Friday, 4 January 2013

Orang Melayu UMNO Tipu, Raja2 Melayu pun UMNO Tipu!



Padan muka orang Melayu. 
UMNO tipu mereka selama ini. orang Melayu ditakutkan supaya percaya kalau UMNO tidak ada, musnah lah orang Melayu. Apalah yang sangat kita boleh harapkan UMNO kalau para pemimpin rasuah dan bermuka muka menolong bangsa Melayu. Lebih lagi jika pemimpin UMNO koro dan kurang cerdik.
Raja2 Melayu pun UMNO tipu supaya takut dan percaya kalau UMNO tidak ada kedudukan mereka musnah. Jangan takut kepada UMNO. Takutlah kepada rakyat. Bila rakyat kecik hati, Raja akan dihina.
Apa pasal orang melayu tidak lagi sedar bahawa kedudukan orang Melayu, kedudukan Agama Islam, kepentingan orang Melayu semua nya dilindungi oleh Majlis Raja2 Melayu?
Raja2 tak pernah titah orang macam Ibrahim Ali jadi jurucakap Raja2 Melayu. Orang UMNO sahaja yang hidung tak mancung, pipi sorong2 nak jadi juara Raja Melayu. Takde Raja cerdik kah? Takde Raja yang pandai bercakap jika kepentingan mereka diancam?  Malu Raja2 Melayu kalau jurucakap dan juara mereka orang standard Ibrahim Ali.
Raja Melayu tidak perlu takut kepada UMNO. Yang mereka mesti takut ialah suara majoriti rakyat. Kalau Raja zalim dan tidak adil kepada mereka, rakyat akan berontak. Kalau Raja Melayu tak jaga diri, selalu mabuk, berpoya poya, berjudi, malukan Agama Islam- rakyat akan marah Tuanku. Maka lebih baik jaga hati rakyat daripada hati UMNO. UMNO- kecik sangat. 3.2 juta dari 18 juta orang Melayu. Lebih baik Raja2 Melayu ambil hati 15 juta orang Melayu dari layan karenah dan ugutan UMNO.
Kecuali lah Majlis Raja2 Melayu terdiri dari orang macam Raja Ropiaah. Kalau macam RR, itu jam masa depan Melayu memang terancam. Sebab kalau Majlis Raja2 Melayu dipenuhi oleh Raja kelawar Ropiaah, semua benda akan dijual nya. Guppyunit? Jual kat Cina. Astacanggih? India. Lelong dan jual semua.
Nak tukar kedudukan Melayu? Agama Islam? Institusi Raja2- semua mesti diperkenankan oleh Majlis Raja2 Melayu. Bukan bergantung pada UMNO. 

Kembali kita kepada pendedahan Deepak. Kegunaan Deepak kepada kita ialah butiran pendedahan dia. Dia? Tak perlu layan pun tak mengapa. Dia kawan baik Dr Mahathir, hartawan USD44 billion. kita hairan- parti yang didakwa dipilih oleh Allah banyak melalukan kejahatan. mustahil Allah pilih parti jahat.
MINDEF membisu seribu bahasa- Puspahanas tak ada, tapi duit dah bayar ke Raja Ropiah. Siapa petualang dalam MINDEF yang membenarkan RR jual satu lot kepada Guppyunit? Mengikut peraturan, tanah 223 ekar itu mestilah di park kan dalam sebuah syarikat bernama Cebur Megah. Tak boleh keluar selagi si Raja Ropiah ni tak siap Puspahanas. Mesti ada pembelot dari MINDEF yang kautim dengan Raja Ropiaah- pakat boleh jual. RM2 juta dan kemudahan OD RM16 juta. Wa halalun kalau kongsi sama. Tangkap !
Apa ilmu Raja Ropiah pakai sehingga dia boleh sedut duit dari Deepak kita tak tahu. Itu Deepak punya hal. Kamu gatal nak bayar RM13 juta dan beri sumbangan RM8 juta. Sumbangan itu ada rekod tak? Atau disapu jugak oleh Raja Ropiaah?
Jadi kalau tanah itu masih dalam nama kerajaan, apapasal Baktwira anak syarikat Boustead bayar kepada Raja Ropiaah RM130juta? Apa pasal tak beli dari kerajaan? Tanah 223 hanya dapat kat Raja Ropiaah bila dia siap Puspahanas. Mana nya?
Kenapa beli Astancanggih dengan harga RM30 juta? Antancanggih bukan pemilik tanah 223 ekar tersebut. Kecuali hak milik keatas beberapa lot sudah dipindahmilik kepada Astacanggih. Kalau berlaku pindahmilik, seoalan serupa- siapa pengkhianat dalam MINDEF yang benarkan Raja Ropiaah pindah milik? Bukan harta kamu atau harta bapak kamu? 
orang Melayu kena tipu oleh UMNO. Raja2 Melayu pun UMNO tipu. wow! 

37 comments:

Anonymous,  4 January 2013 at 16:37  


Dato,
Many an umno members are begining to open their eyes as to whom umno really takes care. Only umnoputras not the ordinary malays who are trying very hard to put food on the tables.
Some umno members are waiting for the elections to vote PR as told me by some.
Ge13 is a bad omen for BN. Over and out, finito.
End of RAHMAN theory.

Anonymous,  4 January 2013 at 17:51  

Dato',

Di mana Najib Razak pernah bertapak dan berkuasa, di situ pasti ada " telor tembelang " yang ditinggalkan. Sebab itu kalau Pakatan Rakyat berkuasa kelak, selongkar semua rekod rekod di jabatan dan kementerian yang pernah anak Razak ini pegang.

Raja Ropiah keturunan Raja Merembat, kerja kerja rembat khazanah negara dipermudahkan oleh pasangan King Queen Najib Rosmah. Maka tak heran la kenapa menteri menteri UMNO BN kebanyakan bergaya sakan..aksesori kat badan berjuta juta harganya.

Apa pasal Mahyuddin sepi? Apa pasal Mahathir Kutty senyap saja dalam kes ini?. Pahlawan pahlawan UMNO hilang kemana? Kenapa tak hunus keris telanjang?.

WZWH tulis berjela jela membela Najib seolah beliau berada di situasi Najib sedangkan Najib pucat macam tikus terserempak kucing...tak mampu nak bersuara lagi. Ini contoh terbaik pemimpin " lebih sudu dari kuah ", sokongan jenis ini yang selalu membawa rebah terhadap parti.

Apa yang terbongkar dan tertelanjang sekarang oleh dakwaan Deepak ini adalah sebahagian TESTIMONI terbaik yang membuktikan kata kata Mahathir Kutty bahawa " UMNO BN parti syaitan " itu benar , tiada yang tidak benar melainkan benar belaka.

UMNO BN adalah platform pemimpin pemimpin berjiwa syaitan untuk mencapai kepentingan diri. Tidak syak lagi. Selagi pengasas parti syaitan ini diberi ruang bergerak bebas, Melayu akan terus layu selayunya. UMNO BN cuma mampu pulih jika keturunan Madeliar dan Si Kitol didalamnya dihapus sama sekali walau dengan apa cara sekali pun.

Sedar dan insaflah pejuang Melayu tulin dalam UMNO BN. Anda cuma diperbodohkan dan emosi anda dibuaikan oleh Si Kitol untuk kepentingan peribadi semata mata.

otaklunyai 4 January 2013 at 18:11  

itu geng mamak + geng indu... tak payah layan... dulu dia cuba nasib... nampak gayanya macam boleh untung beso... tup2 meletup bom c4 terburai semua... tanah pun lesap... jadi baru kuak molot luas2.. itu pun sebab ada makhluk lain kat belakang... kalau tak tak berani ... biasalah auta kel*ng... yang pelik + boddoh tu tak da sapa pun yg berani berkata benar, dari khadam hingga yg bergelar dan berpangkat dan berkuasa... semua sanggup tanggung dosa...

Mark Dean,  4 January 2013 at 18:29  

Budaya tipu menipu telah menular ke akar umbi. Grassroot tipu warlord, warload tipu Supreme Council, Supreme Council tipu President, President tipu kesemuanya. Dan rakyat terutamanya melayu ditipu sepenohnya.

Anonymous,  4 January 2013 at 18:43  

MINDEF biasa la diam sahaja kerana Jeneral kaki angguk ingat nak bintang dan naik pangkat manakala menteri nya kelabu asap.
woi! jeneral tak kan diam je macam orang bisu kena rogol. Sah la semua nya kaki bodek kesian soldadu yang mencarum. Jeneral duduk kat lembaga pengarah LTAT semua kenyang.

Cahaya Qalbu,  4 January 2013 at 19:28  

Begitulah dasyatnya cengkamam minda yang dilakukan terhadap ahli2 & penyokong2 tegar UMNO oleh pemimpin2 mereka sehinggakan rezeki yg mereka kecapi adalah anugerah UMNO bukannya Allah sedangkan lain2 bangsa didunia ini pun ramai yg kayaraya tanpa UMNO.

Inilah yg telah ditanam kedalam otak2 mereka oleh pemimpin2 mereka iaitu seluruh kehidupan mereka mesti bergantung kpd UMNO, secara halusnya adalah satu bentuk penyembahan & pengabdian minda. Utk apa ??? Utk mudah golongan elit UMNO mengeksploit & memanipulasi mereka supaya kuasa dan kemewahan hanya berkisar dikalangan elit2 UMNO.

YDP Agung, Sultan2 & penjawat2 Awam perlu sedar bahawa keutamaan tugas & tanggungjawab mereka adalah terhadap rakyat bukannya UMNO kerana rakyat yg menangung kehidupan mereka. Parti mana sekali pun yg mentadbir negara, kedudukan mereka tidak akan berubah seperti yg telah terbukti dinegeri-negeri bawah PR, dimana penjawat2 awam kerajaan negeri menjalankan tugas seperti biasa.

Tujuan sebenar UMNO mengekang kesemua media massa utama adalah utk membutakan fikiran rakyat, terutama Melayu supaya menjadi jahil politik, ekonomi dan perkara2 lain sehinggakan ada lagi golongan Melayu yang masih beranggapan UMNO & kerajaan itu adalah entiti yang satu sedangkan ianya adalah dua perkara yg berbeza.

Selagi bangsa Melayu duduk dibawah UMNO, selagi itulah Melayu akan terus ketinggalan dari segi pelajaran dan ekonomi kerana telah banyak bukti yg UMNO kini hanyalah berjuang utk Anak, Bini & Teman2.

Kinilah masanya utk merehatkan UMNO dan memulihkannya dari pelbagai penyakit supaya menjadi parti yg benar2 berguna kpd rakyat utk masa akan datang.
~~~

Anonymous,  4 January 2013 at 19:51  

BN AND UMNO SUDAH MASA UNTUK DIGUGURKAN SEPERTI NAGKA BUSUK

Pok Li,  4 January 2013 at 20:30  

Saya kebetulan bekerja satu pejabat dengan RR 30 tahun dulu. Pretty, nice and a rational character. YM Raja Ropiaah, begitulah beliau dipanggil secara rasmi melalui surat menyurat dan pada majlis2 rasmi. Tetapi setelah terpalit dengan skandal melanun duit rakyat begini, adakah orang2 bergelar "Raja" atau "Tengku" di pangkal nama seperti RR ini masih boleh atau berhak dipanggil YM? Waklahuaklam..

Anonymous,  4 January 2013 at 20:49  

semua rakyat di tipu oleh party terbesar -- sekarang poopiah tipu rakyat.. dulu lembu shah ree zat n DR k n m..

Anonymous,  4 January 2013 at 20:51  

The current political landscape in malaysia has change dramatically within short time. Even umno people realize it. but they are small group in umno that never believe it. they are the last frontier. mca and mic are all gone. ge13 will demonstrate the falling of bn to its worst defeat ever and one of its great cause is the last minutes swings of bn votes to pr. even votes buying, other forms of election bribery, technical manipulation, tactics etc cannot hold the tsunami of people power. some of chinese tycoons pawn to bn already realized this going to happen and they have plan to leave the country. we will see more and more bn or umno ill doings expose to rakyat just like opening a can of worms. umno mca mic shrinking in numbers and shrinking in influence.

bruno,  4 January 2013 at 22:29  

Umno cheats everybody,Malays,Chinese,Indians,Bengalis,Eurasians and all others that do not belong to the privileged and selected group of robber barons called Umnoputras.

That is the reason why Malaysians must wake up from the trance put on them by their political masters.If the rakyat especially the Malays do not shake themselves loose from these trance they will forever be enslaved to these corrupted thugs and their lappies.

Because of the huge outflows of illegally gained money,the ringgit has dropped in value to other foreign currencies.A low foreign exchange causes imported goods to caused more,thus causing inflation to shoot through the roof.

Consumers are already feeling the strain in their pockets,and many lower income families are struggling to put food on the table.Forget about the new clothes for the children on festive seasons.For every few percent increase in annual wages if there are any,neccesities are going up many more folds.

If there is still no change in regime after this GE,the rakyat especially the Malays and the poorer Chinese,Indians and other minorities will be the hardest hit.Why the Malays and other poor will be the hardest hit.First of all the regime and its cronies have been throwing carrots,apple,oranges,durians and even the family cats and dogs at them.

After throwing so much money to please and trying to buy the voters,the ruling corrupted regime and their cronies will have to replenish their coffers.And what better way then to collect and squeezed the excesses forced pumped into their butts.

So the voters who took goodies thrown at then running up to the elections,better watch their smart asses.It will be time for the Umno to collect the markers if the ruling regime retain federal government.

Anonymous,  4 January 2013 at 22:31  

UMNO era Tunku Abdul Rahman
(semangat 1946) sudah dikuburkan dan di ganti oleh UMNO Baru (UMNO palsu) era Dr Mahathir.

Macam "invasion of the body snatchers" -- looks like the same person from the outside, but not so from the inside

Ingat: Tunku Abdul Rahman membatalkan keahlian UMNO nya selepas Dr M menjadi pemimpin UMNO.

Phua Kai Lit

Anonymous,  4 January 2013 at 23:27  

Tularrrr...

Apa guna berugama Islam kalau nilai2 Islam tak dihayati? Daripada 10 bekas ketua2 negara yang cekik duit rakyat, 8 drp 10 yg teratas adalah negara Islam dgn jumlah2 berikut -

1) Hosni Mubarak USD$40B ~ $70B, 2) MAHATHIR MOHAMAD USD$44B, 3) Suharto USD$35B, 5) Marcos USD13~35B, 6)Ibrahim Babaginda USD$12B, 7)Zine Abidin Ali USD$8B, 8) Silvio Berlusconi USD$6.2B, 8) Sani Abacha USD$4B, 9) Saddam Hussien USD$2B, 10) Asaf Jah VII USD$2B.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heads_of_state_and_government_by_net_worth

Selama mereka2 ini memerintah, NAMPAK SANGAT ulama2 dan mufti2 Islam, (atau Ketua Ugama Islam) sama2 bersubahat dan tidak bersuara & menentang kebatilan seperti rasuah, penindasan, pembunuhan dll. oleh pemimpin2 sial mereka.

Lepas tu, umat2 Islam yg terlalu taksub dgn ulamak atau ketua2 ugama Islam ini akan menyerahkan otak mereka kpd bangsat2 ini dan hanya mengikut sahaja hal2 fardhu ain yg. mereka suka dengar dan meninggalkan fardhu kifayah - sampai tergadai masa depan anak2 mereka. Sial bin bangsat punya mentaliti!

Sekarang "Amal Makruf, Nahi Mungkar" dah jadi "Amal Mungkar, Nahi Makruf"

~ "Berwaspadalah dengan yang selalu mengaku hanya mereka sahaja yang betul, terutamanya orang Islam yg berpangkat & bergelar kerana Rasullullah telah berpesan, 98.7% (72/73) akan masuk api neraka".

Anonymous,  4 January 2013 at 23:32  

Salam Dato,

The "Black Rose 1.0" dah kelauar dilaman blog HarisIbrahim. Semua orang boleh download. Suhu sudah semakin panas!

Anonymous,  5 January 2013 at 00:19  

Semoga Jahanam banjingan umno yang kian lama merompak kita bak lanun darat keturunan syaitan!

monsterball 5 January 2013 at 01:01  

bertol sekali.
Vote to change government...only solution to stop the rot.

Anonymous,  5 January 2013 at 02:30  

aku tak halal tanah yang mereka jual. Kita jumpa kat akhirat nanti di depan Allah. Kamu jawab lah wahai orang islam

bumi-non-malay 5 January 2013 at 03:31  

RR akan tipu lagi masyarakat Islam dengan satu trip ke Mekah buat UMRAH macam Mrs Lembu dulu.....lepas balik macam injil pakai tudung......tapi hati, perangai masih tak ubah cuma gambar2 kat surat khabar buat mereka macam orang Suci pilihan Allah UMNO!!.....57 tahun UMNO buat begini...ingat Allah tak ada mata dan rakyat butakah??

amoker 5 January 2013 at 09:23  

Pergi Makah sekali je? Ikut le Shahrizat Jalil pergi 3 kali, pasti tiada yang akan berlaku selepas itu. Kes suami dan anak pun diam di dalam makhamah.

Anonymous,  5 January 2013 at 09:27  

Anon 5 January 2013 02:30 dan sewaktu dgnnya..

Kalau kita nak tunggu sampai tiba depan Allah (sewaktu mati, atau kiamat), masa depan keluarga, kaum dan negara kita diJAMIN tergadai..

Apa nak tunggu sampai hari kiamat! Hisab Allah itu TUNAI. Sekiranya kita menyokong penindas sudah tentulah kita kena tindas! Kalau berpuluh2 tahun 'ayam'2 ashik pilih 'musang'2 menjaga reban mereka, siapa punya salah? Ayam ke musang?

Inilah perjuangan yg tuan Sakmongkol dan tuan Aspan tak jemu2 menyampaikan kepada kita. Saya ucapkan berbanyak2 terima kasih & Syabas kpd tuan2 seangkatan.

Penindasan hanya membebani mereka yang sanggup menerimanya dgn kelemahan diri mereka sendiri, kerana Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sekiranya mereka tidak mengubahnya sendiri.

Dan hisab Allah itu TUNAI ("Verily, He is most swift of Reckoner") - maka inilah ertikata SEBENARnya bahawa Dia Maha ADIL, iaitu, sentiasa mengimbangi keadaan (Maintaining Justice - 'Equilibrium'). Kalau tidak masakan UMNO boleh merembat harta negara diluar 'izin' ALLAH.

~ "Berwaspadalah dengan yang selalu mengaku hanya mereka sahaja yang betul, terutamanya orang Islam yg berpangkat & bergelar kerana Rasullullah telah berpesan, 98.7% (72/73) akan masuk api neraka".

Anonymous,  5 January 2013 at 11:43  

AK47,

Even though I am a Pakatan voter, I dont think PR will win GE13 in federal level...

my reasons are as follows...

some says malays vote mostly towards PR in range 40%... I think many lower middle class and poor malays will vote for BN, same goes for Indians... this mainly due to constant brainwashing by UMNO medias in TV and newspapers... they dont know who is sak or aspan or zairil... all they have perception is anwar is bad, dap is bad, pas deviated.... they dont know or care if malaysia become greece 2 because life is bad for them anyway...

I think urban indians rich and middle class will support PR, poor Indians in rural will go for BN and BRIM, poor in cities will be split...

As for chinese, they will still tilt towards PR but maybe slightly reduced due to scare mongering by UMNO and BN...

But on the bright side, BN will lose eventually ...maybe GE14 or GE15 as more people enlightened in the future...

Your comment sir... I hope I am wrong about this....

I am withholding my car purchase and other big commitment until after election... better keep cash in hand than face uncertain future...

Anonymous,  5 January 2013 at 12:07  

Apasal, kita sembahyang tiap tiap hari...

Pergi ke Masjid and Kuil tiap tiap hari bersembayang...

Cakap konon macam pembangunan bergantung kepada mereka, cinta negara, mesra rakyat...

Padahal, cinta mereka adalah duit duit duit, lesap duit negara, lesap harta negara...

Apasal, duit duit tu bukan duit haram? kalau bukan haram, apasal perlu diseludup ke luar negera? jadikan negara ke 2 termaju didunia dalam money laundering

Bolehkah pakah agama dapat memberi penjelasan duit duit yang dilesap itu duit halal atau haram

8k,  5 January 2013 at 15:57  

.... BN parti Bini Najib

Anonymous,  5 January 2013 at 16:02  

Maybe this is THE "tipping point" that we have been waiting for?

Anonymous,  5 January 2013 at 18:22  

Dato Sak, kadang2 saya terfikir juga yang penyamun2 dan lanun2 ini tidak takut ke yang kubur2 mereka akan di 'kencingkan' oleh generasi yang akan datang setelah segala perbuatan2 keji mereka2 ni. Salam

Golden Blowpipe,  6 January 2013 at 01:13  

Dato' memang pandai tipu kekuatan orang UMNO-BN. Kali ini penipuan oleh UMNO-BN tak boleh diteruskan lagi.

Mula-mula penghuni baru Putrajaya akan menyuruh HASIL jalankan tugasnya dengan lebih rapi, saksama dan jujur tentang pembayaran cukai pendapatan oleh semua ahli politik, baik BN mau pun Pakatan.

Kerajaan yang bertanggung-jawab patut mengawasi segala hal pendapatan negara bermula dari jumlah dan kadar cukai yang dibayar oleh setiap YB bersandarkan besar dan luasnya kediaman mereka yang selama ini rakyat anggap sebagai pemimpin berwibawa dan jujur. Apakah cukai yang dibayar masuk akal atau tidak, misalnya jika seorang YB membayar cukai sebanyak Rm 20,000 wal hal rumah-rumah yang dimilikinya berharga berpuluh-puluh jutaan ringgit. Bukankah ini satu penipuan?


Berita terkini berkenaan dengan bayaran cukai dari Pakistan. (dari:http://www.atimes.com/atimes/South_Asia/NL22Df01.html) - Dec 2012
Pakistan's political elite dodge tax demands:

Pakistan's elite dodge tax burden By Syed Fazl-e-Haider

KARACHI - The people who run the government and make revenue policies in Pakistan are involved in massive tax evasion. Over 60% of the country's cabinet and two thirds of its federal lawmakers paid no tax last year, according to a report released by an investigative Pakistani journalist, Umar Cheema.

The report, prepared on the basis of information from the Federal Board of Revenue (FBR), reveals that President Asif Ali Zardari and 34 of the 55 cabinet members did not file a tax return in 2011, while Prime Minister Raja Pervez Ashraf and Foreign Minister Hina Rabbani Khar paid just 142,536 rupees (US$1,466) and 69,619 rupees as income tax.

The report came out after the country's new tax chief, Ali Arshad Hakeem, declared a war on tax evaders and offenders,....

Bagaimana sebuah negara akan maju jika pemimpin-pemimpinnya menipu siang dan malam? Lagi best kalau pemimpin-pemimpin tinggal di kawasan terkawal - pegawai HASIL tak boleh masuk membuat siasatan. Senang saja kalau Pakatan berpusat di Putrajaya - ubahsuaikan peraturan-peraturan dan menyerang masuk secara sah.

monsterball 6 January 2013 at 09:00  

Anon 5 January 11.43 the fact that you are accumulating cash claiming uncertain future looms over Malaysia after 13th GE shows how selfish you are...planning the run away...when the country and people need you most.

Anonymous,  6 January 2013 at 10:59  

Takpe ler Umno tipu Melayu. Lebih teruk DAP tipu Melayu. Dan Sakmongkol dan Aspan Melayu bodoh kena goreng DAP. Tak malu ke Sak? Awak Melayu tulin tak dapat kerusi dalam DAP tapi Cina ganae-ganae (real Chinese) Zairil dapat jadi CEC member.



Suka QD budak celup hati Melayu/Umno.

Anonymous,  6 January 2013 at 20:32  

org melayu mudahnya kamu tertipu dgn istilah ada raja ada tengku ada dato' dan yg sewaktu denganye, mengapa org melayu masih membela raja , tengku dato,yg rasuah yg minum arak yg balun duit rakyat, bangkitlah melayu tentang kezaliman hancurkan pemerintah yg zalim kembalilah kpd pemerintahan yg berpandukan al quran dan sunnah, sesungguhnya bumi malaysia dianugerahkan sumber bumi yg banyak, kembalikan kuasa pemerintahan kpd pemimpin yg amanah

Anonymous,  6 January 2013 at 22:22  

Tak pelik kalau DAP tipu Melayu, tipu Sakmongkol, tipu Aspan..
Anon UMNO 10:59 tipu Melayu itu dah kira banjingan hisap darah bangsa sendiri..
jadi memang patut UMNO dihapuskan dari bumi Malaysia ni..

Anonymous,  7 January 2013 at 00:55  

Salam Dato,

Ada blog baru.....sila explore:


http://astanakandis.blogspot.sg/2012/12/tahun-bersejarah.html

Suci Dalam Debu 7 January 2013 at 01:16  

Sedapnya boleh tipu Melayu tetapi mungkinkah ini akan berakhir terdekat ini?

Lebih baik aku tekan minyak dan sapu apa yang terdaya sebelum terlambat.

Kalau PR menang, sudah tentu Melayu akan celik dan habislah aku ni.

Apakah aku masih ada peluang lompat masuk PR jikalau mereka menang dan aku takut kena kurung kat Sungai Buloh?

Siapalah aku ni?

Anonymous,  7 January 2013 at 02:15  

Sak,

Bukan saja UMNO tipu Melayu atau kelentong Raja Melayu malah India Deepak pun kena belit oleh pemimpin nombor 1 UMNO. Betul2 1 Malaysia la Sak!

Sebab tu aku rasa loya dan semacam jer tiap kali tengok iklan kempen rasuah kat tv dan kat mana mana saja di Malaysia ni. Kes Deepak ni terang terang merupakan kes rasuah melibatkan PM. Tapi tu laa...SPRM dah jadi Suruhanjaya Penyelamat Rosmah Mansor ( bukan kah Black Rose lebih dominan berbanding BIJAN seperti karya yang ditulis Spirit Altantuya).

Berkempenlah rasuah semaunya tapi rakyat semua dah tahu. Lagi kuat kempen dibuat bermakna lagi kuat usaha untuk menutup pekung dari terdedah. Makin terlondeh..makin dahsyat kempen rasuah. Faham faham la yer.

Kalau dah BIJAN kencing berlari dan BLACK ROSE berak menari...nak harap apa lagi dengan kempen kempen bombastik dan plastik tu? Tu la sebabnya kenapa Shahrizat Lembu dan penyamun penyamun lain semua selamat. Boss penyamun memang prihatin.

Lu Tolong Gua, Gua Tolong Lu...Lu Lelong Gua, Gua Lelong Lu. Semangat tolong menolong betul pemimpin UMNO BN dalam kes kes putar alam dan belit rakyat ni.

Selagi AG dan banyak institusi lain masih di bawah pengaruh Mamak Kutty & UMNO BN... Malaysia bakal punah.

Oh ya..agak agak Sak bila Najib & Rosmah nak saman Deepak macam Anwar Ibrahim saman Khalid Jafri?. Maruah anak Tun Razak ni aku nampak dihenyak betul betul oleh saudagar karpet ni tapi dia buat bodoh jer ( harap dia macam tu bukan la kerana kesan nasi kangkang ).

Sak,

Sekali pun aku bukan ahli mana mana komponen PR ( kerana masih ahli UMNO ), tapi aku tabik Spring dengan Ketua Pembangkang yang berani melawan. Hanya kebenaran yang membuat seseorang itu cukup berani berhadapan musuh secara jantan. Malangnya kejantanan PM UMNO serta pimpinan parti aku ni dah tak ada lagi. Semuanya dah tak mampu " ereksi ". Jantan begini cuma laku dengan pompuan macam Raja Popiah jer!

WZWH pasti suka jantan jenis ni sebab bukan main kuat dia berjuang demi BIJAN. Sayangnya ini jenis penyokong yang membawa rebah, Dan kerana ramai pemimpin macam WZWH inilah yang menyebabkan parti UMNO aku berkeadaan macam sekarang. Kau tentu lebih arif kan Sak?. Apa pun aku akan tetap atas pagar kerana aku hanya akan menyokong mana yang aku yakin benar, bukan kerana parti atau sebab lain.

Melayu Insaf,  7 January 2013 at 08:36  

Anon 02:15

Gua tabik Lu. Cukup mantap kata kata Lu. Kempen anti rasuah hanya untuk rakyat bawahan saja. Tapi Gua yakin ada segelintir pegawai SPRM yang jujur menyimpan segala bukti salah laku pemimpin atasan. Yakinlah semua ini akan terbongkar juga akhirnya.

Anonymous,  7 January 2013 at 09:01  

Anon 6 January 2013 10:59,

Kasilah aku meniduri atau menjual ibu, isteri atau anak gadis kamu.. aku nie melayu UMNO, kasi lah... demi semangat setiakawan.. boleh?

~ "Aku naik saksi tiada siapa yg harus aku taksub melainkan Mahathir Mohamad dan UMNO Baru adalah akidahku dunia & ahkirat".

Anonymous,  7 January 2013 at 09:21  

Tok, dah lama depa dok kencing kat kita, mai laa ni kita kencing kat depa pula ghamai-ghamai. Boleh kot?

Anonymous,  7 January 2013 at 09:39  

Sak!
What about that duke Mahakutty who cheated the families of those death railway workers by whacking that 200 over billions?
It's good that the japanese have decided to come out with this details....
Give us more light on it....

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP