Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Friday 23 August 2013

Di Bawah Lindungan Kerajaan UMNO




Sekarang kalau kita membunuh orang, tapi pendakwa raya tidak dapat membuktikan ada niat, kita boleh lepas dari pertuduhan membunuh. Walaupun setelah kita tembak seseorang, kemudian menaruh bahan letupan dalam rongga dan tempat mana ada lubang dibadan dan letupkan- sehingga tulang belulang berkecai dan berterbangan- itu semua bukan pembayang ada niat membunuh. Kita ada perbuatan membunuh, tapi tidak ada niat itu tidak mengapa? System pengadilan apa yang kerajaan pimpinan UMNO bangsa Melayu kita ini amalkan?
Sungguh benar apa yang nyatakan oleh pendita Zaaba. Kezaliman keatas bangsa Melayu dilakukan oleh pemerintah dari bangsa Melayu itu sendiri.
Ini akan menghantar mesej kepada gangster dan pembunuh upahan, boleh letupkan sesiapa sahaja. Jika pembunuh Altantuya lepas dari tuduhan, ini membuktikan pasukan pendakwa raya sub-standard. Tugas pertama kerajaan baru yang akan ganti BN yang korap ini ialah mengadakan retrial dan panggil semua orang yang tidak dipanggil untuk memberi keterangan. Hari ini hari malang untuk keluhuran undang2 di Malaysia. Kita tidak akan tahu siapa yang memerintah supaya Altantuya dibunuh. Lagi pun mengikut lojik soldadu UMNO- tidak mengapa Altantuya dibunuh kerana dia pelacur anatra bangsa yang telah memberi perkhidmatan istimewa kepada Razak Baginda dan mugkin juga pemimpin tertingi negara. Hal pantat memantat, pemimpin tertingi negara tidak kurang hebat nya.
Najib akan jual segala asset negara atas nama bangsa Melayu. Adakah kita percaya bahawa Najib berkata bahawa MAS tidak akan dijual? Sedangkan Dr Mahathir Mohamad sudah pun menyatakan ianya patut dijual dan dikendalikan oleh pihak swasta. Idris Jala menyebut perkara tersebut dalam suatu forum bersama dengan Tony Fernandez. Tony Fernandez mungkin menyatakan pandangan nya dalam konteks penglibatan kerajaan dalam system ekonomi pasaran bebas dan ingin melihat penglibatan kerajaan dikurangkan.
Ini kenyataan yang sanctimonious datang dari Tony F. Apa yang dia tidak beritahu ialah penglibatan dan sokongan kerajaan kepada orang lain biarlah dikurangkan- tapi kepada dan untuk AA mesti dipertingkatkan. Kalau boleh AA dijadikan monopoli industry penerbangan.
Masa depan orang Melayu akan malang jika kita biarkan para perompak UMNO dan kunco2 mereka terus berkuasa. Mengapa kita tidak dengar lagi cerita Deepak Jaikishan? Sebab deal telah dibuat dengan nya melalui Azeez Raheem dan Azzeez sekarang pengerusi Tabung Haji. Inilah endless possibilities yang sekarang dijaja oleh Najib. Apa2 sahaja bole terjadi.
Masa depan orang Melayu akan baik? Setelah 56 tahun kita beri UMNO memerintah fakta nya : ialah 10 juta orang Melayu atau 90% dari 40% yang menerima pendapatan RM1500 sebulan adalah orang Melayu. Pelanggan kebajikan JKM adalah orang Melayu pada jumlah majority nya. Siapa yang memerintah orang Melayu jika tidak UMNO? Fakta nya ada dimana mana tapi pemimpin2 UMNO tidak akan berani bercakap mengenai perkara ini. Sementara itu UMNO mengupah pecacai2 bertaraf tingkatan 5 untuk bercakap mengenai isiu2 orang Melayu. Behentilah dari temberang orang melayu. Saya tidak fikir mereka2 ini membaca tulisan pendita Zaaba. Seperti yang Tun Daim kata- budak2 UMNO hanya suka membaca majalah Gila2 dan komik serta cerita hantu.
Kita mesti bangun menentang cubaan untuk memusatkan sumber kekayaan dan asset dalam satu tangan. Tidak semena mena, Idris Jala menyatakan pandangan nya bahawa MAS patut dijual dengan harga yang bagus. Semasa menyatakan demikian, dia berada dalam forum bersama pemilik AA, Tony F. Idris Jala ingat rakyat Malaysia bodoh ke- orang akan membuat andaian bahawa Idris Jala berkata demikian kerna didorong oleh Tony F. siapakah  yang akan untung dan mempunyai kapasiti untuk mengambil alih kekosongan yang diujudkan oleh MAS? Tentulah AA.
Jadi bagi pihak siapa Idris Jala bercakap? Najib pernah beritahu saya bahawa Idris Jala dilantik kerana kepentingan politik Sarawak. Selama berada dalam MAS, tidak ada perkara besar yang dilakukan kepada fundamentals business MAS. Dia menjual asset dan harta benda MAS untuk menutup balance sheet yang teruk. Selama 10 bulan berturut turut, buku akaun MAS menunjukkan kebaikan .tapi kebaikan itu tidak datang dari operasi bisness bahkan ia datang dengan menjual harta benda MAS dan memindahkan liability ke pihak lain. Ini semua main silap mata yang menyinari mata Najib.
Ada antara kita yang memandang tinggi apa yang Idris Jala  lakukan keatas MAS. Tapi ramai juga yang hampa. Ujian sama ada apa yang dilakukan oleh Idris Jala berkesan atau tidak ialah dengan melihat sama ada penyelesaian yang dilakukan berkekalan . Jika kekal, maka tentulah MAS berada dalam keadaan yang sihat har ini. Tapi apa sudah jadi dengan MAS? Ia masih tetap rugi. Kerana untung yang patut datang dari operasi tidak datang.
Tapi Najib tentulah termakan dengan carta2 dan lampiran powerpoint yang dikemukakan oleh Idris Jala and his boys bukan?

15 comments:

Anonymous,  23 August 2013 at 16:01  

Hidup UMNO.....Lahanat kepada kamu penjilat kafir..!!

Anonymous,  23 August 2013 at 17:02  

DALAM HAL INI MALAYSIA LEBIH TERUK DARI MESIR DAN SYRIA PEREMPUAN YANG MENGANDUNG (entatah entah ngandung anak sendiri kot0)dibom .kes tiada siapa yang membunuh perempuan ini.Bukan perdana menteri malaysia yang membunuh.NEGARA KEHILANG WANG BEGITU BANYAK BELI KAPAL SELAM SECOND HAND PEREMPUAN MONGOLIA MATI.KALI NI BOLEH BUAT BELI KAPAL SELAM LAGI BOLEH BOM LAGI.MARI LAH KITA RANAI RANAI JUAL KAPAL SELAM.

Anonymous,  23 August 2013 at 17:18  

"Pantat memantat" wah bahasa baru ker.

Sedap didengar jugak, mungkin sedap dirasa.

Lepas diguna, boleh dicampak jer?

Anonymous,  23 August 2013 at 19:41  

Why dont you do a detailed analysis of what your master Tokong has dished out contracts in his Penang kingdom? See what malay contractors got compared to chinese ok? You are known to talk cock and give misleading information. You and your DAPork as malay protector? BULLSHIT!!!!

Anonymous,  23 August 2013 at 21:57  

Pak Sak, as a true anak Malaysia & anak Raub, orang Pahang tulin, I am grateful of your continuous fight to open the eyes of the nation. So sad to read comments from Ummo cyber trolls on your blog. Do not fear for if your heart & conscience is clear you will always have the support of the rakyat an hopefully be able to change their mindsets for the better.

Salam hormat

tinta hitam,  23 August 2013 at 22:36  

Susah nak komen...Sbb dua pembunuh upahan bertambah lagi dua orang kat jalan..

Anonymous,  23 August 2013 at 23:05  

Salam Dato!

Dato tak perlu kecewa dengan orang yang dengki pada Dato. Itu adalah standard melayu kuno yang sememangnya tak nak berubah. Hati mereka telah hitam dek makan rasuah terlalu banyak.

Mereka mendabik dada menyokong umno secara buta tuli. Malah menggangap pariah kerala tu sebagai nabi mereka.

Ingat! umno sebenarnya dah tak wujud! Umno telah berkubur pada tahun 1987. Dah arwah. Mengapa mereka terlalu taksub?

Mereka terlalu taksub kereka otak pemikiran mereka telah di bonsaikan gara-gara keling-keling yang berkeliaran dalam umno baru.

Macam Dato kata, umno bukanlah mewakili melayu, malah parti itu juga mempunyai keahlian dari pelbagai bangsa, setengahnya dari Malaysia timur.

Mengatakan mereka mewakili adalah menunjukkan mereka menipu diri sendiri. Mereka harus ingat tanpa umno pun orang melayu boleh terus bergerak. Sekali pun umno dah mati melayu takkan tangisi kematian parti itu kerana yang ada di dalam parti adalah ahli2 pembodek yang hanya bekas pekerja salesman kereta dapat jadi pengerusi Tabung haji yang mengendalikan dana berbillion Ringgit. Jadi siapa pun takkan hormat parti yang ahli-ahlinya hanyalah sampah masyarakat seperti juga mami lembu tu!

SamYap,  23 August 2013 at 23:57  

Anonymous 19:41

Since you seem to appear to know so much about Raub MP's Tokong Master, then you should write a detailed analysis and tell us. We are interested to know too.

We want a clean government, which was the chief reason why we threw out BN/UMNO from Selangor and Penang. But we are also prepared to throw out DAP PKR and PAS if they fail to perform.

So please please share with us, how Pakatan and DAP has failed the rakyat and in particular the Malays.

And by the way, when we say Malays, we mean ALL MALAYS.

If you think that being Malay means you have to be in UMNO, then please get your head examined.

A Malay friend was so happy that he finally got to compete in tenders in Selangor as he never had a chance when UMNO was in power. He had to kiss 3 UMNO arses before he even got a small contract.

So, please tell us what has PR done wrong in Penang.

Simply shouting DAPigs, DAPork etc is useless. That sort of thing does not help us at all. This behaviour belongs to pig headed people.

But I am sure you are smarter than that. You are after all a product of UMNO!

Anonymous,  24 August 2013 at 00:05  

Altantuya bunuh diri sendiri lepas bunuh diri roh altantuya terbang vati C4 kemudian roh altantuya letupkan jasadnya. Inilah apa yg berlaku beb! Mahkamah loni adalah mahkamah monyet. Hakim? Hakim monyet, peguam, penguam monyet dan ketua hakim bapak berok. Ketua peguam bapak siamang. Ki ki ki

Anonymous,  24 August 2013 at 01:56  

Umno( the leaders and their brainless followers) appears to be possessed by evil spirits and beyond redemption. They can't differentiate between goodness and badness, right or wrong, moral or immoral, kindness and cruelty.
There are in a world of their own completely detached from reality. Every actions and speeches are filled with hatred. They are hopelessly paranoid of other races and religions. They have terribly thin skins and perceived the slightest admonitions as insults to BANGSA, AGAMA DAN AGONG.
Compassion, fairness, rationality,diligence and mutual respects are not part of their vocabulary. Instead retaliations, bullying and spewing expletives are standard operating procedures.Jealousy is their best policy. If you are smarter than them, they will devise ways using their convoluted minds to pull you down.
Throughout human history, you will not find a ruling elite that is as moronic, crazy and foolhardy as this one. Worse, they think they are right and everyone else are wrong.
Malaysia is heading for a messy landing with Umno piloting the nation. Once, Petronas oil monies dry up, Umno will crash-land and their leaders take flight overseas to paradise home built with pilfered moolahs leaving their blind followers destitute with SEKEPING SEPINGGANG after having awakened from a bad drug trip.
The non-Umno Malays and the rest of the non-Malays who are made of hardened stuff and non-delusional will be least affected.
I hope to see the day, Perkasa got Perkosaed, Perkida got Perkudaed, Umno Baru got Persudaled in the not very distant future. The Ghost of Altantuya will see to that.

Anonymous,  24 August 2013 at 18:54  

Thanks Sak.

Very sad indeed..

Investors will pull out and very soon ringgit will drop to 3.8 to the dollar. ..may be 4.5 to the dollar..

Possibility endless!

Back to 1997 year

Anonymous,  24 August 2013 at 22:50  

anon 23:57,

DAP will never rule Malaysia and Tokong family will fail in their political dynasty. Imagine that father and son and daughter in law helming the party. What a crock of bullshit party!!

Anonymous,  27 August 2013 at 02:46  

The most amusing, or sad, thing is that the various UMNO cybertroopers who infest your blog are obviously of lower IQ than the rest of the comments. Reduced, like the average UMNO minister, to dumb sloganeering, crudity and zoo noises.

Perhaps another reason why our nation will slide to oblivion if these low-paid monkeys' preferred party continues in government.

Anonymous,  28 August 2013 at 15:57  

Dato

Saya kenal Bomoh dari Bario yang menggunakan pill tranformsi Shell Sarawak yang amat diraikan oleh Najib ini.Apa hasil perubatan Bomoh 'quack" terhadap MAS yang tenat ditelanjang dan dirogol oleh lanun2 (piratisation) Mahathir-Daim dan Tajuddin.Bomoh Bario ini dengan bantuan Binafikir hanyalah berhasil mebogelkan MAS dari memiliki segal harta yang bernilai- saperti bangunannya, kapal2 terbang.

Anonymous,  29 August 2013 at 18:14  

Those who support UMNO/BN are morons & idiots who are no different from society garbages. May God condemned these stinky & corrupted party to hell.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP