Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Friday 18 December 2020

Rakyat Tak keliru Malah Sokong Ku Li.

1. Ku Li dan Dr. Mahathir bergabung tenaga. Untuk membebaskan kita dari genggaman pemerintahan  bobrok abahcow.

2. Kepada Ku Li objektif nya nyata. Penyingkiran sebuah kerajaan yang tidak sah.  Dan semua tindakan dan perbuatan yang tidak sah.

3. Ku Li tidak memaksa orang lain mengikut tindakan nya. Yang suka dan rela saja yang mengikut ku Li.

4. Objektif nya terang. Menyingkir kerajaan Muhyi yang tidak sah .

5. Yang menganggap ia keliru ialah ahli umno yang melanggani pemikiran spesifik dalam umno.

6. Yang anggap mengelirukan adalah mereka yang sudah biasa memaksakan pandangan mereka keatas orang lain.

7. Besar kemungkinan yang mengatakan keliru adalah pelanggan pemikiran Najib dan Zahid yang membenci kepelbagaian fikiran dan menyukai keseragaman autokratik.

8. Ini adalah pemegang pemikiran penjajah pandangan yang anti perbedaan pemikiran. Ada nya orang macam inilah yang membekukan umno.

9. Yang keliru bukan rakyat tapi mamat ini yang tidak dapat menerima tindakan Ku Li.

10 . Inilah yang mencelakakan-komisar2 umno melihat rakyat sebagai golongan bodoh dan keliru.

11. Rakyat meluat dan membenci abahcow. Mereka menolak budaya umno yang menerima nilai2 jenayah sebagai nilai murni. Rakyat tidak keliru Tuan, tapi sedar apa yang mahu dilakukan Ku Li.

12. Rakyat terutama orang Melayu, membenci parti seperti umno yang sentiasa berurus niaga dan wheel and deal cuba mencari jalan menyelamatkan yang korap, penyamun dan pencuri. Orang Melayu tak keliru malah menyokong apa yang dilakukan Ku Li.

13 . Kalau umno mahu kekal releven pada orang Melayu dan bukan hanya kepada ahli umno, ia mesti menjadi kubu menolak xenophobic nationalism, menentang ekstremisme agama, meyingkir yang korap, meraikan kepelbagaian idea, mendakap neritokrasi dan mengamalkan sistem nilai2 yang murni.

14. Teruskan Ku Li, selamatkan negara ini. Semua yang lain jauh di belakang. 

15. Apa yang bolih dilakkukan umno. Umno ibarat suami yang dayus kalau membisu. Kalau ku li telah melannggar disiplin yang tidak boleh diampun pecat ku li.

16. Mungkin juga Ku Li menjumpai masa yang tepat keluar dan tubuh umno 46.

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP