Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Monday 11 March 2013

Wasathiyah menyelamatkan Orang Melayu dari UMNO parti kawan syaitan



Beberapa minggu yang lalu, saya menyertai ceramah anjuran PAS di Sungai Buaya, Kuala Langat. Ketika itu, saya telah mengulas ajakan Najib supaya rakyat Malaysia mengamalkan wasathiyah. Hari ini, dia menggesa rakyat Malaysia, terutama orang Melayu mengguna dan mengamalkan wasathiyah.
Maka kita jawab, ya memang benar dan tepat, kita mahu menggunakan dan mengamalkan wasathiyah. Langkah pertama dan utama memulakan wawasan tersebut ialah mengenyahkan UMNO dan pemimpin UMNO yang rasuah, perompak dan lanun dari menjadi kerajaan.
Ikuti ceramah saya di Sungai Buaya yang di emelkan kepada saya oleh pihak penganjur.

23 comments:

Pok Li,  11 March 2013 at 11:21  

Salam Sak,

Satu penghuraian yang menarik daripada Sdr mengenai permasalahan negara amnya dan orang Melayu khususnya.

Diharap Sdr dapat juga menghuraikan perancangan Pakatan Rakyat setelah mengambil alih Putrajaya pada ceramah2 yang akan datang.

Anonymous,  11 March 2013 at 12:17  

Kalau la orang umno boleh akses pada

ceramah tuan saya percaya ramai lagi

akan meninggalkan umno.

Anonymous,  11 March 2013 at 12:27  


Sak,
A very impressive 'ceramah'.
I bet no bn minister can beat you.
I trust your sincerity and you are future ministerial material come ge13 and will be a good one at that.
All the best and may god be on your side and guide you through bn's booby traps.


Sam Yap,  11 March 2013 at 12:41  

Ia bukan Melayu sahaja yang telah di tipu. Seluruh negara telah ditipu.MCA, MIC dan parti-parti lain berpakat dengan UMNO menipu semua rakyat selama 55 tahun. Sekarang seluruh negara teruk patah sepanjang garisan kaum dan agama. Agak nya mengambil lebih daripada satu generasi untuk membetulkan kesalahan dan meletakkan kami pada landasan yang betul untuk kenegaraan penuh.

Anonymous,  11 March 2013 at 16:36  

Dato,

You are among the best leaders that we have in PR! I pray for you Dato and I believe Guan Eng and Kit Siang have something good for you.

I also strongly believe the rakyat Pahang for sure akan bagi laluan for you Dato!.

No wonder why you left UMNO BN. Ye laa..macam mana nak jadi makmum berimamkan Najib yang tak tahu najis mughallazah tu kan?. Jangan jangan mandi junub pun dia tak tahu. Hmm...ibadah boleh terbarai kalau terus berimamkan manusia macam Najib tu.

Hah ! Jangan Najib anggap letupkan Altantuya dengan C4 tu satu ibadah dah la. Bimbang juga nanti matinya Sirul dan Hazilah ditali gantung dianggap pula mati shahid oleh anak Razak tu.

Any way all the best for you Dato!

Parungsari,  11 March 2013 at 17:50  

SAK,

Anda mengutuk, memburuk-burukkan parti yang pernah 'menggemukkan' anda.

Bila diketepikan, masuk DAP. Tak guna akal.

Anda mensia siakan otak dan akal anda.

Anda menjadi 'Melayu Kacang'.

Saya harap anda cepat insaf.

Kita sedare..

Anonymous,  11 March 2013 at 19:09  

Dato

Excellent speech! Please do Ceramah all over Malaysia..especially on rural areas...it will definitely help PR a lot.

Anonymous,  11 March 2013 at 21:10  

Keep it up dato, my support and donation to you. Just want to add that you should state the account is saving account as it might confuse people when you do cash deposit.

Anonymous,  11 March 2013 at 21:48  

Dato', kalau Najib masih belum paham erti 'Wasathiyah' ikut sahajalah 'Wasathiyah' seperti difahami oleh siManisnya dari ucapan kepada ahli-ahli Qatari Businesswomen Association di Doha pada Oktober lalu:

"Ultimately, ethics is about doing the right thing; not taking that which isn’t yours; not inflating expenses that you are not entitled to; not manipulating facts and figures with the intention to mislead; not compromising on quality of services and products to maximise profits; and not lying and misrepresenting the truth to look good.”–Datin Seri Rosmah Mansor (Bernama)

Bagi orang yang bebal atau tengkoraknya terlalu tebal, saya menekan sekali lagi,"ethics is about doing the right thing; not taking that which isn’t yours; not inflating expenses that you are not entitled."

Cakap senang, bikin tak boleh.

Ptui!

Anonymous,  11 March 2013 at 22:11  

Salam Dato,

Saya sangat menghargai apa yang Dato sampaikan kepada masyarakat. Dato telah membuat keputusan yang tepat dan masa yang tepat untuk menyedarkan orang Melayu yang masih ada fahaman ketaksuban pada lambang dacing ini.

Masalah sebenar bukan pada lambang dacing, tapi pada "perangai", "sikap" dan "keangkuhan" pimpinan UMNO semenjak 1981, sudah menjadi penyakit yang amat parah dan sudah tumbuh "barah" dalam sistem kepimpinan kerajaan UMNO baru ini.

Kita tidak nak bermusuh sangat dengan sebahagian penyokong UMNO BN ini atau pihak BN di Sabah/Sarawak, tapi kita harap lambat laun mereka akan sedar siapa sebenarnya Najib ini. Lebih-lebih lagi siapa Mahathir sebenarnya. Bukan soal peribadi mereka, tapi apa yang mereka buat ketika dalam menjalankan tugas negara, tugas politik, tugas ekonomi dan tugas sosial.

Kalau mereka kata Malaysia sudah maju sekarang sebab UMNO. Ya .... betul nampak maju. Tapi adakah di samping maju.... ada "dark side" kita buat tak tahu? Korea Utara komunis pun ada universiti nasional, Zimbabwe pun ada universiti nasional.

Adakah maju itu setakat nampak hebat di sekitar Lembah Kelang atau KL atau Putrajaya? Mana majunya di Sabah? Mana majunya di Sarawak? Di Kelantan? Maju dari segi apa?

Kalau dalam Malaysia masih ada ciri-ciri kemiskinan, ciri-ciri kronisme, ciri-ciri "rompakan harta rakyat secara halus", maka jangan harap pihak UMNO mendabik dada konon pejuang bangsa.

Anonymous,  12 March 2013 at 00:36  

Boleh jaga pasangan regu Mat Sabu dalam ceramah penglipur lara. That is your standard, penceramah jalanan!!!

Anonymous,  12 March 2013 at 08:48  

Angkatan 'Wasathiyah' baru mendapat ahli baru dengan penyertaan Ketua Turus Angkatan Tentera Darat, Jen (B) Tan Sri Md Hashim Hussein yang dengan bangganya telah menganggotai PKR pada 6 Mac lalu.

"Sebelum ini Lt Jen (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, Brig Jen (B) Datuk Abdul Hadi Al-Khatab, Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid dan Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad secara terbuka mengisytiharkan sokongan mereka kepada PR". (Harakah)

Azam baru, Nafas baru, Malaysia baru.

HIDUP MALAYSIA

Anonymous,  12 March 2013 at 09:49  

Asalamualaikum dato'
Pertama kali saya dengar ceramah dato' di rengit dan saya meminati ceramah dato' kerana ada ilmu agama yang dapat saya ambil dari dato'. ..tetapi , saya harap dato' boleh 'slow down' atau tidak perlu sebut lagi point 1. Najib tak tahu najis mughalazah 2. Najib satu dua bulan ini telah Islam. 3. Najib salah sebut Allah shallallahualaihiwasalam dan muhamad subhanawataala. Diharap kita tidak mentertawakan kejahilan atau kekurangan saudara islam kita yang lain. Yang lain tu saya setuju dengan dato' 100%. Najib memang tidak layak menyeru rakyat ke arah wasathiyah kerana dia sendiri tidak memberi tauladan wasathiyah. Sakit hati saya bila najib menyeru rakyat kepada wasathiyah. Semoga dato' dimenangkan Allah subhanawata'ala di PRU 13 ini.

Parungsari,  12 March 2013 at 12:40  

SAK,

Pegawai2 tinggi tentera bersara yg menyokong PR dan memburuk burukan kerajaan adalah contoh ' Melayu Bangsat'yang tak mengenang budi, Melayu Kacang.

Artis pun sama. Semasa menjadi artis
semua boleh buat.Halal haram tolak tepi.

Bila sokong pembangkang, ulama TGNA dan TGHA pun kalah.

Bukan apa nak tutup 'dosa2' masa lalu.

SAK, anda pun sama tapi lebih baik sekit.

BN ialah yang terbaik untuk rakyat Malaysia berbilang kaum.

Mudah mudahan dpt majoriti 2/3 dlm PRU 13 nanti.

Cerah masa depan.

Anonymous,  12 March 2013 at 18:11  

Kalau mereka yang 'membongkar kemungkaran pentadbiran Umno BN' boleh dicap 'Melayu Bangsat' minta huraikan siapa itu 'Melayu Tak Bangsat'.

Gelaran apa yang patut dilekatkan kepada mereka yang bertanggung-jawab atas ketirisan berbilion-bilion ringgit dan skandal-skandal rasuah di bawah kerajaan UMNO-BN?

Senarai skandal kewangan berjumlah sekurang 200 kes sepanjang 25 tahun kebelakangan ini dapat dibaca dari blog-blog tertentu.

Untuk mengenal dengan tepat siapa itu 'Melayu Bangsat', 'Cina Bangsat', 'India Bangsat', dll, rujukkan link di bawah sebagai pembuka selera, dan ingatkan nama Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan baik-baik. Dialah satu daripada beribu-ribu pemimpin Melayu, walau pun usia masih muda, yang akan hapuskan 'Melayu Bangsat' yang sebenar.

http://malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=45515:rm200b-outflow-najib%E2%80%99s-best-achievement-as-finance-minister-says-pas-youth-chief&Itemid=2

Anonymous,  12 March 2013 at 20:11  

Parungsari adalah manusia yg jahil tentang skop mengenang budi. Bila yg tabur budi masuk dalam lubang biawak, dia pun akan ikut sama masuk ke dalam lubang biawak.

Anonymous,  12 March 2013 at 23:08  

Superb ceramah Datuk..you sound Ministerial..we need your talent!

Anonymous,  12 March 2013 at 23:41  

Hv been admiring u for a lomg time and i wnt to write today to let u know that yr good deeds will be felt and appreciated by me in particular. And i m sure the same from the rakyat too. I wish u well and a good fight towards liberating the country from these unscrupulous dicatators in various forms thru the coalition of Bee End. - thanks, Ng

Anonymous,  14 March 2013 at 08:09  

PARUNGSARI OIIIIIII,DR MAHATHIR KATA BN ADALAH SYAITAN YANG DIKENALI,KO BANGGA KE JADI PENGIKUT SYAITAN YG DIKENALI? DAH LA MENGAKU SYAITAN,HINA HUDUD LAGI,NI YANG KO KATA BN BAGUS SGT!!!!!!BAIK KO DUDUK KAT RUMAH DIAM2 LAYAN K-POP OK,TAKYAH LA MENYEMAK KAT SINI,SYOH,SYOH PI LAYAN PSY TU,PI....

Anonymous,  15 March 2013 at 11:09  

Maaf Dato Sak.Sekali lagi we need to tell off this idiot Pasungsari 'FUCK YOU'!!! Harta rakyat di curi, ditipu siang dan malam oleh puak2 pemimpin UMNO masih lagi tak sedar2 lagi. Jadi orang2 bebal seperti Pasungsari ini tahap minda mereka sedikit lebih kurang 'MORON'. Kamu merelakan puak2 UMNO masuk rumah kamu, rogol bini dan anak kamu dan kamu kata OK. Apa jenis manusia ini.Lebih mampos dari muka bumi ini.

Parungsari,  15 March 2013 at 11:46  

Dato' SAK,

Ano.12 March 20:11, bab mengenang budi ni tahun 50han saya dah faham.Takkan bodoh sangat nak masuk lubang biawak.

Anda pernah masuk ke ?

Ano.14 March 08:09,UMNO ialah UMNO. Tun Mahathir ialah di sendiri.

Saya bukan taksub kpd UMNO. Saya orang UMNO.Yang buruk tetap buruk, yang baik tetap baik.

BN,PR dua parti besar yang bercita cita duduk di Putra Jaya selepas PRU 13.

Anda semua ada hak memilih antara dua itu.

Saya pilih BN kerana BN lebih baik.

Berpengalaman,mempunyai matlamat yang jelas terutama untuk kaum Melayu.

Cerah masa depan.

PR ? Gelap gambor.

Parungsari,  15 March 2013 at 15:09  

Dato'SAK,

Saya amat dukacita Malaysia mempunyai rakyat seperti Ano.15 March 11.09 ni.

Bercakap seperti orang tak sekolah. kepala dah masuk air.

Ano.apa yang kamu cakap pasal UMNO tu tak betul.Meleset.Dendam semata mata.Tapi lidah tak bertulang kamu boleh cakap apa saja.Salah cakap jadi kurang ajar pulak.

Mengutuk orang lain seperti apa yang kamu buat tu tak menguntungkan PR.

Mungkin DSAI pun tak terima kamu jadi ahli PKR atau LGE pun tak nak kamu jadi ahli DAP.

HAMPAS.

Anonymous,  15 March 2013 at 21:28  

Dato Sak, It's not worth to read this 'cow' brain Pasungsari. Most obvious this 'cow'brain is paid UMNO cybertroopers yang kerjanya memfitnah DSAI siang dan malam untuk bagi anak isteri makan. Jadi lebih elok kita biarkan dia dengan dunia UMNO nya and beyond redemption.Salam

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP