukai bukan duit UMNO. Inilah cara pengurusan kewangan yang dilakukan oleh puak UMNO. Duit pembayar cukai dikira duit sendiri.
Punca kemungkaran UMNO ialah kerana mengikut fatwa yang dikeluarkan oleh mursyidul am mereka, Tun Dr Mahathir. Lebih baik berkawan dengan syaitan yang kita kenali bermaksud tidak mengapa orang Melayu yang beragama Islam ingkar, sombong, takabbur dan tergolong dalam golongan yang kufur!

9 comments:

Anonymous,  4 May 2013 at 11:05  

Menghina ulamak. Bala akanmenimpa BN. InsyaAllah

bruno,  4 May 2013 at 11:27  

Dato,Umnoputras have sunk to the lowest runk any human being can sink.To come out with such degrading attacks against a fellow Muslim who is also a religious leader.These animals have no respect for anybody.They think that they are above the law.If PR becomes the federal gomen on May 6,they should go after these animals.They deserve no pity and need to feel the full wrath of the law.Judgement day for these criminals will be very soon.

Anonymous,  4 May 2013 at 11:38  

Orang yg menyokong UMNO/BN adalah org bodoh kerana akan diperbodohkan oleh UMNO/BN sampai akhirat. Kata memperjuangkan untuk org Melayu & agama Islam,apa ini? Menghina seorang ulama begini. Tak malu ke BN?

Unknown 4 May 2013 at 11:42  

Salam Dato' .......apa pandangan Dato mengenai analisis ini?..................Syukur Alhamdulillah semua artikel berkaitan PRU 13 mendapat sambutan hangat dari anda sekalian satakat ini. Dengan dorongan anda sekalian, saya telah dapat menyiapkan ramalan untuk kawasan parlimen, walaupun ini memerlukan masa yang banyak untuk menyiapkannya.

Saya tidak perlu menperkenalkan diri kepada anda yang kerap berkunjung ke laman blog ini, tetapi bagi mereka yang baru terdorong melawat ke sini, terutama dimasa demam pilihan raya sekarang, saya perlu memberi sedikit informasi tentang rekod dan kaedah ramalan.

Sejak kita memulakan projek ini, kita telah menyiapkan ramalan untuk 12 pilihan raya kecil sejak tahun 2009 lagi. Kita juga telah menyiapkan ramalan untuk Pilihan Raya Negeri Sarawak dalam tahun 2011. Ramalan-ramalan in terbukti ketepatannya , kecuali di satu kawasan sahaja. Kesemua ramalan yang lepas boleh diakses dalam blog ini.

Ramalan dibuat dengan kaedah multiple regression analysis untuk menghasilkan model yang memerlukan input data yang banyak dari semua kawasan pilihan raya, iaitu sebanyak 222 kawasan parlimen kesemuanya. Beberapa faktor telah dipilih untuk diujikaji bagi mempastikan signifikannya data tersebut dalam model yang akan digunapakai.

Faktor-faktor penentu (independent variables) yang telah diujikaji dan terpilih sebagai signifikan untuk sesuatu kawasan parlimen ialah jumlah pengundi Melayu, Cina,India, dan Bumiputera di Sarawak dan Sabah, faktor pengaruh parti dalam kawasan tersebut dan berapa kali penyandang telah bertanding sebelumnya. Semua faktor diatas didapati sangat signifikan, yakni memberi kesan yang ketara keatas keputusan pilihan raya.

Dalam ramalan ini saya menganggarkan sokongan pengundi Melayu kepada BN diparas 61%, undi Cina 25% dan undia kaum India 60%. Juga saya inputkan aras kekuatan tradisi BN di dalam setiap kawasan pilihanraya.

Dalam membuat ramalan ini, saya ketepikan fahaman politik sendiri bagi menghasilkan ramalan yang objektif dan terbukti tepat sebelum ini. Sama ada ramalan kali ini juga setepat itu, Allahu ‘alam, Allah sahaja yan mengetahui, dan insya Allah kita akan bersama-sama tahu pada 5 Mei ini

Dalam menyediakan ramalan saya akur dengan respond anda sekalian. Pengunjung pengunjung dari BN biasanya gembira, tetapi yang dari PR ramai yang marah kerana ramalan untuk kawasan kawasan DUN setakat ini memihak kepada BN.

Hasil kajian menunjukkan BN akan menang dalam PRU ke 13 dengan memperolehi majority melebihi 2/3. Butiran seperti dalam jadual di bawah:

Jadual: Ramalan Keputusan Pilihan Raya Parlimen Malaysia Tahun 2013

Semenanjung BN Minima BN Maxima
BN 113 121
DAP 27 26
PKR 17 13
PAS 8 5
Jumlah 165 165
Sabah & Sarawak
BN 46 49
DAP 8 7
PKR 2 1
PAS 0 0
Bebas 1 0
Jumlah 57 57
Jadual di atas menunjukkan dalam senario minima BN akan memenangi 159 kerusi parlimen di seluruh Malaysia manakala DAP akan memenangi 35 kerusi, PKR 19 dan PAS 8. Dalam senario yang terbaik pula BN akan memenangi 170 kerusi, diikuti DAP dengan 33 kerusi, PKR 14 dan PAS 5. Untuk majoriti 2/3 BN hanya memerlukan 148 kerusi.

Alam Flora,  4 May 2013 at 12:22  

Tak payah nak berjela-jela kalau nak keluarkan kajian serta pendapat biar ianya mudah difahami dan senang direalisasikan. Jika di PRU12, Pak Lah sebagai PM yang terbersih dan paling bertoleransi terhadap pembangkang dan amat disukai oleh penjawat awam, maka 5 negeri telah ke tangan pembangkang (PR) ini hanya disebabkan menantu gila babi beliau KJ yang berperangai seperti lanun dapat pelacur. Fikirkanlah untuk PRU13, di mana PM Najib yang terlalu rendah IQ nya dan dibantu oleh isteri (3 x menjanda) yang sombong dan paling dibenci oleh rakyat, harga barangan keperluan yang tidak terkawal, institusi kehakiman, AG dan penguatkuasaan yang korupsi serta media yang berpihak gila babi kepada UMNO/BN. Hanya rakyat yang terlalu bodoh dan terlalu sial kejadiannya, maka mereka inilah sahaja yang masih menyuokong parti korupsi, penindas, penyangak dan perasuah (UMNO/BN) untuk PRU13 ini. Insyaallah, kezaliman tetap akan dihapuskan....Ini janji Allah SNT.

Anonymous,  4 May 2013 at 13:28  

Ramalan saya:
BN 115 PR 107

Kemudian terus jualan lelong. Tiga bulan kemudian selepas membelanjakan Rm300 juta kedudukan ialah:

BN 120 Pr 102

Slogan baharu: Untuk UMNO, UMNO dan UMNO lagi.

Setahun kemudian: Pilihan Raya kechil bagi 15 kerusi kerana 15 orang BN mati sakit jantung, cancer dsb.

Kedudukan baharu, jeng, jeng, jeng!

BN 95 PR 127, dan bermulalah era baharu bagi Malaysia bumi bertuah

Mat Sabu dilantik Menteri Tangkap Iblis.

Anonymous,  4 May 2013 at 13:29  

Dato
On the eve of the election your colleague Aspan has written an article that does a great disservice to DAP. Its not fair to someone like you who is standing on a DAP ticket.
Anyway i wish you all the best. Raub will be proud to have you as an MP

Anonymous,  4 May 2013 at 14:11  

By comparing an ulamak to an animal, Najib has just cross another line. As a non-Muslim, I am seething with anger to see that kind of poster. I wonder what the Muslims in Malaysia would feel. That poster should be circulated to all the Muslims in Malaysia.

Anonymous,  5 May 2013 at 21:09  

Tahniah Dato...

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP