Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Wednesday 9 January 2013

Puspahanas Oh Puspahanas, yang cantik manis, pandang tak jemu...(tune sihitam Manis R Azmi)





di waktu bulan terang cuaca, ku pejam mata, tapi tak lena, yang hitam manis, Puspahanas menjelma...



Isiu yang besar sekarang ialah Deepakgate- yakni pendedahan Deepak mengenai penglibatan keluarga Tun Razak( Najib, Johari, Nazim) dalam menyelesaikan masaalah lapuran berkanun Balasubramaniam. Peguam Tan Sri yang mempunyai the highest of professional integrity- kalau dia honourable, mesti tampil kehadapan dan mengaku dia buat SD2 yang tidak bertika. Dia tidak berdepan bersemuka dengan Bala dan Bala bukan anakguam dia. Dia hanya berkomunikasi dengan seorang adik Dato Najib yang peguam. Setahu saya adik Najib yang peguam hanya Johari dan dia dulu pernah kerja se firma dengan lawyer Tan Sri berkenaan.
Dan pendedahan Deepak mengenai bagaimana 223 tanah milik rakyat yang telah amanahkan kepada MINDEF telah di jual kepada Raja Ropiaah seorang pemimpin wanita UMNO. Juga dalam pamphlet Black Rose 01, kita membaca pendedahan mengenai kemungkinan penglibatan Rosmah Mansor dalam pembunuhan Altantuya.
Isiu inilah yang memakutkan semua orang di NST- lubuk dan sarang pengampu Najib nombor satu. Macam mana mau selesai ini isiu? Maka berhimpunlah segala bloggers pro UMNO yang digaji oleh UMNO( 28-30 semua nya) memecahkan kepala bagaimana mahu selesai ini isiu.
kita tahu mutu kumpulan hanyalah perjumlahan mutu blogger2 individu. Kita tak perlu takut dengan mereka. Kalau pemain tennis, tak layak main di Wimbledon, kalau peninju tomoi atau muay thai, tak layak bertinju di Lumpini Stadium. Kalau peninju belum boleh masuk Madison Square Garden.
Mereka akan lakukan apa yang biasa dilakukan. (1) akan menghina dan mencerca deepak dengan memusnahkan kredibiliti deepak. Orang yang tidak boleh dipercayai, tak kenang budi, keciwa tak dapat kontrak besar dan sebagainya.
(2) akhirnya, mereka akan guna senjata sulit mereka- melakarkan apa yang Deepak lakukan sebagai sebahagian dari rencana besar bangsa bukan Melayu untuk menaklok bangsa Melayu. Kalau orang seperti Deepak, dan PR memerintah, maka musnahlah semua Melayu, Negara ini jadi Repablik Raja Melayu hancur lebur, Agama Islam akan musnah dan kepentingan ekonomi orang Melayu tidak akan dapat dilansungkan.
Apa ekonomi Melayu? Beri tanah 223 ekar milik kerajaan dan bayaran pendahuluan RM27 juta? Kemudian membrokerkan supaya Deepak Jaikishan dapat berpakat dengan Raja Ropiah? Melayu apa ini?
Memanglah Pak Lah yang pecah tanah untuk memulakan projek rahsia ini. Maklumlah Puspahanas pusat kajian yang rahsia rahsia. Sehinga dimana letak nya pun rahsia. Inilah pertama kali dalam dunia, kita lihat kerajaan sebuah Negara meluluskan sebuah projek halimunan- kita tak tahu mana benda Allah tu. Dimana woi, wok?
Yang kerajaan dah serah body dan budi ialah 223 ekar tanah di Bukit Raja Kelang dan RM27juta. Ini drawdown apa atau pendahuluan apa? Kita akan tahu nanti. Dengan tanah itulah orang melayu Raja Ropiaah dapat berjuta juta dari Deepak dan Guppyunit Sdn Bhd. 
Mak ai- rayo koling kito kata orang Negeri Sembilan.

Tanah itu sepatutnya diletakkan dalam sebuah syarikat bersifat escrow- pegang sementara sehingga syarat terpenting dilakukan. Iaitu bila puspahanas disiapkan barulah tanah itu jadi milik raja ropiaah.
Soalan--- kalau raja ropiaah dapat jual tanah tersebut, bererti hakmilik kepada 223 ekar itu sudah Raja Ropiaah punya. Macam mana ini boleh berlaku tanpa kerjasama dan pakatan jahat orang dalam mindef?
Apa yang menyebabkan Deepak berani membayar kepada RR sedangkan tentu sekali di buat due dilliegence dan tengok dokumen yang RR ada untuk menyatakan bahawa 223 itu aku ahmad albab yang punya, bukan kamu punya?
Deepak lakukan 2 perkara. Besar kemungkinan RR telah menunjukkan award letter yang dia dapat projek untuk buat RM100 juta Puspahanas. Dan sebagai imbuhan dia akan dapat 223 ekar tanah yang dia janji akan jual kepada Deepak. Atau dia mungkin ada sebenar benar nya, surat hakmilik keatas 223 ekar tersebut( yang dipecahkan kepada 3 lot). Jika demikian kita kembali kepada soalan- bagaimana surat hakmilik ada pada RR kecuai dengan komplot dengan orang dalam MINDEF?
Atau Deepak kerana dia penjual karpet dan orang kesayangan kak mah, dia pergi tanya Najib. Dato seeri- bos, betulkah you kasi 223 ekar tanah kepada RR. You see, this Popiah has asked me to help. I yem not interested to do Puspahanas, but I yem interested to buy land. Secure or not?
Dato seeri jawab- ayoyo Deepak. You don’t trust me? I am DPM , Minister of Defence,Pak lah the sleepy one- we just ask him to pecah tanah. Maybe allow him to speak and you will see, he will lose himself halfway down his speech.

21 comments:

Anonymous,  9 January 2013 at 10:55  

Buat drama pentas bagus ni....semakin lama semakin panas isu ni membelit najib dan umnoh sedangkan isu yang ditimbulkan bagi mengalih perhatian seperti amanah hadi, penggunaan kalaimah Allah kian suram.

Mahu memfitnah pulak akhir-akhir ini asyik kalah saman jer.....Hari-hari terakhir sebuah regim korup..... Nampaknya kerja-kerja memperbodohkan orang Melayu sudah sampai ke penghujungnya dan satu demi satu kejahatan pemimpin umnoh terpapar di mata rakyat. Goodbye! ADIOS!!!

bruno,  9 January 2013 at 11:20  

Dato,the widely and commonly used slogan Malaysia the land of the bolehs,mesti boleh lah.Shahrizat's family has the NFC and end up with RM250 million.Ropiah has Puspahanas and she ends up with over RM 100 million.The projects are all in name only,all tin kosongs to fill the pantyhose.

In Umnoland,anything goes.Belakang atau depan pun boleh.Belakang mahal sikit,sebab mesti beli kan jelly.PKFZ big project so must haveb huge cost over run.Over run all into their own fat assholes.

In NFC,the most at one time only has a few hundred cows.This Puspahanas only have a pondok for the jaga,and a few musangs running around.PKFZ only has empty godowns for their mistresses to strutt their legs wider.

Now the Black Rose has come back to haunt Najib.When PR takes over the first thing is to have Baginda extradicted back for his judgement day.Then the spirit of Altantuya will finally come home to rest.

Anonymous,  9 January 2013 at 12:11  

Salam Dato,

Saya selalu tulis, bagaimana pembesar-pembesar negara nak berniaga cukup mudah. Modal kerajaan bagi, esset kerajaan bagi, gaji besar-besar belaka, wujud perbagai jawatan yang gah-gah dan gaji juga gah-gah, buat kerja UMNO, Bahan mentah dapat percuma, namun syarikat tersebut tetap juga rugi, tapi tak pe, kerajaan akan bail out syarikat tersebut diatas alasan nak jaga nama dan pekerja-pekerja yang ramai dalam syarikat tu. Walaupun gaji pekerja-pekerja dalam syarikat tu tak seberapa sangat jika dibandingkan dengan pengarah itu dan ini. So, pengarah yang bangap-bangap ini di selamatkan dengan wang rakyat bukan jutaan tapi billion-billion. Mereka tak di bangkrapkan. Selamat walafiat..

Ahli-ahli UMNO yang kat tepi-tepi bandar ni macam mana? Kalau pinjam bank apa macam? terpaksa pulak bersaing dengan GLS, lingkup amacam? Ada bail out ke? Bank tak kejar kamu ke? Rumah kamu selamat ke? tak dilelongkan?

Hidup Melayu?

Mohd Zuki

Anonymous,  9 January 2013 at 16:56  

Dato,

Mahathir dan Najib sibuk dan canang sana sini Anwar Ibrahim " main belakang " tapi rupa rupanya Najib ni sebenarnya yang suka " main belakang " entah dengan berapa ramai jantan betina sebelumnya.

Terbaru ni terlondeh sudah kisah benar PM Najib kita " main belakang " bergilir dengan Raja Popiah dan Deepak sejak dia boss Kementerian Pertahanan lagi. Lama dah dia buat kerja main belakang ni. Sebelumnya dengan Kak Jat.

Patul la suka sangat dia kat kementerian tu. Ada senjata baik, mudah tembak. Ada C4..senang nak letupkan sapa sapa.

Pesan kat Najib Dato! Kalau polis dah tak boleh trace siapa yang mengupah Sirul dan Hazilah agar membunuh Altantuya...tolong bawa dua orang malaon tu kat aku..biar aku selesaikan. Harap harap dua " kambing hitam tu " tak terus jadi bodoh atau bisu dah ler atau tak senasib macam Teoh Beng Hock.

Dia syok main belakang...yang teraniaya..pesara tentera juga. Tu laa..hangpa para tentera..jangan main sokong membabi buta jer. Pemimpin pemimpin yang life style ala " raja " ni jangan percaya sangat sebab periuk besar, kerak pun besar...selalu nak makan besar jer. Boleh tengok dan perhati sendiri life style famili mereka.

Adam Rambo pun boleh mengamuk dulu..hangpa nak duduk diam ker???

Anonymous,  9 January 2013 at 17:30  

Dato,
Really sad to see our country has descended to such low but the hard reality is still the position of the heartland if the heartland is still unperturbed by such abuses we will be staring right into abyss of no return. I know you have been trying very very hard to get the message to the heartland and I sincere hope there are more people like you. For the urban and semi-urban we are ready - just waiting for the D-Day.

monsterball 9 January 2013 at 17:53  

Saya punia bahasa tak berapa bagus.
Saya siok ...tengar lagu tu....reminds me of my mother..who loves such songs and mixes with all races....and she wears nothing but baju Melayu...and spoke like a Malay too.
As for the post....I read the comments and can feel what it is all about.
93 days to 13th GE and we will talk with our votes.
You keep reminding voters what to do....sort of vote with their conscience...for people and country.
Come Saturday....at Merdeka Stadium...another huge huge reminder to all Malaysians....how to vote.

Cahaya Qalbu,  9 January 2013 at 19:40  

Kini bukannya rakyat yang tergugat dan terancam,tetapi pemimpin2 UMNO/BN. Parti BN yang beroperasi diatas landasan penipuan tidak akan bertahan akhirnya. Sudah sampai masa nya UMNO/BN diketepikan dan memberi laluan kepada parti lain untuk membangunkan rakyat.

Ketika ini pemimpin2 UMNO/BN amat terdesak utk memenangkan parti mereka dgn apa cara sekalipun kerana itu shj yang boleh menyelamatkan mereka dari dakwaan rasuah & salahgunakuasa jika BN tewas dalam PRU 13. Mereka tidak lagi berminat mentadbir negara; hanya berebut-rebut merembat projek2 mega membaham duit rakyat sebanyak yg boleh.

Hakikatnya, PR digerakkan oleh semangat rakyat yg bencikan penipuan & penindasan, sedangkan BN digerakkan oleh semangat duit & pemimpin2 mereka yg hanya pandai memutarbelit fakta & berpropaganda dgn idea2 lapuk yg ketinggalan zaman. Jika UMNO/BN tergolek, adakah ia sesuatu yg ganjil? Jawabnya TIDAK. Ianya adalah perkara biasa yg terjadi seperti di negara2 demokrasi lain bahawa pertukaran parti menerajui negara adalah normal.

Oleh itu rakyat tidak memerlukan UMNO/BN lagi mentadbir Msia. Apa yang rakyat perlukan ialah sebuah kerajaan baru yg benar2 pro-rakyat, di pimpin oleh individu2 berkualiti yg melaksanakan keadilan utk semua rakyat. Sebuah kerajaan yg mengutamakan hak2 asasi manusia serta di sokong oleh institusi kehakiman & perkhidmatan awam yg berintergriti & komitment yg tinggi mengamalkan dasar2 awam yg benar2 mementingkan kebajikan rakyat.
~~~

Anonymous,  9 January 2013 at 19:50  

Dato',
Tentang deepak ni saya kurang tau. Jadi saya tak komen lah.
Ada isu yg lebih penting bagi saya sbg seorang Muslim. Ya, isu kalimah Allah.

I remember back then you made quite a strong stand (in no less than three postings) against the usage of "Allah" by those other than Muslims. If memory serves, you have not left Umno then and were yet to join DAP.

I'd like to hear where you stand on this issue now. Do you still hold those views? If you do, will you speak up then even though it goes against your (present) party's stand?
As-salam,
M.H.

Anonymous,  9 January 2013 at 23:41  

M.H aka Anon 19:50

Dr Zaharudin Abdul Rahman, seorang pensyarah UIA ada mengupas secara seimbang tentang penggunaan kalimah Allah ini.

Dia menyertakan hujah-hujah dan nas Al-Quraan mengenai kedua-dua pendapat iaitu yang melarang dan membenarkan penggunaan kalimah Allah ini.

sila lawati www. zaharudin.com kalau saya tak silap.

Anonymous,  10 January 2013 at 01:53  

Salam Sdr Arif(maaf saya tak suka menyebut title feudal)

Takdir Allah SBW nak tunjuk bagaimana umno spin rakyat selama ini, diberinya PR memerintah Selangor, Kedah dan P.Pinang selepas pilihanraya 2008.
Tesembullah projek2 atas angin, halimunan, dalam mimpi, tikar terbang, rumah hantu dan berbagai lagi.
Tidak kurang juga hutang2 kerajaan negeri yang lapuk dan berkepuk2.
Di Trengganu pula DiaNya diserah balik ke bn, setelah serba sedikit pembaikan dilakukan oleh PAS. Bila dapat balik, kerjalama di buat balik. Bala yang di beri macam2, bergaduh sesama sendiri kerana berebutkan kuasa,projek2 runtuh lepas satu-satu, dan berbagai lagi musibah bagi memberi peringatan/pengajaran kepada yang mengambil ikhtibar daripadanya.

Allahhuakbar, tidak mustahil Tuhan akan memperlihatkan satu persatu kepada hambaNya bagi dijadikan pengajaran sementara dalam perjalanan menemuiNya.

Mungkin juga ianya sebagai latihan kepada PR agar apabila diberi mandat nanti(Insya Allah)dapatlah beringat2 yangmana satu yang Hak dan Amanah yang perlu di urus dengan adli dak saksama.

Tidak dinafikan ianya akan menjadi satu tugas besar bagi membersihkan perkara2 yang tidak dapat difikirkan oleh akal selama ini, hutang negara, projek2 pembaziran, menyelamatkan projek asas rakyat yang selama ini tidak diambil berat.
Bayangkan jika seluruh negeri PR diberi mandat memerintah, saya tidak dapat bayangkan apa bentuk lagi SPIN yang telah dilakukan dan tersimpan di bawah "Permaidani" dinegeri2. Tentu banyak permaidani yang digunakan, maklumlah jika PEM dan isteri suka berniaga dengan tauke permaidani sudah pasti banyak sampah sarap yang di"sweep under the carpet", tidak ketingalan juga sampah2 diluar negara dan diangkasa.

Saya rasa lepas ini kerajaan baru perlu mengambil lebih banyak Hakim2 bagi membersihkan hutang2 ini, disamping mengujudkan satu badan penguatkuasa membenteras rasuah, pendakwaan dan pilihanraya.

Insya Allah jika Tuhan nak tunjuk sesuatu kebaikan atau kemungkaran, masa kita masih hidup pun kita dilihatkanNya............

Wassallam.......

monsterball 10 January 2013 at 05:07  

I suspect...Alantuya ghost is using Deepak...to speak for her.
So near to 13th GE...so many issues exposed...focusing on Najib and Rosmah.....very damaging and terribly insulting to them...yet no respond.
Their silence is not golden. They dare not respond......period!!
Rosmah only appearance is tasting butter fat bread and recommend all poor children must have opportunities to eat them.
Najib said he is in good health....that's all....from the loving couple.
If it is Lee Kuan Yew...Deepak would have been in jail now..and sued to the last cent he has...which reminds me...Barry Wain also accused Mahathir stole 100 billion in 22 years....also no suing.
These crooks project the image to be true Muslims...stealing to help their race to be rich....and therefore not sinful.
Who is rich????...all Malaysians....especially the Muslims know too well now.
Why do you think Najib delayed 13th GE for 4 years?
94 days is all he got.....no more delay...and you can bet your last ringgit...Mahathir and Najib appears happy and well...but in real life...they are worried....like hell.
Why worry...if you are clean?
Mahathir worried so much so...uttering the words..."give
4 years to RP to govern...they will destroy everything"
What he is really saying....is don't let PR destroy his Umno b party..and take away the billions he gave to his sons.
That's his last call to voters...his usual...idiotic logic and reasons.

A.Z 10 January 2013 at 11:20  

Dato'

Sembang-sembang dengan kawan2 pagi tadi masa breakfast; isu yang dibincangkan bukannya isu Deepak dan Raja Ropiah dan "leakages" berjuta-juta.

Tapi isu yang hot ialah isu kalimah Allah dan pendirian Pakatan yang tak melibatkan duit satu sen pun.

Bukan bermaksud isu nama Tuhan ini tak penting tapi dan boleh di"monetized"kan tapi bak kata OutsyedtheBox....NO MONEY NO RELIGION...

Nampak gaya berjaya juga BN mengaburi rakyat dengan isu-isu selain dari yang roti dan mentega "bread and butter" rakyat.

Better work hard PR...

Salam

Anonymous,  10 January 2013 at 11:47  

Dato SAK,
Saya tak nak apa, cuma bayarlah wang pampasan Buroh Paksaan Jepun kepada arwah bapak saya yang menunggu bagai buah tak gugur dari peristiwa itu sehingga arwah meninggal dunia pada tahun 2002, apa yang dipesan kepada saya usahakanlah agar dapat duit pampasan tersebut,
arwah bapa saya telah dibawa oleh tentera Jepun barsama ramai lagi anak muda-muda dikg kami keBurma dgn paksaan. Sesampai disana arwah telah ditahan disatu tempat dimana semua tahanan dari seluroh negara ditempatkan tanpa diberi makan dan minum, serta dipukul,diterjah dll,
satu hari arwah bapa saya telah mengali lubang ditempat tahanan dan melarikan diri bersama adik iparnya sambil berjalan kaki mengikut railway track dari Burma melintasi Thailand, sampai didaerah Pattani arwah bapa saya ditimpa kecederaan kaki, buroh,luka akibat berjalan tanpa memakai selipar, beliau berhenti diPattani dengan kesihatan yg agak nazak,beliau telah menyuroh adik ipar pulang dulu ke Kelantan, sesampai dikelantan adik iparnya memberitahu kpd ibu saya yang bapa saya telah meninggal dunia diPattani, hati ibu saya bagaikan hancur akan tetapi berkat kesabaranya setelah dua (2) tahun bapa saya pulang denga selamat, WAHAI TUAN-TUAN YANG MEMAKAN DUIT ARWAH BAPA SAYA, SAYA DAN KELUARGA TIDAK AKAN HALAL DUNIA DAN AKIRAT, kerana bapa saya hanyalah seorang petani dikampung dan peninggalannya tiada apa harta yang besar ditinggalkan untuk kami,.
Kesangsaraan arwah bapa saya berjalan dari Burma keKelantan memakan masa selama dua tahun bayangkanlah keseksaannya dan yang dia tinggal HARTA PUSAKA ADALAH SEBUAH BUKU PENGESAHAN AHLI BUROH PAKSAAN JEPUN SAHAJA, fikir2kan lah wahai Rakyat Malaysia yang katanya Rakyat diDahulukan.
Ini adalah salah satu cerita yang sahih yang telah diceritakan oleh arwah bapa saya kepada saya .
PPEMIMPIN UMNO HANYA PENTINGKAN PERUT MEREKA SAHAJA.

Anonymous,  10 January 2013 at 14:52  

Dato Sak,

Siapa si hitam manis buat Rosmah dan Najib tu?. Deepak ke Tok kerana Raja Ropiaah setahu saya tak hitam.

Beruntunglah Deepak kerana menjadi si hitam manis yang dipandang tak jemu oleh FLOM dan Najib sampaikan Deepak tuduh dan dakwa mereka macam macam..masih boleh tahan sabar.

Kerana sayang agaknya yer Tok? Kalau orang lain yang dakwa FLOM dan Najib macam tu...jap jer SB sampai kalau pun tak jadi mangsa C4. Memang bertuahlah jadi si hitam manis kepada FLOM dan Najib ni.

Tak kan PUSAPAHANAS pula yang Dato maksudkan..tak kena sangat tuu.

Anonymous,  10 January 2013 at 18:16  

Dato,

Sama ada saya terlepas atau pun
DS Najib sudah bertindak balas pada Deepak. Saya tahu dia bertindak balas pada sakit strok. Maka jika dia diam rasai orang akan bekata benar cerita Deepak. Cerita dusta sakit dia bertindak balas, maka jika cerita Deepak dusta, dia kena bertindakbalas juka.

Meru

Anonymous,  10 January 2013 at 22:38  

Salam Dato!

Si Najib ni apa yang dia tau. Dia hanyalah tahu satu perkataan saja dalam hidup dia. "I help you, you help me". Begitulah yang dia kelentong Deepak. Dia ingat Deepak ni macam rakyat biasa yang lain, bodoh macam dia. Sia-sia anak bekas PM Malaysia melahirkan anak seperti najib.

Si Najib ni kelentongnya bukan main. Sampai Tuhan pun dia nak kelentong. Sanggup bersumpah dalam masjid lagi tu. Dato, tahu tak apa implikasinya? Inilah saatnya Tuhan nak menunjukkan kepada rakyat yang si Najib ni memang kaki pembohong tahap manusia pariah!

Dia ingat manusia boleh percaya orang macam dia. Anak bekas PM. Rakyat tengok muka dia pun tahu jenis manusia tak berguna langsung. Berbalik kepada isu Altantuya tu apa yang di khabarkan oleh Raja Petra Lidah cabang tu ada kebenarannya. Tetapi sebab si Raja Putar Alam ini sekarang dalam kesusahan dia sudah pusing 180 darjah untuk cuba nak burukkan Pakatan. Tapi umunnya rakyat sudah sedar yang Rosmah dan Najib memang terlibat secara teus dalam pembunuhan kejam itu. Buktinya, seperti yang dikhabarkan oleh Raja Gopal itu dalam kenyataan bersumpahnya dan sikap membisu si Najib takde telo tu sampai sekarang. Secara ringkasnya boleh kita katakan SI Najib telah dimakan oleh sumpahnya sendiri. Dan akhirnya dia akan dibicarakan dan dijatuhkan hukuman!

Anonymous,  11 January 2013 at 00:26  

hi Dato,

you have a good sense of humour....espeacially the last paragraph..

Selamat berjuang.......press on.....march on......to Putrajaya.

Kuburkan UMNO/BN.....it is already one foot into their burial ground.

ben 11 January 2013 at 20:58  

Have read and appreciated the 'beef' in your write-up, and candidly done too. Many comments have been made. Hope those guilty wd be brought to justice, one day ...

Just practising & polishing my proof-reading 'skills', perhaps: "isiu" shd be just "isu"; and "masaalah" shd be "masalah." Very minute 'typo-error' issues , indeed, as opposed to the real juicy 'beef' in your piece.

Keep writing ...

Anonymous,  12 January 2013 at 04:00  

Dato,

Melihat kepada tingkah Deepak sekarang, jelas nampak bahawa India ni dah dapat merasa Najib, Mahathir mahu pun UMNO BN akan tumbang.

So no wonder why Deepak sekarang ni kerap mengumpan dan mahu berjinak dengan Anwar Ibrahim dan PR. Dia tahu bahawa diri dia sendiri bersalah dalam perkara ini. Sekali pun Najib dan Mahathir melindungi beliau, namun jika UMNO BN tumbang..nasib beliau tetap buruk juga. Dan Deepak dapat merasa hayat UMNO BN sudah dipenghujung.

Aku memang nak tergelak sakan bila Deepak dakwa dirinya juga " wistle blower " sama seperti Rafizi dan memohon imuniti diberi kepadanya. Deepak lupa apa yang dia mahu tiupkan itu adalah kes korupsi dan penyelewengan yang melibatkan tidak saja Najib dan Rosmah tapi juga dirinya sendiri. Peniup wisel tengkorak apa kalau dia juga bermain di dalam padang?

Dalam hal ini saya lihat Anwar Ibrahim dan PR bertindak cara yang betul. Rakyat Malaysia sekarang boleh melihat kedua dua Najib dan Deepak dah mula meroyan dan serba tak kena akibat nafsu serakah dan tamak haloba masing masing. Dua dua ada kepentingan dalam kes LTAT tu.

WAJIB rakyat Malaysia tumbangkan UMNO BN supaya kita boleh membuat pembongkaran mega kerja kerja tak bermaruah para lanun dalam parti syaitan itu.

Apa yang kita lihat sekarang cuma " iceberg ", yang terpendam lebih besar lagi.

Anonymous,  13 January 2013 at 19:40  

kes projek halimunan ini sama macam projrk PORR (penang outer ring road). projek tak dak tapi duit,tanah, semua depa dah sebat!

ben 13 January 2013 at 20:32  

Pada hemat saya juga Deepak memang sudah dapat menghidu akan masa depan pentadbiran BN ... dan masa depan beliau sendiri sebaik shj PR mengambil alih Putrajaya. Beliau mesti di bicarakan jua - namun kena pulangkan aset2 yg di kumpulkan secara x sah; jika dia jadi saksi kerajaan, mungkin di kurangkan sikit hukuman. Wallahualam.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP