Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Saturday, 12 May 2012

Politik Mengharamjadah lwn Politik Rakyat- Bahagian 2


Bahagian ke-2.
Najib pemimpin yang mengharam-jadahkan rakyat kata dia mahu mengadap Agung. Kita kata- di persilakan. Laksanakan pengucapan tersebut. Jangan cakap kosong sahaja. Sementara itu, ramai orang Melayu sudah pun di lawati Agong $$$$! Najib dan Agong $$$$ berpisah tiada.

Cuba kita fikir. Mengapa UMNO mesti mempunyai ahli seramai 3 juta? UMNO zaman Tengku, Tun Razak dan Hussein Onn tidak obsess dengan meramaikan ahli. Zaman Mahathir sehingga sekarang UMNO mahu menjutakan ahli nya. Ertinya, UMNO sudah berubah dari parti yang yakin dan mempercayai raktyat, kepada parti yang mencurigai dan takut kepada rakyat. UMNO tidak berani mempertaruhkan masa depan nya dalam tangan rakyat. 

Maka yang demikian, ia terpaksa bergantung kepada sokongan dan undi dari ahli nya sahaja. Dengan 3 juta ahli, UMNO tidak boleh menang lawan dengan rakyat. UMNO jadi apa sebenar nya? Jadi macam pertubuhan la cosa nostra  iaitu pertubuhan gangster. 
Selain dari bergantung harap kepada ahli nya yang setia( dalam 2008, 1 juta ahli nya meninggalkan UMNO), UMNO bergantung masa  depan nya diatas jubur Saiful Bahari. UMNO mempertaruhkan masa depan nya keatas cerita seks, pada mulut Umi Hafilda, pada Nala, pada Hasaan Aqidah Ali. 
 
Itulah sebab nya, mengapa UMNO obsess meramaikan ahli. Kerana ia sedar ia tidak dapat kepercayaan rakyat lagi. Yang percayakan UMNO ialah ahli2 nya- itu pun yang berkedudukan tinggi. Yang bawah, di jadi angka sahaja dan di bakulsampahkan. 
Cuba kita fikirkan. Seorang pemimpin negara menggelarkan sebahagian rakyat Malaysia yang mempunyai hak yang sama disisi undang undang Malaysia dengan pemimpin- menggelarkan mereka sebagai haramjadah. Haramjadah dalam bahasa Melayu- anakharamjadah ertinya anak haram yang di laknatkan. The accursed bastards.  Ini fahaman lazim yang di fahami oleh awam. Saya harap takde sasterawan UMNO yang akan putar alam nanti yang mengatakan presiden parti menyebut nya dalam fahaman istilah Hindusttan- haramjadda. 
Point nya- kalau demikian, bolehlah rakyat menyebut Najib sebagai bapak haramjadah. Si haramjadah ini kena jawab dakwaan yang dia minta RM 3 bilion untuk  Perimekar SB. Dan banyak lagi si haramjadah ini kena jawab nanti. 
Mari kita lihat apa yang sedang berlaku kepada parti yang di pimpin oleh pengharam-jadahkan rakyat. 
UMNO mendapati diri nya kian terasing dan isolated. Memang benar- ia ada 3 juta lebih ahli. Tapi orang Melayu lebih ramai dari 3 juta ahli UMNO. Dalam tahun 2008, dari 5.7 juta orang Melayu, calun UMNO hanya dapat 2 juta. Bererti 1 juta lebih ahli nya sendiri tidak menyokong UMNO kerana menyedari bahawa dasar yang di bawa UMNO meruntuhkan negara. UMNO hanya dapat 35% undi orang Melayu. Jumlah pengundi tahun 2008 ialah 10.9 juta. Pengundi Melayu ialah 52% dari jumlah pengundi.
Dalam PRU kali ini, 11.58 juta pengundi akan keluar. Pengundi Melayu sekitar 55% atau 6.37 juta sahaja. UMNO di jangka memperolehi sekitar 2.4 juta sahaja. Kali ini parti yang presiden nya mengharamjaddahkan rakyat terpaksa meminta bantuan dari Mat Bangla, Mat Nepal, Mat Vetnam, Mat Myanmar dan Mat Indon untuk mengundi nya. Fakta nya, ini adalah terang terang mengkhianat negara kita. Yang berhak mengundi ialah rakyat Malaysia. Haramjadah betul- bila pendatang2 asing ini, jadi rakyat Malaysia? 
Mengapa keadaan ini terjadi sedangkan UMNO melaungkan slogan berjuang untuk orang Melayu? 
Jawapan nya kerana rakyat dan orang Melayu khususnya sedar bahawa sejak 1988, UMNO memperjuangkan kuasa totalitarian. Kuasa totalitarian ini membolehkan pemimpin UMNO dan kroni merompak dan mengikis kekayaan negara kita.  Tidak percaya?
Penghulu kroni UMNO- sahabat baik Dr Mahathir dan Muhyidin Yassin hari ini menguasai dan memiliki dengan konspirasi kerajaan yang mengharamjadahkan rakyat:-
1.     MMC
2.     DRB Hicom
3.     Proton
4.     Malakoff
5.     Johor Port
6.     Senai Airport
7.     Port of Tanjong Pelepas
8.     Bank Muamalat
9.     Padiberas Nasional
10.                        CSR Sugar
11.                        Gardenia
12.                        MPH Bookstores
13.                        Penang Port
Dan sekarang dia sedang memburu :
1.     RTM
2.     KTMB
3.     Bank Islam

Melayu terkaya ini menjadi terkaya kerana kuat berkerja dan berusaha menjadi super kroni Muhyiddin and Mahathir.  hampir semua harta dan kekayaan nya di berikan atas dulang emas kepada nya. Orang macam inilah yang akan menyokong UMNO. Ahli UMNO biasa? Hanya menyertai tepuk sorak dan menjerit hidup Melayu. Yang hidup adalah Melayu2 istimewa.
Kerana dia Melayu maka kita orang Melayu mahu berdiam diri? Sikap macam ini hanya di anjurkan oleh kerajaan pengharam-jadah yang mahu mengekalkan kuasa totalitarian nya.
Kerana orang Melayu mulai sedar, kita beri kuasa kepada puak pengharamjadah UMNO, mereka bertindak kuku besi.  Kuasa inilah yang membolehkan Muhyidin, Syed Mokhtar dan Pembina jambatan bengkok yang tak jadi, menindas syarikat Stamford Holdings di Johor. Inilah yang terjadi apabila kuasa mereka kita tidak sekat dan hadkan. MB UMNO dan kunco nya memaksa syarikat menjual tanah pada harga yang murah dan menguasai 30% dari Stamford Holdings untuk membangunkan suatu kawasan di Johor. Kalau tidak beri share and jual, maka kelulusan untuk membangunkan kawasan di tolak.
Dalam tahun 1988, ketika itu TPM  sekarang adalah MB Johor, 2 orang rakan niaga nya Syed Mokhtar Albukhary dan Datuk Yahya Taib berjumpa dengan pemilik Stamford Holdings. Mereka telah berjumpa di Singapura ( kota raya pilihan untuk crook berjumpa) dan memberi jaminan jika SH berkerjasama dengan mereka, permohonan mereka di tanggung beres. Kerjasama yang di maksudkan ialah dengan 3 Abdul yang terdiri dari Muhyidin, Syed Mokhtar dan Yahya Taib di beri hakl untuk menguasai 30% Stamford holdings. Stamford akan kekalkan 70% saham syarikat dan 3 Abdul yang menyokong parti yang mengharmhadah rakyat membeli 30% saham dengan harga  RM1,800,000 (kira2 RM3,397.50 per ekar). Syarikat kerjasama Stamford dan 3 Abdul akan membangunkan 1,766 ekar daripada  8,310 ekar Stamford.
Dan bila tanah tersebut di jual dalam tahun  1994, kumpulan orang nombor 2 parti pengharam-jadah memperolehi RM83.2 million (4622%), dari pelaburan asal RM 1.8 juta.
Inilah kesan langsung dari parti yang mahu menghimpunkan kuasa dalam tangan mereka.  Dalam menzalimi rakyat, parti haramjadah ini mengamalkan konsep 1Malaysia- cina, india atau melayu akan di ganyang.
UMNO kena faham bahawa dunia bukan berputar mengelilingi nya. Rakyat yang menentukan jatuh bangun UMNO bukan sebaliknya. Rakyat akan mengadili UMNO dan pengadilan rakyat adalah dalam bentuk mematikan hayat pemerintahan. Pimpinan rejim totalitarian pula akan di adili dan di hukum oleh institusi penghakiman dan keadilan yang bersih dan berintegriti.
Yang kena balun dan lanyak semasa Bersih 3.0 adalah rakyat. Yang kena tendang dan diserang ketika membantah hutang PTPTN adalah rakyat. Pemerintahan yang totalitarian akan menggunakan alatan dan kelengkapan penindasan untuk menekan rakyat.
Mereka yang di haramjadahkan ialah rakyat.  Dalam sejarah pertembungan politik, rakyat yang di haramjadah akan pasti menang.

22 comments:

Anonymous,  12 May 2012 at 22:30  

Salam,

Kudos to you! Tulisan yang amat jelas dan to the point.

Semoga BN/UMNO dikuburkan oleh kuasa rakyat di PRU 13 yang akan datang.

Selamat berjuang and semoga Dato berjaya.


Idris

bruno,  12 May 2012 at 22:44  

Dato,the lowest Umno could go is to send its cronies of NGO's to sell burgers outside at someone's homes.It is not only an insult to their own intelligience,what if someone were to sell roast pork in front of their homes.Umno has shown how low of a 'pariah' it will go to get even with someone it felt a threat to helping end its ruling regime.

Anonymous,  13 May 2012 at 00:56  

Parti UMNO asal dah tak ada. Yang tinggal hanyalah parti haram jadah yang diasaskan oleh Bapak Haram Jadah Negara. Sebab tu sanggup kepala haram jadahnya sekarang mengharam jadahkan peneroka Felda.

Kalau tak kerana perbuatan haram jadah...dah lama kepala parti tu bungkus di Pekan. Majoriti undi yang hanya sekitar 200 melambung berganda kerana kerja kerja haram jadah mereka.

Hari ni mereka dah jadi baik. Pendatang haram kalau boleh semua mereka nak halalkan mengundi. Rakyat Malaysia yang layak mengunsi dan disyaki tak menyokong mereka ditendang kawasan mengundi sana sini sesuka hati. Rakyat sendiri juga diharam jadahkan dan pendatang haram di halal tanpa dijadahkan.

BERSIH, BERSIH 2.0 dan BERSIH 3.0 mereka kotorkan dan diharam jadahkan tapi NGOk PERKASAM,CIBAI,JAKI,PUKIDA..semuanya dihalal tanpa dijadahkan.

Kalau tak dihumban manusia manusia yang benar benar haram jadah ni dalam GE13, abis satu negara diharam jadahkan nanti.

Anonymous,  13 May 2012 at 09:16  

It's time for the real Melayu/bumi leaders to come forward strongly to protect the long term best interest of real ordinary bumi, including orang asli.

The non ordinary bumi, all over the world, are competitive and globalised and will support a better motherland for all.

Anonymous,  13 May 2012 at 10:17  

Pemberian warga negara negara kepada pendatang haram kerana undi adalah satu pengkianatan kerajaan kepada rakyat, raja raja dan perlembagaan.

Ini adalah kesalahan yang serius dan tindakan undang undang patut diambil.

Tambahan lagi, kalau pendatang haram juga diberi status bumiputera, maka kaum cina, india dan lain lain menjadi 3rd class citizen!!!!

Maka, dalam masa depan, jangan terkejut, jika kebanyakan ahli umno terdiri daripada pendatang haram bangla, nepal, myamar etc. orang mealayu sendiri diperkecilkan

Anonymous,  13 May 2012 at 11:25  

The real pariahs of this nation are the ones who would stoop so low like those burgers vendors outside Amiga's house and those celup Malay in Penang creating antics of low mentality.....Umno as the real puppet master

Anonymous,  13 May 2012 at 13:18  

KALAU TAK ADA PERUBAHAN PADA 8TUNTUTAN BERSIH 3.0,DAN TIADA PENDAKWAAN PADA POLIS YANG MENGGILA,MENGGANASI RAKYAT PADA HARI ITU,MAKA BERSIH 4.0 AKAN MENJELMA PADA 4 JUN 2012,TEMA KUNING!!!LOKASI DATARAN MERDEKA,KALAU SETUJU SILA WAR WARKAN, INGAT!4JUN!!!!!BERSIHHHHHH

Anonymous,  13 May 2012 at 14:08  

Dato
Yang menguasi UMNO Baru dan melakukan huru hara dan beraklak buruk ramai terdiri dari Mamak.Syed Mokhtar itu pun bukan Melay. Arab.
Bagi pemimpin UMNO Baru tajaan mamak kerala ini hanyalah babi yang haram. Bagi mereka Salah guna kuasa , rasuah, menyamun, mencuri harta rakyatt,,kronisma, nepotisma,menaja budaya hindonisma , memakan elun dan gaji hasil penipuan undi semuanya tidak haram.

LMa,  13 May 2012 at 14:26  

I always believe since 1996 that not all that Syed Mokhtar owns belongs to him. I am sure like Daim's cronies Halim, Tajuddin and Wan Azmi who held in trust shares for Daim, Syed Mohtar may also be trustees of his 'own' wealth for someone else. He made his pile when Muhyideen was MB of Johor.

Everybody should read this Stamford Holding case. If I get my hand on the citation of this case. I would definitely post it here.

walla 13 May 2012 at 15:47  

http://is.gd/h4wr5l

Anonymous,  13 May 2012 at 15:54  

LMAa 14.26.I think is mamak kutty and his gang who are looting the Malaysian Khazanah and parking the loot under Syed Mokhtar.This Mamak kutty started the new piratisation aka privatisation scheme to legitimise his looting. Syed Mokhtar has been cultivating Moo-hidin since 1985.

Anonymous,  13 May 2012 at 17:51  

Just paid respect to Pak Aspan, so here, dropping by to include you,

in the gift dedication. Enjoy listening.

YouTube "Pachelbel´s Canon in D" for Classical Guitar

Anonymous,  13 May 2012 at 20:31  

Aku pun boleh buat apa yg s mokhtar buat. Kerajaan hulur projek contruction, aku suruh ijm buat, kerajaan hulur projek infrastruktur, aku suruh gamuda buat, dan aku buat apa2 yg sangkutpaut dgn islam lps tu, boleh lari tax dan rakyat pun tk marah

Anonymous,  13 May 2012 at 23:04  

Pak Sak,

Pada pandangan saya, elok kiranya Majlis Fatwa Kebangaan mengeluarkan fatwa samada seorang pemimpin berhak mengharamjadahkan rakyat yang tidak menyokongnya.

Jika PR sering dimomokkan sebagai pihak yang "sentiasa melanggar undang2"; kali ini pihak berkuasa undang2 perlu menilai kenyataan Najib ini, - samada telah menodai undang2 maupun perlembagaan.

Bagaimanapun kes di atas tidak terpakai andainya perundangan yang diamalkan hanya dalam lingkungan sebahagian rakyat; manakala sebahagian lagi berdiri di atas garisan "Keluhuran Perlembagaan" dan "Kedaulatan Undang2"

Mohon Pak Sak respon.

Ministers:99%cow brain,1%human brain for stealing,  14 May 2012 at 04:25  

Sir AK47,
Can I have your permission to copy-paste many of your 'mind-opener' articles to spread it to the fence-sitters Malay voters and open minded UMNO supporters ?

sakmongkol AK47 14 May 2012 at 05:35  

anon 04.25

pls feel free to copy and paste any of my articles.

Anonymous,  14 May 2012 at 12:19  

Amat menjengkilkan !

Makin lama saya perhatikan perkembangan UMNO dan cara pemimpin serta penyokong mereka menangani parti lawan, makin benci dan meluat saya pada UMNO wal hal saya adalah antara 3 juta ahli parti ini sejak belasan tahun dulu.

Sejujujr jujurnya saya katakan bahawa pemimpin UMNO dan pengikut parti ini merupakan sebahagian dari rakyat Malaysia yang miskin atau bangkrap intelektual. Kebanyakan mereka mereka yang berada dalam parti berusia lebih 50 tahun ini adalah manusia manusia yang rendah moral, kurang ajar dan tamak haloba. Amanah dan kejujuran bukan lagi sandaran buat parti ini.

Kerendahan intelektual mereka boleh dibuktikan dengan keengganan o pemimpin mereka untuk berdebat secara ilmiah dengan parti lawan. Lebih memburukkan lagi bila mereka mereka ini menggunakan kaedah samseng dan perogolan institusi penting negara bagi menutup kurap dan pekung ditubuh mereka yang kini terbongkar satu demi satu.

Saya hampir terkencit menahan gelak bila melihat seruan Najib mencabar parti lawan untuk menunjuk berani berkumpul penyokong distadium, kekuatan pada Najib bersandarkan bilangan yang hadir. Sedangkan selama ini kita tahu, perbagai tekanan dan sekatan dilakukan oleh puak aparat UMNO terhadap rakyat yang mahu sertai program parti lawan. Rasional apa seruan Najib ini?

Kenapa harus libatkan rakyat ramai semata2 untuk bukti kekuatan. Di mana kekuatan dan keberanian Najib sebenar sebagai pemimpin parti UMNO yang disebut kuat dan berpengaruh itu? Seorang pemimpin yang mengaku partinya kuat tetapi pemimpin yang sama terbukti dayus untuk bersemuka dan berhujah dengan pimpinan utama parti lawan yang dikatakan lemah itu. Logik apa ini ?.

Bila seorang pemimpin mendakwa dirinya hebat tetapi bacul untuk berhujah dengan berani..ini pemimpin haprak dan dayus sebenarnya. Saya tidak berani menyebut Najib sebagai suami yang dayus kepada Rosmah tetapi pada saya Najib jelas seorang dayus sebagai seorang pemimpin nombor 1 negara.

Selaku ahli UMNO sekian lama, saya sendiri rasa amat terhina memiliki pemimpin parti berkarektor begini. Bagaimana saya dan ramai ahli parti UMNO ini berupaya untuk berhujah dan berlawan kata dengan pengikut2 parti lawan kalau pemimpin partti saya sendiri jadi pengecut untuk bersemuka dipentas debat dan hujah. Apakah Najib dan parti UMNO ini mahu kami berjuang ala samseng melawan hujah dan fakta yang dibangkitkan penyokong parti lawan.

Hari demi hari keyakinan saya pada UMNO terhakis bila meneliti situasi politik negara ketika ini. Ini tidak mengambil kira berbagai masalah peribadi yang membelit Najib, pemimpin utama negara bernama Malaysia. Saya sedaya upaya cuba persetankan tuduhan terhadapa Najib berkaitan pembunuhan Altantuya namun semakin saya acuba untuk menyakini Najib tidak terlibat, namun apa yang terhidang di media massa, membuat saya kian meragui pemimpin nombor 1 Malaysia ini.

Biar siapa pun pembunuh Altantuya, saya berdoa pelakunya mendapat pembalasan tuhan yang setimpal. Dan jika perjalanan perbicaraan mahkamah terus diragui...saya yakin akan mendapat jawapan siapa sebenarnya perancang kematian Altantuya.

Orang mungkin berpendapat siapa pun boleh membuat persepsi sendiri tetapi persepsi timbul mengmbil kira situasi dan persekitaran. Sebab itu pepatah mengatakan " kalau tiada angin masakan pohon bergoyang ". Bila untuk ke mahkamah pun tidak berani..apakah ertinya itu? Bukankah Mahathir juga mempunyai sifat begitu? Kecut ke mahkamah tetapi bermatian2 kedua pemimpin besar ini mendakwa lawan mereka bermoral buruk. Siapa buruk dan bangkrap moral dan intelektual sebenarnya kalau ke mahkamah yang dibawah kekkuasaan anda berdua pun anda tidak cukup berani melakukannya???.

Dato Najib !

Janganlah sampai penyokong parti anda sendiri pula mengharam jadahkan anda kerana kebaculan anda itu!

Orang Seremban 14 May 2012 at 13:59  

Tuan Sak,
Oleh kerana perkatan haramjadah telah dibebaskan dari censor board saya rasa tidak salah rakyat mengharamjadahkan pemimpinnya.Oleh itu diharap tidak menjadi kesalahan kalau mengalu alukan pemimpin regim pemerintah sekarang sebagai haramjadah

Anonymous,  14 May 2012 at 15:39  

Salam Dato,

Terkejut beruk puak UMNO baru :

http://bumiperak.blogspot.com/2012/05/gempar-nizar-muncul-ktika-ceramah-umno.html

Kalau Perkasa Ibrahim Ali jemput Tuan Guru Nilk Aziz lagi bagus.

Boleh juga datang ceramah Mursyidul TIBAI.

Anonymous,  14 May 2012 at 22:21  

Sak,

i will also keep some brilliant articles of yours, two three guests' contributions, too, knowing they're intellectual properties of churning thinking, reflections and research,
to be quoted with the author's name, to be shared with some multiracial professional friends, to be reread for a hope, its elegance when the going gets so tough after being verbally grilled elsewhere by the known mercenary troopers / bloggers.

Thank for your graciousness to share ideas freely alongside some authors, who think the first good ideas, that spur the innovations and good intentions in the heart and mind come from Him, so be it - for the betterment of all people.

Thank you and Salam.

bruno,  15 May 2012 at 00:25  

Dato,sometimes I think we have to bring all the leaders of the PR parties,put them in a room,smack, kick and rotan them till their butts are so sore that they won't be able to sit down for months.That way maybe they will get it into their thick numbskulls.

First we have Anwar and his blue eyed boy Azmin riling up the crowd.Then LGE and that thambi adun about Tunku Aziz.Then PAS and the hudud again.These old grannies have to nag and nag again and again.Why cannot they save their energy for Umno/BN bashing,especially as the GE is so near.

Yes,Tunku Aziz made a mistake of voicing his disagreements in public.But LGE being a seasoned politician should know better that to bashed him back in public.Then this thambi ball carrier adun followed.And to get even the Tunku bite back and switch sides.

Yes,Tunku Aziz should resigned from DAP because he has lost face in the public eyes.But to back Umno/BN just like that maybe is to much.That way he has shown his true character that he is just a flip/plop.Maybe it is a blessing in disguise that this issue came out sooner than later.

Anonymous,  15 May 2012 at 11:57  

Dear Dato' Sak,

I read you and your links every day because i appreciate good arguments. However, i think WZWH becoming so annoying and title of his entries are eyesore. Please if you can consider un-link him.

Thank you.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP