Copyright Notice

All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the author, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other non-commercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to the author, at the address below.

Sakmongkol ak 47

ariff.sabri@gmail.com

Wednesday, 13 June 2012

Jelitawan dan dakwat kekal, Muhyidin dan akaun bank, Najib dan masa depan


Kaveas , jelitawan dan dakwat kekal.
Hari demi hari, kita lihat para pimpinan UMNO dan parti komponen nya, mengeluarkan kenyataan2 kartun. Terbaru, kita membaca Kaveas dari parti peminta sedekah Malaysia, mengeluarkan kenyataan, dakwat kekal akan membuat gadis2 cantik tidak keluar mengundi. Ini sebab dakwat kekal akan melekat di jejari selama 3 bulan dan jelitawan2 ini mungkin tidak akan keluar dengan teman lelaki mereka.
Nyatalah kepada Kaveas jelitawan2 di Malaysia ini tidak ada apa2 di antara telinga mereka. They are dumb blondes yang tidak menawarkan apa2 kecuali yang ada celah kangkang mereka. Maka, kepada jelitawan2 Malaysia, saya menyeru kamu bangkit dan memecat orang2 seperti Kaveas keluar gelanggang politik Malaysia. 
Kedangkalan Kaveas di atasi hanya oleh tahap kesedaran rakyat Malaysia mengenai penganiayaan dan perlalunan yang di lakukan oleh kerajaan Malaysia di bawah UMNO.Kaveas akan terkejeut apabila mendapati jelitawan pun ada conscience.

Muhyidin dan akaun bank.

Kenyataan kedua ialah datang dari Moohyidin Yasin. Dia kata Anwar ada dana rahsia dalam akaun2 nya sebanyak RM 3 bilion. Setelah Anwar di tangkap, UMNO dan ejen2 rasmi nya dalam kerajaan- kerja mereka ialah round up kawan2 Anwar dan memaksa mereka dengan pelbagai cara `kreatif’ untuk menanda tangan bahawa Anwar melakukan 1001 macam kesalahan. Antara nya Dato Murad yang berkerja di Bank Negara ketika itu. tapi UMNO lupa bahawa perkara tersebut sudah pun di siasat dan di dapati tidak benar. UMNO pandai menuduh dan memfitnah tapi tidak mampu menyokong dan membuktikan tuduhan2 mereka. 
Tapi perkara bangang seperti ini memang sudah di duga datang dari parti yang hari  ini lebih terkenal sebagai parti pengedar vcd lucah dan parti pemasang kamera tersembunyi dalam tandas. Kepada rakan2 yang berbadan  besar jangan masuk tandas jika ragu2. Manalah tahu mungkin puak2 UMNO telah memasang kamera. Kemudian mereka akan buat rakaman vcd dan mengedarnya mempersenda orang2 yang badan sahaja yang besar, tapi kemaluan mereka kecil. 
Terlanjur Moohyidin mendesak kerajaan menyiasat akaun Anwar, baik kita desak juga siasat akaun Najib, akaun Rosmah, akaun Mooohyidin sendiri, akaun isteri Moohyidin, akaun anak Moohyidin, dan akaun semua menteri UMNNO. Baru adil. Dan para pemuda UMNO di Kuantan yang membentangkan kain rentang mendesak kerajaan menyiasat akaun Anwar, bentangkan lah banner suruh siasat akaun Moohyidin dan semua akaun menteri UMNO, isteri mereka dan anak mereka. Baru lah adil. 

Najib dan masa depan yang gemilang tanpa haramjadah.
Kenyataan yang lagi baghal datang dari pemimpin yang mengharamjadahkan peneroka Felda. Dia kata masa depan rakyat lebih baik dalam tangan BN dan UMNO. Maka kita tanya, macam mana rakyat mahu yakin, jika kamu hanya ada rekod masa silam yang muramm bolehkah mampu untuk menyediakan masa depan yang baik untuk rakyat? Maka menyahut cabaran supaya UMNO dan BN di adili diatas rekod masa silam nya:-
  1. Skendel Perwaja RM10 billion.
  2. Skendel dagangan matawang asing oleh Bank Negara RM30 billion.
  3.  Menyelamatkan STAR-LRT  RM3.256 billion.
  4. Pampasan kepada syarikat mengendali toll lebuhraya RM 38.5 billion
  5. Skendel pembuayaan Putra transport system,  RM4.486 billion.
  6. PKFZ -12 billion.
  7. Kontroversi Bank Islam RM700 million.
  8. M.V. Agusta & Proton hilang  RM 348 million.
  9. Royalty minyak Kelantan yang di kebas keraajaan Najib- RM7.4 billion.
  10. Pembaziran keatas Philharmonic Orchestra Petronas yang menelan belanja RM500 million.
  11. Menyelamatkan alaysia Airline System RM7.9 billion.
  12.  Najib dah belanja  RM3.2 billion mengajar Matematik dan Sains dalam bahasa Inggeris untuk 5 tahun
  13. Komisyen untuk beli jet dan kapal selam kepada  Perimekar & IMT Defence
  14. sebanyak RM910 million.
  15. RM1.3 billion terbuang membina kompleks Customs, Immig & Quarantine (CIQ) bila projek jambatan bengkok Mahathir di batalkan .
  16. RM 4.63 billion, ’soft-loan’ kepada PKFZ.
  17. RM250 million kepada keluarga Shahrizat untuk beli kondominium, kereta mewah dan bukak restoren .
  18.  RM 160 million untu 300 makmal komputer di Sabah – hanya 2 sahaja yang siap.

Jadi rupa rupa nya kita tidak tahu bahawa dalam tangan para lanun dan perompak, masa depan kita akan terjamin. Bagaimana kamu boleh menjamin masa depan yang lebih baik, jika masa silam yang kamu ada pun tidak dapat di urus dengan berhemah dan dengan integrity?

17 comments:

Mohd. Kamal bin Abdullah 13 June 2012 at 12:42  

Kayveas - actual name SUPARMANIAM S/O KOLANDA VELU.

His wife Blanche coined the name Kayveas from KVS Maniam while study at Buckingham University where KVS and even Hanif Omar, their coursemate studied together.

KVS is a guy who seeks "CHEAP PUBLICITY" and as a person he has NO SUBSTANCE unlike his former friend Murugiah.

KVS and his PPP is wasting time standing for elections since they all will LOSE.

PPP lost its glory after joining BARISAN NASIONAL.

Regarding the other facts, I strongly support you and the rakyat and voters must know and GET-RID OF THIS "UNCARING, CORRUPT AND INCAPABLE" LEADERS IN UMNO.

Anonymous,  13 June 2012 at 13:23  

Baling batu sorok tangan, tapi tangan bergelumang dengan taik! Itulah dia umNO.

Terlalu banyak kerja BANGANG yang dibuat oleh PEMIMPIN umNO tapi masih boleh MENDABIK DADA SEBAGAI JUARA.

KESIAN MASIH RAMAI YANG BAGHAL YANG PERCAYA DENGAN JANJI BULAN DNA BINTANG OLEH PEMIMPIN umNO.

-wakleman

Anonymous,  13 June 2012 at 14:42  

Siapa tau Khalid Nordin, Kementerian Pendidikan Tinggi, MP kawasan mana?

Dia tak nak tanding lagi rupanya. Tambahan lagi zaman dah beredar ahli politik macam ni dah tak cocok lagi, melainkan dia milik WWW 1.

Agaknya ketara sangat UMNO dah nunggu liang!

Sila kongsi makluman Khalid Nordin, Menteri Pendidikan Tinggi, MP kawasan mana?

*Gali Liang UMNO*

Anonymous,  13 June 2012 at 14:56  

Ha ha ha !

Mohd Kamal,

Bak komen Pattani Warrior dalam posting Sak yang lepas, inilah hasilnya bila pariah menyamar sebagai brahmin, Suparmaniam S/O Kolanda Velu menjadi Kayveas. Perasaan lebih dia ni! Suparmaniam ini juga adalah species unreasonable..unreasonable Indian, satu rumpun dengan unreasonable Malay.

Memang baghal dan keldai la Supermaniam ni. Dia memperlekehkan golongan wanita moden kononnya wanita moden yang cantik langsung tak memperdulikan politik dan masa depan negara. Tapi setahu aku wanita moden UMNO BN lah yang paling ramai suka berhias kuku dengan segala macam warna. Adakah Supermaniam alias Kayveas ini menperlekeh wanita UMNO BN?.

Aku setuju sangat dengan ulasan Sak. Kayveas telah perlekeh golongan wanita moden dan menganggap mereka tu cuma mementingkan penampilan dan tarikan seksual. Apa la sangat "kuku" wanita boleh buat pada seorang teman lelaki berbanding benda lain yang lebih istimewa yang ada pada mereka. Kenapa Kayveas sampai bangang begini?. Dan UMNO BN ni pula lebih bangang kerana bersekongkol dan tak sudah sudah beri peluang pada orang macam ni. Patut la kalah dalam GE!.

Ha...Mahyudin dad tersalah jolok sarang tebuan nampaknya, membangkitkan semula kes Anwar larikan RM 3 billion ke luar negara. Seingat aku selepas Anwar dipecat, cerita RM 3 billion ni timbul dan heboh disiar di media pencacai Utusex, Berita Hairan, TV 3 suku dan banyak lagi.Waktu itu Anwar tidak lagi sebagai TPM atau ahli UMNO. Tapi tuduhan tu sepi jer selepas siasatan gagal menemui bukti. Dato Murad dipanggil PM Pandit Kutty ketika itu dan beliau ditekan untuk membuat akuan. Kerana benar tetap benar, walau pun kuasa ditangan Pandiy Kutty, tapi UMNO BN gagal cari kesalahan Anwar. So what?

Walau pun tuduhan lama dibangkit kembali tapi aku lihat Anwar tetap steady malah bersedia untuk akaun bank beliau disiasat lagi dengan syarat Mahyuddin juga setuju berbuat demikian. Aku harap Mahyudin jangan membisu. Sambutlah cabaran Anwar! Kalau boleh akaun Pandit Kutty juga perlu disiasat. Kita boleh tengok siapa yang akan jadi pengecut dan bacul nanti! Buat Mahyuddin..anda memang bacul, sebacul mentor anda Pandit Kutty.

Kesimpulan dari penelitian ikhlas aku..baik Kayveas, Mahyuddin mahu pun Pandit Kutty..semua puak unreasonable ni adalah sebacul bacul pemimpin. Pengasas dan founder team pemimpin bacul di Malaysia ini adalah Pandit Kutty, Najib dan Mahyuddin adalah pewaris kepada pimpinan bacul dan haprak.

Dato Sak!

Melayu yang terus menyokong pimpinan warisan Pandit Kutty dalam UMNO BN ni cuma akan melayu kan lagi Melayu yang dah sekian lama layu. Jangan sampai Melayu terus hilang dari bumi Malaysia ini. Melayu spesies Kerala wajar diawasi dan diajar secukupnya pada GE 13 nanti.

Anonymous,  13 June 2012 at 17:43  

Salam,

Kalau ikan jerung besar di atas semuanya bangang, apatah lagi ikan bilis di bawah :

Rujuk : http://www.malaysiakini.com/news/200650

http://karatijau.blogspot.com/2012/06/inilah-poster-pencacai-umno-paling.html

Anonymous,  13 June 2012 at 18:28  

Kalau DSAI ada 3b dah habis YB-YB umNO dibeli, dah lama umNO hilang kuasa. umNO nie dia ingat semua orang macam dia kaki SAPU N SONGLAP.

-wakleman

Anonymous,  13 June 2012 at 19:13  

Tunggu parlimen bubar saja kita akan campakkan semua calon bn keluar gelanggang. Dan akan campakkan parti2 melukut ditepi gantang seperti ppp,mic gerakan dalam peta politik Malaysia baru'

Anonymous,  13 June 2012 at 19:47  

rakyat tahu siapa curi wang n- siapa curi lembu??

Anonymous,  13 June 2012 at 20:24  

Tambah satu lagi geng Bangang Dan Bahalol malam ni Dato'

Nazri Aziz kata Garam Dan Botol mineral adalah senjata untuk mengulingkan Kerajaan. Ni kenyataan dalam sidang Parlimen ni. Kalau esok-esok anak cucu cicit dia jadi pengkaji sejarah dan terbaca hansard sidang parliamen ni mau depa tak mengaku keturunanan.

Sia-sia jer la Najib beli kapal selam bilion2, Pakai Garam Dan ayaq mineral pun dah kecut kerajaan BN ni...

Abdol Rahim Othman 13 June 2012 at 20:44  

Duit rakyat diibaratkan macam daun-daun kayu sahaja bagi mereka, alangkah malangnya rakyat dijadikan batu loncatan dan kuda tunggangan! Berikanlah rakyatnya haknya supaya segala amal-kebajikan menjadi berkat, dunia dan akhirat...........

Anonymous,  13 June 2012 at 21:04  

Penyelewengan negara kalau bukan beratusan million, berpuluhan billion, belum ambil kira pada aras bawah lagi. Baru hari ni, didedahkan 100 juta utk pembangunan org Penan di Sarawak yg janjikan 4 tahun lalu waktu pilihanraya dan kemudian diluluskan, satu sen pun tak sampai ke tangan org Penan. Sampai hati pemimpin2 sanggup buat begitu pd org yg amat miskin sekali. Semakin hari semakin jijik perbuatan BN dan org yg waras tak harus percaya syaitan boleh jadi malaikat dlm satu hari. Pilihanraya akan datang ini memang paling kotor dlm sejarah krn dari 8 tuntutan Bersih, cuma 2 saja yg di luluskan, iaitu dakwat kekal & media bebas (tapi ini belum pasti akan adil ke tidak). MERAP sudah membongkar ada sebanyak 3.1 juta pengundi yg maklumat harus di siasat. SPR sudah memaklumkan bahawa ia tidak akan menyiasat atau memadamkan sebarang pengundi yg tidak teratur. Terserah pada org awam menyemak sendiri dan membuat laporan kalau didapati ada kesalahan tempat mengundi. Perbuatan SPR ini bukan sahaja jahat dengan niat menipu tetapi adalah satu pengkhianatan terhadap Negara dan pengkhianatan ini tidak kurang dari kes menjual rahsia dokumen tentera laut oleh Terasasi. Bagaimana pula dgn pengundi2 yg didaftar tanpa alamat penuh? Ada juga yang nama jalan pun tak ada. Baru2 ini, di Kg Pandan, terdapat seramai 9 org pendaftar pengundi yg langsung tidak tinggal atau tidak pernah wujud di alamat yg didaftar. Kalau bukan pembangkang yg siasat dan mendapat pengesahan dari tuan rumah, SPR memang langsung tidak peduli. Sekarang sudah disahkan seramai 40 ribu pengundi asing yg memang sudah jadi warganegara dan mereka ni ada hak mengundi, tetapi ada lebih dari 70 ribu lagi yang belum disahkan, ada yang memegang MyKad dgn tempoh tamat, ada yg memegang nombor kad pengenaln org lain dan macam2 yg dibuat. Sudah ternyata SPR ada niat jahat dan rancangan untuk menipu Rakyat Malaysia. Cuba bayangkan, ini Cuma satu sahaja dari perbuatan yang jijik dan keji. Adakah kemungkinan pemimpin2 yang selama ini mengkhianati Rakyat dan Negara di beri peluang sekali lagi? Bolehkan manusia yang serupa syaitan bercakap benar & telus? Kalo jawapan kpd kedua2 soalan ini ialah YA, teruskanlah menyokong BN dan teruskanlah jadi anak syaitan.

LMa,  13 June 2012 at 22:32  

Muhyideen should also explain his role in the Stamford Holdings case where he and Syed Mohtar, then a Kedah rice whole seller and now proud owner of most Johor major assets including Pasir Gudang Port, can threatened the coy to surrender their land to Syed Mohtar;s coy.

Muhyidden also should reveal how much of Syed Mohtar's more than RM3billion assets are being held on trust for him by Syed Mohtar.

Anonymous,  14 June 2012 at 00:31  

syed mokhtar mohyiden-mamak kutty syed mokhtar,abu juling mohyiden the all in same group-who syed mohtar dan abu juling dibelakang mereka mohyiden dan mamak kutty.
Tender Proton pebidar tinggi Najmi Salleh,tapi bila keluar result Syed Mohtar yang dapat tak percaya tanya Najmi
Sebelum mamak kutty berhenti syed mohtar dah bagi mamak kutty private jet dan nak tahu lagi mamak kutty makan duit tanya sulaiman manan bila merriot hotel,lot 10,starhill dan sentul raya macamana terlepas kepada YTL?

Anonymous,  14 June 2012 at 02:48  

Salam Sak & blog readers,

Kayveas ?

It certainly makes ones can't deny that there are different categories of those graduates from abroad : any learning of excellence is made redundant when they become UMNO BN clown leaders; those who make immense money, become indifferent as elites and cronies with titles, status and power yet snatching freebies and become a pain in the neck of each community; painfully arrogant even when they go to places of worship ... check it out, they and their children are rude to their drivers, no talking to fellow members before and after worship service, bringing maids and body guards to show off ( ? ) maybe God will have to meet all their commands and demands and fancies ? Sure Many are NOT in the said category but some showy actors and dramatists.

They have alleviated themselves to that level, how on earth do they know about humility, service to fellow human beings or even to long for heaven as their mansions, lives and being worshiped by idiots on earth has overshadowed heaven. Hope they will change for their own blessings and good. Of course, Muslims are more humble when they go to surau and the mosques.

Those that make money and donate some without any publicity;

Those who become unassuming contributors ( especially those who volunteer their time, expertise and energy ) in their respect fields of training to the betterment of societies;

There are some who work so hard in the private sector making obscene money for their respective private organisations, yet on the receiving end of the yardstick when they hit certain age and made redundant though they have many good years to work productively - not meaning dinosaur aged leaders;

Then there are those who are already and more will join in the alternative parties ( ABU ) as hard listeners, with great team work and walkers to serve first( we certainly want them to be such )then lead and walk beside the rakyat.

To sum it up, the middle and end of the products say it all, including myself.

Anonymous,  15 June 2012 at 13:51  

Banyak perkara lucu tiba-tiba muncul. Seakan-akan nak alihkan dpd masalah asas.

1) UMNO BARU mintak tolong dari China. Depa bagi 2 ekor Panda.
Kononnya nak balas budi Tun Razak yang gi melawat dahula kala.

Laff out Loud.

China tu dah hedge their bets! Sikit taruk sana, sikit taruk sini. Kat luar jer nampak macam sokong kerajaan UMNO BARU.

2) Keluarga mertua anak PM pulak terlibat skandal. Tersenyum lebar si Muhyideen.

Banyak perkara lucu dan kreatif dari badut-badut UMNO BARU.

Anonymous,  16 June 2012 at 19:35  

Anon 15 June 2012 13:51,

Memang pun banyak drama berlaku sebab pemimmpin 2 adalah pelakon2 handalan sepenuh masa. Satu panda " Ka " lagi satu dipanggil " Tak ".

Anonymous,  20 June 2012 at 12:57  

Pak -- so many financial scandals that it takes 3-4 pages to write all of it down!

Do not worry, KP Singh and LKS will dig out all when the time comes, for sure these 2 old hounds will not let go the BIG CROOK of all Crooks!

UMNO crooks will all run like sheep chased by 2 old hounds!

Jolly if they do not run, free makan and free lodging till death!

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP