Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Thursday 21 March 2013

Mat Tompel Pekan pun boleh jadi PM



Nazir Tun Razak CEO CIMB, menyokong supaya kerjaya abang nya Najib sebagai PM diteruskan. Mengapa tidak mau sokong? Nazir mendapat gaji RM1.2 juta sebulan. orang2 nya ada berjumpa dengan parti pembangkang untuk bertanya masa depan nya bila PR memerintah. maka apabila dia menyokong abang nya, ini menggambarkan dia bimbang akan masa depan nya sendiri. kalau dia hebat dan handal,ttidak ada apa yang perlu dikhuatiri. Saya yang sudah bertemu dengan dia beberapa kali boleh mengesahkan bahawa dia seorang yang kuat berkerja. he is a workaholic, datang ke CIMB pada hari Ahad pun. Plus dia budak cerdik. No one is taking that from him. Tapi saya juga berkata, kalau saya mendapat gaji RM1.2juta sebulan, saya akan berumah di CIMB.
Tapi bila Nazir kata Najib harus disokong sebagai PM- maka saya mahu mencadangkan Mat Tompel di bandar Pekan Pahang jadi PM juga. Semua orang Pekan tahu siapa Mat Tompel- kecuali tentulah Najib. kerana jika Mat Tompel diberi kuasa dan wang, dia akan memberi wang tersebut kepada mereka yang berhak menerima nya dan dia mengenali rakyat Pekan. 
Bila saya tulis artikel mengenai Lim Kit Siang, adalah pembaca penyokong UMNO rasuah dan pembelot bangsa Melayu yang mengamuk. Sedangkan perenggan yang diperuntukkan kepada Lim Kit Siang hanya sedikit berbanding dengan penghujjahan saya mengenai kesan Kit Siang kepada ketidak-relevenan MCA dan sumbangan langkah stratejik Kit Siang kepada ketewasan UMNO/BN.
Tapi bantahan apa yang boleh penyokong UMNO berikan selain dari mencarut dan memaki hamun? Ini semua mainan minda yang dangkal yang membudayai politik UMNO. Mengapa perlu bangsa Melayu menggantungkan masa depan kepada parti UMNO yang malang ini?
Jika saya enggan memuji Najib, itu adalah kerana saya tidak nampak apa2 luar biasa yang Najib boleh lakukan yang tidak boleh dilakukan oleh orang lain. Hendak buat macam mana? Saya ada fikiran yang demikian. Tak bagus kena cakap tak bagus.
Yang memberi komen ini mustahil mempunyai pengalaman lansung seperti saya berinteraksi dengan najib bukan? Sedikit sebanyak saya boleh mendakwa bahawa saya lebih mengenali Najib dari mereka yang lain. Ini termasuklah AJK UMNO bahagian Pekan. Bila2 masa kita boleh berdebat mengenai kepimpinan Najib. Jadi berhentilah dari cakap bohong supaya saya tidak bercakap yang benar mengenai kamu.
Orang UMNO memang jahat. Dari ketua nya sampai ke anak buah nya. Semua jahat belaka. Beberapa hari yang lalu saya terima text sms yang mengajak pergi menonton video special di Kelab K Melawati. Text itu menyatakan bahawa sesiapa yang mempunyai roh perjuangan mesti tonton filem ini. Inginlah saya menyatakan bahawa jika seseoarng itu mempunyai roh perjuangan yang didirikan diatas keyakinan dan kepercayaan- (1)  mereka tidak merakamkan video (2) tidak menyunting sebuah video aib (3) tidak akan mengajak orang lain (4) yang ada roh perjuangan akan enggan melanggani perjuangan lucah yang menjijikkan.
Apa yang wan azizah dan anak anwar Ibrahim telah lakukan kepada kamu?  orang Melayu apa yang tergamak melakukan demikian. saya berjumpa dengan seorang peguam India yang menyatakan dia tidak kira jika Anwar is a bloody fucker, tapi dia tidak dapat menerima kezaliman yang diperlakukan keatas keluarga Anwar. demikian juga, saya ada seorang rakan jutawan India yang hairan melihat ibu nya mendoakan Anwar Ibrahim. lantas dia bertanya- mengapa mahu mendoakan Anwar sedang Anwar terpalit dengan pelbagai tuduhan yang mungkin benar atau mungkin palsu? ibu nya menjawab kerana dia tidak dapat menerima pemerintah menzalimi keluarga Anwar Ibrahim. hanya orang Melayu UMNO yang jahat yang tergamak melakukan demikian. 
Kamu boleh mengaibkan Anwar Ibrahim sedangkan perkara yang serupa boleh dilabelkan kepada Najib. Najib pun hero dalam bab penyundalan ini. Semua rakyat Pahang pun tahu. Tapi saya tidak ada masa untuk menghuraikan mengenai perilaku  ‘murni’ Najib Tun Razak. Ianya tidak releven kepada matlamat membina sebuah kerajaan yang baik.
Dalam bab ini, saya kira Najib gagal. Sebagai pemimpin dia gagal memimpin. Nokhtah. Najib gagal membentuk kerajaan yang baik bahkan rakyat hidup dalam keadaan dimana rule of law musnah sama sekali. Mana ada undang2 jika kerajaan yang berkuasa membiarkan suatu golongan rakyat mengkasari, mengugut, mencedera sebahagian rakyat yang lain?  Dibawah Najib dan menteri dalam negeri yang bodoh, kita sekarang sedang menyaksikan the breakdown of law and order.
Saya mintak maaf kerana tidak dapat memuji Najib. Sebab saya percaya dan tahu, dia seorang yang lemah dan dangkal wawasan nya. Penerimaan orang kepada pemikiran nya bukanlah disebabkan nilai intrinsic pemikiran tersebut. Tapi disebabkan ianya datang dari pemikiran PM, maka kita segera menerima nya secara mutlak. Tidak ada keaslian pun dalam pemikiran Najib. Semua nya boleh disaingi oleh pemikiran orang lain. Bukanlah geliga sangat otak Najib ini. Kelebihan yang dia ada ialah dia ada kuasa dan duit. Sebab itu dia menabur duit untuk melembutkan hati semua orang. Fakta nya, ini adalah rasuah kepada rakyat. Sesiapa yang ada duit dan mahu menggunakan nya boleh melakukan apa yang Najib lakukan.
Kalau nak dihitung keberkesenan nya mengagihkan duit, seorang yang dikenali sebagai Mat Tompel di Pekan boleh melakukan lebih baik dari Najib. Sebab Mat Tompel mengenai lebih ramai rakyat Pekan dari Najib. Dan anak jati Pekan kenal siapa Mat Tompel yang saya katakana sini . Berikan duit kepada Mat Tompel dia akan beri kepada yang miskin dan dhaif. 
We love Mat Tompel!

29 comments:

Anonymous,  21 March 2013 at 21:36  

Tapi Mat Tompel tak de isteri macam Rosmah yang cuuuuuuuuukuuuuuup sayang sama abangnya. Daripada siapa Mat Tompel akan dapat nasihat-nasihat kalau takde isteri macam Rosmah. Daripada Mat Sabu? nanti manyak-manyak masaalah.

Poo kiri, poo kanan, mari kita doa UMNO-BN akan di barisan pembangkang kali ini.

Anonymous,  21 March 2013 at 21:51  

Memang tak rasional untuk temuduga adik kepada Najib, begitu juga sama dengan tanya anak, cucu and mama roast

apa kepentingan yang dia dapat, satu jadi pengurusi bank besar, dapat banyak projek besar dpd GLC dari segi penasihat dan penyenerai di bursa tanpa kerja keras, gaji mengila. siapa tak nak sokong jika macam itu, gila ke?

abangnya itu memang lemah, sokong 100%, sampai hari ini maasih belum berani membubar parlimen, dah tunggu lama nak pangkah anak bulan

tu betul betul macam ayam

Anonymous,  21 March 2013 at 22:01  

Tuan,

Kenapa DSN ambil Desember 2012 inflasi 1.2% sebagi kejayaan nya?Pada fikiran saya , maka bulan bulan lain adalah lebih teruk. Katalah setiap bulan lain pada 2012 adalah 1.5 %, maka saya tahu kita tidak boleh lakukan 1.2 + (11 x 1.5)= 17.7%

Jadi berapa inflasi kita? 5%.Maksudnya pada bulan Jan 2012 sebakul barang saya beli dengan RM100, tapi pada Jan 2013, barang yang sama dalam bakul, saya kena bayar RM105.

Maka bagi saya yang kena VSS, susah untuk dapat kerja kerana umur lebih 50 tahun, rasa bersalah untuk berniaga nasi lemak pagi kerana terlalu ramai orang sedang lakukan jual nasi lemak pagi, maka saya terpaksa kurang cara hidup saya dengan berjimat dengan duit dari VSS dan KWSP yang tidak seberapa.

Bini saya dengan gaji kurang RM3000 menjadi punca kewangan keluarga. Bantuan Brim dinafikan kerana rekod JPJ, kami ada kereta diluar kemampuan, seperti surat penolakan oleh LHDN. Brim bukan tengok pendapatan kurang RM3000 sahaja.

bekas pekerja SKK - syarikat kaitan kerajaan

Anonymous,  21 March 2013 at 22:22  

Papagomo, ex-PDRM trafik aka blogger sex upahan Unit Media Baru UMNO yang menjanakan video fitnah DSAI adalah pesalah dalam senarai 'shame list' SPRM.

Data tersebut antara lain memuatkan maklumat bahawa Muhammad Azri yang ketika itu berkhidmat sebagai anggota polis trafik berpangkat koperal, pernah dituduh dengan dua pertuduhan di mahkamah atas kesalahan melakukan rasuah pada 2004 lalu.

Dalam pertuduhan pertama, Muhammad Azri dituduh meminta suapan wang tunai RM1000 daripada seorang lelaki pada 29 Nov 2004 sebagai dorongan agar tidak mengambil tindakan terhadapnya yang memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah.

Pertuduhan kedua pula, beliau dituduh bersetuju menerima rasuah wang tunai RM400 daripada lelaki sama untuk tujuan sama pada 30 Nov.

Berikut adalah maklumat penuh:


Pangkalan Data Pesalah Rasuah
No Pengenalan Diri : RF 142863
Nama : Wan Muhammad Azri bin Wan Deris
No Kes : B-06B-68-2011
Mahkamah :
Hakim : Y. A. Linton Albert [HMR], Y. A Datuk Wira Mohtarudin bin Baki [HMR] & Y. A Datuk Mohad Zawawi b
Pendakwaan : TPR Nik Azrin Zairin bt Nik Abdullah
PeguamBela : Samsul Sulaiman
Kesalahan : Seksyen 10(a)(bb) dan seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575)
Jantina : Lelaki
Warganegara : Malaysia
Negeri : Selangor
Kategori : Penjawat Awam
Majikan : Polis Di Raja Malaysia
Jawatan : Koperal
Tarikh sabitan : 06/09/2012

Tak hairan, pesalah tegar spt Najib dan Rosmah bergantung hayat kepada species sama spt Papagomo untuk mengekalkan kuasa mereka.

Anonymous,  21 March 2013 at 23:24  

Let Mat Tompel stand against Najib in Pekan during GE13!!!

Anonymous,  21 March 2013 at 23:27  

Salam,

Dalam Al-Quran : Semua yang ada di dalam alam semesta ini, kecuali makhluk yang bernama "manusia/insan" sanggup untuk memikul amanah.

Maka, jawatan PM ini adalah satu amanah yang sangat berat. Memerlukan daya kekuatan untuk memikulnya.

Kalau hanya seorang rakyat yang sebagai tukang sapu, menangis kerana ada sedikit sikap abai PM, maka PM yang memikul amanah itu nanti akan di tanya di akhirat kelak.

Apatah lagi kalau terang-terang curi harta rakyat ..... bayangkanlah azam yang menanti.

Jadi kita harap bakal PM nanti akan betul-betul berhati-hati dalam setiap tindak tanduk dan mesti buang sikap "angkuh", "kasar dengan rakyat", "pengecut" dll kelakuan buruk.

Senantiasa berdoa kepada Tuhan setiap hari dan sentiasa mahasabah diri ketika bersendirian. Insya Allah akan lebih Memahami dan memberi jalan yang mudah.




Anonymous,  22 March 2013 at 00:32  

Salam Sdr Arif;

Jangan ambil hal sangat pada juak/barua umno, mereka kebanyakannya tak faham/tak mahu faham. Jenis spesis jaga tekak sendiri ini teruk sikit nakpulih. Tapi itulah yg diperlukan oleh parti yg minda beracukan tahun lapanpuluhan.

Kita memang tahu, secara langsung atau tidak langsung tahap kepintaran Najib.Bawaan pengasuh/orang gaji yg membesarkan.
Tahap pintar Najib satu hal, tahap jemaah menteri yg dipimpin juga satu hal.

Kalau rakyat tak nampak dan tak mahu berfikir juga alamat muflislah negara dan rakyat2nya sekali.

Teruskan perjuangan Sdr, memang tak dapat dinafikan kerja paling payah adalah nak memperbetulkan pemikiran manusia terutama yg telah tebal keraknya........Myi

Anonymous,  22 March 2013 at 00:43  

Wahai Adam, ingatlah apa saja yg menimpa diri kamu adalah disebabkan perbuatan kamu sendiri. Setiap manusia adalah layak atas setiap takdir yg menimpa. Quran telah mengisahkan perihal Zulkarnain yg telah dianugerahkan kuasa pemerintahan & telah diizinkan utk berlaku zalim atau memaafkan. Ingatlah juga ya Adam, bahawa setiap yg berlaku adalah atas "izinNya". Jangan sesekali berlaku sombong walaupun sebesar zarah sebab...the mortal him self punish or reward & convict or absolve him self....

Anonymous,  22 March 2013 at 01:01  

Takde olang komen ka aiya talak sidap mau tingu ini goblog lo

Anonymous,  22 March 2013 at 01:14  

SAK, since the SPM result just out, I would like to share my time during my 5years at a boarding school (u know which one) in Pekan , not even once Najib step into the school. Even when we were the best in Pahang (SPM result) circa late 90's into millenia (Najib was the Edu Minister that time). with that, i agreed that Najib doesnt know his people. At least, TokNan did came once or twice for prize giving of student who pass with flying colors.

I love Pekan, especially the comic bookshop by the Pahang river (i cant get that kind of 20sen per comic to read anywhere except there) , murtabak mengkasar and ofcourse PekanRia lol.

Next year is the silver jubilee of the school. Hope to comeback for reunion.

-SHAH -

Anonymous,  22 March 2013 at 01:32  

Saya sokong pendapat Sdr Mohd Ariff. Jangan menghina seseorang. Saya berdoa agar impian sdr tercapai.

Anonymous,  22 March 2013 at 06:57  

terima kasih kerana sudi ke Linau Besar, Batu Pahat untuk berceramah bersama Syed Hamid dan Mdm Gan

Sangat bermaklumat dan terkini.

Saya doakan Dato akan berjaya di dalam PRU13 ini.

Isyallah

nick 22 March 2013 at 07:32  

And why should Malaysian take the advice of someone who has really benefited (ill gotten gains) from his brother's rule? Nazir's bank reap hundreds of millions for underwriting the FGV IPO at the expense of the poor Felda folk who lost their future and their children's future too. Nazir has no moral ground to advice people on whom to elect as PM.

Najib's record as PM is inconsequential at best and criminal at worse and Nazir's endorsement of his brother borders on cronyism and NOT on sound principle or reason. It is pathetically clear that Nazir too has something to lose if it should happen that his brother is no longer the PM... It looks like that the story of him being a "financial genius" has more to do with "cable"lity than capability. But then again when has UMNO produced genuine businessman other than the usual cronies and "Ali-baba" fly by night characters? Even the majority shareholder of San Miguel brewery owes his fortune to his father "the man who walks on beer ..err..water", Mahathir! Nothing to do with ABILITY but everything to do with "ANAK LELAKI (or S/O)"!

Nick.

Nick.

Anonymous,  22 March 2013 at 08:48  

Mat Tompel jadi P.M. lebih hebat dpd Najib jika dinasihati oleh orang-orang seperti Leftenan Jeneral (B) Abdul Ghafir. Sila tonton video ini dan putuskan adakah pemberian BR1M itu sogokan atau tidak:

http://www.youtube.com/watch?v=IKZ1rCzLSp0

bumi-non-malay 22 March 2013 at 11:10  

Don't let your guard down!!

http://bumi-non-malay-malaysia.blogspot.com.au/

OPS Daulat can turn to OPS ISA SAPU Pakatan leaders soon!!

Terrorist under duress in Sabah are asked to sign confession that Pakatan Leaders gave the orders + money!!!! IGP, General, Zahid Ham#%^&, Hissapondan, Najib, Muhiddung......semua working on OPS ISA SAPU Pakatan. Then election Called, while Pakatan leaders in prison. Game over in 7 days!!

Anonymous,  22 March 2013 at 12:09  

The Malaysian upper class like every upper class in the world has the same Sexually Transmitted Disease (STDs) i.e the pool gene of them are small so they cross breed amongst themselves and their tryst have no boundaries. We can see it from the Rothschilds, Keneddys, Bush, Clinton, Gandhis, Maos, Lees, Aquinos, Najibs, Mahathirs etc. From politics to business, mainstream occupation and other occupations where talent is subordinate to lineage are dominated by family cartels, who plant their own over the rest of us marhean mortals.

The guy is less an individual and more the mascot of his family background — much the way Najib is the mascot of the Razak dynasty. He is also another Viagra Myth product which is sheer nonsense as Robert Chiem is the real guy behind the success of the bank in its early days. This is what they say in Malaysia, exploiting Chinese in the name of pork, exploiting Indians in the name of mutton and exploiting Malays in the name of food chain lineage…..barang baik punyer!

My PM’s little brother (no sexual innuendo here), please spare us the ignorant Friday sermon.

And yes, jangankan Mat Tompel, pak menakan Mat Tompel Pekan pun boleh jadi PM la

Salam

Bindi

Anonymous,  22 March 2013 at 12:37  

Hello Sang Kangkong,

Call Najib what you may, Tompel, Badul, Badut etc etc etc but the point is your beloved DAP and partners will lose this time around and you will have to contend with the UMNO people for the next five years. Maybe you should try to be the DAP secretary general after all you think you are God given gift to them or you will end up being Tokong shoe polisher just like other malays who try to be relevant in that racist party. My take is it'll be worst for you, you'll just the tukang sapu sampah in that party.

Cheers

Anonymous,  22 March 2013 at 13:07  

Dato,

Adalah mustahil UMNO BN boleh diharap memperjuangkan bangsa Melayu dan negara Malaysia tercinta. Masuklah berapa ramai pun alim ulamak, ustaz dan mufti dalam pertubuhan ini, ia tak akan mampu memperbaiki UMNO BN selagi kepala pertubuhan itu dipacu oleh seorang pemimpin cukup bermasalah. Najib bukan saja rendah moral dan kurang tahap pengetahuan agamanya malah beliau juga dipercayai terbabit dengan pembunuhan kejam serta seorang perasuah tegar. Begitu juga dengan Mahathir Mohamad yang kita sedia maklum seorang anti agama selain perakus, pendendam dan tamak haloba. Mahathir adalah punca segala masalah yang berlaku dalam Malaysia hari ini.

Mengundi dan melantik Najib sebagai PM umpama melantik perompak dan penyamun sebagai pengurus atau akauntan bank. Memberi mandat UMNO BN terus memerintah bagaikan memberi izin musang menjaga ayam sereban. Sebab itu pada saya, jika ada ulamak atau ustaz yang mempertahankan pemimpin seperti Najib dan Mahathir Mohamad ini, saya yakin ulama atau ustaz berkenaan sebenarnya " ulama atau ustaz mabuk " kalau pun tidak gila babi.

Jadi janganlah pelik kalau Hassan Ali, Zulkifli Nordin, Harus Sani dan segelintir lagi yang nampak sosok " pembunuh dan penyamun " seperti Najib atau Mahathir ini bagaikan sehelai " kain putih " wal hal majoriti mata yang lain melihat kain tersebut jelas berwarna hitam dan legam.

Ulama dan ustaz ustaz yang rabun mata ini adalah " opportunities " sebenarnya. Dengan kata lain mereka ini boleh menghalalkan sesuatu yang haram dan mengharamkan sesuatu yang halal demi RM yang dianugerahkan kepada mereka. Datanglah walau seratus malah seribu ulamak dalam UMNO. Selagi syaitan berwajah manusia yang menguasai pertubuhan UMNO itu tidak dinyahkan dari pertubuhan Melayu tertua itu, UMNO BN akhirnya akan menjadi sekujur mayat reput yang tidak ditalkinkan dan dikebumikan.

Inilah diantara alasan kenapa saya serta ramai sahabat pimpinan kawasan dalam UMNO telah lama membuat keputusan meninggalkan UMNO BN untuk satu pilihan baru yang lebih diyakini dan berwibawa. Dengan ini saya menyeru pada ahli UMNO terutamanya pemuja Najib Razak dan Mahathir Mohamad agar memikir kembali sokongan mereka kepada UMNO BN. Sesungguhnya kedua dua pemimpin yang berkuasa dalam UMNO BN serta Malaysia hari ini sangat rendah akhlaknya bahkan mereka ini adalah pertualang dan perosak kaum Melayu dan negara bernama Malaysia ini. Mereka mereka ini golongan yang tidak layak sama sekalai diberikan amanah.

Maka saya sangat bersetuju dengan tulisan Dato Arif ini. NAJIB RAZAK tidak layak sama sekali diberi mandat dalam GE 13 nanti samada sebagai PM atau sebagai calon UMNO BN itu sendiri. Bukti bukti yang ada terang terang menunjukkan Najib Razak adalah satu contoh " Non Winable candidate " yang paling baik. Tapi ajaib kan? SPRM gagal menapis dosa besar pada diri Najib Razak ini. Maksudnya...PSRM dan segala jentera yang diharapkan untuk melindungi rakyat dan Malaysia, kini tidak boleh diharap lagi. Maka wajarlah rakyat ubah kerajaan yang ada sekarang kepada sebuah kerajaan lain yang jauh lebih baik dan ini telah pun dibuktikan oleh laporan Audit Negara. Pakatan Rakyat atau PR sesungguhnya adalah satu satunya alternatif yang kita ada sekarang.

1 UNDI untuk UMNO BN berarti 1 UNDI untuk PEMBUNUH dan PEROMPAK!

Anonymous,  22 March 2013 at 15:03  

Kat kg aku mat sentul. Dlm ic nama stopa mamat.

giorgio 22 March 2013 at 17:28  

Hi Datok Asri,

One of the very fine articles I read from you...thank you...

Anonymous,  22 March 2013 at 20:51  

Oh yes, remember Robert Chiem, Kota Bharu, ex-SIC, C.A. Very good upbringing, devout Anglican, etc. But, alas, he is Chinese Malaysian, so chance whatsover with someone like Nazir around. But, God's infinite wisdom has a way to strike down hypocrites and liars and cheats.

I pray that more seats will be won by PAS and PKR to send a strong message to UMNO-BN, and also DAP (especially to the two Lims and the two Foochow cousins).

Anonymous,  22 March 2013 at 21:17  

Anon 20:51:
No party is more racist than UMNO as led by Najib, Abdullah and Mahathir before him. One can be racist with impunity provided the spread is fairly even in the privileged group, but when the majority in the privileged begins to realise that they, the 90% have only a 10% of the pie, DAP, PKR and PAS begin to make sense.

When ex-Senior govt servants are joining PAS, PKR and DAP the message is clear to Najib - the honeymoon will soon be over, and the new government will spend the next five years digging out all the worms. And they, PR, will still have the decency never to ask UMNO-BN losers to polish the victors' shoes - that you can assure Najib on PR's behalf. Thank you in advance.

That's all that matters for Datuk Ariff and the thousands of others like him.

Anonymous,  22 March 2013 at 22:13  

Dato sak... Aku anak jati johor.. Ape pun aku akan bersama PR sekeluarga dalam PRU13 ni..

Anonymous,  23 March 2013 at 00:46  

Ahli politik dari kedua pihak pemerintah dan pembangkang adalah sama sahaja. Kedua duanya adalah kaki pembohong dan penipu. Jadi jangan lah nak ceritakan keburokan orang dan kebaikan diri sendiri. Biar rakyat yang tentukan badut mana yang mereka mahu jadi pemimpin.

Anonymous,  23 March 2013 at 11:06  

Arip,
Is Mat Tompel still alive? If he is, must be 65 or more. Does he still have that powerful backhandslap?

Now, about Najib and Pekan. Could you recall if Najib ever had childhood memories in Pekan, like " l remember going fishing udang galah with Jantan Berok by the river before the bridge was built " or " I remember visiting Ahmad High School in 1971 after banjir besar and met teacher Mr Ooi Loh Kah although l've never been schooled in Pekan " or anything to that effect.

Truth be told, he's not a Pekan boy. Never had childhood memories about Pekan, zilch! Ask him about Mat Tompel. Only those who had the priviledge of being backslapped by Mat Tompel can consider themselves a true blue Pekan boy.

Jaapar Pijat

FMZam 23 March 2013 at 19:22  

Politikus pemerintah takkan sama dengan politikus pembangkang kerana yang kaki penipu dan pembohong besar itu adalah politikus pemerintah kerana mereka yang memerintah sedangkan pembangkang belum lagi memerintah jadi tidak ada sekil yang boleh digunakan untuk membandingkan penipuan dan pembohongan pemerintah yang mempunyai kuasa mutlak dengan pembangkang yang tak ada kuasa! Kalau nak tahu siapa penipu dan pembohong besar bandingkan saja berapa ramai politikus pemerintah yang jadi kaya raya hasil makan duit rakyat selama berpuluh tahun sampai ke anak cucu, ipar duai, menantu dan macai2nya!

Anonymous,  23 March 2013 at 19:23  

aku setuju dengan ak47,najib is without leadership,mere follower of the situation.....nothing special full of unresolved scandals!!!!!

Anonymous,  25 March 2013 at 18:28  

Mat Tompel atau Met Mamak ini lah kisah benar Tanah Melayu Agong yang dikuasai Anak Kerala Keling

Anak kecil main api Tanah melayu Agong sekarang di kuasai terus langsung kau kau oleh mamak Kerala keling. Hello anak bumi dan anak melayu sejati lihat dan dengar dengan jelas Perdana Mentari bukan Agong atau sultan atau Raja yang beri Bukan Rakyat Bukan Anak Bumi Melayu sejati.

Perdana Menteri atau Ketua Orang Melayu adalah Mamak Keling Kerala hello Keling kerala yang tentukan siapa jadi Ketua Orang Melayu. Tanah Melayu, Ketuanan Melayu Ha ha ha Malaysia negara paling lucu.

Mana Mana Dato Maharajalela yang bisa tentang keling ini kembali lah kuasa Anak Melayu sejati bukan Anak Keling Kerala. Ha ha ha>

Anonymous,  2 April 2013 at 22:36  

I remember back when he was the defense minister, he used to come to Pekan and parked the army helicopter on the football field.

I miss Pekanria too, lol. Is it still around? Our teachers called it Parkson, since it was the most happening place in Pekan, hehehe...

I hope Pekan citizens have opened up their eyes and voted out Najib, seriously, I don't see any improvement to the lives of Pejam citizens since I became a student in that school 22 years ago.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP