Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Sunday 27 December 2020

Bangsa Melayu Bukan Bangsa Amar Makruf Nahi Mungkar.



1. Saya mendengar beberapa program u tube dan tidak berhenti merasa heran. Betapa bodoh nya bangsa Melayu. Daripada bangsa lain menyebut nya secara terbuka baik saya menyebutnya. Ba waw dal haa.

2. Bila Tengku palsu teuku Adnan Mansor di dapati bersalah bukan status bersalah yang dibincangkan.

3. Ada seorang mamat yang kelihatan sebodoh wajah tembok nya menceritakan Najib akan jadi PM semula. Itu hikayat yang paling dongeng yang pernah beta dengar. (orang Menado dan Ambon membahasakan saya sebagai beta.)

4. Berita ke3 ialah mengenai gadis Melayu mengahwini hockey captain India.

5. Kepada saya cerita2 ini di karang oleh wartawan2 yang basuh kencing pun belum betul. Cerita2 bodoh lagi membodohkan itu sebagian dari proses membebalkan pemikiran bangsa Melayu. Bilakah mereka2 ini mahu berhenti menjadi perkakas golongan penindas?

6. Bila Tengku palsu itu didapati bersalah, yang disibukkan bukanya siteuku gendut dan ingat dia penyayi karaoke hebat bersalah ,tapi hilang nya sumber duit umno.

7. Ini pengakuan jelas bahawa sumber wang umno ialah kegiatan rasuah dan pencabulan kuasa. Umno itu bergelumang dengan wang haram.

8. Jinayah dan kesalahan undang2 tak jadi hal. Yang mendukacitakan ialah hehilangan wang haram. Kalau begitu baik suruh Tengku mulut ikan keli tu masuk rumah anda dan meniduri isteri dan anak anda. Kan dia cari duit untuk umno?

9. Bukankah Najib itu rasuah dan pencuri? Besar kumungkinan membalun duit 1MDB dan lain2. Apa kena orang Melayu ni? Kita mengundi orang yang kita hendak curi dari kita.

10. Adakah kita orang Melayu ni sadists? Yakni kita seronok kalau di balun, di rotan, disebat selum berhubungan badan? Najib menyakiti kita, kita nak dia jadikan dia PM lagi? Dalam pada itu ada mamat panggil dia amirulmukminin. Beri contoh najis mughallazah pun dia tak tahu. Amirulmunafik lagi sesuai.

11. Tiba2 muncul cerita gadis Melayu kawin dengan penganut Guru Nanak. Tokoh2 agama boleh bercakap mengenai perkara ini sampai lembu pulang kekandang.

12. Saya tak peduli kalau orang tu nak mencalat dengan orang yang tak bersunat.(mencalat ni slang orang Pekan). Tapi cerita2 pasal kawin dan rasuah ini memberitahu saya banyak hal mengenai bangsa Melayu.

13. Bangsa Melayu ni adalah antara bangsa2 yang amat senang dirasuah dengan seks dan wang. Agama Islam itu pada nama saja. Dari segi amalan habuk pun tiada. Kemungkaran dianggap suci dan makruf itu ditolak. Aesthetics melebihi competence.

14. Orang Melayu tidak tahu pasal excellence, dilligence, honesty dan professionalism. Mereka lebih mengutamakan kekoroan, mediocirity, freeloading dan korapsi. Pendek kata yang buruk2 saja.

15. Kita ambil contoh 2 institusi Melayu yang dijahanamkan oleh orang Melayu sendiri dan bukan oleh DAPigs itu. FELDA dan Tabung Haji.

16. Saya suka mengulangi apa yang dikatakan oleh ZAABA pada tahun 1927. Yakni yang menjahanamkan bangsa Melayu ialah dari kalangan mereka sendiri. Observasi itu tepat untuk hari ini.

17. Mengenai FELDA saya telah banyak menulis. Kita tahu RM10bilion masuk poket Najib. Dengan harga sekarang RM1.17 sesaham pemegang saham rugi RM12 bilion. Jadi malapetaka nya bernilai RM22 bilion. Arkitek pemapaan felda ini ialah Najib al Munafiqi al Pekani.

18. Lebih 90% peneroka ialah Melayu dan lebih dari 90% pengurusan dan lembaga pengarahnya Melayu. Menteri nya Melayu. Melayu(112ribu peneroka) dijahanamkan oleh Melayu( ahli lembaga pengarah, pengurusan dan menteri). The buck stops at Najib.

19. Tabung Haji adalah entiti yang diilhamkan oleh almarhum Ungku Aziz bukan difikirkan oleh ustaz2 akal terencat dari PAS. Tapi tak ramai tahu ianya bergelumang dengan rompakan, rasuah dan samun dan hampir tumbang kebumi.

20. Dan ia dilakukan oleh Melayu dari lembaga pengarah sampailah ke menteri nya. Yang mendiamkan diri bersubahat.

21. Bertahun tahun TH bergelumang dengan hutang dan pelaburan yang merugikan . Pasukan pelaburan patut di pecat! Pengerusi dan menteri tak berotak tidak memikirkan masa depan TH.

22. Sehiggalah menteri kewangan Cina dari DAPig yang mahu menjaga kebajikan TH. Yakni dengan memindahkan hutang TH sebanyak RM9.7bilon ke MOF dibawah satu SPV, UJH. Pada penghujung tshun kewangan 2010 MOF mengambil alih semua hutang TH berjumlah RM27 bilion.

23. Bila rumah dah siap pahat pun mula bising. Pada tahun kewangan kerjaan BN mengistiharkan pulangan kasar sebanyak RM238j tapi kerugian hampir RM10b. Sebagai kos ambil alih hutang TH, MOF akan menyuntik sebanyak hampir RM18 bilion selama 10 tahun.

24. Itulah tahi yang dicernakan oleh mother effers Melayu di TH. Kalau saya menteri kewangan saya akan menstruktur semula TH. Saya akan pecat semua kaki busuk dalam TH.

25. Segala kerosakan dalam TH ini berlaku sementara orang Melayu bersikap bukan masaalah saya. Dan terus memilih orang2 tertentu untuk merompak kita. Dan ini boleh berlaku bawah rejim kick back king
Muhyiddin Yasin al Jowo al Pagohi.

26. Sikap saya sendiri:- kekal dengan prinsip kalaulah Tuhan tidak menghadirkan satu golongan yang makruf, untuk menentang golongan satu lagi yang mungkar,nescaya hancur muka bumi ini.


0 comments:

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP