Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Wednesday, 11 July 2012

Janji dimungkiri, Mahathirisme hidup lagi


Dr Mahathir yang masih tidak boleh melupakan seronok jadi PM selama 22 tahun menyatakan masa depan Malaysia musnah jika  Pakatan menang. Dia sebenarnya rindukan Mahathirisme. Najib di anggap kurang cerdik melaksanakan doktrin Mahathirism. Sebab itu Mahathir sedang asah parang hendak sembelih leher Najib di bantu oleh Muhyidin al lelongi dan Mukriz a/l Mahathir. 
Sebelum masa utu tiba, perkara yang serupa dislogankan oleh PM Najib. Mengenai slogan2- rakyat dah lali dengan jerit sana sini Najib. Ketika meraikan ahli UMNO yang di angkut dan dibayar berhimpun di stadium Bukit Jalil, dia kata nak istihar pilihanraya- dia tetap takut. Di Melaka dia kata UMNO akan menang 14-0, saya kata, kalau demikian, semalam sudah Najib istihar PRU. Najib tahu perpaduan orang UMNO akan kurang 30% pada hari dia menamakan calun. Jadi bagaimana hendak bertarung dalam gelanggang, apabila diluar pun sudah kelam kabut.
Orang UMNO dah letih menunggu bila PRU akan di adakan. Kepada orang UMNO, PRU ialah Hari Raya. Sebab masa itu, duit datang mencurah curah. Motorsikal dan kereta myvy sudah di pesan- tapi duit belum turun. Orang UMNO gelisah. Hendakkan PRU di cepatkan. Mereka tahu kalau UMNO kalah, orang Melayu tetap akan terbela bahkan di jagai dengan lebih baik dari yang UMNO mampu. 
Pilihan alternative yang Najib ada ialah menyibarkan fitnah dan dakyah menakutkan rakyat. Orang Melayu hancur jika UMNO tewas. Islam dalam bahaya jika UMNO tewas. Raja Melayu musnah jika UMNO tewas. Negara akan di perintah oleh DAP. Cina akan membunuh orang Melayu. Pemimpin UMNO buat bisness semua dengan Cina. Raja Melayu buat bisnes pun semua dengan Cina.

Celaka nya orang UMNO, mereka ingat mereka sahaja yang berhak di anggap Melayu. Semasa saya berada dalam UMNO, keMelayuan saya tidak pernah di pertikai. Melayu itu ada pada diri saya bukan terletak pada UMNO. Mengapa pula, apabila orang nya yang serupa yang Melayu nya tidak dipertikai semasa dalam UMNO sekarang mahu di pertikaikan ketika bukan dalam UMNO? UMNO janganlah bongkak sangat. Melayu itu orang, bukan parti politik. Orang melayu walau dalam apa parti pun tetap Melayu. Orang Melayu tidak jadi bukan Melayu bila mengistiharkan dirinya bukan UMNO. 
Orang UMNO macam takde rasa malu. Sudah berkuasa lebih dari 50tahun, kalau tidak dapat mengurus dan mentadbir dengan baik, elok lah berundur. Serahkan kepada rakyat mengadili parti mana yang mereka hendak. 
Bila Mahathir dan Najib mengeluarkan keresahan serta bimbang dan ragu mereka, sesungguhnya itu luahan kata kata dari orang yang cemas. Jika UMNO/BN kalah semua dasar pentadbiran negara yang merosakkan negara akan terdedah. Ketika itu, metos kehebatan Mahathir akan pecah. 
Cuba kita tanya sebagai misalan- kenapa ekonomi orang Melayu secara keseluruhan nya masih rendah berbanding dengan kaum lain? Yang bertambah baik ialah ekonomi Melayu yang terpilih dan istimewa. Anak Mahathir, anak orang bangsawan, Raja2 Melayu, anak pemimpin tinggi kerajaan- Melayu jenis ini tidak mewakili Melayu keseluruhan dan mereka tidak pun peduli apa berlaku kepada orang Melayu. Yang mereka penting ialah bangsa Melayu boleh di perkudakan untuk mengukuhkan kedudukan Melayu istimewa dan terpilih.
Kenapa jurang perbezaaan pendapatan di kalangan bangsa Melayu paling besar berbanding dengan jurang pendapatan antara kaum lain di Malaysia? Sebab semenjak Mahathir ambil alih kerajaan tahun 1981, dasar memajukan ekonomi Melayu secara organic di gantikan dengan dasar memilih bulu oleh Mahathir. itulah masa nya kita melihat anak2 emas yang di anggap sebagai pemangkin ekonomi orang Melayu muncul. Mahathir beri lesen, beli konsesi, beri monopoli, beri peluang menswastakan punca2 kekayaan negara kepada orang2 yang di pilih, untuk mewakili pencapaian ekonomi Melayu. Mereka ini jadi kayalah, tapi rakyat Melayu kebanyakan masih ketiggalan. Rakyat terus di haramjadahkan sehinga kini. 
Dan Mahathir kata Mahathirimse sudah habis? Lihat sahajalah di keliling kita. Penswastaan lapangterbang Sungai Besi akan dimajukan oleh rakan2 Najib dan Rosmah. Penglibatan 1MDB hanya lah hiasan tingkap. Lihat pula projek LRT Ampang yang dimenangi oleh syarikat Belfor-Beattty- Invesys pada harga RM 1.01 billion  di rampas dan di beri kepada syarikat George Kent milik rakan golf Najib dengan tambahan harga sebanyak RM 167 million. 
Kita lihat dasar mengayakan rakan2 kroni yang di pelopori oleh Mahathir masih di teruskan. Jadi bagaimana kita boleh menerima bahawa Mahathirisme sudah berakhir? 
Paling akhir dasar memerah dan memicit rakyat berlaku apabila Najib menyenaraikan perniagaan Felda. Counter FGV baik dan harga menuju kepada RM 6 ( buat masa ini)- tapi baik untuk siapa? Baik untuk peneroka yang hanya memiliki 810 unit saham berbanding dengan puak yang tidak ada kena mengena dengan Felda yang di anugerahkan 3-5 juta unit saham? Berani tidak pihak MITI mengeluarkan senarai penerima saham yang mereka agihkan? Ketua bahagian, pemimpin UMNO, pemimpin kerajaan, menteri UMNO yang memboloti bahagian singa terbitan saham tersebut. 
Kita biarkan Dr Mahathir dengan igauan nya kerana fakta2 mendedahkan pendustaan Mahathir. dia pembohong dan cara terbaik mendedahkan pembohongan orang yang kian cemas ialah menunjukkan pencapaian2 kerajaan Pakatan. Kedah, Selangor, Kelantan, Pulau Pinang dan negeri yang di rampas secara tidak etikal Perak. 
Rakyat sudah terdedah kepada kebaikan berada dibawah kerajaan2 yang di pimpin oleh Pakatan. 3 dari 5 buah negeri yang menerima FDI yang terbanyak sekali ialah negeri yang di pimpin oleh Pakatan. UMNO gagal menguasai top 5 penerima pelaburan asing. Punca utama ialah kerana pimpinan mereka tidak cekap dan boros dan banyak ketirisan yang berlaku. Rasuah menjadi2 dan rompakan keatas sumber2 kekayaan negeri dilakukan oleh pimpinan UMNO dan BN dengan sewenang wenang nya. Pelabur takut hendak pergi berniaga dalam negeri2 UMNO-BN. Syarikat Jepun yang mebuka lading menanam Spirulina di Perak memutuskan untuk tidak melabur kerana campurtangan golongan bangsawan negeri itu. 
Lapuran ketua odit negara menunjukkan bahawa pengurusan ekonomi dan kewangan dalam negeri di bawah Pakatan lebih baik dari negeri dibawah kerajaan UMNO. Jadi bagaimana Dr Mahathir boleh mengambil konklusi bahawa jika Pakatan mengganti UMNO, maka masa depan negara akan musnah?
Yang musnah ialah penerima2 habuan dari Mahathirisme. Sama ada Mahathirisme mati atau sudah tidak ada, bukanlah terletak kepada perakuan Dr Mahathir. ianya terletak kepada orang lain untuk menilai sama ada mimpi seram yang bernama Mahathirisme masih ujud atau tidak. Dan petanda ianya masih hidup segar, teralalu banyak menyebabkan kenyataan Mahathir sebagai seorang yang bersalah mahu menegakkan benang yang basah. 
Dan kita perlu ingat kan orang UMNO dan rakyat- bahawa ketika Pak Lah Badawi mendapat undi dan kerusi terbaik pada tahun PRU 2004, ialah kerana rakyat meraikan pemergian Dr Mahathir dari tampuk kuasa. 
Kita mengalu ngalukan perlantikan Mahathir sebagai pengarah PRU UMNO. Sudah tentu ianya akan mempercepatkan pengebumian UMNO.

14 comments:

Hasnan Harun 11 July 2012 at 16:33  

Boss, banyak kesilapan ejaan dalam artikel. Terpaksa menegur kerana saya ingin Bahasa Melayu dimartabatkan tinggi.Terima kasih

Anonymous,  11 July 2012 at 17:26  

The Chinese businessmen will do well because of global networking..established Chinatown worldwide and the rise of China.

It is time someone come forward to fight and protect the ordinary Malay and Malaysians.

Anonymous,  11 July 2012 at 19:57  

Sak,

167 Million itu adalah untuk Najis Rosmah tembam dan saudara maranya dari Ampangan bersiap sedia untuk lari dari Malay Sia kelak, apa yang nak dihairankan memang spesis Razak ni kaki Rasuah.

Kpd En.Hasnan don't worry with Sak artikel, the spelling, as long as the sound is there it should be OK. ABU

Pok Li,  11 July 2012 at 20:49  

Mahathir is a born liar. Pembohong adalah munafik. Orang2 munafik adalah musuh Islam.....

Anonymous,  11 July 2012 at 22:58  

Ya, no need to worry too much about spelling. Pak Sak on the move all the time. The message is clear and straight forward. Apa guna Bahasa dimartabatkan walhal bangsa tidak, diremeh-temehkan, diperanakkan dan diperalatkan sekian lama? Yang martabat tinggi hanya satu golongan kecil yang terus bermaharajalela tanpa segan-silu.

Samson 11 July 2012 at 23:56  

Nak memartabatkan B.Melayu tu sokong Umnogok buat apa., sokonglah PR krn Anwar barulah seorang cerdikiawan Melayu dgn bahasa yg sebenar.

Anonymous,  12 July 2012 at 00:40  

What a punch!

Syabas Dato!

sakmongkol AK47 12 July 2012 at 01:42  

what hasnan harun said was done in good faith. i read it that way and i have corrected multiple spelling mistakes.

saya terima teguran encik hasnan dengan ikhlas dan saya teguran nya ikhlas. saya sudah pun membetulkan banyak kesilapan dalam ejaan. sebahagian dari salah nya ialah kerana saya tidak ada automatic spellchecker bila tulis dalam BM.

Anonymous,  12 July 2012 at 11:16  

Anon 17:26

What are you talking about eh?You expect the UMNO and the mamak to protect and fight for the Malay and the Malay sian? 50 bloody yrs what is UMNO has been doing to the Malay? since NEP been implemanted what happen to the Malay? Siapa yang untung, orang melayu ke atau Mamak atau orang UMNO yang untung?
Mamak kutty lah yang menjahanamkan melayu dan juga UMNO.Apabila lenyapnya UMNO asal Mamak Kutty bermaharajalela hinggakan Raja2 melayu pun dihinanya,adakah awak ingat perkara ini,Melayu di Malay sia dah takada identiti lagi,yang ada ialah LEGASI MAMAK KUTTY dari kerala yang bertopengkan Melayu, memang betul kata orang tua2 dulu " kalau jumpa ular dan hindu siapa patut di bunuh dulu?"Melayu bodoh sebab bunuh ular dahulu,hah apa jadi sekarang?dia dah bunuh Melayu (UMNO Asal)tu UMNO baru dah bermaharajalela.ABU

Anonymous,  12 July 2012 at 12:06  

Dato'

With the impending 13 GE, let's hope and pray that the rakyat will give the old fart (Dr M) and UMNO/BN a bloody hard kick in the ass! More than 50 years of being enslaved and deceived is definitely enough!

Salam.

Anonymous,  12 July 2012 at 16:52  

To many, not just Malay, TDM is a great PM.

Anonymous,  12 July 2012 at 22:32  

Ha QD sure needs to “ mohon jutaan maaf & ampun ” to Sak, all of us here for his never-ending fiction, half-truths and the grey in between.

Wonder where Walla and Bruno are, long time haven’t heard from them…
itulah QD’s animosity drives them away…. really thinking about the
freshface, smart stunning beauty in the photo.... to get the intelligent inspiration to write...

Selamat Berpuasa semua. Thanks.

Kutu Anti-Kekejaman,  13 July 2012 at 01:24  

Diktator Mahathir saperti orang-orang fascis yg kejam dan bengis lain tak perlu cakap benar. Ikuti klip video di bawah ini.

Khususnya di minit 4:21 bilamana Diktator Mahathir memberi sebab Polis buat keputusan yang Anwar berdosa kerana melakukan perkara dalam tuduhan2 palsu.

Polis jadi ilmuan agama, kot !!! Undang-undang campak jamban! Si Sial Rahim memang ler anjing! Mahathir ngan dia patut dicampak ke dalam laut dengan kaki mereka berikat batu berat!

Video: Dr M for his manipulation of high level conspiracy
- Min 4:20 Mahathir dusta siang-siang!

greenbottle,  13 July 2012 at 04:50  

haven't been here for ages...if a staunch umno man like Sakmongkol/Dato Arif can see the light there's hope yet for the malays and Malaysia.

Welldone and god bless...I'll vote for you anywhere.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP