Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Sunday 17 March 2013

Fatwa Pujangga



Kita ada dengar Ustaz Najib razak membuat kenyataan politik  tentang 7 dosa besar pakatan rakyat. Saya ingatkan ada berita yang menggegarkan bumi dan alam dari Najib. Rupa2 nya tidak ada apa2 signifikens. Walaubagaimanapun, rakyat mesti bersyukur kerana ada PM yang maksum menyenaraikan dosa orang lain. Amin.
Kepada rakyat Kelantan khususnya dan rakyat Malaysia am nya, bagaimana agak nya kalau kita bandingkan kebersihan Najib dengan Nik Aziz?
Saya dapat dengar carutan para pembaca dan gelak hilai sebahagian dari mereka. Tentu mereka kata, Najib lebih bersih dari Nik Aziz. Hoho.
Bolehkah kita pautkan apa2 signifikens kepada orang yang tidak tahu memberi contoh mugallazah ini?  Sejak bila PM yang paling terpalit dengan pelbagai lumpur ini, memperolehi status maksum dan kemudian boleh pula naik saksi keatas orang lain?
Oh ya- saya lupa; ini dia pemimpin parti Melayu yang terbesar yang menyuruh orang Melayu menjadikan prinsip wasathiyah sebagai pedoman hidup mereka. Rakyat disuruh wasathiyah, pemimpin UMNO tak perlu wasathiyah kerana mereka dapat 30% sabsidi dari Tuhan. Yang demikian pemimpin UMNO boleh lakukan rasuah, penganiayaan, merompak khazanah rakyat, mencuri kekayaan negara. Pemimpin tak perlu ikut wasathiyah.
Jawab nya, kita tidak letakkan apa2 signikens kepada kenyataan2 Najib. Satu dunia sudah tahu Najib kaki temberang dan auta. Semua kenyataan nya sudah tidak releven. Rakyat hanya menanti PRU13 untuk membuktikan nya. Kita menanti tarikh untuk menterjemahkan mimpi ngeri Najib kepada reality. Rakyat tidak sabar menterjemah kepada realiti kesukaan Najib pada nombor 11 yang melambangkan natu nisan di perkuburan itu. Kita mahu talqinkan pemimpin UMNO yang semua nya korap dan membuang budaya rasuah yang di wasathiyahkan oleh UMNO.
Apa sudah jadi kepada konsep 1 Malaysia selain dari orang ramai berhimpun sana sini, menunjukkan jari telunjuk? Orang Islam menunjuk jari telunjuk dalam tahayyat, Najib ajak rakyat menunjuk kepada mimpi ngeri yang dia rancangkan.
Dimana dia perpaduan semua kaum dan usaha perangkulan( inclusiveness)  semua kaum dalam menikmati faedah kemajuan negara? Rakyat di pingirkan, pemimpin didahulukan!. Golongan bangsawan dan putera2 orang atasan mendahului mengambil kekayaan, rakyat bumi ketinggalan dibelakang.
Pemimpin UMNO bersekongkol dengan cukung2 Cina, rakyat dibawah disuruh berkelahi dan bermusuhan dengan orang Cina.
Jadi apa ada pada 1Malaysia? Apa yang ada ialah penaklukan 1 Malaysia dibawah hegemeony UMNO. Itulah maksud sebenar 1Malaysia- 1 Malaysia tunduk kepada pemerintahan UMNO.
1Malaysia tidak lain suatu seruan untuk meletakkan negara ini dibawah telunjuk pemimpin UMNO yang mahukan kuasa mutlak. Orang UMNO mahu jadi diktator dan fascis. 1 Malaysia adalah seruan untuk memusatkan semua kausa dalam tangan UMNO. Pemusatan kuasa hanya dilakukan oleh pemerimtan fascis dan kuku besi.
Hakikat nya, rakyat sudah tidak percaya kepada Najib dan UMNO. Penjara Sungai Buloh menanti para pemimpin UMNO yang korap dan rasuah!

26 comments:

Anonymous,  17 March 2013 at 11:23  

Dato, mohon Dato 'counter' 7 'dosa' besar yang dikatakan PM Najib..

Anonymous,  17 March 2013 at 12:41  

Inikalilahhhhhhhhhhh

beewizer65 17 March 2013 at 15:25  

Assalamualaikum,

Bersamalah kita renungkan amaran yang telah Allah swt jelaskan dalam Al-Quran:
1)Dan apabila mereka berjumpa dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata:
”Kami telah beriman”.
Dan apabila mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata:
“Sesungguhnya tiada lain kami hanyalah mengolok-olok "

Allah akan (membalas) olok-olokan mereka dan membiarkan mereka terombang-ambing dalam kesesatan mereka.
( Al - Baqarah : 14 - 15 )

2)" Orang-orang (munafik) yang mencela sebahagian dari orang-orang yang beriman mengenai sedekah-sedekah yang mereka berikan dengan sukarela, dan (mencela) orang-orang yang tidak dapat (mengadakan apa-apa untuk disedekahkan) kecuali sedikit sekadar kemampuannya, serta mereka mengejek-ejeknya,
- Allah akan membalas ejek-ejekan mereka, dan bagi mereka (disediakan) azab seksa yang tidak terperi sakitnya."
( At - Taubah : 79 )

Bertaubatlah semasih nyawa di kandung badan.

Anonymous,  17 March 2013 at 16:08  

maka adalah penting bagi kerajaan untuk menguasai media untuk menyebar propaganda mereka

yang busuk Dan berdosa cakap macam dia lah messenger Allah

antisyaitan,  17 March 2013 at 17:50  


Salam Datuk,

Dalam prinsip wasyaitaniah kumpulan Syaitan Yang DiKenali UBN, mereka tidak ada dosa kerana hukum halal-haram tidak ada dalam ajaran kumpulan mereka.

Perkara tersebut telah di naskan dalam fatwa Mursyidul Am mereka Tun Mamak Pandikatty dalam kitabnya Manhaj Walkatidacing RozmahAlMansoori.

Machang Cowboy,  17 March 2013 at 18:02  

Sebaik saja Najib melaung 7 dosa PAS, ribut dan halalintar terus menyinga sehingga para hadirin lari lintang pukang. Form you own conclusion.

Anonymous,  17 March 2013 at 18:02  

kata kena ribut... bertarabo lari semua.... katanya hanya kawasan kemah tempat tazkirah beliau saja yang kena.... betul ke tu????

nick 17 March 2013 at 22:34  

I think by now the majority of Malaysian already discounted any words coming from UMNO leaders let alone from Najib, who is far from clean and even further from holiness. For someone who is seen as a flip-flopper, cartoonish (transformer)character and tainted delinquent with multiple if not countless scandals and abuses, Najib still thinks he can dupe the public into buying his bullshit by wrapping it in what looks like sweet but empty promises, clean on the outside but dirty on the inside government, Wasatiyah on the outlook but "BOROS" in action budget and worse, upholding the law from afar but criminal in the genes, organization.

Sadly for Najib, the public are wise to the CON! Nothing worthwhile is sold by UMNO. Racism, apartheid, cronyism, corruption, abuses and mismanagement are worthless to Malaysian but UMNO only have those to sell. UMNO is in fact synonymous with sins so its doubtful anyone will want to believe the accusation coming from the president of a sinful organization. The very fact that Najib accuse someone else of committing sin is utterly comical if not disgustingly vile.

UMNO and Najib are now the most discredited brands in Malaysian politic. Everything that UMNO and Najib does right now is considered unacceptable and even immorally unprincipled. In short, they can do no right at the moment and it simply because they are doing the wrong things and in the wrong way. Heck, they don't know any better because they have never done anything right or do anything that is right. With no experience in doing the right thing and in the right way, we can't expect them to get everything right, can we? I thought so too!

Nick.

Anonymous,  17 March 2013 at 22:58  

Tapi Pakatan belum tentu dapat memerintah dengan efektif.Tengok lah nanti mereka akan bercakaran diantara satu sama untuk merebut
khazanah negara yang mereka menangi nanti.,I dread the day.........

Anonymous,  17 March 2013 at 23:33  

hajib dah mcm paderi blh online dgn tuhan. dia tau dosa n pahala orang... hebat ust najib.. mazhab umno..

Anonymous,  18 March 2013 at 00:24  

Salam Sdr Ariff;

Alhamdulillah, najib dah tahu bercakap pasal dosa(walaupun sekarang ini dia nampak dosa orang yg paling digeruninya masa kini)

Insya Allah nanti balik tidur kat rumah dia kakan nampak dosa2 dia pula.

Mungkin najib belum nampak dosa dia lagi, mungkin kerana apa yg dia buat sekarang ini adalah perkara2 SUNAT.

Kepada najib "Jangan takut kepada manusia kerana manusia bersifat sementara" Takutlah akan ALLAH kerana kita akan diadiliNya apa yg kita lakukan semasa didunia.

Bertaubatlah sementara kita masih bernyawa.

Perubahan pasti berlaku.....Myi

bludy missy busybodies,  18 March 2013 at 00:48  

With the parliament expected to be dissolved as soon as next week,PR leaders,potential candidates and support team should use their brains,do their own homework and planning.

They should not start changing their stance or backtracking on what they stand for.At this late stage leading up to the GE,the opposition should be going all out on the offensive,instead of having second doubts or second guessing.

Umno is a desperate,cornered and hungry animal.Cornered animals are most dangerous at their worst,especially if they are a beaten up wounded tiger.Going blow for blow,claw against claw against a cornered and wounded tiger,and the tiger would tear its opponents to pieces.Therefore the opponents should made use of their brains instead of their feet to defeat the tiger.

Pok Li,  18 March 2013 at 01:44  

7 dosa besar yang dikatakan Najib telah dicounterkan dengan ribut yang tiba2 melanda tempat ceramah Najib. Satu kebetulan? Mungkin hasil dari doa K.O. UMNO, UMNO K.O.

aku masih umno,  18 March 2013 at 04:06  

Aku jawab lah 7 dosa besar Najib+umno kpd rAkyat msia:
1. Bagi ic kpd yg tak layak.
2. Tak bg royalti myk kpd yg layak.
3. Tak bg peruntukan kpd MP Pakatan.
4. Tambah hutang msia kpd 504 bil.
5. Kikis duit GLC 117 bilion.
6. MenjAdikan aku sekeluarga (suami isteri dan 5 anak) berhutang 120k (rm18k X 7). Yg ada anak 10 apamacam? Rm 18,000 X 12 = ?.
7. Membodoh-miskinkan pemikiran dan kehidupan rakyat msia khasnys org Melayu termasuk jawa banjar minang kampar rawa bugis bangkahulu kubu mandailing ect ect..

Ini kalilah peluang PR tumbang-tanam kan umno 7 lapis bawah kerak bumi..

Anonymous,  18 March 2013 at 08:21  

Kita hisab diri sendiri , bukan hisab musuh tapi Najib dengarnya tak habis ijazah diUK dulu dah dapat wahyu bolih pula nyatakan dosa2 musuhnya ,dunia nak terbalik.Kalau ada pun dosa apa jadi mereka bertaubat .Taubat Najib ialah dengan masuk umno yang saya anggap siapa yang percaya samalah bodoh dengan pemimpin UMNO ni.

monsterball 18 March 2013 at 11:39  

Najib buat dosa lebeh tuju kali.
Nampak satu orang halus...gentleman..titapi hati sungok busok....dan apa dia janji...taboleh harapan...pencuri besar.
Dia janji sokong Tunku Razaleigh di tepan. Di belakang...main Tunku Razaleigh wholesale.
Sampai ini hari...lebeh 30 tahun....Tunku Razaleigh tak nak cumpa dia...tak forgive him.
Masa 13th GE sudah sampai....Najib lagi kuluar sodomy video...kasi Malaysians tak nak support Anwar jadi PM.
Pakai itu idea.....sudah tak boleh pakai lagi....tetapi lagi kuluar...sebab...Najib bankrupt ideas.
Dia... curit Malaysians wang..billions...bohong besar.....bunoh Atlantuya ....sumua OK.
Tetap lawan tetap.....Umno b dictators..pencuri2....sumua anak2 Shaitan....sumua bukan orang ...memang bukan Muslims.

Anonymous,  18 March 2013 at 12:12  

PR ada 7 dosa besar, takpe lah, kita pohon keampunan dari Allah. PR bukanlah memerintah di Putrajaya. Tapi masalah yang kita nak maklumkan kepada Najib kunco kabinetnya dosa yang kamu lakukan boleh dibukukan.

Kepada ahli-ahli umno pula baca-bacalah akhbar-akhbar selain dari akhbar umnobn. Catitkan dosa besar ketua-ketua kamu dan tanya kepada mereka apakah betual atau tidak, dan tengok reaksi muka mereka. Ada berani?

Mohd Zuki

bumi-non-malay 18 March 2013 at 17:19  

DAP lagi terror pergi SABAH.....bila Misridul UMNO pergi (Tun Dr. Kemerosotan Malaysia). Najib Muhiddin Sabah.....SELURUH Angkatan tentera kena bagi SECURITY COVER...

Orang DAP pergi....UMNO Harap Terrorist Sultan Sulu boleh bunuh mereka....Tapi Allah ada mata!! Allah mempertahankan mereka yang Amar makruf dan nahi mungkar!!!

Anonymous,  19 March 2013 at 02:42  

Dato,

Ustaz Najib ke atau ustaz najis?. Kalau berkompromi membunuh orang, merasuah, merampok khazanah negara, menyundal, memfitnah dan menjadi samseng sana sini, kalau nak panggil ustaz juga..sesuai dengan panggilan " ustaz najis " saja tok!

Bila dia tak kenal najis mughallazah maka molek benar gelaran tersebut. Kalau ada pemimpin bertaraf ustaz najis di luar negaramacam ini( walau pun rakyat negara tersebut majoritinya makan babi ), " ustaz najis " begini bukan saja sama sekali tidak layak menjadi pemimpin dan PM malah orang macam ni patut dah lama mampos di tali gantung. Tapi di negara Malaysia yang didakwa UMNO BN sebuah negara Islam dengan majoriti Melayu beragama Islam masih boleh menyanjung orang bertaraf " ustaz najis " ini. Tapi itulah lumrah alam...lalat tetap lalat, UMNO tetap UMNO...sukakan najis.

Anonymous,  19 March 2013 at 08:38  

Ustaz tapi tak pandai jampi agar siKacau itu tidak berlagak macam P.M. di depan mukanya.

Di mana maruah seorang Ustaz. Padan muka bagi orang yang suka berenang di dalam longkang. Perangai begini tak layak pun menjadi tuai rumah panjang 4 pintu, apalagi PM Malaysia.

Satu persatu kami akan heret ke mahkamah mulai dari pendatang dari Kerala bertopengkan Melayu jati.

Uban di atas kepala dan rantai mutiara mas banyak ertinya kepada rakyat.

Anonymous,  19 March 2013 at 09:33  

kpd 17 March 2013 22:58,

Ada mata tapi tak nampak, ada hidung tapi tak bau, ada telinga tapi pekak, ada mulut hanya tahu menyalak, ada akal tak fikir betul-betul.

Cuba tanya diri tu; PR memerintah di 4 buah negeri. Ada kes rasuah ke? ada kes rompak duit rakyat ke? Tak baca ke laporan odit negara? Tebal sangat kot buku tu?

Ops..kes rasuah ada, SPRM kata Teoh Beng Hock seleweng duit, berapa ye? RM2,000?, Ya! bukannya RM200juta. Beng Hock buat apa dgn duit itu? Beng Hock beli bendera Malaysia utk hari sambutan merdeka. Resit mana? Ada kat simpanan SPRM. Opps.. SPRM kata resit itu sudah hilang, serupa macam nyawa Beng Hock yang hilang jatuh dari tingkat empat. Susah sangat ke nak fikir dgn akal tu?

Mohd Zuki

Fair,  19 March 2013 at 18:35  

Oh...Dato' please don't ever compare Najib to Tok Guru Nik Aziz Nik Mat.
Tok Guru is a humble, frugal , kind , honest , honorable man with the highest integrity, but Najib ???
It will be an insult to Tok Guru Nik Aziz to compare the two men !

Anonymous,  19 March 2013 at 19:21  

Ada sesiapa penyokong UMNO dan pemuja Najib Razak nak jawab pertanyaan ini?

Agaknya apa pasal pegawai (bekas UTK) pengiring Najib Razak membunuh Altantuya yang mereka sendiri tidak pernah kenal? Adakah hobby mereka membunuh orang yang tidak dikenali?

Agaknya kenapa Nazir Razak bermurah hati berjumpa PI Bala dan tawarkan RM supaya mengubah SD1 ke SD2 sedangkan dia tahu Najib ( abangnya) tidak terlibat dengan Altantuya? Betulkah duit itu duit zakat tanda pemurahnya Nazim?

Agaknya kenapa Johari Razak ( saudara Najib ) bermurah hati melibatkan firma guaman beliau dalam kes SD2 PI Bala sedangkan Najib dipercayainya tidak terlibat?

Agaknya kenapa pula tiba tiba hakim yang kendalikan kes pembunuhan Altantuya ini menyatakan motif pembunuhan tidak penting sedangkan dalam mana mana perbicarahan melibatkan oembunuhan dalam mana mana negara hatta di Malaysia pun selama ini tidak pernah mengenepikan perkara " motif pembunuhan " sepanjang prosiding dijalankan? Adakah hakim yang dilantik kendalikan kes tersebut seorang pemabuk atau gila babi atau jenis akal tiga suku?.

Agaknya kenapakah semua menteri menteri UMNO BN termasuk Mahathir Mohamad dan Muhyiddin Yassin ( termasuk Najib Razak sendiri ) tiba tiba menjadi bisu dan kelu untuk bersoal jawab tentang pebagai persoalan yang berbangkit mengenai kematian Altantuya ini?. Adakah menteri menteri ini memang spesis pemimpin bacul dan ada penyakit bisu pada waktu waktu tertentu?.

Sejak bilakah Azilah dan Sirul dilantik sebagai Ninja sepanjang prbicaraan kes pembunuhan Altantuya ini?. Benarkah pakaian ninja yang menutupi wajah dua "wira" ini dianugerah oleh kesatuan Ninja Kebangsaan Jepun dan perlu dipakai sepanjang berjuang di mahkamah?. Nohon pencerahannya!

Kalau hakim yang terlibat dalam perbicaraan kes pembunuhan Altantuya ini mempunyai kekuatan dan fakta kukuh untuk berhujah dan pertahankan keputusan beliau...adalah sangat sangat dialu2an berhujah di sini. Pengkagum dan pemuja Najib Razak juga dipersilakan berhujah dan mengemukakan fakta anda di sini terutamanya yang mendakwa diri Pemikir Jerantut itu. Silakan! Dato Sak saya percaya bersedia beri laluan.

Anonymous,  19 March 2013 at 22:48  

JoseSPIN dari STAR kata dua heavyweights UMNO, Zin dan Noh tak minat jawatan MB jika BN menang. Perrghlah, itu cakap part of public relation tak serupa bikin. Mana ada orang UMNO Selangor tak bergaduh sama sendiri nak intai jawatan gold mine itu pasal legasi jawatan MB UMNO Selangor adalah penyondol harta karun ala Mat Tyson dan Toyo.

Hodoh-hodoh orang mcm Kamarudin Ahmad, penyelaras UMNO DUN Kota Anggerik Shah Alam pun ada pasang cite-cite winnable MB candidate. Pasai itu Mamak ni dok sibuk menyaman kerajaan PR Selangor kononnya bantu rakyat tertindas rupanya hulubalang kuat UMNO yang dok pelepas BRIM malam-malam diShah Alam mcm harta bapak dia.

Walau bagaimana besar cita-cita winnable candidates, masaalahnya yalah bapa borek anak rintek. Jika Pengerusi UMNO Selangor tercalit dengan salahguna kuasa, mega-rasuah dan kes bunoh C4 Altantuya, ank-anak buah pun tak kurang hebatnya. Zin Badak yang begitu rakus menyelar PR Selangor dengan Talamgate, Sampahgate, Airsyabasgate terlupa dia punya Banglagate kes tipu rakan kongsi Bangladesh 'laundered money' dah dilapor ke SPRM tapi no-action. Noh MOA adalah kementerian yang paling korup diMalaysia kalau dilihat kemewahan pegawai-pegawai sahaja. Kroni Noh, Sohaimi Gabungan Perihatin Rakyat Selangor (GPRS), akan paling beruntung kalau Noh naik jadi MB. Siapa yang lupa kes GRO Summit Subang Jaya masa time Timbalan Menteri dulu.

JoseSPIN bilang Najib has quiet and elegant confidence in Selangor tentunya bukan berasaskan prinsip wasatiyyah bohong dan clean winnable candidates yang dicanang kehulu hilir tapi lebih kepada penipuan SPR bawa hantu-hantu yang akan menangkan UMNO!!!!!

monsterball 20 March 2013 at 05:15  

Rosmah cakap...dia tak bunoh Altantuya.
Itu hari..dia attend a party.
Kerchil budak pun tau...itu tak boleh pakai ...logic/excuse.
Apa hal Rosmah takot sue sue sumua politicians accusing her?
Siapa pun boleh cakap...tak boleh pakai logic.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP