Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Tuesday 3 April 2012

Dari 1Malaysia ke 1 Auta.


Apa yang boleh kita jangkakan bila Najib memberi lapuran keatas diri nya sendiri? Takkan dia nak kata dia tidak baik? Dia tidaklah dumb as he looks untuk menurunkan markah keatas hasil kerja nya. Tentu semua baik. Dan dakwaan itu akan di sambut dengan ululah-ing dari para pengampu yang mahu di calunkan semula sebagai calun. Ini perkara biasa dalam budaya UMNO. Kualiti perkhidmatan kepada masyarakat adalah perkara secondary. Yang lebih utama ialah kepandaian menjilat Najib di bahagian yang tidak di pancar matahari. 

Tentu dia kata dia baik dan masih winnable. Dia pemandu yang baik. Orang lain hanya tabur janji. Takkan lah Najib pandir sangat- sebab itu kita mahukan kuasa untuk melaksanakan janji2 tersebut. Tanpa perlaksanaan dengan kuasa yang mereka ada, apa ada pada BN? kualiti janji mereka pun sudah auta besar. 

BN tidak ada kapasiti otak untuk memikirkan program dan rancangan konkrit untuk rakyat. Kita tak bleh harapkan apa apa yang baru dari Najib. Kaki langit fikiran nya tidak melebihi memikirkan bagaimana mengekalkan jawatan presiden parti UMNO. 

Hari ini BN dan UMNO jadi parti samseng- memainkan isiu bangsa, agama dan raja Melayu untuk mengekalkan kuasa. Inginlah lah kami rakyat merafak sembah kepada DYMM Raja Raja Melayu- rakyat yang bukan penyokong UMNO adalah juga rakyat yang setia kepada Tuanku. Tuanku ada lah raja kepada semua rakyat- bukan ahli UMNO sahaja. Ingatlah Tuanku- si matlaon UMNO inilah juga yang merupakan gerombolan pendurhaka yang mahu melucutkan kedaulatan raja2 Melayu suatu ketika dahulu. 

Rakyat mesti menolak parti yang menggunakan bangsa, agama dan raja Melayu sebagai platform perjuangan. Sebab ini akan membawa kepada kehancuran dan porak puranda. Kita tidak boleh melangkah maju kehadapan dengan berkelahi pasal perkara tetek bengek seperti agama, bangsa dan negara. Sekali dua kita dengan Hasan Ali berceramah, kita sudah tahu dia macam kartun. Tapi cara inilah yang sangat di sukai oleh kabilah UMNO. Cara yang membodohkan orang Melayu dan menakut nakutkan mereka dengan perkara yang tidak sebesar yang di gambarkan oleh si hasan ali hasan ali dalam masyarakat kita. 

Janji BN adalah hasil bayaran kepada firma pakar runding- CIMB dan Ethos menasihati PM mengenai penyenaraian FGV yang akan mendatangkan, dalam ungkapan Najib, durian runtuh yang tidak terbayang oleh peneroka Felda. Seperti yang pernah najib beritahu saya, dia sangat faham tabiat orang Melayu. Mereka sukakan benda free. Najib akan mengeksploitasi tabiat ini untuk kepentingan politik nya. 

Dalam konteks ini, Najib tidak ada beza nya dengan Shahidan Kassim atau Chua Soi lek. Mereka pun kata mereka bagus. Tajudin Rahman akan hentak kepala sesiapa yang kata dia sudah out of date dan tidak winnable. Siapa berani dekat dengan wakil Pasir Salak yang sentiasa membawa tongkat nya?

Mustahil, kita akan mendengar Najib berkata program nya gagal? ETP nya mesti berjaya dan KPI dalam NKEA nya pasti top meletup. Najib akan mendapati bahawa mengwujudkan istilah istlah eksotik tidak akan membantu meringankan beban rakyat dan tidak akan menghapuskan rasuah dan rompakan yang di lakukan oleh pimpinan hari ini. kemana hendak Najib pandu kita? 

Jika selama 50 tahun lebih, kita telah di bawa kepada sengsara, rasuah, rompakan dan lanun, adakah kita mau percaya, pemandu lama yang bersekolah di sekolah jahat akan membawa negara ini ke zaman syurga loka? Boleh kah kita percaya pemandu yang bernama Najib Razak? 

Ikan kembung hari ini harga nya RM 17 sekilo. Sekilo ada 5-6 ekor ikan kembung. Orang kampong yang ada 7 orang anggota keluarga hanya mampu makan untuk setengah hari kerana anak yang membesar mempunyai selera yang aktif. Gula yang sekarang di monopoli oleh pak habib al bukhari makin naik sedangkan bila tauke cina uncle Robert memegang monopoli nya, harga gula lebih rendah. harga beras juga meningkat. Sekampit beras 5 kilo naik RM 7 Ringgit. Rakyat sengsara, Najib mahu auta bahawa rancangan ekonomi nya berjaya? 

Hari ini hayat dan nyawa umno bergantung kepada 3R. ini bukan reading, `riting dan `rithmetic yang di ajar kepada kanak2 baru sekolah oleh para pendidik. Ini 3R yang memberi persekolahan mengajar bangsa Melayu memusuhi semua orang termasuk Melayu yang tidak menyokong UMNO. Ini 3R yang UMNO lancarkan supaya orang Melayu jadi samseng sedangkan pada reality nya, tidak ada pun orang yang mengancam bangsa Melayu. Demikian sombong dan angkuh UMNO sehingga orang melayu yang tidak menyokong nya di anggap bukan Melayu. 

Yang jadi kebenaran ialah UMNO yang tergugat dan terancam. Sebuah parti yang beroperasi diatas pembohongan dan kosong dari segi prinsip perjuangan dan tidak berjuang untuk suatu seruan, akan tidak bertahan akhirnya. UMNO telah lama membelakangkan alif ba ta nya sehinggalah, ia sekarang hilang hak moral untuk menjadi jurubicara dan pemimpin kepada bangsa Melayu. Sudah sampai masa nya UMNO ketepikan diri dan memberi laluan kepada parti lain untuk membangunkan bangsa Melayu.

19 comments:

walla 3 April 2012 at 09:50  

Najib is rowing a kayak that is koyak and yet he asks that we don't change the driver midway. The rakyat should cut their losses and change the team at the next pit-stop.

Let us ask ourselves a few questions:

- where did the rm600 million come from that he had given out in 11 weeks? which part of the parliament-passed annual budget was it taken out from?

- why are there only photos of people meeting and artist's impressions in the ETP report? except for one photo of earth-clearing for an MRT site, where are the other stirring deliverables that are supposed to have been delivered to coincide with the purported achievements reflected in the charts and figures?

- in what ways are the ETP and GTP different from the Malaysia Plans and government modernization programs of the past?

These simple questions alone immediately change your perspective of what they have been saying.

What we are having right now is a government run by a political party run by leaders who have been deceitful. Hishammudin flipflops with the rakyat on copgate and ignores completely even the blues who are upright. Nazri argues with the MACC on the AG without even lifting one leg to find out the truth. Muhyiddin uses a limited survey to say we have as good an education system as the US, UK and Germany; let us then await his list of our nobel prize winners to equal theirs add on our students' performances in the international Pisa tests. And Najib has the cheek to say in Parliament that the scorpene deal was above board even when the french court has found evidence of official bribery.

These are just signs of the erosion of integrity in Umno. Erosion of good government. Erosion of truth-telling. Erosion of real concern for the interests of the rakyat. Since these signs have been coming out week after week, what other conclusion can the rakyat draw about Umno other than it is merely a corrupt, destructive and deceptive hydra protecting itself at all costs, even at the expense of the rakyat who had voted for it for the last time.

Suffice to say, Umno is using the 3R's again to deflect attention on its crimes.

It has recruited samsengs to abuse and intimidate the rakyat.

Aspan and Ariff have been harangued. If Umno is doing the right thing for the rakyat, why the need to bully two gentlemen who only want the best for the country and her peoples?

Why the need to abuse the rakyat at their peaceful assemblies?

Why the need to deploy unprincipled mercenaries to make incendiary accusations against innocents of other faiths?

Why the lack of global shame to make unsubstantiated sexual innuendos against opponents?

Think - the party that talks about upholding His Teachings is using dirty tactics to protect itself, cover up its crimes and evades answers when evidence of its misdeeds Arrives.

If Umno is doing good for the rakyat which had in a moment of insanity voted for it, why then the need to ask them not to change the driver midway? Is that an admission that from start to midway, it had screwed up again? It can't push the blame on the rakyat for not trusting or believing in Umno anymore. Millions can't be wrong while dozens can be right.

walla 3 April 2012 at 09:51  

2/2

But since Najib as Umno's rep has just made that appeal, he and his gang are indirectly saying they don't trust the rakyats' judgment of them when the rakyat have already lost all trust in Umno.

Using the ETP and GTP as persuading devices is like using the Industrial Master Plan and Malaysia Plans of the past to cover up that the ETP/GTP projects are no different from those that any government, pro or opp, will have to do in the circumstances that Umno's fifty over years of administration has led this country to. It's just re-naming and acronyming. So, where's the real wagyu beef?

Next. Who continues to sit uneasy on the side of Umno? There are three.

First, the racist who repeatedly writes that the Chinese are filthy rich in alluding that they have taken from him.

If the Chinese in Malaysia are filthy rich, then the Malays in Singapore who are richer than the Chinese in Malaysia must be stinking rich.

Why does he not talk about Mokhzani's Bugatti Veyron with its road tax of RM24,000 pa, or RM2,000 per month that would have fed two poor families? With that sum of money, they may even be able to afford more sugar-coated ikan kembong, no thanks to Mahathir's Syed Albukhary.

Why does he not talk about the MISC bailout using rakyats' money for the other brother?

Why does he not talk about the incubated Malay capitalists who live like leeches off the feudal crony systems of Umno at the expense of all poor Malays like him who can only assuage their zealousy by cowardly looking for other races to channel their hatred? Why not blare out the frustration on loudspeakers during azan to receive Higher Wisdom on what has really caused all the suffering?

Second, the young kid who watches Najib's presentation applauded by stand-in's and then congratulates himself for still being able to be deceived; if the presentation had been preceded by kompang and oompa, he would have been giddy with ecstasy; Where's the substance? He should be stripped of his assets and thrown into the real arena of life to try and eke a living like the rest of the community. Then come talk about another one of Umno's waxed-tongue, terminology-engorged bamboozles.

Third, the bunch of Ibrahim, Hasan, Zulkifli, Umi, Ezam, Nalla, Saiful and Datuk Trio's. If they have had principles, why are the rakyat no longer for any of them today?

How did Umno sink to this primitive but cunning level of shit?

Umno is all and only 1 Auta. And the only solution to 1 Auta is ABU. Let's make it 1 ABU.

Anonymous,  3 April 2012 at 09:51  

Salam Dato,

Apa tak autanya .....

1. Pendidikan sekolah di Malaysia lebih baik dari sekolah di Jerman, USA atau UK. Yang anak mereka sekolah international kemudian belajar di university negeri org putih apa hal pulak? (Kita tidak kisah kalau org itu betul-betul kaya banyak duit). Rakyat biasa terkial-kial nak dapat 10A SPM nak dapat biasiswa, gara-gara nak ke oversea (itu pun kena interview lagi- bukan semua dapat). Tapi anak pak menteri ada 10A kah SPM?

2. Cuti-cuti Malaysia. Heh ... diaorang cuti kat USlah, UKlah, Eropahlah, Australialah....main snowlah...ingin juga melihat pak menteri bercuti keluarnegeri ... nun di Afrika sana ... he ...he..(Afrika banyak juga tempat cantik wo!!)

3. Satuuuuuuuuu!! Malaysia!! Satu Bangla, Satu Awg Hitam....Satuuuuu myKad...

4. Dalam dunia ni, kalau tak silap saya, menteri-menteri dari Malaysia, paling banyak keluar negara berbanding ketua-ketua negara lain. Dalam setahun entah berapa puluh kali. Belanja mereka ni, kalau salur untuk pelajaran-pendidikan universiti anak Malaysia, dah lebih dari cukup...

He...he...pandangan RAKYAT saja..

Anonymous,  3 April 2012 at 09:52  

Dato'

Could you possibly provide a list of Acronyms in Najib's Alpahabet Soup?

Appears that there are new acronyms coming up literally everyday that it merits a Glossary. Even the Govt Departments are now given Acronyms that never existed before....

Maybe we need to have a Programme of Decoding his language... you know Ala Da Vinci Code?

Maybe he should no longer use words in his Report but rather use Codes...Maybe it will Impress Orang Kampongs so much that they will vote BN based on that alone!!




Joe Black

Anonymous,  3 April 2012 at 09:56  

Pilihan Raya bukanlah pilihan lagi untuk menghapuskan perasuah,perompak dan lanun UMNOBaru/BN ini.

Anonymous,  3 April 2012 at 10:05  

Dato'

Let's Forget about Najib's Coded Crap and Create our Own!


1. CHTH - Cost of Houses too High! No Longer Affordable to Man on the Street (Only for the Likes of Shahrizat's and other UMNO Easy Money Families). His low cost of $220,000 cannot do lahhhh. Canm only afford to pay for $60,000 Maaa.Maybe he will come up with a 1Malaysia House which is made of Canvas!

2. CLTH - Cost of Living Too High!
Can only Afford Nasi and Kuah (NO More Lauk cause its too expensive)

3. CCTH - Cost of Car Too High! Now these National Cars are just as expensive as imported ones. Wait! Najib Coming out with 1Malaysia Car (only three wheels and as big as Trishaw)

4. GTL - Gaji too Low (this is related to CLTH). Cannot buy much nowadays. Wear clothes many times over to avoid buying new ones. Also too many toll gates to go through when using car.

5. NCPT - No Credible Public Transport. Maybe Najib should try (can he not cheat without entourga walkabout! unofficiatally that is!) getting a bus to go home!


So Dato' this new Acronyms could be a start for you to match HIS acronyms!!




ACRO NYMPH



2.

Anonymous,  3 April 2012 at 10:06  

Sdr. Sakmongkol,

You are asking for the sky..!

UMNO tidak sama sekali akan ketepikan diri untuk sesiapa pun...!!! Never!

If UMNO ketepikan diri sendiri, macam mana pulak nak: (1) makan?; (2)melancong?; (3) bermewah-mewah?; (4) berjoli katak? dsb...???

If you could suggest a viable alternative beside "kerja", then maybe, just maybe UMNO would ketepikan diri... Otherwise you are just barking at the wrong tree.

Now cerita FGV pulak... Tak abis-abis lagi ke... Nak buek listing buek lah... Sapo kato tak..?

Dok asyik cakap pasal tak ambik tanah Peneroka... memang betul BUT that is not the issue...

The real issue is FELDA Holdings Berhad (FHB) owned 51% by KPF and 49% by FGV. Without FHB, cerita untuk listing tak menarik...

Imagine getting a company with RM700 million yearly profit for pittance... Siapa tak nak..? Yang tak nak tu bangang...

Nak ambik FHB boleh... apa salah nya tapi at fair value lah...

In terms of value FHB is more than FGV...!

Kalau nak the 51% pegangan KPF, bayarlah fair value... willing buyer willing seller. "Oh... we need FHB, but we are not willing to pay a fair price..!!!!"

Janganlah guna arm twisting... Langsung tak a finesse... takde kelas...

Ni nak ambik benda yang untung banyak tapi nak bayar murah-murah.. Apa gejadah..?

Memang dasar lanun...

TO PM Najib dan UMNO serta hulubalang UMNO kek cyberspace... I rather vote a JEW (not zionist..!) than vote for a hypocrite like PM Najib, UMNO and gang...!!!!

UMNO cyber troopers get ready to attack...!

Sekian.
ZorroReMasked

Anonymous,  3 April 2012 at 10:51  

Dato'

Perasan betoi laa anak Tun Razak sekoq tu...dia dok rasa yang dia pemandu hebat...tak patut ditukar pemandu lain ditengah jalan.

Ha! Ha!..saya tengok anak Tun Razak yang jadi PM la ni tak ubah macam "drebar mabuk". Hiii..sanggup ka kita numpang kereta yang kita dah tau drebarnya "mabuk". Tobat lahum saya tak sanggup. Tapi biasa laa..bila polis cekup pemandu yang memandu mabuk, tak sorang pun mengaku mereka mabuk..bial polis minta mereka hembus nafas mulut waktu ujian alkohol, pemandu2 mabuk ni bukan hembus..tapi tarik nafas menyedut udara. Begitulah perangai PM kita skrg ni.

Macam mana saya tak kata mabuk..banyak sangat flip flop dia, dia kata nak hapus ISA tapi sebaliknya bermacam akta lain yang lebih teruk dari ISA diperkenalkan. Skim penilai prestasi penjawat awam pun tunggang terbalik, sekejap nak laksana, sekejap tarik balik, tu belum kira banyak kes2 songlap duit macam NFC tu, bagi rakyat NFC tu adalah penyelewengan tapi bagi Najib itu cara betul..tak mabuk ke nama tu Dato' ?. Dan kerana mabuk nak duduk puncak gunung juga laa, PM yang satu ni menghumban duit sana sini konon nak buat kenduri pada rakyat walhal semua warga Malaysia tahu..ini tak pernah dibuat mana2 PM MAlaysia sebelum ni melainkan Najib...kerana dia mabuk, maka dia buat segala2nya dan nampak baik belaka dimata dia.

Sebab tu tak usahlah komplen2 pasai samseng2 UMNO BN yang banyak buat honar di majlis PR..mereka2 tu mabuk belaka sebab pemimpin mereka juga kaki mabuk. Kalau kita bertindak lawan dan pukul orang mabuk macam mereka tu..silap2 kita disalahkan polis sebab kononnya mereka mabuk dan tak sedar diri, boleh biuat apa saja.

Tapi dalam bab nak tumpang kereta drebar mabuk ni...demi tuhan..saya tak sanggup. Elok terajang keluaq drebar mabuk tu dan ganti dengan drebar lain yang bukan kaki arak, kaki betina dan tentulah yang bersih dan tidak mabuk. Alahai..perasan betoi anak Razak satu ni !

Anonymous,  3 April 2012 at 12:06  

Bangkitlah wahai Bangsa Melayu. Fikirkanlah masa depan negara,masa depan anak-anak muda kamu bergantung kepada masa depan negara ........

Suci Dalam Debu 3 April 2012 at 13:52  

Sir,

Salam QD & Kampong man, apa kau berdua pun turut autar bersama UMNO?

Sedarlah engkau berdua ni, buang yang keroh, tukar bas yang dah nak jatuh ke dalam gaung.

Kami jemput kamu berdua naik bas baru PR bersama menuju future yang lebih cerah.

Thanks walla for your untiring comments. Also to Sak...always very sharp & tepat.

ajib,  3 April 2012 at 14:24  

listening to the gtp report can give you orgasm... hahahaha
gtp - gua tengok porno

FMZam 3 April 2012 at 16:24  

Pendirian rakyat bukan Melayu tentang UMNO ialah, untuk menolak UMNO, tugas itu mestilah dilakukan oleh orang Melayu sendiri. Ini kerana sekiranya rakyat bukan Melayu melancarkan kegiatan menentang UMNO, kemungkinannya orang2 Melayu akan beranggapan yang itu adalah kegiatan untuk menghapuskan bangsa Melayu dan dengan mudah akan termakan apa jua dakyah UMNO yang akan menggunakan isu agama dan bangsa, seterusnya menguatkan lagi sokongan kepada UMNO.

Orang2 Cina telah buktikan kepada orang2 Melayu yang mereka berjaya menewaskan MCA, begitu juga orang2 India telah berjaya menewaskan MIC. Hanya yang belum berlaku lagi ialah orang2 Melayu berjaya menewaskan UMNO. Maka orang2 Cina dan India malah semua kaum2 bukan Melayu yang lain di Sabah dan Sarawak menunggu dan melihat bilakah agaknya orang2 Melayu dapat menewaskan UMNO.

Orang2 Cina dan India dan semua kaum2 bukan Melayu yang lain tidak boleh hanya menunggu dan melihat orang2 Melayu melakukan tugasnya sehingga berjaya. Orang2 Cina dan India tidak boleh berkata" Lihat orang2 Melayu, kami sudah laksanakan tugas kami sedangkan kamu masih terus gagal!" Ini kerana tugas menumpaskan UMNO bukan lagi satu tugas individual orang2 Melayu, tapi tugas kolektif semua rakyat Malaysia, kerana UMNO adalah seekor gergasi yang besar, gagah dan perkasa yang telah memerintah negara ini sejak merdeka lagi selama 6 generasi.

UMNO tidak mungkin dapat ditewaskan oleh hanya bangsa Melayu! Ini kerana UMNO didokong, disokong dan didorong oleh bangsa2 bukan Melayu yang walaupun telah ditewaskan tapi masih liat dan kental dari kepupusan. Oleh itu orang2 bukan Melayu tidak boleh berpuashati dengan kejayaan dahulu tapi mesti membantu menolong orang2 Melayu menewaskan UMNO dengan cara menewaskan komponen2 BN.

UMNO akan tumpas hanya bila sebahagian orang2 Melayu bangkit menentang UMNO dan seluruh orang2 bukan Melayu tidak lagi menyokong BN!

Ingat! 1 melayu = 2 bukan Melayu, tapi seluruh BN = UMNO!

Anonymous,  3 April 2012 at 16:26  

Dato,

Saya sudah lupa wajah bendera malaysia, ada berapa jalur dan sebagainya.Kalau tidak salah saya penggunaan komersial bagi bendera sesebuah negara adalah dilarang sebagai contoh jenama dari projek kedai kr1m.ini menyebabkan sebahagian bendera kita terkandung dalam logo 1 malaysia itu akan dibuang apabila menjadi sampah.
Dan segala perkara menggunakan 1 itu tidak sesekali mengeratkan perpaduan mahupun mencapai objektif sebaliknya menambahkan kecelaruan dikalangan pecinta bahasa.Apa tidaknya,segala perkara mesti nak diletak nombor 1 di hadapan dan cikgu tiada kuasa untuk menegur walaupun bersalahan dengan tatabahasa. 1AZAM, 1WASATIYYAH 1ROMPAKAN...antara pelbagai motto yang diglamourkan oleh jabatan dan kementerian bagi mengampu PM Najib.
Sejelas-jelasnya bagi saya ini adalah skandal 1)Penghinaan Bendera Kebangsaan 2)Penghinaan kepada tatacara penggunaan bahasa kebangsaan.

- Malaysia Di Hatiku -

Anonymous,  3 April 2012 at 21:24  

Aku tgk kebanyakan komen kat sini x la matang.. mcm tulisan budak sekolah aja... tapi pikir2 betul jugak tulisan diorang ni... apa salahnya kasi ALJUBURI jadi PM.. biar semua org yg x sedar diri tu tahu siapa anwar bila dia jadi PM... tapi mungkin nk tukar balik dah susah sebab anwar byk kawan2 amerika dan yahudi... dia buka aja pangkalan tentera kat mesia... susah dah nk halau... dia turunkan harga minyak dgn subsidi dan mufliskan negara sebab harga minyak dunia tetap terus naik... harga barang x turun juga sbb byk barang datang dari seluruh dunia... dia tukar perlembagaan kasi Melayu bebas masuk ugama mana pun... dia luluskan undang2 seksualiti bebas... dia tiadakan toll semua lebuhraya dan kerajaan muflis lagi sebab tanggung subsidi... aku ingat amerika akan bantu dia.. tapi amerika pun dok muflis jugak sekarang dgn eropah.. aku ingat pelajar2 universiti akan mogok tentang isu kebudakan mcm kat indon adalah perkara biasa... aku ingat UiTM akan dibuka kepada semua org... aku ingat ramai lagi indon akan masuk mesia sebab indon kat sekutu dia... aku ingat macam2 la sebab anwar ni pakar semua tu.. tu aku belum cakap bab rasis sebab x baik kan... tapi berilah peluang pada Anwar... kita lihat lepas ni gaji korang naik atau turun .. bisness korang maju atau lingkop... HIDUP AL-JUBURI ! .. oo sebelum saya lupa, cuma nak kasitau org penang.. jgn harap la setelah korang tukar tampuk pemerintahan pada PR12 dulu, korang boleh balik tukar ke BN semula dlm PR13... jgn mimpi la. Sendiri mau ingat sebelum bertindak ikut hati dek hasutan mereka yg sanggup gadai apa saja utk ke Putrajaya.

Anonymous,  4 April 2012 at 07:39  

Kepada Anon 21:24 - anda berpegang kepada 'aqidah sesat' bahawa kerajaan itu UMNO dan UMNO itu kerajaan...tanpa UMNO kerajaan M'sia akan lingkup. Sesiapa yg melawan UMNO maka akan dicop sebagai agen Yahudi, mengadaikan negara dan tidak setia kpd negara dan DYMM Agung. Sejarah telah membuktikan, semasa Ku Li lawan UMNO/Tun Mahathir 1988 dulu...maka seluruh negara dikhabarkan yg Ku Li ini agen Yahudi, parasit dalam UMNO dan petualang negara... shingga dikabarkan bahawa Ku Li telah bersegkokol dgn pihak gereja Borneo gara2 Ku Li memaka tanjak berlambang salib..Fikiran jenis ini sangat bercelaru serta bodoh lagi membodohkan...

Wahai Anon 21:24 tak lama lagi kerajaan UMNO akan digulingkan dan pengulingan dilakukan pada PRU13 mengikut cara halal berdasarkan kitab perlembagaan M'sia yg UMNO rangka bersama Loard Reid semasa kemerdekaan dulu...sesiapa juga yg jadi PM tidak bagitu penting yg lebih penting ialah kerajaan UMNO Tun Mahathir (DS Najib menumpang tui bersamanya) ini akan digulingkan....masa itu spesis jenis Anon 21:24 akan menjadi seperti cacing kepanasan...tetapi kerajaan baru PR bukan sebuah kerajaan pendendam, Anon 21:24 boleh hidup aman damai tanpa rasa bimbang....kadar toll lebuh raya pasti dikurangkan kerana 10% sumbangan wajib kpd tabung UMNO sudah tiada lagi sebab UMNO sudan mati dan ditalqinkan....

Anonymous,  4 April 2012 at 11:46  

Umno mesti ditendang oleh melayu baru rakyat akan menikmati kemakmuran sejati.

FMZam 4 April 2012 at 13:45  

Anon 21:24 tak payah kata tulisan kami semua ni macam budak sekolah kalau tulisan kamu macam budak tak sekolah. Kamu ni dok sebut aljuburi aljuburi tu tulisan matang jadah apanama? Kamu ni goon blog UMNO yang konon pandai melangit tapi cakap sebijik macam budak down syndrome, lain takda JUBUR! JUBUR! JUBUR! Mencarut ajelah yang kamu tau sebab itulah jenis penulis komen yang penuh macam ulat tahi dalam blog2 UMNO. Pastu masuk blog orang kerja kamu ialah mengotorkan blog dengan kata2 busuk kamu tu.

YBhg Dato' tak boleh biarkan perkara begini dalam blog Dato' ini. Takda makna kalau kita yang lain boleh behave tapi jenis Anon kotor ni dibiarkan berleluasa. Jangan biarkan sekor beruk busuk terlepas kat sini.

average joe 4 April 2012 at 17:28  

3r's? um, i'm not too sure about that.

what i know is the 3b's. yup, the 3b's that have been revolving around the country's administration:
1.The Buffoon (aka mr. Bullshitting snob, in malay si-Bodohsombong)
2.The Balless Mute (si-Bisupenakut) and
3.The Bootlicker (si-Bodekkuat)
now, then and please God Almighty, not them forever!

learn about them here:

-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI (LET'S LEARN AND UNDERSTAND)

Anonymous,  5 April 2012 at 07:59  

Just watched Pretty Woman on YouTube at 5 am, briefly. Pretty Woman has bugged me for too long. Richard Gere, he is unassuming, humble, a philanthropist who keeps a low profile in real life, doing extensive charities in Nepal. And he certainly had made every stunning co-star famous, real famous with his charisma and good acting, allowing the talented heroine to shine effortlessly with his charisma and niceness. The rest of the plot is strictly kept aside for a very fine blog like Sak’s.

Richard Gere played Edward Lewis, a shrewd and super wealthy capitalist ( in today’s term ), jet - setting on business trips in his private plane, living from a suitcase in his penthouse suite and the ostentatious pleasures.
Edward makes obscene money as Quote, “ ….. buys companies that are in financial difficulty... He takes them apart and sells the pieces for more than he paid for the whole... " It's strictly business " Unquote. He inflicts pain on people for money, even through dubious means.

The ruthless business practices, to tear the companies apart, to invade them sound like mantaras , religiously practised by umno – bn leaders and cronies, certainly more aggressive now and in the future ( only if the rakyat is weak vote for them again ) , to be ultra- high net worth individuals with private jet- planes and mansions around the world. So heady in love, lust, and exclusive individualism until they forget the core of the purpose of life as to be useful and accountable as to self-restraint from being ketuanan, racist, extremist but to be humane.

For another segment of the elites, singly or for their respective spouses to be wealthy, to enjoy leisure and pleasure of life without having to work the regular 8 to 9 hour daily, five or six day week, the mantara is equally seductive, hmm what difference from the oldest profession. Maybe having a cosmetic surgery performed under the guise of bangsa and agama.

The rest of us, the common rakyat, regardless of high academic qualification, from expertise in every field to selling delectable nasi kerabu to scrumptious fried kuay- teow, to simple delightful putu mayam, the rakyat have been AU TA-ed by the 1 Auta ruling government with the :

-escalating inflations
-sky-rocketing prices of houses, rental for business premises
- the sub-standard of the education system
- bailouts, invasion of companies
-insecurity
-unaccountability
-arrogance
-delayed development
-nation’s insurmountable debts
-respective spouses and their children’s and cronies ostentatious wealth and lifestyle
-showing inconsequential respect to the rakyat’s petitions, grouses and
-the spinning of the worst kind of instigations, etc
-the resurrection of old leaders in masquerades doing the limbo rock under the security guard ( hmm ) boom

There is a little improvement of policing and social responsibilities for the marginalised, but still done with much reservation, comes only because of the rakyat’s demands.

More seats for PK with integrity is not an option.

hmmn i like Sofea, she is stunning, intelligent, non seductive, unassuming. Thank you, Salam Sak.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP