Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Monday, 29 June 2015

Bapa Nasi Kandar 24 jam dan tidak serang peribadi Dr Mahathir.



Tutup dan Buka.
Belum pun habis 24 jam, kenyataan tutup kedai nasi kandar pukul 12 malam oleh Shahidan Kassim, Najib main peranan sebagai the good cop. ini bad cop, good cop routine dari pasangan laurel dan Hardie Malaysia. 
Dia reverse kenyataan Sahidan, dan kata Ok untuk kedai nasi kandar buka lebih dari pukul 12. 
Itu macam  kalu machaa.....Najib is the best. 
Ini semua lakonan politik murahan antara Shahidan dan Najib. Kalau nak benteras gejala sosial, cari tempat lain dimana anak muda dan anak2 orang kaya berkumpul. Bukan kedai mamak dan operator nasi kandar. Orang UMNO pun ramai duduk di Pelita Nasi Kandar. Adakah ini bermakna orang UMNO yang jadi punca gejala sosial?
Perkerja kilang yang keluar shift , nak makan dimana? Kedai Melayu dah lama tutup.
Ini semua cheap trick Najib.

bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan nyiru. you cant cover the elephant carcass with a fig leaf.
Adakah ini sahaja yang mampu dilakukan oleh Najib untuk menyelamatkan kredibiliti nya yang jatuh kerana skendel bersiri? Kerana Najib reverse Shahidan, maka orang kata, nasib baik dan terima kasih kerana Najib.
Hello- orang tidak akan lupa 1MDB, FGV, MARAgate, Tabung Haji gate, Sime Darby puya pelaburan. Felcra yang bebankan peserta dengan hutang sampai ke tiang lahad, dan skendel2 yang akan datang. 
Kita belum tahu lagi kos akhir MRT. Barang diingat, MRT sepatut nya projek PFI dimana pembiayaan nya dilakukan oleh swasta, tapi kerajaan ada habit mendanai projek tersebut dan sangat suka membayar terlebih dahulu.
Ianya taktik serupa. Setiap pendanaan dan pembiayaan projek dengan bayaran lebihan dan pembayaran in advance merupakan kifayat untuk mencuri wang.
Najib tidak boleh menutup kesalahan2 ini dengan nyiru. Bangkai gajah masakan boleh ditutup dengan nyiru. Dan besar nya bangkai gajah yang hendak ditutup itu pula.  
Walaup bagiamana pun, elok kita istihar hidup Najib Razak bapa nasi kadar 24 jam!

Najib: jangan serang peribadi Dr Mahathir. kita jawab dengan fakta.
Apa kenyataan datang dari Najib, rakyat kena tapis2 dahulu. Seperti kenyataan nya bahawa dia akan jawab kritikan Dr Mahathir dengan fakta dan tidak akan menyerang peribadi Dr Mahathir.
Nak serang peribadi Dr Mahathir dari sudut mana? Kita tak pernah dengar DR Mahathir ada skendel dengan perempuan.  Kita tidak pernah dengar Dr Mahathir ada bau2 kaitan dengan pembunuhan?  Ada kita dengar isteri Dr Mahathir dituduh itu dan ini?
Najib PM pertama dirinya dan isteri menjadi objek kebencian.dan Najib buat muka sadin. Seperti kata seorang bekas menteri, UMNO bukan tahu rasa malu.
Najib tidak mampu serang keperibadian Dr Mahathir kerana Dr Mahathir tidak ada tengkorak dalam almarinya seperti Najib.  Juga Najib takut kalau dia serang peribadi Dr Mahathir, Dr Mahathir boleh serang peribadi Najib.
Kita tahu cara Najib- dia akan buat muka sadin, tapi budak2 nya akan menibai Dr Mahathir dengan teruk. Itu cara Najib beroperasi.
Apa fakta yang dia ada? Dia dan budak2 nya tidak ada fakta selain daripada mendedahkan apa yang sudah diketahui oleh masyarakat. Najib pun sebahagian daripada ‘kesalahan2’ yang dilakukan oleh Dr Mahathir. 
Sebagai seorang yang konon nya kuat berpegang kepada prinsip tanggungjawab bersama cabinet, bagaimana Najib mahu melepaskan dirinya dari terpalit dengan ‘kesalahan’ Dr Mahathir?
Fakta nya ialah Najib sendiri mengeringkan rerumput/hay ketika matahari Mahathir sedang menyinari. The fact was, Najib made hay while the Mahathir sun shone.

12 comments:

bruno 29 June 2015 at 13:20  

Nasi kandar 24 hrs and MARAgate.

Shapie Apdal was chairman of Mara when it bought Dudley House.No wonder he was lying through his nose.Najib should have an excuse to kick this big rat to the dumps.

Anonymous,  29 June 2015 at 13:24  

Best! Cepat ya pm tercinta buat response. Benda kecik tapi Ada yg bodo akan impressed. Klu begitu cepat respond pasai 1mdb tak ke elok??
Ni nak buat correction cash-asset-unit pun memakan masa yg lama.

I despair
I've given up.

SolitaireHunter 29 June 2015 at 13:25  

Salam Tn.

Siri lanun Bugis membayar rakaian wang tebusan berjuta-juta kepada Lanun Sulu untuk menjaga air muka kepada Negeri China bila rakyat China menjadi tebusan....

Anonymous,  29 June 2015 at 15:26  

Betul dato'. cheap trick from najib yg tak tau malu. Kononnye nak jadi saviour lah..nak naikkan imej dia yg dah mcm longkang busuk tu...sori najib..you are nothing...

Firestone 29 June 2015 at 21:08  


Yes, Dato.... Malaysia's MRT will be the most costly in the world per kilometre and will be capable to ferry less passengers than the present LRT... it will cost nothing less than RM80 billion and 100% funded via Sukuks and bonds.... and you can bet the final cost will balloon to RM120-140 billion when it is completed.... this will be the one that will pull us down ... finally!

Maliq Alsamani 29 June 2015 at 22:14  

Maaf la dato....kecik sangat isu tu ! Itu je nak pulih imej ? Huh....cerita budak2. Abis yg besar ni buat apa ? Buat bodoh la ye tak ?
Tahap pemikiran yg rendah betul......
Malu ada pemimpin mcm ni.
Buat mcm mana....tu je yg mereka layak !

Firestone 30 June 2015 at 03:07  


Mungkin esok atau lusa hari Abdul Eani Kulup akan kumpulkan jenderal-jenderal nya berdemo mengucapkan terima kaseh kepada Perdana Menteri yang tersayang karena membenarkan kedai nasi kandar berniaga 24-jam.... such petty and cheap issue - shouldn't this be handled by Malek Hassan or someone at that level?

Firestone 30 June 2015 at 03:10  


Dato... MRT cost is not in the annual budget approved by parliament nor in PM11... it is considered off-budget.... be afraid, be very very afraid!

bruno 30 June 2015 at 08:27  

The IGP had a dream that MARAgate is only a dip in the bucket.That it is only ikan bilis so no criminal investigation and no criminal breach of trust.It is good to have such an obedient lapdog as a crony.

Anonymous,  30 June 2015 at 16:49  

What MARA did in Melbourne is possibly illegal under Aussie Law. Did those 'shelf' companies incorporated in weird and exotic places obtain approval from the (Australian ) Foreign Investment Review Board? If not, MARA will be forced to sell those properties by FIRB. If anyone has any information ,please report it via the FIRB website. It may slow down the looting that is taking place.

Anonymous,  30 June 2015 at 18:11  

Dato, does it look like Putrajaya has even enlisted Pandikar to ask Tony Pua to refrain from going too public with the 1MDB issues? Pandikar as a reformer should rightly applaud Tony for his courage and sincerity in highlighting the country's ills. Anyway, it only proves that 1MDB and Putrajaya have something to hide and the efforts of Shafee, Shabery, Pandikar put themselves to shame. Who else will they call to do the dirty for them?
Is 1MDB CEO Arul trying to wriggle his way out of the PAC interview? Arul and 1MDB says not, let's see what other antics they will try. Having fun at the rakyat's expense? Let them play with themselves in public, and my 5 cents worth to Tony is wait, wait, wait, softly, softly, they will "shoot" themselves, just wait, watch and see.

Anonymous,  1 July 2015 at 00:36  

Dato, unbelievable our fuel prices have gone up for July 2015 despite falling world oil prices ! Is Putrajaya following the same formula they thrust upon us, i.e. if world oil prices go up, ours goes up too, and if the world oil prices are down, so will ours. Then what is happening now? They want some of our hard earned cash to bail out 1MDB ?

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP