Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Thursday 7 March 2013

Puak Hitler dan Propaganda Goebbels



Saya harap rakyat kita memelihara kewarasan mereka dari dijangkiti penyakit gila babi pemimpin UMNO.  Dalam sejarah politik negara kita, menggilakan seseorang pernah terjadi bila seorang pemimpin mahu mengahwini seorang wanita yang ketika itu isteri seorang lain.
Jangan tutup kelemahan dan kelembapan dengan mengalih pandangan dari isiu yang sebenar nya.
Berapa anggota keselamatan kita yang sudah terbunuh? Setakat ini dilapurkan 8 orang. Jika semua mereka orang Melayu yang beragama Islam kita ucapkan takziah dan sedekahkan Al Fatihah. Kalau ada yang gugur bukan beragama Islam, intensity kesedihan kita tetap sama. Merasa sedih dan simpati kepada mereka yang gugur adalah perasaan yang bukan dimonopoli oleh orang UMNO dan penyokong mereka. Janganlah berlagak sombong merasakan hanya puak UMNO sahaja yang boleh merasakan demikian.
Kerajaan Pulau Pinang dan Selangor memperuntukkan sebahagian dana untuk keluarga yang meninggal. Gesture ini tidak dapat mengembalikan nyawa yang sudah hilang, tapi sedikit senbanyak mengurangkan kepedihan yang ditanggung melalui memperlihatkan kepedulian dan kepekaan.
Apa yang menyebabkan perajurit dan rakyat kita terdedah kepada ancaman nyawa dan harta benda? Tentu sekali bukan kerana tuduhan dan cerita dongeng yang Tian Chua menghina tentera kita. Yang menyebabkan nya ialah kelembapan dengan kepentingan sempit kerajaan UMNO. Lembab kerana membiarkan masa 3 minggu untuk tentera Sulu menyesuaikan diri dalam hutan Sabah yang sudah menjadi taman permainan bagi mereka. Kepentingan kerana, ratusan ribu rakyat Filipina dari suku Tausug dan lain2 sudah pun ada dalam negeri Sabah dan mungkin menjadi sleepers yang akan bangkit pada suatu masa yang ditentukan.Mereka ada fixed deposit UMNO yang sejak tahun 1995 memberi kemenangan kepada UMNO dan BN di Sabah.
Tidak ada orang yang siuman yang akan mengecilkan kematian perajurit kita. Kerana lojik asas ini, maka kita mesti waspada dengan kegilaan yang UMNO anjurkan. Mana mungkin ada warga negara Malaysia yang memperkecilkan pengorbadan tentra dan polis kita bila berdepan dengan musuh kita? Mana bukti misalnya, Tian Chua melakukan demikian? Bila masa dia kata VAT69 mati katak? Atau bila masa dia menghina tentera kita?
Ini semua UMNO dan penyokong UMNO yang kata. Mereka ini patut dijel kerana menghasut. Tujuan nya mengalih pandangan dari kegagalan pemimpin UMNO. Jangan kita lupa Hishamudin kata penceroboh orang tua, kain sarong dan slipper, tidak bersenjata dan tak cukup makan.  NGO patut mendesak Hishamudin meletakkan jawatan! ini standard menteri kita?
Rakyat Malaysyia kena ingat- isiu nya bukan sama ada Tian Chua menghina atau memperkecilkan perajuriit kita. Isiu nya ialah mengapa kerajaan UMNO membiarkan pencerobohan? Mengapa pengawalan keselamatan negara ini begitu rapuh? Kita nak tanya kerajaan kita mengapa setelah berbelanja berbiliun Ringgit, logistics support kita begitu lemah sehingga kita terpaksa menggunakan pengangkutan Air Asia untuk mengangkut tentera kita?
This is not an all out war tapi hanya pertempuran di suatu theatre sahaja yakni di Lahad Datu dan sebagian kawasan khusus di Sabah. Kalau perperangan yang menyeluruh, kita boleh terima mungkin kita tak cukup kapal terbang dan terpaksa sewa kapal terbang lain.
Tiba2 isiu rekaan mengenai kenyataan Tian Chua menggerhanai isiu pencerobohan akibat kelembapan pemimpin negara dan UMNO. sekarang mengikut propaganda media milik UMNO- isiu nya menjadi isiu Tian Chua menghina tentera Malaysia. Setengah kelompok xenophobic UMNO naik gila babi dan menuntut penghukuman keatas Tian Chua. Bila Tian Chua berkata demikian? Dimana? Ada ditulis dan dicitak? Atau ianya cerita karangan puak UMNO?
Sepatutnya NGO2 buat lapuran polis keatas puak UMNO kerana mengeksploitasi kebimbangan rakyat dan naluri2 terkebawah rakyat.( baser instincts) Puak UMNO menanam kebencian kaum dan menganjurkan rusuhan kaum.
Sekarang kita lihat semua pemimpin UMNO membohongi rakyat. Pemimpin UMNO kecil dan besar rupa2 nya menjadi pengamal propaganda ala Joseph Goebbels. Gobbels ialah menteri propaganda Nazi Germany.  Pemimpin UMNO nampaknya mempunyai sifat2 Hitler.
Dalam berita TV3 kita mendapat perkhabaran beberapa NGO membuat lapuran polis terhadap Tian Chua. Tuan Chua dikatakan menghina tentera. Bahkan Tian Chua dikatakan menyebut yang anggota keselamatan kita mati katak.
Dari mana NGO2 ini mendapat cerita bohong ini? Jawapan nya tidak ada di mana2 kerana ianya tidak pernah disebut oleh Tian Chua. Ianya hanya bohong dan tipu yang diulangi oleh pemimpin UMNO kecil dan besar. Prinisp propaganda yang diajar oleh Goebbels ialah:- “If you repeat a lie often enough, it becomes the truth. ” “If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.”
Pemimpin2 UMNO melakukan kerja klasik Goebbels si Nazi itu- yakni  mengeksploitasi seperti yang di lakukan oleh Goebbels, naluri2 paling bawah bangsa Melayu- faham perkauman, prejudis, hasad dengki dan ketakutan.
Sebab itu, pemimpin UMNO tidak membenarkan rakyat mendapat cerita sebenar. Mengapa terjadi pencerobohan oleh tentera Sulu ke Lahad Datu? Apa yang menyebabkan 200-300 tentara Sulu yang setia kepada Jamalul Kiram III masuk ke Lahad Datu dan berkubu di Kampung Tanduo? Mengapa sasaran mereka ialah Felda Sahabat yang luas nya sebesar negara Singapura?
Cerita sebenar disebalik pencerobohan keatas Lahad Datu disembunyikan dari kita?
Mungkinkah isiu sebenarnya ialah pemilikan tanah di Lahad Datu khususnya pemilikan tanah yang sekarang ini menjadi Felda Sahabat?

20 comments:

Anonymous,  7 March 2013 at 08:42  

Hitler would skin these thugs.

Anonymous,  7 March 2013 at 10:03  

CUBA JADI MCM DAP DAN PAS...
BERDIAM DIRI SAHAJA...

Pok Li,  7 March 2013 at 10:12  

Bermula dengan pembodohan rakyat, sekarang penggilaan rakyat. Sekiranya BN terus memerintah maka rakyat Malaysia akan menjadi bodoh dan gila.

Pembihongan dengan UMNO sudah sinonim sejak berzaman. Pembohong adalah munafik dan munafik lebih teruk daripada kafir. Ini yang pendokong UMNO tak faham, sebab mereka dah jadi bodoh dan gila.

Anonymous,  7 March 2013 at 10:27  

SEMUA INI BERPUNCA DARI MAMAK KUTTY.

KELING KERALA INI KATA KERJAAN HARAM "PARTI SETAN YANG KITA KENALI"UMNO BARU YANG DITUBUHNYA TERPAKSA BERAGAK2 BERTINDAK- KERANA BERHADAPAN DENGAN PENCEROBOH BERSENJATA API BERAGAMA ISLAM .

TETAPI KELING INI TIDAK BERAGAK MEMBUNUH MELAYU MUSLIM MEMEALI YANG BERSENJATAKAN PARANG.


INILAH SIKAP SETAN

Anonymous,  7 March 2013 at 10:42  

Kata-kata bahawa jika pembohongan itu jika diulang-ulang akhirnya orang akan percaya, hanya akan menjadi effektif pada satu had masa sahaja. Apabila pembohongan melebihi had ' dah over ' lama kelamaan ianya jadi bahan ketawa dan ejekan kepada si pembawa. Sebagai contoh; Kenderaan Pemuda Umno melanggar seorang warga tua..oh! ini mesti Anwar punya angkara!

Mohd Zuki

Anonymous,  7 March 2013 at 11:53  

I'm a fan of the Star Wars movies, which I believe are the favourite movies of some of the other readers here too. I'm therefore sure you all are familiar with Order 66, and the events unfolding before and after the execution of the Order. In sum, it goes as follows:

There are disturbances and rebellions (read: Sulu intrusion?) in parts of the Empire (read: Sabah?), which eventually became worst and worst whereby the small number of the Jedi warriors are unable to counter. Hence, the Senate (read: the rakyat) calls for the creation of the army which was placed at the disposal of the Empire to address the issue of the disturbances. The army (read: the 7 battalions, special forces, etc.?) were then dispatched to areas of disturbance to quell the armed enemies, and Order 66 (read: Proclamation of Emergency, anyone?) was executed. The citizens who were by then so enamoured with the Chancellor's success in eliminating the enemies (not to mention the feelings of patriotism) then agreed that all powers be vested (read: PRU13?) with the Chancellor (read: you name it).

Does that scenario look and sound eerily familiar, or was my imagination went too wild?

:-)

Anonymous,  7 March 2013 at 16:14  

Dato',

Saya yakin ada pihak yang paling berkuasa atau pernah berkuasa di gugusan Felda Sahabat Lahad Datu ini menyumbangkan sedikit sebanyak kepada apa yang berlaku sekarang.

Tentu ada sebab kukuh penempatan Felda ini jadi pilihan penceroboh berbanding persekitaran lain. Malah saya cukup yakin bahawa ada pimpinan disitu menyedari apa yang sedang berlaku dari awal lagi namun mengambil sikap membatu alas alasan tertentu.

Sikap pihak berkuasa yang berdiam diri dalam banyak perkara berhubung isu ini walau pun didesak berkali kali oleh PR agar mengadakan perbincangan meja bulat atau membentang kertas putih di parlimen mengundang pelbagai persepsi dipihak orang ramai. Maka adalah tidak wajar pihak berkuasa menyalahkan rakyat bila mereka mempunyai persepsi sendiri terhadap kes di Lahad Datu ini.

Langkah pemerintah yang begitu mudah dan cepat mencanangkan pencerobohan tentera Sulu yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim dan pembangkang di media massa utama telah menjadikannya satu katalis yang menimbulkan banyak persepsi buruk orang awam kepada kerajaan yang dipimpin UMNO BN hari ini.

Pelik kan? Kemasukan pencerobohan tentera asing lengkap bersenjata satu batalion ke Lahad Datu selepas merentasi lautan luas begitu lambat dikesani unit pertahanan negara Malaysia, tetapi belum pun serangan dimulakan ke atas penceroboh, kerajaan sudah mendapat maklumat Anwar Ibrahim dan pembangkang terlibat dalam perkara ini.

Inilah masalahnya kerajaan pimpinan UMNO BN hari ini yang cuma main hentam keromo asalkan ianya memberi mileage politik kepada parti tersebut. Soal dan isu yang begitu serious begini masih mahu dijadikan " umpan " politk untuk kepentingan sendiri. Saya percaya selagi tidak ada kertas putih mengenai kes ini dibentangkan atau setidaknya perbincangan meja bulat antara semua pihak BN dan PR diadakan..rakyat akan selamanya akan beranggapan bahawa ini adalah satu lagi episod lakunan drama swasta arahan Najib dan UMNO BN.

Jangan persalahkan rakyat jika kebanyakan mereka tidak lagi mempercayai kerajaan sekarang kerana realitinya ketelusan dalam pentadbiran UMNO BN dalam banyak hal samada tentang agihan kontrak projek, tender, cara polis mengedali kes pembunuhan berprofil tinggi dan termasuklah kaedah menangangi isu Lahad Datu ini hampir semuanya begitu meragukan dan mencetus banyak persoalan dikalangan rakyat.

Bila kerajaan UMNO BN ini terus diragui..artinya UMNO BN sebenarnya sedang menggali kuburan sendiri. Baguslah wahai pemerintah UMNO BN !

Kepada pengasas UMNO Baru, Mahathir Mohamad...rakyat tidak akan melupakan kerja pertualang kamu yang menggadai keselamatan negara melalui pemberian ic mudah kepada warga asing. Seusai PR berkuasa anda akan diburu sekali pun sampai ke lubang cacing. Hukuman pembelot begini, gantung sampai mati adalah yang paling layak dan sesuai. Kepada pencacai pencacai yang kuat melindungi pembelot negara ini, beringat ingatlah kamu! Jangan terlalu melampau! Rakyat Malaysia yang sayangkan negara dan mimpikan keadilan sedang memerhati perbuatan kamu dan sedang mengenal pasti identiti kamu. Sesal kemudian buruk padahnya!

DJ,  7 March 2013 at 18:43  

Wherever Anwar Ibrahim steps his foot on, there will be evil and trouble.

You can call it the "Curse of The Sodomite", if you like.

Anonymous,  7 March 2013 at 19:19  

Looking back at Kerismudin track record as Home Miniter who cant managed small crimes in the city; cant control mat rempit thugs therorising citizens early morning; cant get the crime rates record right

Can he seriously thinks he can outsmart the brutal Sulus terrorists?

Anonymous,  7 March 2013 at 21:15  

kita nyanyi sama-sama lagu ni TANYA SAMA NAJIB APA SEBAB GOYANG NANTI JAWAB NAJIB SABAH NAK HILANG kita ulang lagi.......

Cahaya Qalbu,  7 March 2013 at 23:32  

Tian Chua to take legal action…

Tian Chua, who is also the MP for Batu told a press conference on Thursday.

"It is very clear I did not refer to the incident of the shooting .. and I go on to say why is there delay, why is there blackout (on what is happening in Lahad Datu). Obviously there appears to be a lot conspiracy to cover up”.

"I believe the judge is intelligent enough to understand the context in which I made the comments. They (Umno) selectively picked on me. It (their accusation) is totally untrue; this is fitnah (slander). And I have urged all these (parties) to stop and to whoever continues to spread this false news, I will serve my letter of summons especially to the bloggers who accused me of the mati katak (die unnecessarily) comments which are totally untrue,"

~~~

Anonymous,  7 March 2013 at 23:50  

Now the Sulu sultan wants to have a ceasefire.And the UN sec gen wants to have a peaceful solution to the Sabah invasion.

After eight deaths and many wounded among our security forces,we can loudly and proudly tell the self proclaimed Sultan of Sulu and UN sec gen "f*uck off".

Anonymous,  7 March 2013 at 23:54  

anon 16:14,
'pencerobohan tentera asing lengkap bersenjata satu batalion'...hang ni mabuk todi ke apa atau dh kena tutuh jubog dgn ANUwar??????masa bila diorg msuk satu batalion,ngok!!!!!!

monsterball 8 March 2013 at 00:09  

Mahathir is like Hitler and Najib is like Goebbels.
Although appointed as PM..Najib is nothing but a show dog.
Dictatorship governs the country for more than 35 years...under Umno b banner.
Wake up...Malaysians!!!

idrisfaizal 8 March 2013 at 08:35  

http://en.wikipedia.org/wiki/Battalion(buat anon kurang ajar 23.54)

Selain dari menunjukkan kebodohan anda dan kegagalan parents anda mendidik anda,apa kata buat research sikit.

Anonymous,  8 March 2013 at 09:01  

.you faham apa itu sleepers?..bodoh..
Kamu mungkin belum pernah lawat pantai timur Sabah....tau projek M..
keturunan lanun....ada mykad

Anonymous,  8 March 2013 at 09:08  

Tali barut ameno..pernah u kerja di Sabah?

Anonymous,  10 March 2013 at 10:04  

I would suggest to anyone interested in this latest national interest incident to watch the "Wag The Dog" movie. And to also familiarise yourself as to what does the "wag the dog" saying mean.

What we're watching unfolding before our eyes now is the classic case, tried and tested all over the world throughout the entire history of mankind, of the tail wagging the dog. I even believe that this current episode has serampang banyak mata.

As you can see, apart from getting to the stage of high alert security situation in Sabah which would eventually necessitate the proclamation of Emergency in Sabah (or any other such forms of the same, e.g. the Special Security Area had already been implemented) which might or might not be intended for purposes of the PRU13, the bigger objective is actually to rally the rakyat's support for the ruling BN-led government viz-a-viz the coming crucial PRU13.

In as far as rallying the support of the masses is concerned, what is more effective tool than to stoke and incite the sense and feeling of patriotism of your rakyat? To make the rakyat feel insecure due to foreign threat, coupled with the rising collective anger caused by the stories of inhumane and barbaric treatment meted to our security personnel? This is further supported by promoting through the various media that in time of danger to the security and sovereignty of the nation like this, it's paramount that everybody is behind the government. It has already started, mind you, not only through the mainstream media, but also on popular social media such FB and dare me to say this, through the khutbah Jumaat all over the country!

If you read the international media, especially from the Philippines now, there're already stories of rough treatments dished out to those Filipinos who escaped the ongoing purge. I don't doubt a bit that in due course, we'll heard from the UN (who had already made a noise before) and other foreign entities of the need for Malaysia to ensure human rights are respected, etc. etc. And I bet my bottom dollar that all these exterior pressure will be used to further galvanise the support for the ruling government, instilling what we call as "siege mentality" over the population.

In the end, as to whether all these slick manouvering will translate into victory for BN in the coming PRU13, only Allah knows. What we know is only this, "manusia hanya merancang, Allah yang menentukan".

Anonymous,  10 March 2013 at 20:28  

to idrisfaizal,
have you did u'r research,fool!!!!!let's face the fact,mangkuk!!!!

Anonymous,  15 March 2013 at 23:11  

A battalion is a military unit of around 300–1,200 soldiers usually consisting of between two and seven companies and typically commanded by either a lieutenant colonel or a colonel. Several battalions are grouped to form a regiment or a brigade.

UNTUK ANON BODOH DIATAS... BACA BETUL2

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP