Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Friday 6 April 2012

Menjawab tulisan seorang machai upahan


Jarang saya hendak jawab tulisan blogger lain terhadap saya. Saya kena buat exception kali ini bila blogger yang rasa dirinya besar dari Jerantut ini mengeluarkan fitnah dan pembohongan. nak kata dia bangang, dia lulusan dari luar negara. Bertugas sebagai pendidik pulak.
Hari itu dia sudah pun mengeluarkan suatu pendapat yang bengap. Saya di katakan tidak tahu berpolitik disebabkan kerana nenek moyang saya menetap di sebelah tebing sungai yang di anggap tebing yang tidak betul. Perkara bodoh itu sudah pun di jawab oleh blogger lain.
Saya nasihatkan wan zuri ini kalau tak tahu cerita sebenar, jangan buka mulut. Kalau tidak, seperti kata orang Inggeris, what normally comes out from the rear end,comes out from the mouth.
Saya berani mengkritik Dato Najib kerana saya merasakan tidak makan dari tapak tangan nya. Sebagai orang Melayu saya pun faham konsep dan idea mengenang budi. Saya jadi wakil rakyat seperti yang di perakui oleh Najib sendiri sebagai membalas khidmat saya sebagai ketua penerangan. Tidak ada ketua penerangan sebelum dan sesudah saya yang melakukan 3 program seminggu. Sepanjang saya menjadi ketua penerangan UMNO Pekan, saya telah melaksanakan 154 program penerangan. Jadi, Wan Zuri tidak perlu berkhutbah kepada saya bagaimana cara saya mengucapkan terima kasih. Saya mendahului terima kasih saya dengan melakukan kerja sesungguh hati. Boleh kita kata sedimikian kepada AJK UMNO Bahagian hari ini?
Wan zuri tahu perbualan saya dengan Dato Najib? Mengenai budi peribadi nya kepada saya, saya mengucapkan terima kasih.itu Dato Najib lah yang tahu. Selain dari itu saya tidak pernah mendapat apa apa projek dari Dato Najib yang boleh mengecap saya sebagai tidak kenang budi.
Tulisan wan zuri banyak mengandungi pembohongan dan dusta. Saya di lantik sebagai pegawai khas ekonomi kepada YAB Menteri Besar Pahang atas nama sahaja. Kecuali untuk beberapa bulan, saya tidak menerima apa apa bayaran dan saya tidak menuntut apa apa. Sebab saya sedar jawatan itu hanya ceremonial kerana MB menyedari saya di perlakukan secara tidak adil dan menjadi mangsa intrig politik UMNO.
Izinkan saya mendidik Wan Zuri.
Inilah kali pertama saya mendengar saya mendapat projek menambak sungai. Setahu saya kerja wave breaker di Sungai Pahang di lakukan oleh MRCB atau syarikat lain. Mungkin MRCB membeli batu kuari atau boulder rocks dari kuari saya. Tapi itu adalah keputusan komersial MRCB dan tidak ada kena mengenai dengan Dato Najib.
Mengenai kuari yang di katakan bernilai berjuta Ringgit- saya membeli kuari itu sebelum menjadi wakil rakyat. Faham? Dan  ia nya tidak ada kena mengena dengan Dato Najib. Kuari tersebut adalah milik PASDEC dan saya membeli nya pada harga RM 1.2 juta. Bayaran muka RM 100 ribu dan baki nya dibayar secara installments. Alatan dalam kuari itu memang bernilai berjuta Ringit –kesemua di beli oleh syarikat kami. Tidak kena mengena dengan orang lain.
Semasa menjadi wakil rakyat, rekod menunjukkan saya tidak pernah meminta tanah atau konsesi apa apa. Kerana saya berpegang kepada prinsip semasa berkhidmat sebagai wakil rakyat adalah tidak etikal menggunakan kedudukan untuk meminta apa apa. Tidak seperti tuan dan penaung wan zuri yang memohon konsesi besi semasa bertugas sebagai wakil rakyat atau menggunakan nama Wan Zuri sendiri sebagai proksi. Semua orang mengatakan kereta yang wan zuri pakai hari ini adalah imbuhan bertugas kepaad ADUN Tahan.
Selepas tidak menjadi wakil rakyat, saya menender suatu kawasan hutan sudah kerja dari LKPP. Itu di perolehi pada harga pasaran dan tender nya terbuka.  Tender tersebut di perolehi secara sahih dan bukan ikut pintu belakang dengan membayar harga bawah pasaran.
Kali akhir, selepas tidak jadi wakil rakyat, iaitu sebagai rakyat biasa saya telah memohon konsesi bijih besi. Kawasan ini sedang di usahakan. Mengenai sebab sebab saya berjaya mendapat kawasan tersebut adalah dalam bidang budi bicara Menteri Besar Pahang.
Maka jika Wan Zuri tidak tahu fakta atau hanya bergantung kepada cerita dongeng lebih baik diam.
Tambahan pula, apa lah yang di gusarkan sangat mengenai kritikan saya? Saya seorang manusia kerdil. Najib mempunyai bala tentera yang ramai yang sanggup menjadi wira Najib seperti yang dilakukan oleh Wan Zuri sekarang.Wan Zuri pun kira kira blogger yang handal dan selalu bangga dengan keturunan.
Saya pun bangga dengan keturunan saya. Ketika tok nenek saya berparang, bertombak dan berlembing menegakkan yang hak, nenek moyang orang yang berkuasa hari ini, begundek dan berseloka dalam mahligai mereka.
Dan jika saya wakil rakyat sepenggal yang tidak punya rekod perkhidmatan yang baik, apalah sangat yang hendak di risaukan jika saya bertanding melawan mana mana calun BN? tentulah mudah saya di tewaskan bukan? Kalau boleh saya nak lawan Dato Najib di Parlimen Pekan. tapi sebab saya nak Dato Najib menang, saya tidak akan melakukan demikian. Lagi pun saya hendak Dato Najib menang supaya memasuki parlimen yang akan datang sebagai ketua pembangkang.
Yang lain lain, saya tidak perlu jawab.  Kepada Wan Zuri, kalau tidak tahu, you better shut the fuck up.
Sekian terima kasih.

78 comments:

adie 6 April 2012 at 11:44  

My cap off to you Dato'!

Anonymous,  6 April 2012 at 11:51  

Kita ABU masa PRU 13 nanti.

lan 6 April 2012 at 12:09  

wan zuri ni siapa haha

Tim 6 April 2012 at 12:26  

Bravo !! straight to the point.

Tim 6 April 2012 at 12:27  

Straight to the point. Bravo !

Tim 6 April 2012 at 12:27  

Bravo !! straight to the point.

Tim 6 April 2012 at 12:27  

Bravo !! straight to the point.

Anonymous,  6 April 2012 at 12:34  

Salam Dato,

Penjelasan yang bernas dan tepat.

Saya tabik Dato, bukan kerana pangkat Dato atau berpelajaran tinggi. Orang lain pun ada yang lebih hebat dari Dato.

Tapi .. saya suka prinsip Dato yang sangat jelas dan tidak ada sembunyi apa lagi. Harap Dato teruskan perjuangan menegakkan kebenaran walaupun akan menghadapi cabaran yang hebat.

Orang seperti Dato' lah yang RAKYAT harapkan.

Bukan sahaja UMNO@BN, kalau ada penyokong PR atau PAS atau DAP yang mengampu dan sokong membabi buta, kita akan tolak juga.

RAKYAT tidak mahu semua benda-benda busuk itu.

RAKYAT hendak pemimpin yang bersifat dan jiwa HAMBA RAKYAT, bukan TUAN RAKYAT.

Kalau pimpinan UMNO@BN sekarang yang banyak berlagak kaya raya, mewah sakan, macam diktator, maka mereka ini sepatutnya di ketepikan dalam pentadbiran negara Malaysia yang sangat kita cintai ini.

Anonymous,  6 April 2012 at 12:45  

Good one Dato..

greenbottle 6 April 2012 at 12:47  

whoa! you're getting into deep water . if i were you i won't divulge this kind of details in public. You may be in the right but others can find fault and sodomise you- methaporically speaking of course.and the cat fight will go on and on.

if i were you i'll sue this wan zuri's ass off. then again you know best. this guy probably don't have a penny to pay you even if you win...but asking him to shut the fuck off probably won't work either. LOL...

loveMyKris,  6 April 2012 at 12:52  

wan zuri? wtf is he?

Anonymous,  6 April 2012 at 12:57  

I love the last comment by the Dato. LOL

Anonymous,  6 April 2012 at 12:58  

Baru sat saya komen kat blog WZ, saya tunggu jawapan dari WZ atas jawapan yang Dato' berikan itu, Syabas Dato' teruskan perjuangan.

Anonymous,  6 April 2012 at 12:59  

Salam Dato Sak,
Just ignore him. He's riding on your blog for whatever reasons he knows best. He's not your match la, Dato!

And by the way, cikgu ni jaguh kampung jer. Orang tembeling boleh ler dia pungkor.

"Jangan malas berfikir macam pengikut UMNGOK".

Zain Sanggang

Anonymous,  6 April 2012 at 13:33  

Wan Zuri ni "Wan Pencuri" ke Dato'. Mohon orang ramai google Wan Zuri dan buat siasatan jika perlu serta dedahkan apa2 cerita "baik" tentang manusia ini.

Demi keadilan rakyat Pahang..jom pakat2 siasat siapa manusia Wan Zuri ini sebenarnya.

Anonymous,  6 April 2012 at 13:51  

Dato, you are too good for this wan zuri......done have to waste time on this bugger !! Save your energy and fight for the RAKYAT !!

Kutukandewata 6 April 2012 at 13:58  

HAI DATO SAKMONGKOL,
KENA PROVOKE DENGAN BUDAK HINGUSAN BOLEH MELENTING!

NAJIB LAGI TERUK KENA FITNAH SAMPAI PERINGKAT MEMBUNUH PUN BOLEH COOL AJE.
JADI DATO,TAK PERLULAH TULIS ARTIKEL MACAM NI.SAYA NAK BACA YANG LEBIH PENTING DARI DATO.

APA-APA PUN SAYA RESPEK DATO SEBAGAI PEMIMPIN YANG PRIHATIN MEMBERI PENDAPAT YANG BERNAS.

KALAU BOLEH DATO DIDIKLAH LAGI WAN ZURI YANG MASIH HINGUSAN SUPAYA DIA LEBIH MATANG LAGI.

BRAVO DATO SAKMONGKOL!!!

Anonymous,  6 April 2012 at 14:02  

Heisshhh...mana button "like" nyer nie...cari2 tak jumper...bubuh butang "very2 like the very2 much" pun ok.. hehe

Kutukandewata 6 April 2012 at 14:07  

RILEK LAH DATO SAKMONGKOL.NAJIB LAGI TERUK KENA FITNAH TAPI COOL AJE SAMAPAI SEKARANG NI.DATO TAK PERLULAH MELENTING DENGAN BUDAK ZURI NI.

SAYA MAHU BACA PEMIKIRAN DATO YANG CANGGIH TU.BUKAN CERITA REMEH TEMEH MACAM NI.

APA-APA PUN BRAVO DATO ARIEF!!!!!

Anonymous,  6 April 2012 at 14:08  

Mamat tulah yang merosakkan dan mencuri balak di Taman Negara.

Anonymous,  6 April 2012 at 14:27  

Dato'

You have certainly shoved 'something' up this guy's ass.

Syabas.

s.raj 6 April 2012 at 14:51  

Quote:
Saya pun bangga dengan keturunan saya. Ketika tok nenek saya berparang, bertombak dan berlembing menegakkan yang hak, nenek moyang orang yang berkuasa hari ini, begundek dan berseloka dalam mahligai mereka.
Unquote:

Power giler! Saya nak pinjam ayat power nih Dato'! Mereka dari dulu bergundek, berseloka, bermabuk-mabukan di mahligai mereka. It ends now!

FMZam 6 April 2012 at 15:04  

YBhg Dato' harap tidak akan sekali kali berasa demoralised dengan serangan2 pencacai2 UMNO kerana dalam usaha kita menongkah arus pasti ada banyak cabaran yang akan ditempuhi. Ini sudah jadi klise kepada sesiapa saja Melayu yang berani menentang UMNO akan dikerjakan oleh exterminators UMNO yang sekarang ini berasa sudah cukup established dan gah dengan jaringan rangkaiannya yang begitu besar seolah ianya sudah jadi kumpulan polis rahsia UMNO. Betul lah kata Dato' yang Dato' hanya seorang sedangkan UMNO ada seluruh bala tentera.

Sekarang ini kita dapati sudah jadi satu klise pula bila ada blogger2 yang dulunya bersuara jantan dalam menyuarakan kedajalan UMNO/BN tapi akhir2 ini berubah nada menyuarakan idea2 dengan cara yang cukup halus dan beralas cuba mengalih keyakinan Melayu2 yang menentang UMNO bertukar angin ke arah menentang ABU. Tidak perlu saya katakan siapa blogger2 itu, cukup sekadar saya katakan kita semua boleh tahu apa yang tersirat di hati mereka melalui apa yang dipersembahkan dalam tulisan2 mereka. Saya anggap blogger2 berkenaan adalah blogger2 yang berjaya diputihkan oleh UMNO dengan duit dan mereka2 ini adalah jenis manusia yang hina yang bertukar menjadi katak bila dekat pilihanraya.

Semoga Dato' akan tetap consistent bersama2 kami dalam memperjuangkan ABU!

FMZam 6 April 2012 at 15:04  

YBhg Dato' harap tidak akan sekali kali berasa demoralised dengan serangan2 pencacai2 UMNO kerana dalam usaha kita menongkah arus pasti ada banyak cabaran yang akan ditempuhi. Ini sudah jadi klise kepada sesiapa saja Melayu yang berani menentang UMNO akan dikerjakan oleh exterminators UMNO yang sekarang ini berasa sudah cukup established dan gah dengan jaringan rangkaiannya yang begitu besar seolah ianya sudah jadi kumpulan polis rahsia UMNO. Betul lah kata Dato' yang Dato' hanya seorang sedangkan UMNO ada seluruh bala tentera.

Sekarang ini kita dapati sudah jadi satu klise pula bila ada blogger2 yang dulunya bersuara jantan dalam menyuarakan kedajalan UMNO/BN tapi akhir2 ini berubah nada menyuarakan idea2 dengan cara yang cukup halus dan beralas cuba mengalih keyakinan Melayu2 yang menentang UMNO bertukar angin ke arah menentang ABU. Tidak perlu saya katakan siapa blogger2 itu, cukup sekadar saya katakan kita semua boleh tahu apa yang tersirat di hati mereka melalui apa yang dipersembahkan dalam tulisan2 mereka. Saya anggap blogger2 berkenaan adalah blogger2 yang berjaya diputihkan oleh UMNO dengan duit dan mereka2 ini adalah jenis manusia yang hina yang bertukar menjadi katak bila dekat pilihanraya.

Semoga Dato' akan tetap consistent bersama2 kami dalam memperjuangkan ABU!

rajan 6 April 2012 at 15:06  

You hit the bull's eye.
A very well balanced counter attack.
ABU ABU ABU

Anonymous,  6 April 2012 at 15:10  

Dato,
Please do not waste time on this" pembodek" UMNO Baru.

Anonymous,  6 April 2012 at 15:26  

i'm sure that after all the facts and figures you presented all the machai could comprehend is "shut the fuck up" and will use it as a big issue. i can imagine the headline 'blogger pembangkang menggunakan kata kesat' hahaha

Anonymous,  6 April 2012 at 15:42  

Dia tu pecacai haprak je

Suci Dalam Debu 6 April 2012 at 15:43  

Sir,

I truly love your "tamparan" to Wan Zuri.

Berdiam diri bukan bererti salah but in this case, bagi tumbukan KO dulu, then take on the others one by one.

Syabas.

khairul 6 April 2012 at 15:43  

dato':

Typical UMNO goon which work on politics of lies, deceit, lebelling, money, fear and confusion. I'll bet he will bark even harder after reading your response.

Don't expect to reasons and talk with facts UMNO hardcores. Their minds have been program not to take logics and facts as consideration.. or in other words, they are IDIOTS of the IDIOTS.

Keep up with the beautiful writings which give an insight perspective of your former boss!

salam.

khairul

p/s: Dato' .. bila nak buat tomoi lagi kt bt 12 kuantan. Dato' sponsor sikit.. hehee

Anonymous,  6 April 2012 at 15:44  

dato':

Typical UMNO goon which work on politics of lies, deceit, lebelling, money, fear and confusion. I'll bet he will bark even harder after reading your response.

Don't expect to reasons and talk with facts UMNO hardcores. Their minds have been program not to take logics and facts as consideration.. or in other words, they are IDIOTS of the IDIOTS.

Keep up with the beautiful writings which give an insight perspective of your former boss!

salam.

khairul

p/s: Dato' .. bila nak buat tomoi lagi kt bt 12 kuantan. Dato' sponsor sikit.. hehee

Anonymous,  6 April 2012 at 15:46  

Saudara Sakmongkol,

Sabar... sabar...

Orghang putih kato "The time will come..."

Saya pun semakin meluat tak terhingga dengan sikap bongkak para pemimpin dan penyokong/ahli UMNO.

Nak buek qualifier sini - Bukan semuo ahli UMNO sokong pemimpin mereka sekarang ni..

Sak... sabar, sabar, sabar...
The time will come, Insya Allah...

Sekian...
ZorroReMasked

NoManNoCry 6 April 2012 at 15:47  

...don't give a damn to this sucker@najib-ball-licker, wan zuri
...as civilisation taught us, those who eat shit will always eat shit !!!

The Pumkiner 6 April 2012 at 16:25  

NAsib kau lah Wan Zuri.

Bukan selalu kita disekolahkan.

Blower,  6 April 2012 at 16:59  

salam

cayalah dato'

pencacai dari jerantut tu mmg mulut longkang

nak kata dia ni akauntan...x tau la da brp byk firm dia dah ada sejak balik dari UK....atau dia freeloader bangang yg mmg x bole survive in market kalau xde sokongan umno

Anonymous,  6 April 2012 at 17:18  

Belajar luar negara tak semestinya pandai. Ramai yang hanya pandai bidang akademik. Kemahiran berfikir hancus.

Anonymous,  6 April 2012 at 17:48  

Datuk telah lama dalam politik umno dan telah masak dengan selok belok puak mereka.
Saya mengucapkan tahniah atas keberanian Datuk dalam memperjuangkan kebenaran dan menghapuskan rasuah dan sebagainya. Telah lama UMNO menggunakan retorik bangsa dan agama dalam hala tuju politik mereka. Semakin tertekan politik mereka, semakin isu perkauman dan agama dicanang sambil disulam fitnah peribadi yg amat tidak bertamadun.
Mengenai blog WZWH, kwn memang selalu mengikuti rapat tulisan beliau. Seperti yg Datuk faham, sayapun telah lama memerhatinya. Beliau seakan terlalu mengagungkan keturunan, berfikiran melayu/umno feudal (golongan bangsawan ibarat raja pada manusia) taksub sgt kepada gelaran orang besar berempat, berlapan dan sebagainya. Jika melihat sejarah perjuangan pahlawan pahang termaktub nama Datuk Bahaman, Tok Gajah, Mat Kilau dan sebagainya menentang penjajahan Inggeris. Tetapi golongan pahlawan2 ini juga di 'cop' sebagai pengkhianat dan penderhaka oleh golongan bangsawan kononnya...sehinggakan Mat Kilau terpaksa menyembunyikan identitinya sehinggalah hampir ke akhir hayatnya..kerana apa?
Diharapkan agar perjuangan Datuk dapat mengembalikan kedaulatan Raja2 melayu, keluhuran perlembagaan dan memertabatkan agama ISlam khasnya.Teruskan semangat Datuk dalam menghadapi dugaan dan ujian Allah.

Anonymous,  6 April 2012 at 17:48  

Dato sudah murkha.

Wan Zuri nie tak takut kena 'daulat' dato ke?

Politik sekarang nie banyak memfitnah. Kemudian buat orang yang difitnah marah saja.

Patutlah, PRU 13 dijangka akan ada banyak permainan kotor seperti fitnah dilemparkan kepada mereka yang berani berhijrah.

Harap mereka yang kecut perut (coward) tak payahlah berhijrah jikalau takut difitnah nanti.

Agama yang addinnya ialah Islam tapi kalau masih takut dengan manusia dan bukan Allah, maka akhirat nanti jawablah masing-masing, ok?

Anonymous,  6 April 2012 at 17:52  

Salam Dato,

Apabila manusia itu tidak faham erti sebenar 'mengenang budi' mereka akan seperti anjing buat saja apa yang disuruh oleh tuannya kerana upah tulang yang dilemparkan oleh tuannya. Walaupun tuannya itu seorang pembunuh dan perompak.

kensoong_98 6 April 2012 at 18:08  

this guy name is wan cuir!!!!!!!!!!!!

Anonymous,  6 April 2012 at 18:21  

Wan Zuri, an overseas graduate, what the fcuk off, a pendidik ? One of the contributors to the failed education system !! Busy running errands, a mouth piece for UMNO. Tak heranlah, ramai lagi overseas graduates dan graduates tempatan yang hebat-hebat, berjasa pulak itu !

Quiet Despair,  6 April 2012 at 19:11  

Ohmigod what 's become of us. This is a personal battle between bro Sak and Wan Zuri. They know each other. We are outsiders. We should not go there. Concentrate on the issues at hand. We are really converting this well respected blog to a rabid ppro-Pakatan forum where BN supporters are your enemies. We should be open to criticize each other civilly and not be personal.
And to clarify Sak's earlier posting, whom one anon think it was aimed at me, it was not targeted at me at all. I never write vulgarly, attacking Sak personally. And ii seldom write in Malay except pahang dialect which ny paternal grand-dad taught me. And I am very proud that I too come from a lineage of Pahang noble family, also closet to the palace who were taught courtesy and respect to others.

Anonymous,  6 April 2012 at 19:19  

Mind your language mate. Manners maketh man Sir

Ariff Sabri 6 April 2012 at 19:23  

Correction,i dont know wan zuri personally. I honestly dont remember meeting him on the occassion he mentioned.

Anonymous,  6 April 2012 at 19:41  

Salam Dato,

Walaupun kita tak dapat menandingi perjuangan Mat Kilau, Dato Bahaman, Dato Maharaja Lela, tapi kita boleh bersemangat seperti mereka dalam konteks yang lebih moden dan strategik untuk menghapuskan kemungkaran kepimpinan UMNO@BN.

Kita rasa kasihan bila ada sebahagian bekas graduan dari universiti tidak kira tempatan atau luar negara, masih tidak sudi untuk berfikir sejenak, apakah UMNO ini ada buat perkara bodoh kah tidak?

Kalau bertahun-tahun di universiti, masih tidak mampu untuk berfikir walau dalam masa 5 minit. Kita tak paksa untuk pilih UMNO atau tidak, tapi kerja UMNO baru yang terang-terang menyalahi undang-undang ......poooonnnn ... tidak ambil pot.

Apa tah lagi para professor "kangkung". Research sana, research sini, masih buat statement yang tidak masuk akal.

Malulah anak bangsa Malaysia taraf professor tapi penakut.

Beranikah universiti Malaysia menjemput Presiden Iran untuk memberi berceramah?

Di USA, satu ketika Presiden iran Ahamedjad di jemput di YouTube :

http://www.youtube.com/watch?v=tACSopIZVdk

Walaupun agak kontroversi, university USA masih terbuka. Kalau universiti di Malaysia agaknya beranikah?

Sayang, pelajar universiti tempatan di sekat dalam arus politik perdana pembangkang. (kecuali aktif dalam acara ajuran BN).

tickingclock,  6 April 2012 at 20:28  

Dear Anonymous, 6 April 2012 19:19..

manners maketh man yeah
but when provoked, narcissism and pomp maketh the man great.

keep on rocking Dato.

You cool, me likey likey

-young voter!

banggoi petai 6 April 2012 at 20:29  

rupanya dato nie bukanlah orang susah macam saya sangka ... dato move saja laaa banner minta sumbangan di blog dato tu ....... ramai lagi orang yang benar benar memerlukan .... harap dato tak sepertimana yang saya sangkakan .. Aminnnnn ...........

Pak Oncu 6 April 2012 at 20:35  

Royale Salute Dato AK47.. terbaek ,, kapan mahu main main ke GHOMBAU CITY??

Anonymous,  6 April 2012 at 20:36  

Wan Zuri..dari Jerantut?anok saper tu berani ngat dia nih...

Anonymous,  6 April 2012 at 20:37  

Dato tolong letak button share..facebook,twitter supaya boleh share kat facebokk....

Anonymous,  6 April 2012 at 21:10  

Salam Sdr SAK,

Maaf jika tidak menghormati sdr dgn "title" feudal kerana saya sering mengajukan "Apa ada dengan Melayu?"

Kadangkala kita kena samak jugak kaki2 makan senang nie.
Yang tak tau hak rakyat, negeri, negara memang selalu wajib dibasuh.
Saya juga pernah turun ke lapangan semasa Sdr mejadi wakil rakyat dulu atas wakil pejabat, Saya kenal Sdr sejak sekolah lagi, semasa sdr di Shell" and I know your value"
Saya juga ada dengar sdr sanggup berhabis semasa di Pekan.
Jangan putus asa , kedegilan Sdr akan satu hari membawa sdr ke destinasi perjuangan sdr.
Kerusi MB bukan satu yang mustahil. Jangan lupa gunalah ilmu untuk membangun ummah.InsyaAllah..Myi

Anonymous,  6 April 2012 at 21:14  

QD, you are not needed to teach the educated bloggers here what and how to say matters ! Go and teach those where you come from and need most.

Anonymous,  6 April 2012 at 21:17  

http://wzwh.blogspot.com

Anonymous,  6 April 2012 at 21:41  

Entah2 dia ne QD tak dato'
tengok bunga,serangan plus wayang mcm segu je..

timor 6 April 2012 at 22:19  

Dato,

Wan Zuri? Wan?
Ini keturunan penyamun dan perompak di Negeri Pahang!

Kita rakyat biasa saja.

timor 6 April 2012 at 22:19  
This comment has been removed by the author.
Anonymous,  6 April 2012 at 22:59  

woi old man,

u shuT the fuck up!! kalau berani lawan la dato najib.

ini cakap aje besar tapi teluq tak ade. typical of ex UMNO member who still believe they are god given gift to the party.

setakat tulis bahasa berbunga bunga, cakap orang putih konon. sama lah cam Anwar... autar je lebih.

balik la kat bini tua kamu orang tua....jangan perasan nak ada bini muda....

Tan Say Yeow 7 April 2012 at 00:01  

Good one, dato. God be with you.

Khun Pana aka johanssm 7 April 2012 at 00:33  

Accusation of such nature cannot be ignored. Or it will lead to further spins and various spins off.
Syabas AK47 for stopping the spin.
Do continue your good work for the betterment of Malaysia.
The are still many Malaysian Malays that are still under the bomoh spell of umno. Please enlighten as many as you possibly can.
It is possible and nothing is too late.

Anonymous,  7 April 2012 at 05:26  

Sakmongkol divorced himself from Umno over his ego-dystonic differences . His legendary Muay Pekan mentality demonstrating by his firepower of AK 47 pondering the thoughts that Najib is a feudalist and that he his not . Many would think that Sakmongkol is suffering from ego centrical insanity . For your information he couldn't care less what you think but he enjoys every damn minute of it .

He knows that Najib is politically well liked and physically killing him is illegal . Therefore , smearing him is the best that he can do .

He has to make sure that Najib would not get out politically alive because he takes Najib too seriously . He used to have a handle on life but Najib broke it . But he forgets that serious people have serious enemies . Who cares , this is crusade for him .

Najib drives him mad because the Malaysian voices are talking and listening to Najib .
To him all the beauties about Najib are the eyes of the drunks . These drunks are stupid people . Najib loves these stupid people and Najib has constructed many of them . 

He claims that Najib and his Umno are complete idiots . But he is not a complete idiot but some idiotic parts of him are missing .

His consciousness over laming , at time his discontent come between his naps and one wonders where he ever want to stop to think how he has had started smearing Najib and Umno . May be the devil will tell him to procrastinate . I doubt it because the devil won't make him do it . They both still have the hangover because the wrath of the grapes .

Anonymous,  7 April 2012 at 06:52  

Saya sokong 100% tulisan Wan Zuri.......

Apalah si-tua Arif, kena kutok sikit dah melatah! Relak lah boyot, kalau tak tahan kena terajang keluar la dari gelanggang.

Ni asyik guna blogger upahan DAP aje untuk puji puji kau.....malu lah sikit

Anonymous,  7 April 2012 at 07:19  

Ada dikalangan kita memilih untuk terus melihat kemungkaran sambil melakukan kebaikan. Tak ramai yang sanggup berjuang dengan lebih dari hati untuk mencegah kemungkaran.

Bukankah seseorang itu sebenarnya telah mengenang budi dengan memberikan teguran ikhlas supaya mereka itu tidak lagi beramal dengan kemungkaran yang mereka lakukan.

Ramai di kalangan kita begitu lemah dan hanya mampu menuding jari dengan kemungkaran yang berlaku di sekeliling kita. Berapa kerat sebenarnya yang mampu untuk mengubah atau mencegah?

Jadi oleh itu, kalau kita melihat seseorang yang lain cuba mencegah kemungkaran, eloklah dibantu, bukan dihina, dicerca dan sebagainya dengan alasan kononnya cuba menunjuk baik ataupun lebih teruk lagi, menuduh beliau sebagai tidak mengenang budi.

Anonymous,  7 April 2012 at 08:33  

I must get my children to read this post.

Anonymous,  7 April 2012 at 09:40  

Dato, salam.

Syabas ! A spade shd be called a SPADE. So, bila kita nak mula kempen ? Dengar banyak yang teruja dengan perubahan yg mendatang. Yen Yen pun dengarnya tak nampak bayang lagi !! ALIAS DASUKI

FMZam 7 April 2012 at 09:46  

In this cyber jungle, bloggers are like trees as commentators are like birds and monkeys. No trees are left alone, and the blooming ones will attract birds and monkeys to feast and to shit. Both the feast and the shit is what makes the trees grow and bloom without which the trees cannot propagate into a strong and healthy plant. The danger to a tree is not because the birds and monkeys that come to reciprocate the fruits of its labour, but the danger to any tree is the human who sends a troop of monkeys to chop the tree down, and that human is UMNO!

Anonymous,  7 April 2012 at 10:13  

That is what we need in our MPs or assemblypersons, man of INTEGRITY and HONOR! I salute you Sir!

Anonymous,  7 April 2012 at 11:42  

Tindakan para pemimpin Umno BN amat keterlaluan kerana untuk mengekalkan kuasa mereka sanggup melakukan apa sahaja terasuk penipuan dan mengabaikan kepentingan rakyat di tanah air sediri.

Tidak sedarkah mereka dengan bahaya fitnah yang dibuat oleh mereka itu? Pada hal dalam Islam fitnah itu ditegah oleh Allah dan bahayanya amat besar.

Bahaya fitnah akan menyebabkan seseorang itu terkena dosa khazah, merrosakkan diri sendiri, masyarakat dan negara.

Rakyat perlu berfikir lebih jauh dengan permainan politik kotor para pemimpin Umno BN dan tidak lagi memberikan kepercayaan kepada mereka untuk memerintah negara dalam PRU Ke-13 akan datang.

Anonymous,  7 April 2012 at 12:21  

Salam,

Sangat tipikal bagi penyokong kuat UMNO@BN membuat kenyataan berikut terhadap penyokong PR :

1. Suka memecah belah bangsa
(Bayangkan PR ada pelabagai bangsa dan/tetapi BN ada parti bangsa tersendiri??)

2. Tidak sayang negara
(Bayangkan PR taat raja dan negara dan ada IC sah, tapi pak Bangla dll di beri IC percuma???)

3. Menghancurkan ekonomi negara
(Bayangkan pimpinan PR mendapat komen baik dari audit negara, tapi bagaimana perbelanjaan boros si dia itu??)

4. Orang PR rendah moral
(Bayangkan penulis blog penyokong UMNO penuh dengan cerita dan foto lucah dan menjijikkan dan kata-kata kesat???)

5. Parti DAP parti Cina
(Tapi yang MCA tu ada lain bangsakah?)

6. Orang PR suka buat kecoh di Parlimen
(Yang puak BN yang terpekik melolong macam samseng di Parlimen???)- Tengok isi ucapan pun tak relevan

7. Akhbar Harakah di koyak di Putrajaya
(Ha ... ha ... hati RAKYAT sudah macam di koyak rabak oleh perbuatan UMNO)

8. Pimpinan PR asyik berpolitik saja
(Bayangkan acara acara BN penuh dengan bendera dacing, topi dacing, cap dacing ????)- Sana-sini projek Barisan Nasional. Bodoh !!! Itu projek DUIT RAKYAT!! Bukan duit PARTI!!!

9. dan banyak lagi tohmahan yang budak kecil pun boleh jawab.

Anonymous,  7 April 2012 at 12:54  

INFO HANGAT TENTANG HAJI NAJIB !

Siasatan majistret Perancis mendapati AS$1.2 bilion (RM3.7 bilion) jualan kapal selam kepada Kementerian Pertahanan Malaysia mensasarkan, antara lain, syarikat berpangkalan di Hong Kong bergelar Terasasi (Hong Kong) Ltd, dengan pegawai pentingnya Abdul Razak Baginda, orang kepercayaan perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
NONESiasatan percaya sekurang-kurangnya sejumlah wang daripada 36 juta euro (RM144 juta) disalurkan melalui Terasasi berakhir ke poket Najib, yang juga menteri pertahanan dan timbalan perdana menteri ketika dua kapal selam Scorpene dibeli daripada Thales International atau Thint Asia.
Gergasi DCN, kemudiannya dikenali sebagai DCNS, dan Thales kemudian menubuhkan syarikat bersama yang dinamakan Armaris untuk mengilang kapal selam pada 2002.
Dua Scorpene Armaris, dinamakan sempena perdana menteri pertama Tunku Abdul Rahman dan bapa Najib, Tun Abdul Razak, sekarag digunakan untuk tugasan di perairan Malaysia.
Razak Baginda – bekas pemimpin kumpulan pemikir Malaysia yagn menjadi pusat perhatian pada 2006 apabila ketika disiasat dalam kes penterjemah Mongolia Altantuya Shaariibuu – disenaraikan sebagai salah seorang daripada dua pengarah syarikat itu, yang pada mulanya diperbadankan pada 28 Jun 2002 sebagai Kinabalu Advisory dan Support Services Ltd, menurut pendaftar pertubuhan Hong Kong.
Seorang lagi pengarah merupakan bapa Razak Baginda, Abdul Malim Baginda.
Pejabat Terasasi bertempat di tingkat 19, Lockhart Road, dalam daerah Wan Chai, Hong Kong.

Aku tunggu2 kalau berita macam ni keluar dalam media massa pro UMNO BN..tapi agaknya sampai kiamat pun tak akan keluar !

Anonymous,  7 April 2012 at 15:27  

If you read wan zuri website, his "request for donation" is completely identical to sakmongkol minus the bank and account number. He probably copy and paste from Sak.Lol, and this guy claims that he is a 'thinker'.

Anonymous,  7 April 2012 at 16:18  

remember razak baginda's daughter, rowena, at 21 was driving a a Porsche !!

Anonymous,  7 April 2012 at 16:30  

Kalau kita baca feedback di sini yang membuat fitnah dam tuduhan kesat adalah dari penyokong PR yang tidak habis mengata dan shiok sendiri sahaja
Jangan harap kamo hendk memihak PR.Faham !

Musafir,  7 April 2012 at 23:46  

ADUN UMNO di Ulu Kelantan pada awal 60an, mendiang Ngah Ali pun tidak meminta apa-apa pun baik tanah mahu pun biasiswa untuk anak-anaknya. Dato teruskan perjuangan menegakkan satu kerajaan yang benar-benar berjiwa rakyat.

Saya sudah lama ceraikan UMNO dan BN dengan talak tiga.

Anonymous,  8 April 2012 at 00:58  

Salam Dato'

First of all, saya salute jawapan Dato'.. sy suka ayat Dato' yg last skali, you better shut the fuck up... hahaha.. kawan tergelok besor tgk ayat Dato' tengoh2 mlm bute pukul 12.59tgh mlm nih.. ape2 pun Dato' I'm might be one of the people that will support you through your political view & transparency in your answer and comment.

Anonymous,  8 April 2012 at 16:16  

I think you are just being too negative and personal here.Transparancy yes.There are many development and progress that this country has achieved andMalaysia has been an example that others wish to emulate.Anyway, your political views are your political views.I will stick to BN for now.

Anonymous,  8 April 2012 at 19:24  

well said Dato'. RESPECT!....

Put those BN cyber troopers in their place!

Kutukandewata 9 April 2012 at 00:36  

saudara timur,apa pasal kau ungkit kelurga aku???wan zuri berdebat secara ilmiah dengan sakmongkol,yang kau ungkit asal usul keturunan orang buat apa?dato sakmongkol tak ungkit pun asal keturunan wan zuri.itu menunjukkan dato sakmongkol baik akhlaknya berbanding dengan kau!
wan zuri berselisih pendapat dengan dato sak kau lebih-lebih jadi batu api pulak.tolong jadi dewasa yang waras bukan jadi budak hingusan!!!!

Anonymous,  9 April 2012 at 21:29  

Wan Zuri pun kutuk orang Pulau Tawar,cuba baca salasilah keluarga pulau tawar.

SENANG JE KITA HUMBAN UMNO DARI JERANTUT BARU DIA SIAP,

ELOK ORANG PULAU TAWAR MULAKAN GERAKAN INI

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP