Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Tuesday, 20 May 2014

Siapa Mengkhianati siapa?



Tidak syak lagi UMNO bengkrap modal untuk bahan kempen di PRK Teluk Intan. Malam tadi, ada desas desus UMNO atau penyokong mereka akan sibar video ibu calun bercium dengan lelaki. Ini mesti vintgage porn ke  apa. Inikah yang terbaik dapat UMNO lakukan? 
Tapi kepala biul UMNO, mereka akan lakukan apa sahaja untuk menang. Tidak ada yang mustahil dengan parti yang lebih rela berkawan dengan syaitan daripada malaikat.
Yang bertanding ialah anak, yang jadi mangsa ialah emak nya. ini betul2 macam perlakuan golongan feudal zaman dahulu- jika anak dituduh bersalah, habis satu keluarga dimusnahkan. Perbuatan yang UMNO lakukan sama seperti yang dilakukan oleh golongan feudal zaman dahulu- disebabkan fakta bahawa UMNO itu sebetulnya, sebuah parti politik feudal.
Modal besar UMNO dalam PRK Teluk Intan ialah isiu perkauman. Dyana Daud diletak sebagai hiasan oleh DAP. Hiasan tak hiasan, memang objektif DAP ialah meningkatkan keyakinan orang Melayu. Sama seperti UMNO letak MCA, MIC dan Gerakan- semua itu perhiasan untuk UMNO untuk tujuan yang sama- memancing pengundi bangsa bukan Melayu. Kenapa ianya boleh dilakukan oleh UMNO tapi tidak boleh dilakukan oleh parti DAP? Ianya bukan suatu jinayah.
Inilah pemikiran orang Melayu peringkat JKKK. Bila takde Melayu dalam DAP, dia kata DAP parti rasis. Tapi dia tidak beri Melayu masuk DAP. Bila Melayu masuk DAP, dia akan kata, Melayu itu perhiasan dan pengkhianat bangsa.
Mengenai bab pengkhianat ini orang UMNO memang cukup handal. Sebab mereka pengkhianat bangsa Melayu yang paling besar. Tanah reseb Melayu yang dahulu nya ada 3 juta hektar, sekarang hanya tinggal separuh. Yang jual ialah pemimpin UMNO. Ini khianat kepada bangsa Melayu.
Daripada RM54 billion nilai saham yang UMNO agihkan kepada golongan terpilih, sekarang hanya tinggal RM2 billion. RM52 billion telah dijual kepada bangsa lain- siapa yang pengkhianat kepada bangsa Melayu?
Tahu lalu, TNB sebut mereka untung berbillion Ringgit- tapi hari ini Najib kata, tariff kena naik kerana hendak selamatkan TNB. Bagaimana kita terangkan kontradiksi ini? Kata untung tapi kena naikkan tariff kerana hendak selamat?
Malang yang menimpa TNB ini ialah kerana perjanjian berat sebelah antara IPP dengan TNB yang dipaksakan oleh Mahathir, mamak padukang yang hari ini bercakap mengenai Melayu. Panddy kutti betul!.
TNB kena beli letrik pada kadar 19 sen seunit  dan jual pada pengguna pada harga 15 sen seunit.  Ini perniagaan apa? IPP tidak ada kos operasi bahkan beli gas pun dapat sabsidi. Siapa yang pengkhianat? Yang pengkhianat kepada negara ini ialah orang yang paksa TNB beli kuasa dari IPP ini. Ini bapak pengkhianat.
Jadi bila dalam bab penghkhinat ini, UMNO tidak ada otoriti moral hendak bercakap mengenai pengkhianatan. Pengkhianatan dan UMNO adalah sinonim.
Orang UMNO macam tak reti bahasa- mengapa tidak boleh menerima bahawa bukan semua orang Melayu mahu dekat dengan UMNO?  Orang yang berada diluar UMNO tidak boleh diadili dengan piawai yanga ada pada UMNO- semua tak boleh pakai. (1) kepada UMNO- Melayu itu mesti ahli UMNO (2) Melayu itu mesti sokong UMNO. Yang susah sangat UMNO terima bahawa ada lebih ramai Melayu tidak berada dalam UMNO ini mengapa? Jika Melayu ini memilih untuk tidak menyertai UMNO, adakah kurang keMelayuan mereka? Mengapa UMNO macam orang terencat akal sukar memahami hakikat ini?
UMNO cakap besar bahawa orang Melayu kembali menyokong mereka. Dalam PRU13, jumlah undi yang UMNO dapat ialah 3.2 juta undi. Jumlah ahli UMNO pun 3.4 juta. Apa sudah jadi kepada 200,000 pengundi ahli UMNO? Mereka tidak menyokong calun UMNO?
Mustahil dari 3.2 juta ini, pengundi UMNO semua nya orang melayu. Bangsa bukan Melayu pun mengundi caluni UMNO. Kalau kita andaikan bahawa 80% dari undi yang calun UMNO dapat datang dari bangsa Melayu- maka orang Melayu yang mengundi calun2 UMNO ialah 2.6 juta sahaja.
Jumlah undi yang BN dapat ialah 5.24juta. dari jumlah ini, berapa agak nya pengdundi Melayu? Katalah 60%. Maka jumlah orang Melayu yang keluar menyokong UMNO ialah 3 juta orang.
Maxima UMNO dapat ialah 3 juta undi orang melayu.  Sekarang daripada 11.23 juta pengundi yang keluar mengundi dalam PRU13, berapa orang Melayu. 60%? Jika 60% maka jumlah pengundi Melayu ialah 6.74 juta. Tolak 3 juta Melayu yang undi UMNO, ada 3.74 juta orang melayu yang tidak undi UMNO. Maka bila UMNO kata orang Melayu sudah kembali kepada pangkuan mereka, itu adalah suatu pembohongan yang paling besar.
UMNO ada 3.4 juta ahli. Yang bising hiruk pikuk tak sampai 15 ribu Melayu yang jadi ahli DAP itu mengapa? Bagaimana 15 ribu Melayu ini menggugat 3.4 juta soldadu UMNO?

25 comments:

bruno 20 May 2014 at 10:39  

Dato,Umno is a political party bankrupt of ideals.So it has leaders and party workers wandering directionless with no destinations or objectives and the only thing they know is to play the game of gutter politics and the bogeyman.

They will do whatever they think can help them to gain some votes.They will even kiss the family dogs and cats if they can vote.The Umno has sunk so low that eventually their base core supporters will desert them,like what Md Said did.And when their base core supporters desert them,they will not make a U turn like the Md Said circus.

Anonymous,  20 May 2014 at 11:18  

A lot of malay "traitor" in urban area who voted opposition with a majority of 53%.

bruno 20 May 2014 at 12:04  

Even Dr Mahathir have joined the crowd,ganging up against the poor young lady,Dyana.Because her family are long time Umno members,Umno B mentality is that all Umno members children are forever bonded to the Umno.

Instead of blaming others for their failure to stop young talented educated Malays from shunning Umno,why not for once have the balls to own up and blame themselves for being so stupid.

Haven't these Ketuahan Melayu guys ever heard of the brain drain.Who caused the exodus of the brain drain to our prosperous neighbour Singapore and the rest of the world.Don't these smart people ever read or learn from history.Do they not even know that a few of prominent Umno guys went over to the DAP a couple of years ago.So why all the fuss about Dyana Soyfa joining DAP and now the candidate for Teluk Intan by election.

These ketuahnan guys are loosing face.In politics top leaders loosing face is very malu.Very malu means very very shameful.If these supposedly smart people would have eaten humble pie and not throw shown their anger and throw tantrums nobody will ever know that they are so very ashamed.

Anonymous,  20 May 2014 at 12:39  

To say that UMNO Baru is bankrupt of ideal is incorrect.It ideals are to plunder and loot.

Saadun Sulaiman 20 May 2014 at 12:56  

Assalammualaikum Dato'

Tepat apa yang Dato' katakan bahawa UMNO ini sememang nya spesis yang terencat akal.

Saya di faham kan bahawa Dato' akan berkempen di Telok Anson. Di harap kan Dato tolong perjelas kan kepada para pengundi di sana akan keburukan puak "SYAITAN YANG DI KENALI" saperti apa yang di hurai kan di dalam artikal ini.
Saya malas nak sebut Telok Intan kerana kalau Intan pasti tiada orang yang "TERENCAT AKAL" membuat kacau di hari penamaan calon. Kebanyakan mereka saya pasti dari keluarga yang layak menerima BRIM atau BROOM.

Dato', terus kan perjuangan kamu sehingga sebahagian di Melayu yang masih merempat di Tanah-air sendiri juga masih di pehak "SYAITAN YANG DI KENALI" sedar. Semoga ALLAH memberkati perjuangan Dato'.

Anonymous,  20 May 2014 at 13:12  

Pedulikan lembu2 yang telepas dari kangdang Ijat ini.Mereka ini bukan boleh berikir lagi.Kalau Ijat kata pengkianat maka lembu2 ini mulalah mengebek. Tetapi sedarkah yang mencuri lembu atau wang rakayat untuk membela lemu itulah pengkhianat

bumi-non-malay 20 May 2014 at 14:49  

Hanya harap Dyana ini cekap sikit dari Anwar dan Hati-hati sesiapa pembantu peribadi....terutama orang melayu Islam yang tiba2 baik hati macam Saiful dengan Anwar Dulu......

Lepas tu pembantu lelaki atau perempuan melayu tu akan ke rumah Najib MEETING minta $$$$$ & biasiswa..... sambil buat Rancangan nak kuburkan Dyana......ini akan berlaku suatu hari bila UMNO Celaka Hina Islam ni takut Dyana macam takut Anwar.....

Bila UMNO Hina Islam ni tak ada Jalan lain.... Buat kes Liwat, Hubungan sama seks, hubungan diluar kahwin...Khalwat...Jakim...JAIS.......AG & IGP + UTK + SB Hakim semua kerja Keras supaya dapat duit sulit $$$$$.....TV3, RTM, Utuseks, STAR, NSTP, Nanyang mulakan propaganda Sembah Agenda UMNO Hina Islam....

tiba tiba Hudud-ALLAH tak Hot Lagi ke? Mana itu celaka Keling Boko Haram culik anak perempuan India(yang tak masuk Islam) tu sembuyi kat Malaysia? Sekarang UMNO risau siapa akan lompat dapat Duit kat Sabah-Sarawak.....Risau Kerana BESAR kemungkinan UMNO-BN Boleh TUMBANG!!...Bayangkan Kalau seorang dari Sabah-Sarawak diberi TPM dan Menteri Kewangan.....MAMPUS umno!!

Anonymous,  20 May 2014 at 17:06  

datuk
the irony is the chinese coalition partners have more respect and not utter a single disparaging word about this fine young malay lady opponent
they are probably sitting back twiddling their fingers and watch in amazement how this attack dog perform itself
umno politics have no morals and lacks sophistication

tebing tinggi,  20 May 2014 at 18:05  


re , bagimana 15,000 ribu Melayu ini mengugat 3.4 juta soldadu UMNO.

Sangat benar dan jelas , 15,000 ahli Melayu dalam DAP ,tidak mendapat tempat dalam CWC, DAP ,(kalau ada pon dilantik) mana mungkin mengugat UMNO.
Semoga Dyana Sopia mendapat tempat CWC ,DAP tidak seperti ahli-ahli Melayu yang lain sebelum ini.

Anonymous,  20 May 2014 at 18:44  

Look at those Sharizat cows from UMNO Baru. Dyana is contesting against a Gerakan candidate. But these UMNO Baru cows are the ones that have gone mad.Even Gerakan hardcore members must me shaking their heads at these lunatics.

the gugu guy,  20 May 2014 at 19:00  

We haven't seen the worst yet.Sex videos of the candidate and her family will be coming.Teluk Intan folks will witness to the most disgustful and gutter politics ever seen in Malaysian elections.

The voters will be so angry that they will either vote DAP or stay home.

the mean machine,  20 May 2014 at 20:10  

Umno sudah hilang objectiv,serupa orang buta.

Present and past leaders all coming out to the attack the lady candidate because she is a Malay lady.Such acts of gutteral politics including attacks on her family members shows that desperation and cracks are appearing in Umno and party stalwarts are panicking.

Even the youth minister KJ is attacking this lady because of her youth.A youth minister fighting for the young?Hahaha,what a joke.

Anonymous,  20 May 2014 at 21:04  

The best quote in a long long time

"I want her to be like Mukhriz, but she chose to be like Marina, Dyana’s mum tells Dr Mahathir"

I rest my case!

Padan muka orang tua itu. Dont know when to shutup and keep quiet.

bruno 20 May 2014 at 21:21  

I like Dyana Soyfa because she has the smarts,style and fighting spirits of Rafidah.I like women who can make Umno ministers and bodek bolas thrown tantrums and make their scalps look like the Sahara Desert.I like ladies who can make Umno men leave puddles of water on the floor before they rushed to the rest rooms.Hehehe.Way to go,Dyana.

Anonymous,  21 May 2014 at 00:41  

People would vote for the party these days and not the candidate. the choice is clear. Either the telok intan will vote dap or gerakan. No need to drag in UMNO who are already out of running.

stay focus bro

Anonymous,  21 May 2014 at 01:51  

Setuju dengan Dato. Seluruh BN temasuk UMNO,MCA & MIC adalah pengkhianat sebenar negara kita.

bruno 21 May 2014 at 10:06  

What seems an an ordinary by election in Teluk Intan has suddenly become the by election of the decade or rather would I refer it to the election of the century.Why it can be refered to as either the by election of the decade or election of the century.

First if Dyana beats Mah by a whopping majority,it will set out the frameworks for PR to make preparations to march into Putrajaya come GE 14.Anything more than at least a few thousand from the previous majority means more Malays are voting for the DAP for the first time.

Why I say more Malays will vote for the DAP for the first time this time around.First they will want to give a young Malay lady lawyer who is well educated,smart,talented and a real fighter the chance to serve the people of Teluk Intan.In the process making history as the youngest lady MP in Malaysian parliament.

Then the voters also wanted to teach the Umno not to play bully, gutter and samseng politics with one of their own.And many Malays will want to join the DAP after this by election.

Like in broadway shows critics like to say it's finally curtains down,with the 'Bye Bye Birdie song for the Umno.

Sagamihara 21 May 2014 at 15:13  

Dato, saya ni betul-betul tak paham langsung... kenapa Gerakan yang melawan dengan DAP tapi parti UMNO pulak yang kelamkabut ni?

Kalau betul calon DAP itu hanya berumor 27 dan tidak mempunyai pengalaman politik, kenapa Sharizat pun kecoh dan panic dan sebut yang bukan-bukan?

To me I think even if Dyana Soya is not elected, DAP has won because the mere nomination of this young intelligent Malay lady actually shook the very foundation of UMNO...

Anonymous,  21 May 2014 at 16:19  

BN always look down on the intellingent Malaysian Malay and always relate to his/her success to NEP.

If not UMNO, all Malay in malaysia will become stupid and poor.

I am not sure weather our Malay friend feel "insulted" with the Umno's statement if they succeed in life by their own capability. (without Umno)


it seems that all successful Malay in malaysia terhutang Budi kepada Umno.

Ada "maruah" tak kalau seseorang asyik memberitahu awak bahawa kejayaan awak berkaitan dengan pertolongan NEP.

Tanpa NEP's UMNO, Melayu malaysia akan mundur dan tidak akan berjaya.

So sad to hear the insulting statement from UMNO for malaysian Malay today.

Anonymous,  21 May 2014 at 16:54  

OMG...Dyana is emancipating from mental slavery.Hope her free mind will guide those in her or younger generation to think objectively.
UMNO is furious,especially Dr M because she managed to escape from their slave master.
A quote that is the perfect description of the trauma inflicted on Malaysian (mainly Malays)

“MENTAL slavery is the worst form of slavery. It gives you the illusion of freedom, makes you trust, love and defend your oppressor while making an enemy of those who are trying to free you or open your eyes!”

Anonymous,  21 May 2014 at 22:29  

When you see that in order to produce, you need to obtain permission from men who produce nothing; when you see that money is flowing to those who deal not in goods, but in favors; when you see that men get rich more easily by graft than by work, and your laws no longer protect you against them, but protect them against you...you may know that your society is doomed.

Anonymous,  21 May 2014 at 23:33  

Salam dato!

Sebenarnya umno telah kalah dan meroyan,sebab mereka tidak dapat menerima hakikat yang umno itu bukan parti yang berjuang untuk melayu.Ini umno baru, kena ingat, umno sebenar dah berkubur pada tahun 1987. Jadi tiada hak mereka memaksa orang lain mengikut telunjuk mereka.Umno baru adalah berpelembagaan mengikut kepala otak Mahathir.Siapa Mahathir? Dia sebenarnya seorang mamak, bukan melayu.Jadi itu sebabnya melayu tak nak ditipu lagi!

the gaffe guy who know's,  22 May 2014 at 00:01  

If only school children are allowed by law to vote in elections.

Ahmad Maslan,Umno's information chief says that it is legal for the Umno/BN to campaign in schools.

If only cows are allowed by law to vote.Ahmad Maslan would made Umno/BN leaders make a beeline to campaign in cow pens and barns too.

No wonder with these guys around,Umno is panicking under anxiety attack in Teluk Intan.

Anonymous,  22 May 2014 at 00:23  

Thugs and mat rempits are set loose in Penang and Teluk Intan.

Alanck 22 May 2014 at 23:35  

My first to Batam, Indonesia was in 1990 and my second was in 2013. Batam have since progress much. But what impressed me is the people Indonesian, so much different then and now. If Malaysia is not careful so we will find ourselves work as labourers and maids in Indonesia ...

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP