Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Monday 6 August 2012

Benarlah UMNO itu sudah rotten to the Core( Mahathir Mohammed)


Video hasil gerombolan UMNO yang sudah rotten the core.

Puak ekstremis dalam UMNO telah menghasilkan video clip diatas. ianya sudah tentu ditayang diserata tempat. penyibaran video clip ini tentu mengundang jawapan. kalau UMNO bersedia menyiarkan video clip tersebut, maka mereka juga harus bersedia untuk menerima tentangan. 
Mulai hari ini kita akan mendedahkan hipokrasi UMNO dan presiden UMNO yang telah membeloti bangsa Melayu. Kita akan jawab satu persatu pembohongan dan hipokrasi UMNO. Siapa kawan baik Najib? Towkay George Kent- seorang Cina Malaysia. Hari ini sudah terbukti bahawa Najib lah yang campur tangan supaya George Kent yang gagal pra kelayakan teknikal dan komersil mendapat kontrak RM 1 billion lebih tersebut. Towkay inilah juga yang dikhabarkan membroker projek dwi jajaran/double tracking dari Gemas ke JB dan telah meminta USD500 million sebagai komisyen dari kerajaan China yang dikatanya untuk PM Malaysia.
Bukankah pemimpin UMNO yang merosakkan bangsa Melayu? Melayu tetap Melayu, dan UMNO hanyalah suatu diantara beberapa wadah perjuangan orang Melayu. Apabila wadah UMNO sudah rotten to the core, maka bodohlah orang Melayu jika masih mahu bersama UMNO.
Siapa kawan baik Rosmah? Low Teik Jho, Robin Tan, Desmond dan Cindy Lim. Semua Cina Malaysia. Orang atas sekongkol dengan Cina, bikin wang banyak dan bersuka ria, rakyat bawahan dianjur supaya bergaduh dan berlawan.
UMNO telah jadi pakar dalam seni berlari bersama pelanduk dan pada yang sama  memburu bersama anjing. Itu dia reality UMNO. Sebab itu dalam tahun 2008, UMNO hanya dapat 2 juta undi dari 5.7 juta pengundi Melayu. Orang melayu tidak percaya kepada UMNO dan UMNO sukar mempercayai inilah hakikat nya sekarang.
Dalam klip video yang di tunjuk diatas , kita boleh patahkan dakyah puak UMNO ini satu persatu. Sokongan UMNO terhadap pembikinan filem Tanda Putera membuktikan bahawa filem ini dibikin untuk memecahbelahkan perpaduan dan harmoni rakyat.
Kita tidak faham mengapa UMNO tidak boleh faham2 bahawa hari ini, masyarakat enggan menerima hegemony UMNO. Oleh yang demikian, perpaduan yang ditakrifkan oleh UMNO, model ekonomi yang ditentukan oleh UMNO, apa2 sahaja yang UMNO buat, orang tidak mahu terima. Jika orang tidak mahu terima, UMNO tidak boleh paksa. Yang mahu mengikut UMNO, kita tidak ada halangan. Apa yang kita minta ialah bersainglah dengan sihat.
Baharu hari ini Najib bercakap UMNO tidak pernah tidak adil dalam segi pemberian bantuan ke Kelantan. Kebanyakan kita dilahirkan pada waktu malam- tapi bukanlah malam semalam. Kalau malam semalam bolehlah Najib yang kurang cerdik ini kelentong dan gerumal kita. Saya mahu semua orang yang boleh berfikir percaya bahawa kita mempuyai kapasiti yang sama seperti Najib untuk memahami sesuatu perakara. Kelebihan Najib ialah dia berbinkan Tun Razak. Itu rezeki dia lah. Tapi untuk orang Melayu membaca fakta tersebut sebagai memberi Najib suatu kelebihan yang luar biasa akan jadi samalah seperti kita membodohkan diri kita sendiri. Elok lah kita memberhentikan diri dari taksub kepada Najib bin Tun Razak. Jika dia terluka, dia akan berdarah sama seperti kita juga. If he is cut, he bleeds like we do too.
Baharu sekarang najib hendak membantu rakyat Kelantan mendapatkan bekalan air yang bersih dan menampakkkan kesediaan membayar royalti minyak. Apa pasal sekarang? Sebab pilihanraya kian hampir dan majority orang Melayu menyampah pada UMNO dan pemimpin mereka yang hipokrit.
UMNO yang mengepalai kerajaan federal bersikaplah sebagai kerajaan kepada semua rakyat. Janganlah bersikap seperti sebuah kerajaan untuk orang UMNO. Ini masaalah UMNO yang terbesar dan yang tidak boleh dibetulkan. Kerana itulah mereka sombong, slogan untuk UMNO jadi slogan untuk negara.
Kalau hendak bantu rakyat, bantu dengan jujur bukan dengan mensyaratkan bantuan dan pertolongan akan diberi jika ada pembalasan. Jadi berhenti2 lah dengan lutolonggua- guatolonglu dan beri saya kamu punya nambikei. Jika mahu tolong rakyat, tolong sahajalah.
UMNO telah balun duit Petronas, baru sekarang mahu bayar royalty Kelantan yang di rompak? Kita jangan heran nanti royalty tersebut dibayar secara beransur ansur dengan syarat2 yang diUMNOkan. Bila Tengku Razaleigh menyebut mengenai perkara ini suatu masa dahulu, dia telah dikecam hebat oleh puak UMNO. Hari ini, UMNO pula yang bercakap mengenai perkara yang sama. ini membuktikan pendirian Tengku Razaleigh mengenai hak rakyat Kelantan adalah benar sejak dari mula. 
Rakyat Kelantan jangan melupakan kezaliman dan penganiayaan yang dilakukan oleh UMNO keatas Kelantan . takkan tertebus kezaliman tersebut dengan RM 500- Beli 1 Rakyat Melaysia. Dan hanya setelah 55 tahun perintah dan samun rakyat, harga rakyat hanya kurang dari RM 10 setahun?
royalti minyak ialah hak rakyat Kelantan yang diperuntukkan oleh undang undang bukan sebab Najib terjaga dari lamunan dan sedar bahawa dia mesti membetukan suatu kezaliman yang telah dilakukan.
mengapa perlu ditubuhkan komiti untuk mengkaji bayaran royalty minyak? Tanyalah kepada penanda tangan perjanjian antara Petronas dan Kelantan, Tengku Razaleigh Hamzah. Lagi baik jika Najib jangan membazir duit rakyat untuk menubuhkan komiti ini. UMNO menahan bayaran royalti sebanyak RM 7.4 juta- bayarlah sahaja kepada kerajaan negeri yang akan mengurus wang tersebut. Janganlah pula mensyaratkan wang tersebut akan di tadbir oleh suatu badan lain yang membayangi kerajaan sahih negeri Kelantan. Jika Najib buat demikian, dia kurang faham mengenai tatacara berkerajaan secara demokrasi. Najib bukan raja mutlak keatas Malaysia. Jadi2lah membohongi rakyat dengan kegiatan yang membodohkan orang melayu terutama nya.
Masaalah UMNO ialah mereka ingat orang UMNO sahaja yang Melayu. Melayu dalam PAS, dalam PKR bahkan dalam DAP dan parti2 lain bukan Melayu kah? Kedua, UMNO ini parti somboing dan angkuh. Allah pun dia orang ingat ahli UMNO dan sentiasa menyokong UMNO. Orang Melayu yang beragama Islam yang berada dalam parti2 bukan UMNO pun memanjatkan doa kepada Allah. Dan Allah tidak pernah berfirman, dia akan bantu orang UMNO sahaja.
Malaysia di jajah 446 tahun disebabkan golongan feudal gagal memberi kepimpinan kepada bangsa Melayu. Hari ini, jika orang melayu hendak maju dalam erti yang sebenarnya, mereka mesti bersifat anti-hierarchical.
Jangan terima penyusunan masyarakat secara membabi buta. Orang Melayu mesti mendidik diri mereka memilih pemimpin berdasarkan kebolehan dan kemahiran mereka. Mereka mesti menolak cara memilih pemimpin berdasarkan keturunan dan baka dan bin atau binti siapa- kecuali mereka telah di nilai mempunyai bakat. Sebagai contoh, saya tidak ada masaalah menerima kepimpinan Nurjazlan Mohamad Rahmat kerana saya menganggap dia seorang bakat pemimpin orang Melayu yang baik. Tapi pada masa yang sama, saya sukar diyakini untuk menerima Mukhriz Mahathir sebagai pemimpin yang baik kerana, apa yang dilakukan oleh Mukhriz ialah menenggek atas pakaian Dr Mahathir.
Sebab itu Zaaba kata bahawa  orang Melayu melarat ditanah air adalah kerana mereka mempusakai beberapa tabiat perangai dan kebiasaan yang lemah dan rendah yang telah menjadi lazim pada zaman nenek moyang mereak dahulu kala….
Dan apakah perkara yang di maksudkan oleh Zaaba?
Iaitu selama beratus ratus tahun lamanya mereka telah kena perabdikan dan kena picit dan perah dan ramas di tangan pemerintah pemerintahnya yang pada zaman dahulu itu- iaitu pemerintah2 daripada bangsa mereka sendiri.
Pendita Zaaba, salah seorang pengasas UMNO , seolah olah nya bercerita mengenai UMNO sendiri yang telah membeloti orang Melayu.
Siapakah yang menjual hartabenda  negara Melayu? UMNO. UMNO jual ke Berjaya ( rakan baik Dr Mahathir) jual keada YTL( rakan baik Mahathir lagi) jual Subang kepada India( rakan Mahathir) mahu jual MAS, jual dan terus jual.
Siapakah yang merungkai dasar DEB? Mahathir. sejak 1981, Mahathir tidak percaya keada dasar DEB kerana mengikut pendapat nya, cara demikian perlahan. Cara yang lebih baik ialah Mahathir memilih barisan hadapan nya terdiri dari kroni terpilih untuk mengepalai program ekonomi.
Tapi nyata, sebahagian besar matlaon yang di pilih oleh Mahathir mementingkan diri meraka. Siapakah yang menyebabkan perbezaan pendapatan antara orang Melayu paling terbesar jika di bandingkan jurang kekayaan antara kaum lain? Mahathir sebab dasar Mahathir yang sekarang ini disambung oleh Najib yang berfikiran lemah ini, akan menyebabkan jurang keayaan antara Melayu yang terpilih dengan Melayu terbanyak menjadi kian membesar.
Maka amat benarlah apa yang di sebut oleh Zaaba- yang menjahanamkan orang Melayu ialah pimpinan Melayu sendiri iaitu tidak lain dan tidak bukan, UMNO.

31 comments:

Anonymous,  6 August 2012 at 15:53  

Hoi babi keturunan melayu? Kau nak apa sebenarnya? Siapa kawan baik kau? Masa kau dalam umno? Berapa banyak ko dpt komisen ? Kau nak aku bongkarkan? Data dan bukti semua ada la beb?

mae,  6 August 2012 at 16:46  

Bukan salah pinggan kalau nasi jadi basi.

Anonymous,  6 August 2012 at 17:13  

Hoi Anon babi keturunan melayu, kau tu lagi teruk sebab kau tu lah melayu keturunan babi!

Anonymous,  6 August 2012 at 18:01  

Anonymous pertama...

Nampaknya berpuasa hanya sekadar menahan makan dan minum sahajalah bagi kamu tetapi menghina dan mencerca saudara seIslam sebangsa, Malaysia Masih Boleh!

Umno is certainly beyond redemption now. PM Najib has no idea how to win back votes save by bribing the people. The solution of the rich, the elite, the ones who never struggled with the hardship of life. PM Najib was born with a silver spoon in mouth and never had to work a sweat as everything fell into his lap. Whenever he wanted something, he takes his wallet out and flashes the cash. Umno is rudderless, leaderless and heading for it's well foreseen demise

Anonymous,  6 August 2012 at 18:16  

Saya berpendapat bahawa UMNO itu tidak bersalah,yang salah adalah pemimpin yang menjadi PM Malaysia ketika pilihanraya 2008.kebanyakan ahli UMNO sendiri tidak undi BN.Inshahallah PRU 2013 kita ramai ramai undi BN,kerana Pak Lah and the gang dah melengkop pi.

Anonymous,  6 August 2012 at 18:43  

Sak, nanti datang troopers maki - hamun Sak serta kita orang seperti troopers umno maki hamun rakyat Cina serta India

Low Teik Jho, Robin Tan, Desmond dan Cindy Lim bikin wang banyak dan bersuka ria. Memang benar, angkuh, mereka ini Cina elit. Rakyat bawahan dianjur supaya bergaduh dan berlawan, patutlah MCA Chua Jr kuat bising. Dah socialising, shopping sprees, partying, jet - setting, kautkan berjuta, berbilion rm untuk kepentingan diri serta dynasti mereka masing - masing , mana ada masa nak hapuskan kemiskinan orang Cina di Pulau Ketam, Tanjung Karang, Tanjung Sepat, Petaling Street, Pandan Jaya, kg2 baru Cina dll sebaliknya mencengkam kehidupan mereka. Tersangat kedekut mereka ini. Mana ada mereka ini bagi angpau / derma beratus ribu inggit atau juta ringgit untuk kebajikan seperti Desmond, Cindy Lim. Low Teik Jho ?

Majoriti rakyat Cina bertungkus lumus untuk mencari nafkah hidup seharian di KL/ Selangor . Ramai yang bergaji 1.5 K - 2.5 K mana mampu beli rumah / apartment semuanya berharga RM 250 K ke atas. Pernah dengar orang tua cerita nak sewa apartment / flat kos sederhana, sesetengah tuanpunya tak benarkan. Sebulan kemudian lalu di depan kediaman yang sama, orang indon dah sewa. Baik undi DAP / PK / PAS !
MCA = MIC elites semuanya kroni BN.

Kalau Cina yang kaya kerana profesion mereka itu memanglah hasil kegigihan, ketinggian pendidikan serta kepandaian mereka. Itu hak mereka. Eloklah mereka yang hidup mewah, jadilah lebih pemurah, jangan kira duit sangat, macam orang Singapore. Yang kedekut biasanya yang kaya - raya, yang pemurah selalunya yang berpendapatan sederhana atau yang marginalized sebab mereka lebih senang relate pada kehidupan yang susah membangun menjadi maju.

Tapi rakyat Cina memang sangat setia pada sahabat tak kira lah bangsa Melayu kah India kah. Kalau mereka janji sesuatu, mesti ditepati, kalau tidak, air muka mereka jatuh. Tersangat malu kalau tidak menepati janji. Tersangat rajin. Ramai kawan - kawan Cina sangat pemurah untuk berderma serta hospitable.

Anonymous,  6 August 2012 at 18:59  

6 August 2012 15:53,6 August 2012 17:13

You both are a disgrace to your own race ! You do not how it hurts the soul and mind to be verbally abused day in day out by umno troopers throwing the words from the septic tank ? Or are you both too indifferent, dreaming to make the next piles of wealth in your massage chairs ? And never venture out into the battleground in the cyberspace speaking up for your people ?

And very mindful Malays, good Indians and Bersih Chinese have to speak up for you both? With such despicable behavior of using derogatory against Dato Sak and us, his guests, of different professions here ? And you try to threaten again, MCA will sing C A in the shortest time ! Now you both GET LOST FAST ! Go back to where you belong and fight against the PATI if you dare !! This is a civil site.

Tiger 6 August 2012 at 19:27  

Huh?
Inilah yang terbaik UMNO boleh persembahkan?
Itu sahaja?
Kesian betul.

Anonymous,  6 August 2012 at 19:30  

Anon 15:53

Such language from a Malay during Puasa month.
You must be an UMNO pig.

Anonymous,  6 August 2012 at 19:52  

Sak, i do not want to listen further after the first 1 min as i had read the real truth about May 13 abroad some years back. We love GOD much and fear Him to the extend we will never plan or cause injuries or death to another fellow Malaysian or human being. We love our nation and all Malaysians much. We detest any riots of any kind.

But it is very wise to expose the " wag the dog " movie to which was politically engineered to stir up racial animosity. The Rakyat, PK must be on high alert at all times and pressure the government to give assurance that it will ensure the the safety of the rakyat in every location.

Does the government intend to send invitation to request the Peace Corps to assist our PDRM and the Tentera if we do not have the most trustworthy and dependable assurance from all the top leaders in writing now, filmed and screened on our tv channels for public viewing to authenticate their sincerity ?

If a false scenario like this " documentary " could be filmed, there might also be an infiltration of selected PATI to cause riots and disappear without leaving any trail.

The whole nation must be on the high alert weeks before, through and after the GE 13. With the swiftest dissemination of breaking news to the rakyat through reliable media.

rance,  6 August 2012 at 20:02  

Dear Dato'Sak,
Sandiwara baru dimahkamah our very own wanita UMNO beritahu bahawa beliau tidak tahu her husband's NFC projek. Anak2 dia kerja diNFC pun tak tahu.
Mungkin ada kereta baru/condo baru pun dia tak tahu. This is the face of UMNO. What brazen lady,Dia ini membodohkan rakyat dan juga diri sendiri. 'Benarlah UMNO itu sudah rotten to the core'

Pok Li,  6 August 2012 at 21:42  

Very interesting to see how UMNO troopers uttering such language. But what can we expect, that's their culture and level of mentality. Good bless Malaysia if the rakyat at large still cannot see it.

Anonymous,  6 August 2012 at 23:52  

Anons 6 August 2012 15:53 and Anon August 6 2012 17:13

Some stupid people do not know how to communicate disagreements in a civilised manner.

Babi,what baby?You and your types are chewing at the babi,and if not enough you want us to have the babi shoved down your throat too.What more?You want the babi shoved into your ass.Youstupid babi asshole.

bruno,  7 August 2012 at 00:19  

Dato,I have always said to keep harping at the same issues,that matters to the rakyat over and over again.And eventually you will know the results,rewards and satisfaction of your hard work.

1)When it starts to irritate.The rats started coming out of the sewage.

2)when it starts to be a real pain.The ants started coming out of the woodworks.

3)When it gets to be more than an irritation and more than a real pain,out comes the babis.

4)When it come's to the inevitable water torture,the babis will start chewing and chomping at their bolas and batangs.The end results.Bolaless and batangless.An EUNACH.Hahaha.

Sak,you must be doing something very right.Keep up the good work.Cheers.

ajib,  7 August 2012 at 01:50  

mukriz leadership? yg ni kena tanya pandangan bdk2 ansara. jgn tekejut kalau diorang gelak sebelum jawab

Anonymous,  7 August 2012 at 03:44  

Dato
There are groups of commentators on payroll of umno to put nasty comments on pakatan websites and FBs and are paid for comments that get published
Anon 1 and 3 above are examples don't be disheartened as they do not reflect real sentiments of people

Anonymous,  7 August 2012 at 06:24  

UMNO Baru tak ada 'kelas'.

Menjijik dan memalukan bangsa hanya demi 'survival'!

Anonymous,  7 August 2012 at 08:29  

Aisehman, what's the matter with you all, Anon no.3 retaliated on that babi Anon no.1 lah who maki Dato' Sak. Since the moderator let that UMNO cybertrooper in so I cannot tahan lah and came in for Dato Sak as eye for an eye, that's the way to fight uncivil Anon who never bother about civility and in this way i kena friendly fire from you all but that's war man!

bruno,  7 August 2012 at 08:34  

Dato,if Dr Mahathir says that Umno is rotten to the core,Umnoputras better take his words seriously.Being a doctor,Dr Mahathir knows what is wrong within Umno.It is like a rotten fish,rotten from the head to the tail.

So when a fish is rotten from the head to the tail,there is no more cure.You cut off the head,the body down is rotten.You cut the body,the lower body down is rotten.you cut the lower body the tail is rotten.So what be done to a rotten fish.You throw the rotten fish into a boiler and burn it to kingdom come.

Anonymous,  7 August 2012 at 08:41  

Anons 6 August 2012 15:53 and Anon August 6 2012 17:13

Lain keturunan lainlah perangai. Pasti bukan orang yang berpelejaran tinggi dan tidak memegang jawatan yang penting.

Tidak hairan semakin pucuk pimpinan UMNO rasa tertekan oleh masalah luaran dan dalaman, orang bawahannya akan muncul mempertahankan mereka. Cuma yang dipinta biarlah askar-askar upahannya ada sikit 'kelas',dan bumi kita akan terselamat dari segala bencana bikinan manusia. Sekian, dengan doa moga-moga, manusia akan terus bergaul dengan manusia, syaitan sama syaitan, lembu sama lembu, babi sama babi, kambing sama kambing.

Ogheh Kelate

Anonymous,  7 August 2012 at 08:58  

kalau nak kalah tu kalah la...tak perlu maki maki..ramai dah pakat nak tukar undi..ini kali lah!!!

Anonymous,  7 August 2012 at 09:51  

Dato' and bloggers

I think you have a typo error. The oil royalty owed to the Kelantan state government is a whopping RM7.4 billion and not million.

The Federal govt owes it to the Kelanatan rakyat. Just pay up or ship out.

Salam.
Observer

Anonymous,  7 August 2012 at 09:54  

Datuk, mengapa DAP sahaja? Anwar sudah tidak laku untuk di Fitnah ke? Orang Melayu tidak bodoh untuk mempercayai fitnah- fitnah tidak pandai ini..Yang salahnya, orang Melayu dihina kerana Anwar sekarang bukan sasaran utama UMNO lagi - Macam Anwar bukan ancaman utama mereka ia itu - orang Melayu, 50+ tahun merdeka belum boleh menguasai pemimpin mereka..

Anonymous,  7 August 2012 at 10:20  

Janganlah tuan-tuan marah kepada ANON 15:53 yang memaki Dato' SAK. Dia tu tak berpelajaran....dalam kelas dulu masa cikgu mengajar dia main main.Barangkali emak bapa dia pula terlupa memberikan pendidikan tentang budi bahasa dan adap sopan. Bila dah dewasa terpaksalah jadi pencacai untuk sesuap nasi. Kerana akal yang terlalu kecil, jenis ini tak dapat mengawal perasaan. Hendak berhujah secara ilmiah, ilmu tak ada...hanya caci maki sahajalah yang dapat menghilangkan rasa hina diri apabila perangai kotor pemimpin yang ditelanjangkan orang.

Tolonglah campakkan seketul tulang untuknya biar ia bisa terus menyalak.....

nick 7 August 2012 at 12:00  

It is truly incredible that UMNO still believes that their political strategy of lying, slandering, sex videos, fear mongering, hypocritical acting and bribery still hold sway over the Malays and Malaysian. In the age of internet and instant information at the fingertip, UMNO is to imbecilic to react to changes and even when do change it nothing more than cosmetic or plastic surgery.

Their cybertrooper and of course, highly paid blogger does not embrace the newly found freedom of expression and the free exchange of thoughts and ideas, instead they only sees the internet as a new medium to spread their old and lewd philosophy of disgusting politic (of race, religion and royalty which are spiced up with explicit sexual videos, fabricated and paid for with the tax payers money)! UMNO thinks that the internet is just another media to be used for propaganda and to spread lies and slander and thus they have bloggers that no nothing but lies, lying, fabricate facts, stories (lying) and of course dabble in pornography (the gomo fella comes to mind immediately..even writing his alias make me squirm with disgust). UMNO has nothing else and nothing new to offer Malaysian. And yet they still refuse to acknowledge that they are hated by the majority of Malaysian.

Malaysian especially the Malays has woken up from their slumber and unfortunately for UMNO baru and Najib, they immediately understood that the problem that beset this country is mainly caused by UMNO. Malaysian has identified the problems that plague this nation and come the next GE, they are going to effect the solution to that problem. They know that there's no turning back and the longer they procrastinate the bigger the problem will become. Even now, all Malaysian know that UMNO is destroying this country and bleeding it to death. Our minds are made up, if need be, we will destroy UMNO to save Malaysia. After all, WE are Malaysian first and UMNO can go extinct for all I care!

Nick.
Cape Tiger.

Anonymous,  7 August 2012 at 12:47  

Rotten to the core but advantageous to those in power, rich and well connected.

They have no interest to change anything.

Patrick 7 August 2012 at 13:04  

Quite a hard hitting article, this is. Couldnt agree with you more....Especially so when it is in bahasa. The comments goes to show that there are still many ignorant malays, be it from the rural or urban, who are diehard UMNO supporters, even though UMNO is prostituting them dry. With this group of people, video/photo evidence is the best form of journalism. No point pointing out the symbiotic relationship between the chinese and ruling class. The rural and diehard doesnt understand this as the media has brainwashed them thoroughly. That's why the NFC scandal hit a raw nerve with these rural and diehard UMNO as evidence was shown and cheating is easy to understand. Afterall, which silly idiot doesnt understand money issues!!

That is why UMNO always uses the basic and elementary sex, race and religion to hit these demographic group as it appeals to their basic instinct. Emotional issues or rhetoric will always be met with scorn, no matter how true it may be. Logic is totally absent from these people, even university grads (from local institutions). Just look at how the rural masses swallow such idiotic media news as Indonesian Christians being a threat to Malaysia malays! On a flipside to that logic by that stupid media whoring convert, is that, if all those Indons that are in Malaysia who have been made instant citizens, are (closet or otherwise) christians, then the opposition only has to wait for dumb UMNO to activate these group in the elections to lose outright!

Quite enjoyable to see all these idiotic and emotional responses and comments to your article and also just enjoying the even more hilarious Sharizat court case playing out now. Just when I thought she has past her edge in stupidity, as a trained lawyer, she keeps coming out with more first class stupidity. And expects the judge and all Malaysians to swallow her multiple expired ejaculates.

Anonymous,  7 August 2012 at 18:46  

Tuan 7 August 08:34

Tuan kata : Anon no.3 retaliated on that babi Anon no.1 lah who maki Dato' Sak. Since the moderator let that UMNO cybertrooper in so I cannot tahan lah and came in for Dato Sak as eye for an eye, that's the way to fight uncivil Anon who never bother about civility and in this way i kena friendly fire from you all

Maaf Tuan, saya yang silap. Highly confusing, sebab dah bertahun - tahun dealing with direct, but in diplomatic
way of conversation at work daily, I was thrown off tangent. My sincere apologies, itulah saya terasa an iota of incorrectness somewhere, but dah uploaded. One's friend can become a mistaken rival in a war-zone.

Really appreciate your humor in saying Aiseh. I think I deserve a smash on my own head with the tennis racket. Sorry Sak. Selamat Berbuka Puasa. Terima kasih.

Anonymous,  7 August 2012 at 20:05  

TUAN 7 August 08:29

Aiseh, this time I addressed my sincere apologies to a fellow blogger and not YOU. Aiseh i must be suffering from dizziness, must be discharged from the war - zone with immediate effect. AWith Official Leave. Tuan, this is the joke of the month. It's truly embarrassing, spilling the espresso. Terima kasih Tuan.

shah,  8 August 2012 at 13:12  

Hoi Anon 6 August 2012 15:53

kalau hang ada data & bukti dedah aje lah...nnt najib bleh bg hang juta2...yg hang menyalak kt sini buat apa bangang bodoh bahlol bebal...

Anonymous,  11 August 2012 at 11:32  

HIDUP UMNO !!! HIDUP UMNO !!!

SAKMONGKOL/ ASPAN ALIAS/ NAJIB /ANWAR/LIM s FAMILY/ KARPAL S FAMILY PLEASE....BERAMBUS !!!! ALL OF U !!!

PAGAR PEEPSS DONT NEED YOUR F##..ASS HERE !!!

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP