Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Thursday 21 April 2011

Taib Mahmud, UMNO , Tengku Razaleigh dan isiu2 lain.


 
Saya hairan bagaimana artikel saya mengenai analisa undian keatas PBB dikatakan sebagai pujian. Saya telah menunjukkan suatu jadual/table mengenai keputusan undian PBB.
Saya tidak berminat untuk menunjukan keadaan di mana keadaan tidak banyak berubah atau pada ketika ketika undi PBB merosot dan undi kepada PKR bertambah. Penyokong PKR boleh lah berbuat demikian.
Fakta nya, secara keseluruhan, majority PBB meningkat. Kedua, PBB menambahkan majoriti dalam 23 kawasan dari 35 yang di tandingi nya.
Baca sekali lagi- ianya bukan pujian. Sebaliknya ia nya suatu peringatan kepada UMNO bahawa ia tidak dapat mengawal keadaan di masa hadapan. Bagaimana mungkin? UMNO sendiri tidak boleh menghasilkan keputusan yang demikian. 
Undi orang Melayu kepada calun UMNO merosot- bahkan jumlah orang Melayu yang tidak mengundi UMNO samaada melalui tidak keluar mengundi atau mengundi parti bukan UMNO, lebih besar. Daripada 5.7 juta undi Melayu, calun UMNO dalam tahun 2008 hanya mendapat sekitar 2.39 juta undi . 2.39 juta termasuk undian dari orang bukan Melayu.
Yang bersorak meriah menyambut kemenangan PBB dan sekutu nya dalam PR Sarawak tidak membantu memenangkan UMNO dalam waktu jangka panjang. Mereka sebenarnya meraikan sokongan UMNO kepada perkara perkara yang tidak di sukai oleh jenerasi rakyat hari ini- korapsi, pencabulan kuasa, monopoli kuasa oleh elit dan lain lain. Cabaran agar kita menghasilkan bukti tidak mengurangkan kesahihan mendesak perubahan. Jika UMNO berdiri disebelah entiti yang tidak di sukai rakyat, tidakkah UMNO lama kelamaan akan di terajang keluar?
Ia juga peringatan kepada hubaya hubaya UMNO dan penyanyi chorus ini bahawa kemenangan PBB menambahkan kesusahan kepada Najib. Of course, perkara ini tidak di lihat oleh para penulis maya pro UMNO bukan? Mereka lebih syok mengistihatkan PKR out! DAP rasis! Bodoh punya kerja.
Kamu tidak tahu bukan- Taib Mahmud melancarkan coup detat nya sendiri apabila menyegerakan upacara angkat sumpah nya pada pukul hampir 11 malam 16 April lalu. Mengapa tidak sabar dan tergesa gesa? Walhal kamu sudah pun dapat 2/3 majoriti dalam dewan undangan?
Taib Mahmud dengan melakukan demikian telah menempelak Najib dan Muhyidin serta menconteng arang kepada muka UMNO. Of course, mereka tidak tahu.
Taib memang tahu bahawa jika dia tidak bertindak segera, mungkin orang lain akan menggantinya sebagai Ketua Menteri. Pimpinan UMNO mahukan Abang Johari menjadi KM Sarawak. Taib sedar game plan tersebut dan melancarkan suatu gameplan dia sendiri. Yang hanya di perlukan oleh nya ialah menyegerakan acara angkat sumpah. Business concluded. Najib was faced with the unpleasant task of showing a forced euphoria over the victory of PBB in Sarawak.
Najib dan Muhyidin sedar bahawa mereka akan berdepan dengan Taib Mahmud yang lebih perkasa dan lebih yakin.
Siapa mahu puji Taib Mahmud, silakan. Saya lebih berminat menganalisa repercussons kepada UMNO.
Sokongan UMNO secara membelakangkan pola citrasa jenerasi ke 3 Malaysia akan menempatkan UMNO secara bertentangan dengan jenerasi akan datang. Jenerasi tersebut bukan lagi jenerasi yang membaca akhbar arus dasar. Ini jenerasi FB dan pembaca blog serta pelayar alam maya. Oleh kerana, secara umum nya mereka mempunyai tahap pembelajaran yang relative tinggi, mereka dapat membezakan inti yang picisan dan inti yang mencabar minda.
Mereka menyampaikan maklumat kepada ibu dan bapa dan mempengaruhi mereka. Jenerasi baru mahukan perkara yang bebeza dengan jenerasi pertama dan kedua. Jenerasi ini tidak menerima sesuatu tanpa kelayakan.
Sebaliknya, 6-7 tulisan saya sebelumnya di katakan sebagai cadangan direct dan indirect mengharapkan kerajaan sarawak di tumbangkan. Telahan yang kedua masih betul dan releven. Telahan pertama tidak benar.
Ini bukan satu pujian. Orang yang kurang tahu politik on the ground jangan suka hentam keromo. Tidak ada orang yang sukakan sebuah kerajaan yang korap, tidak efisyen dan tidak menjalankan tataurus kerajaan yang baik. Tanyalah sesiapa jenerasi ke3- apa yang mereka mahukan ada pada UMNO? Mereka mahukan ketelusan, tata-urus kerajaan yang baik, kerajaan yang tidak korap dan kerajaan yang cekap. Lebih dari segala nye mereka mahukan sebuah kerajaan yang di pimpin oleh orang yang baik dari sudut kepimpinan.
Saya tidak heran dengan mereka yang tidak mampu menghasilkan penghujjahan mematahkan hujjah saya. Terhabis kuat yang mereka dapat lakukan ialah mencerca dan mengheret hal hal peribadi yang mereka sedikit pun tidak mempunyai pengetahuan mengenai nya. Kepada orang jenis ini, saya persilakan mereka menyambung hayat sebagai orang tongong sebab, ternyata kamu tidak ada argumentasi yang boleh di ketengahkan.
Walaupun Taib Mahmud tetap menang 2/3 undi di Sarawak itu tidak sedikit pun menggoyahkan harapan dan semangat saya untuk mendededahkan kepincangan yang di lakukan oleh mereka yang berkuasa.
Isiu yang lebih besar ialah di manakan UMNO mahu meletakkan dirinya? Dipihak pembela rakyat dan menjadi jurubicara mereka yang lemah atau bersekongkol dengan yang korap dan mencabul kuasa. Pegangan ini tidak ada kena mengena dengan Anwar Ibrahim kerana dia atau PKR tidak mempunyai monopoli keatas kebenaran. Akan tetapi sikap UMNO untuk mendepani masa depan mesti betul. Jika UMNO di lihat oleh rakyat sebagai bersubahat dengan geng jahat, akhirnya UMNO akan roboh.
Kepada sang celaka yang sentiasa mennghasut mahukan respons saya mengenai pendedahan RPK bahawa Tengku Razaleigh terlibat dalam rencana mahu jatuhkan Najib, saya akan jawab nanti. Harap bersabar. Itu suatu topic yang bagus.
Sebagai lontaran awalan saya mahu bertanya- dimana ada termaktub bahawa orang seperti Tengku Razaleigh tidak boleh jadi PM? Atau di mana tertulis bahawa Najib jadi PM selama lama nya? Dia pun orang UMNO. Jika pimpinan UMNO merasakan dia bukan, buangkan sahaja Tengku Razaleigh. Itukan lebih mudah? Kenapa terhegeh hegeh. Keris sudah ada di tangan. Jangan belek sahaja. Gunakan jika pendekar.
Lagi pun apa asas kita mahu percaya apa RPK nyatakan? Bukankah ada timbalan menteri kesukaan pemblog UMNO sudah menyatakan bahawa apa yang RPK sebut, hanya 30% yang betul. 70% auta.
Mungkinkah isiu Tengku Razaleigh yang di bangkitkan termasuk dalam bahagian auta? Dan seterusnya mungkin juga pengakuan bahawa dia tidak menuduh Najib di kaitkan dengan pengeboman Altantuya juga termasuk dalam bahagian 70% auta? Kenapa kita mahu berikan credence kepada seorang yang probability nya 70% auta?

32 comments:

ayeharis 21 April 2011 at 08:50  

Salam Tuan,

Tuan boleh jadi Penulis yang berjaya...keraana berilmu tinggi dan bijak...Saya pernah jumpa Tuan waktu belajar di UM dulu...kita satu angkatan tapi dulu tuan nampak biasa saja...saya belum jumpa lagi seorang kawan lama dari Pahang pun nama Sabri...saya cuma dapat kesan Razak Jamal...haris

Anonymous,  21 April 2011 at 08:52  

SUCK- you sak, your reply is typical of a loser. We are disappointed. WE took a bet and the PKR fans said you will take that line in replying to being the 'hooray' man for Ku li's cstand on gutter politics, i.e you will do an anwar! And you did. Well it just shows you too can get defensive when proven wrong and instead of showing you made the wrong gutter call you actually did an anwar- promote the gutter! Aarghh so typical.

MY pkr fan friends , you can rest your case la. BTW we are glad you are no longer pkr fans after reading sucker sak's reply. All same huh ? All losers react same way?

GARBAGEMAN

Ariff Sabri 21 April 2011 at 09:01  

garbageman,

premature ejaculation no? i said i will reply in due course. lu tak faham ka?

George Choo 21 April 2011 at 09:36  

Dear SAK, RPK is a SOLDIER OF FORTUNE blogger in that he will blog for his paymasters.

I have written a short article of RPK in my blog and I have explained the reasons why I said RPK is a soldier of fortune.

I just hope that you are not like him and if you are,I do not blame you as everybody want to "CARI MAKAN".

Please go to georgechooalloutformalaysia.blogspot.com

Anonymous,  21 April 2011 at 10:03  

Dato,

Quiet Despair kata tak ada bukti Taib tu rasuah. Katanya, kalau ada bukti laporkan kepada polis atau sprm untuk diambil tindakan.

Apa comment Dato dan pembaca yang lain?

Elak Laku Keji Si Luncai,  21 April 2011 at 10:26  

Sabar kawan! Jangan ikut tengking orang! :-)

Komen2 Sdr Sak dalam 2 petikan di bawah penting.

Ini menggambarkan dan membuktikan kongkongan parti Sdra tentang rakyat jelata dan khususnya orang Melayu dan 'am lain. Jika debat timbul bagi Kutip 1, kalau pun saya tak ada guna untuk UMNO lagi, ianya baik bagi masyarakat 'am. Masaalahnya pucuk pimpinan parti Sdra akhirnya akan mengarah ke situasi bunuh diri atau bencana diri (bermaksud orang Melayu). Dia orang pemimpinan boleh lari ambil citizenship lain. Bahkan banyak tak terperanjat pun jika dah berlaku dan mereka dah parking semua kekayaan di luar negara.

Bagi Kutip 2,

ini soal budaya kesuburan manusia hidup dan inilah dimensi yang perlu kita bela, tingkat dan pertahankan. Sekarang UMNO punye rukun mana boleh? Dah juga kongkong MSM dan segala media, peluang pelaburan dalam sektor itu telah disekat kepada kroni-kroni UMNO aje!

Nak tulis buku tak boleh, nak buat drama kritis tak boleh, Imam Surau kadam mereka semua. Macam Mufti Ponzi Harussani tu! Tak boleh lagi lah Sak! You dah tau semua! Sekarang nak bertindak bagi semua dan nescaya dengan inti ini semua rakyat akan dapat faedah.

Tapi lebih baik you cau aje, tinggak UMNO! :)

Najib tak percaya segala ni. Tengok buat bodoh tentang 1Malaysia email. Ini boleh mereka gunakan untuk kongkongan lagi nanti. Macam hari tu, si Najib bom aku punye mailbox! It keji lah!

Sdra Sak dah tahu ini fascism. Executive koyak, Judiciary koyak, Parliment buat si lanun Bung buat lawak! Teruk lagi Parlimen masih bocor atapnya! Lebih baik buat atap rumbai aje! nak duit kerja lah betui- betui!

Yg sedih lagi, dua hari lepas Syed Husin nyatakan di Lobi Parlimen, terbuka, tentang Professor Emeritus Malaysia sembah orang2 SB untuk berfikir dan berusaha. Apalah semua ni?

Rubbish ler, BN! Teruk lagi, dia orang buat Melayu jadi rubbish!

+++
Kutip 1:

"Sebagai lontaran awalan saya mahu bertanya- dimana ada termaktub bahawa orang seperti Tengku Razaleigh tidak boleh jadi PM?"

Kutip 2:

"Mereka menyampaikan maklumat kepada ibu dan bapa dan mempengaruhi mereka. Jenerasi baru mahukan perkara yang bebeza dengan jenerasi pertama dan kedua. Jenerasi ini tidak menerima sesuatu tanpa kelayakan."

Red Alfa 21 April 2011 at 11:04  

Salam Dato'

Many of us saw through you speaking out UMNO is losing its moral bearing in willing for BN win Sarawak 10th State Election it had to support Taib the "korap and mencabul kuasa" he had been and will always be!

And know that most of us had been egging you on; not that you needed or wanted us to!

But we hope you continue speaking out on UMNO for all and what "korap and mencabul kuasa" they do; on UMNO playing the race card to condition the Malays and obliging them to vote BN/UMNO notwithstanding what unspeakable sins and crimes have been committed!

Please stand up for the "rest of UMNO" to tell UMNO to wise up. (Or else you will abandon UMNO and will never return?)

Anonymous,  21 April 2011 at 11:51  

Taking the cue from Sarawak Reports and their intentions to bring the frauds to UN speaks volumes.

We therefore cannot take the increased rural votes as a guide anymore. The urban votes where bribery is not so open or prevalent showed both Pri bumis and Chinese swinging to PR.

Even the Independent who won was suspect with reported millions from KL. All money politics.

The conclusion generally is that the outcome of the Sarawak election was a shocker for Najib and his sheeps esp MCA's Chua. He will not be calling for an early election soon.

Anonymous,  21 April 2011 at 12:33  

Dato',
Banyak sangat kaki auta kat luar tu.
Semua belajar dari kutty kot!
Tapi dalam Malaysia bolih kalau nak hidup jadi lah kaki auta. Kalau Dato' tak percaya tanya lah menteri undang undang! ataupun Dato' tanya Datuk T!
Kesian PM kita berterusan kelabu sampai nak buat 1Malaysia email pun kena belasah, tapi nak buat camne dia lopong!
Malu den ado PM cam tu! Bilo nak diganti?

Anonymous,  21 April 2011 at 13:24  

Dato,

Your frankness about what UMNO is today is commendable, coming from a member of the party.

But if you are wishing for the current UMNO leadership to change the party to one that serve the people and the country, you will be very, very disappointed.

Would any of the corrupted leaders of UMNO wake up one morning and confess publicly that he/she had abuse trust and power and had committed corrupted acts and then willingly walk into a jail cell?

The only way UMNO can ever change is its grassroot members taking a concerted effort to remove the current leadership at all levels in the party and put in charge members who have the people and country at heart. THAT, Dato, will be the day Malaysians look forward to.

Anonymous,  21 April 2011 at 13:27  

Pemandu website :

Before yesterday :

“The 1Malaysia Email project is a government initiative in providing a unique and official email account and ID for the citizens of Malaysia,” the description read on Tuesday.

Yesterday :

Since yesterday, the description of the RM50 million project read: “The 1Malaysia Email project which features the domain name of ‘myemail.my’ is a private sector initiative led by Tricubes Berhad to provide a unique and official email account and user ID for interested citizens of Malaysia.”

Back tracking, damage control or hypocrite or liar???

Quiet Despair,  21 April 2011 at 13:43  

Kita tinggalkan saja Taib. Biarlah dia berbahagia dengan kemenangannya bersama-sama orangya.
Aisayman bro, takkanlah Najib tak sedar game-plan Taib. Two can play at the game.
Sayugia diingatkan (bestkan my BM) Najib licik dalam sepak-terajang politik selama 35 tahun berkecimpung dalam UMNO. Kalau tidak takkanlah dia melangkaui semua yang lebih senior daripadanya.
He will deal with Taib at the right time. Dengan Taib kena main tarik dan songsang papan. Kena hati-hati seperti menarik rambut dari tepung.
Kanke Sarawak fixed deposit BN. Boleh guna Taib untuk menang undi Sarawak dalam GE.
Yang saya lebih minat ialah masa depan karier politik Ku Li.
Adakah dia mahu bertanding lagi? Dan adakah Najib akan memilihnya untuk bertanding semula?
Najib boleh menggunakan faktor umur Ku li to pension him off for good.
Ku Li was born in 1937, a year younger than Taib. That makes both septuagenarian.
Kita nak Taib turun kerana dia tua dan korup. Ku Lipun sama tua tapi ada pula yang nak dia jadi PM. Mana fair ni?
You all have ben crying for fresh faces and young blood to lead our country.
But to some it's either Ku Li or Anu-War since you think they are the most qualified.
Of course I would choose Ku Li anytime. But time has passed him by.
Pity jugalah kan dia kempunan jadi PM.
But the reality is he's not going anywhere even if he is again slated to contest?
Takkanlah nak jadi MP Gua Musang saja sokmo.
Let's imagine this scenario. Najib boleh lantik dia jadi pengarah pilihanraya BN Kelantan to recapture the state.
Put him to contest in Kota Bahru or any constutency where PAS top-gun is contesting.
He may win but the whole state, I doubt it. That will be his political demise since Kelantan will always be PAS country.
Even if he won Kelantan, how will he he rewarded? MB post is beneath him. Don't think he wants to be a Minister again. Takuk lama lagi.
Best bet is to make him Governor of Malacca or Penang.
If he is like Samy or Pak Khir for example, boleh juga kasi envoy sini sana or at the World Bank or Jeddah like Tunku.
Well if he wanted that, he would have taken it a long time ago.
Actually this Ku Li factor is a quandary for Najib.
He is very useful but at the same time antiquated. Like what Malays said quran buruk.
Letak atas para or on a higher shelf, but never to be read again.
PKR fans here will say oh he can always join PKR. We welcome him with a red carpeet.
Will he want to play second fiddle to that Anu-war.
When Anwar goes to jail, will people there want to give PM post, if ever PKR rules.
I dont think so. Wanting him as a cash cow canla, but sacrificng for him to be PM, is a no-no.
They will said we have been in PKR for a long time and how can a new-comer supersede us.
ON fat slob, beer-bellied RPK, I ada kerja sikit, nanti I komen. TUNGGU!

Anonymous,  21 April 2011 at 13:46  

sak,

look like your hands are full.
So many topics to write, yet so little time!!
Go Sak Go!

Anonymous,  21 April 2011 at 15:46  

Ku Li looks younger than Najib. Look at Najib-he doesn't look 57. He looks more like 75 with his balding and white hair. Even his eyebrows are white. The only saving grace is his pink lips. Wonder if its natural or due to applying lip gloss/lipstick.

Quiet Despair,  21 April 2011 at 17:37  

Tak perlulah kita mengabiskan masa menulis atau bercakap mengenai si auta, penipu, pembelot,opportunist and free-loader RPK itu.
No job, minimal education and lari takut kena tangkap macam mentornya si Anu-war.
Nothing Malay in him except for the prefix Raja.
Dah tak ada duit nak support minum beer terhegeh-hegeh nak mengampu Najib pula. Satu sen tak boleh pakai.
Mampus kat luar negarapun tak pe. Macamlah polis kita tak tahu dia kat mana. Nak kenakan syarat pulak nak balik.
Podah. Orangpun tak ingin nak tangkap kau. Buat mengabihkan borieh je.
Bolehlah bininya terperkik terlolong kononya laki hero dia divicitmisedkan. Siaplah NGO datang dan gerombolan PKR semua marah polis dan kerajaan.
Sekarang bawak free-loader wife pergi ke Perth pulak.
Orang UMNOpun tak euphoricpun tentang kononnya expose itu.
PKR boleh terus ambik orang hampeh ni.
Apa yang baru?
Kita semua tau memang Rosmah dan Najib tak kena-mengena dengn pembunuhan pelacur Mongolia tu.
Kita memang tau takkanlah Rosmah nak mengotorkan kasut Jimmy Choonya atau baju beribu ringgitnya pergi ke hutan tengok betina kena bom tu.
So Najib menang lagi. The truth has prevailed.
Tak perlulah siasat itu dan ini apa si pembelot tu cakap. Why lend credence to him?
Ku Li very smart bo layan kata dia tak ndak diimplicate dlam hal tu. Army bosspun dah jelaskan tentang Lt. Kol Azni.
Biarkan lah Din Merican syok sendiri dengan kebodohannya dan bini dentist (tak tahu laki nombor berapa dan bini nombor berapa)
Biarkanlah peminat blognya give him the back rub. Biarkan Din luncai turun dengan labu-labunya.
Jangan kita terperangkap dengan isu betina Mongolia tu kerana itu modal piliharaya PKR.
Tengoklah apa dah jadi nak layan pressure DAP tubuh RCI siasat kematian Teoh.
Perbuatan menyeleweng DAP dalam mendapat projek kerajaan dah didedahkan. Padan muka.
Teohpun akan diestablishkan bunuh diri.
Melayu dah ramai hero. Tak perlulah RPK yang tak lama lagi akan turn-coat lagi.
My RPK fans, why is it that you regard RPK as your bible? RPK said this and that. Macamlah hebat sangat.
Then like in Din's blog, you all start criticizing him because he blew the whistle.
Learnla my friends. You have too many heroes who have fallen by the road-side.
People you have foisted as heroes and then you trampled on like Sultan of Perak and son, Shafee Abdullah, Chandra Muzaffar, Ezam.
Too many to mention. Now RPK.
Careful not too eat too much of your own words. You will be bloated.
I have never believed in RPK from day one.
In Malaysia there are 3 whom I don't trust when they entered our political scene. Anwar, RPK and Zaid Ibrahim. (In that order).
To me they don't matter. People of no consequence.
If I could, I want to throw them in the cauldron of boiling stew of newt, frog, tongue of dog and finger of baby the witches in Shakespeare's Macbeth are brewing.

Double, double toil and trouble,
Fire burn and cauldron bubble... Macbeth Chapter IV, i, 10.

The earth hath bubbles, as the water has,
And these are of them. --Macbeth 1,iii,79.

First witch:When shall we three meet again;
In thunder, lightning, or in rain?
Second Witch: When the hurly-burly's done,
When the battles lost and won. - Macbeth act 1, scene 1, i, l.l

Quantum Metal Consultant 21 April 2011 at 20:28  

Sejak memegang jawatan PM, rasanya sudah berulangkali Najib melaungkan antara dia dengan ayahandanya, dari segi prinsip dan semangat perjuangannya tidak ada beza.

Tetapi hari ini kritikan yang dihalakan kepadanya nyata cukup berbeza kalau dibandingkan dengan perjuangan ayahandanya.

Samada disebabkan rakyat Malaysia sudah celik atau sebenarnya Najib tidak punya haalatuju sendiri dan mengharapkan bayang bapa untuk dipandang tinggi dan meneyelamatkannya.

"Play safe" sebenarnya tidak pernahpun di amalkann oleh mana mana PM Malaysia sebelum ini dan inilah gambaran pemerhati politik khususnya ahli UMNO sendiri terhadap Najib dan nyata ia tidak digemari apalagi kalau Najib dilihat undur, lemah dan terlalu berkompromi apabila melibatkan kedudukan Melayu.

Jolokan 'mr clean' pada paklah akhirnya makan diri, apakah 'mr play safe' juga akan mengalami nasib yang sama.

Anonymous,  21 April 2011 at 22:05  

tak lama lagi si RPK itu akan kembali ke tanah air.The AG will amend the charge on rpk.he will come back 2 face the new charge and guess what,FREE at last.BLOGGER of fortune.Chances are hewill walk tru the north after his meeet with malaysian.Thailand chapter of nonsense.He will come back the same way he left.AUTA punya orang.

Anonymous,  22 April 2011 at 01:29  

Dato,

dari Dato "Sebaliknya, 6-7 tulisan saya sebelumnya di katakan sebagai cadangan direct dan indirect mengharapkan kerajaan sarawak di tumbangkan"

UMNO mana boleh ditumbangkan. EC yang tak telus dan bersekongkol dengan UMNO dah buat banyak pengundi2 hantu dan pengundi POS.

Jadi BN memang menang dulu kini dan selama2 nya. Rakyat akan menderita dulu, kini dan selama2 nya.

ikan merah

Unknown 22 April 2011 at 05:14  

Quiet Despair,

That betina has a name. She's a mother and someone's daughter. There's not need to degrade her. Just imagine if it was your daughter being killed in that manner.

Quiet Despair,  22 April 2011 at 08:30  

Didi

Aha one of Din Merican's creepy crawly girls is worming herself here back again.
Don't import your bullying ways here.
Don't play that good and holier than thou attitude. She's the hero you think represents the evil in UMNO.
It scares me to see you chastising people like Ilham who comments in Din blog.
Anyone who posts there will receive your tongue-lasting to the chorus of others who are all rabid Anu-war fans.
Don't you wonder why he allows that one supposed UMNO guy to comment there? To invited ridicule from you guys who think you are superior being anti-BN.
People are civilzed here. Everyone can have their say in this blog.
Don't have anyone calling others as Pakatan paid cyber-troopers.
We don't call people names like Melayu UMNO pariah bodoh!

Anonymous,  22 April 2011 at 08:45  

Garbageman,

Spot on!! Definitely you bukan tonggong sebaliknya Sak yang tonggong!

Anonymous,  22 April 2011 at 08:52  

Didi,

QD ne kan babi, babi kan keja nya menyondol je..

so jangan salahkan dia.

Muslim,  22 April 2011 at 09:01  

I pray that Allah will balas Quiet Despair for what he has written. Does he not know that Allah sees and that everything we write will be accounted for in the Day of Judgement? It is Umno supporters like him that turns off moderate Malays and others so completely.

Quiet Despair,  22 April 2011 at 10:11  

Anon 8.52

Eh siapa BABI tu. Kena tanya Barking Magpie.
Bukankah I dah tulis dulu boss you tu, dapat babi sondol je, tak kira jantan atau betina.

Anon 9.01
Macam seseoranglah invoking God's name in vain.
Bila terjebak mulalah pakai ayat Allah. Tok Guru marah tau menyebut nama Allah dengan mencarut.
Tapi nabi you tu, tak pulak dia nak bersumpah di masjid ya.
Tak macam Najib dan Saiful berani kerana benar.

Oklah, nak cari makan. Tak ada Anu-War nak kasi makan.
Ketemu lagi Pak.

Anonymous,  22 April 2011 at 10:35  

Quiet Despair wrote:

Kita memang tau takkanlah Rosmah nak mengotorkan kasut Jimmy Choonya atau baju beribu ringgitnya pergi ke hutan tengok betina kena bom tu.

Kalau ya pun janganlah menggunakan bahasa yang seperti orang tak ada budi bahasa. Ayat diatas hanya buka pekung di dada.

Brubaker

Wenger J Khairy,  22 April 2011 at 10:55  

I think Didi's rebuttal to Quiet Despair's comments is to be respected. Sometimes people go overboard in trying to "spin" - i.e making reference to something illogical like Rosmah going to the jungle to witness a murder but never actually addressing the point why Altantuya was killed in the first place.

This propaganda murid sekolah.

Oh no, but thats for the police to investigate. Thats for the judge to ask. But since they did not ask, we don't know lar... Just buat bodoh, isn't it right Quiet Despair?

Red Alfa 22 April 2011 at 12:34  

@Quiet Despair

Altantunya was murdered.

The killers were charged, found guilty and are to be hanged. Is this all Malaysian justice has done for her murder?

When questions as to why they murdered her have never been answered?

And you disparaged her?

You are among those who have done grave injustice to her.

Be afraid for akhirat!

sir jacob 22 April 2011 at 13:06  

given a fair election in umno, tg razaliegh can win over najib or even tun mahathir....but the system is not such.....

Anonymous,  22 April 2011 at 14:45  

To Quiet Despair,

For someone using Quiet Despair as a nickname, you certainly are not quiet. Instead you continue to spew hatred and illogical comments on Sak's blog. Why don't you start your own blog and see how your readers (if there are any at all) respond to your articles. You are consistently inconsistent and petty. If Anwar, Zaid and RPK are of no consequence to you, why are you still constantly writing negative comments about them? You are a sorry and pathetic being (note the absence of "human") but I guess your paymasters provides you sufficiently well to write rubbish in Sak's blog. Never underestimate the power of negative thoughts heaped upon you by other commentators in this blog.

Unknown 22 April 2011 at 15:14  

Quiet Despair,

Why should Ilham's posts be entertained in Din Merican's blog? If there are full of vulgarity and profanity I would think even Dato' Sak will not allow the comments to be posted. Maybe you don't have problems with using foul languages but some people do and since you are posting on their blogs, it will be their prerogative whether to allow such language be used. You might not care about somebody getting killed but don't go degrading the dead. Your parents should have thought you better but sometimes you can't teach anything to a sociopath. They just can't feel anything like you QD.

Anonymous,  23 April 2011 at 08:21  

Didi,

QD adalah babi yang makan najis sendiri,

kita pengomen bebas pun katanya dapat duit dari anuar.. bodoh!

Anonymous,  23 April 2011 at 15:16  

jawatan dalam umno adalah hak ahli2 umno....sesiapa yang sanggop dan berupaya harus diberi peluang jadi presiden atau mana2 jawatan dalam umno, tanpa syarat, barulah umno akan bertambah segar dan bermaya, cara pemilihan sekarang dengan berbagai2 syarat membuat umno restrictive dan lesu...itu hakikat sekarang....jadi siapa nak jadi presiden bukan lah penyibok atau perampas kuasa tapi sebagai ahli yang sayangkan parti....itu kaedah tawaran ku li sebenarnya.....beliau menawarkan perkhidmatan....

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP